lughy Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 On 11/26/2010 at 11:27 AM, vinkator said: N-are nimic...poti incerca, vezi cand pui siliconul (silicon rosu rezistent la temperatura spcial auto)sa cureti bine suprafetele sa nu aiba grasime ca nu prinde bine. mai incerc si variata asta si nu o sa mai am variante de incercat daca nu merge nici acum am incercat cam toate variantele posibile...offf... Link to comment
vinkator Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Tu ai incercat cu alt carburator si dupa ce ai dat galeria jos sa vezi ? Ca daca iti mergea cu altul inseamna ca nu pe acolo iti trage aer fals . Link to comment
lughy Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 On 11/26/2010 at 11:31 AM, vinkator said: Tu ai incercat cu alt carburator si dupa ce ai dat galeria jos sa vezi ? Ca daca iti mergea cu altul inseamna ca nu pe acolo iti trage aer fals . deci am pus un alt carburator sa vad daca merge dar din pacate nu i mergea socul lui si carburatorul ala statea cu clapeta inchisa mereu,,asa merge si al meu daca i tin clapeta inchisa! Link to comment
vinkator Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Pai gaseste un carb bun de test ca sa fii sigur ca nu iti intra aer fals pe la admisie. Link to comment
lughy Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 deci am muncit astazi la carburator am reglat tot perfect,chiar si socul...si degeaba...cred ca de vina nu e carburatorul...de vina e alceva ce ar pute fi nush...am incercat absolut toate canalele in carburator toata merg nu sunt infundate...am reglat si socul si relantiul la cald si relantiul la rece si amestecul degeaba...problema mea nu e de la carburator ....multumesc celor care m am ajutat cu informatii Link to comment
cgamberea Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 a incercat saracu toate variantele cu mine prin telefon ore intregi si face la fel. Eu cred ca daca motorul e cald si clapeta de soc este deschisa iar amestecul e la 3 ture deschis al naibi carburator tre sa stea la ralanti chiar daca consuma mult sau chiar daca are socul dereglat . La cald socu nu mai actioneaza daci iasa din schema , eventual difera turatia de ralanti dar ar trebui sa stea. Nu mai inteleg nimic , am verificat tot traseul de ralanti , l-a suflat de sus pana jos ii vine benzina , electrovalva acuma merge ca inainte nu mergea ca nu avea masa doar plus . Am luat masa din alta parte si acuma electrovalva merge dar carb nu. Am reglat acuma totul ca la carb meu ce merge perfect si tot nu sta la ralanti. Nu stiu ce se mai poate face avind in vedere ca alt carburator nu are. Poate sa vina la mine la Craiova sa il pun pe al meu. Nu stiu am devenit obsesiv de problema asta, daca imi va face si mie asa? Link to comment
Den Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Dar din acceleratie poti tine motorul in turatii normale? Vezi ca socul ala actioneaza si asupra acceleratiei,de fapt cred ca acolo este problema. Acum chiar nu stiu,nu am inspectat,cumva mecanismul de la soc tine in permanenta acceleratia? Link to comment
ToPser Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Aer fals ,asta este cauza dar trebuie sa depisteze locul ! Link to comment
lughy Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 On 11/26/2010 at 6:09 PM, ToPser said: Aer fals ,asta este cauza dar trebuie sa depisteze locul ! Sa speram ca este de la aer fals...M am saturat sincer Link to comment
cgamberea Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 On 11/26/2010 at 6:09 PM, ToPser said: Aer fals ,asta este cauza dar trebuie sa depisteze locul ! Asta e, aer fals ca acum imi dau seama ca el a umblat la galerie si una din tevile alea mici de trage gazele din carterul motor cred ca e devina sau poate galeria nu s-a etansat bine. Mi-am dat seama cand de nervi ca nu reusim sa il facem m-am dus la masina si cu motorul pornit am tras de toate furtunele alea sa vad ce se intampla si apoi mi-am adus aminte ca am patit si eu asa cand mi-a iesit furtunul acelea cu supapa unisens afara si tragea aer fals prin teava aia mai mare .Va dau o poza sa vedeti care Link to comment
Kinetix Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 (edited) lughy, descoperirea neetanseitatilor pe unde intra aer fals se face cu motorul cald, nu rece. - Dupa ce-l incalzesti, roaga pe cineva sa tina motorul in mers din acceleratie (maneta schimbatorului de viteze pe liber). - Te duci la motor cu sprayul ala de pornire sau WD40 sau ce vrei tu, dar sa fie inflamabil. - scoti filtrul de aer si apesi cu mana clapeta de soc suficient pentru ca prietenul de la volan sa ia piciorul de pe acceleratie. - deschizi usor clapeta de soc (nu de acceleratie) pana da sa se opreasca motorul si o mentii in aceasta pozitie. - acuma dai cu spray pe cate o latura a carburatorului, intermitent, si urmaresti daca creste turatia cat de cat; daca nu, dai cu spray pe la cate un furtun, pe la prinderea galeriei pe chiulasa, etc, pe rand. Faci treaba asta etapizat: dai cu spray si asculti, astepti sa se evapore sprayul, apoi dai din nou, etc. - daca simti o crestere de turatie, atunci insisti cu spray in zona respectiva. Dai cate putin, mai sus, mai jos, si asculti de fiecare data, pana gasesti neetanseitatea. E ca la jocul ala: "rece-rece, cald-cald, fierbinte". Lucreaza cu atentie si fa-l pe tovarasul Tico sa mearga odata! Succes. Edited November 26, 2010 by Kinetix Link to comment
lughy Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 (edited) Asata incerc si eu sa l fac sa mearga odata si BINE ....maine o sa incerc si operatiunea asta ca zilele astea numai de carburator am stat si nu am rezolvat nimic.!ms Edited November 26, 2010 by VAXXi Nu mai cita mesajul anterior. Foloseste ADD REPLY din partea de jos a paginii. Link to comment
cgamberea Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 (edited) dar stiti care a fost chestia frumoasa? ca a avut si electrovana aia de relanti care nu mergea deci mult timp eram convinsi ca de acolo e. Edited November 26, 2010 by VAXXi Nu mai cita mesajul anterior. Foloseste ADD REPLY din partea de jos a paginii. Link to comment
lughy Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 MULTUMESC TUTUROR CELOR CARE M AU AJUTAT IN SEPCIAL LUI cgamberea ! am avut un furtun care era taiat si pierdea aer in spatele galeriei si de aceea nu mergea la relanti! Link to comment
cgamberea Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 <br><br><br>ok nu ai pentru ce, te astept sa facem si ceasul de temperatura. Link to comment
ToPser Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 On 11/27/2010 at 12:18 PM, lughy said: MULTUMESC TUTUROR CELOR CARE M AU AJUTAT IN SEPCIAL LUI cgamberea ! am avut un furtun care era taiat si pierdea aer in spatele galeriei si de aceea nu mergea la relanti! Deci a fost aer fals ,mai precis ce futun era taiat ? Link to comment
lughy Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 On 11/27/2010 at 2:55 PM, ToPser said: Deci a fost aer fals ,mai precis ce futun era taiat ? Dap cel din spatele galeriei acela micut si negru care facea legatura cu furtunul care ducea la electiovalva aia din partea stanga a carburatorului...! acum merge ok,,,,dar trebuie reglat la relanti ca imi trepideaza.Faza nasoala e ca mi s a rupt sarmulita de la reglaj amestec si acum pana maine cand o sa mi comand nu am ce face ! Ms si tie Topser pt timpul si rabdarea acordata! Link to comment
nt98adu Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 (edited) O neclaritate in ceea ce priveste sistemul de functionare al carburatorului: Furtunul care iese din capacul carter, din filtru aer, si coboara la supapa unisens si care ajunge dupa carburator in galeria de admisie, ce rol are? Intreb pt. ca daca scot filtru de aer si binenteles furtunul respectiv il deconectez, motorul incepe sa functioneze ciudat, neregulat, da sa se opreasca. La fel daca il scot din capacul carter. Supapa unisens se blocheaza cand incerc sa trag aer. Cand suflu nu se intampla nimic. E corect? E un motor care functioneaza pe sistem vacuum inchis? Edited November 27, 2010 by nt98adu Link to comment
cgamberea Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 On 11/27/2010 at 7:22 PM, nt98adu said: O neclaritate in ceea ce priveste sistemul de functionare al carburatorului: Furtunul care iese din capacul carter, din filtru aer, si coboara la supapa unisens si care ajunge dupa carburator in galeria de admisie, ce rol are? Intreb pt. ca daca scot filtru de aer si binenteles furtunul respectiv il deconectez, motorul incepe sa functioneze ciudat, neregulat, da sa se opreasca. La fel daca il scot din capacul carter. Supapa unisens se blocheaza cand incerc sa trag aer. Cand suflu nu se intampla nimic. E corect? E un motor care functioneaza pe sistem vacuum inchis? are rol de a capta gazele de ulei din carterul motor si a le baga pe admisie ca sa se arda, acei vapori ajuta la ardere. Supapa e unisens cu violet in jos iar daca scot filtru de aer la mine merge la fel dar daca scot tot furtunul ala cu supapa cu tot din teava aia de mai jos motorul se opreste. Aer fals, Deci mare grija la etanseitati, la furtunelul asta mic in forma de litera F sa nu fie crapat. Eu aici am coliere deoarece odata a scapat fiind ulei pe el si la cald a iesit din teava. Link to comment
nt98adu Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 Treaba cu captatul gazelor o inteleg, insa nu pricep ce rol are bucata de furtun care intra in filtru. Ca doar nu scoate gaze carter care sa le bage in filtru dupa care prin supapa unisens in admisie. Link to comment
Kinetix Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 Chiar daca se scoate de tot piesa de plastic in forma de T (sau F, ma rog) NU intra aer fals pe nicaieri. Insa intra aer NEfiltrat in carburator prin stutul din carcasa filtrului de aer si prin valva P.C.V. (si scapa gazele de carter in atmosfera). Vorbim de aer fals atunci cand acesta intra pe undeva SUB clapeta de acceleratie a carburatorului. Toate cele bune. Link to comment
cgamberea Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 (edited) cred ca se face o diferenta de presiune intre partea de sus si partea de jos , si in functie de asta lucreaza supapa. Edited November 28, 2010 by cgamberea 1 Link to comment
Kinetix Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Daca scoti valva PCV, intr-adevar, intra o cantitate mai mare de aer pe acolo, nedozata de valva. Intrucat teava valvei duce in galerie, sub carburator, acesta se poate considera aer fals. Rolul ramului din mijloc al "F"-ului este de a introduce in carcasa filtrului de aer gazele de carter pe care valva PCV nu le poate dirija in galerie. Acest lucru se poate intampla din diferite motive: fie valva PCV se strica, se infunda, fie cantitatea de gaze de carter produse de motor creste, datorita uzurii segmentilor. In orice caz, debitul de gaze de carter "suflate" de motor prin stutul din capacul culbutorilor variaza, la orice motor. Dar debitul mediu creste in timp, datorita uzurilor. Discutia despre valva asta se pot continua pe topicul dedicat. Toate cele bune. Link to comment
vinkator Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Salutare ..din nou . Legat de pornirea cand este mai frig afara: vechea problema cu pornitul la rece si apoi opritul imediat (de 2 ori trebuie sa ii dau pana sa fie ok ). Carbul e ok, la cald merge super n-am probleme, socul automat functioneaza ok (se tureaza bine dupa ciclul de oprire imediata ) . In acest sens am marit amestecul putin cate putin(am rotit surubul in sens trigonometric pana nu prea se mai opreste,cel putin se comporta mult mai bine) , dar a aparut alta problema acum si anume ca acum la cald cu surubul de ralanti la cald desurubat maxim sta turata peste cat trebuie(cam 1100 rpm) . Mai mult nu pot sa-l slabesc(clapetele sunt inchise la maxim), dar ramane turata . Daca strang surubul de amestecul pot regla ralanti-ul cum trebuie dar se opreste cand e rece imediat. Cum rezolv compromisul asta ? . Ma gandeam sa mai reglez din tija socului automat (sa tina si mai mult clapeta deschisa cand porneste la rece) ??? Link to comment
Tetea Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 (edited) Ti-as recomanda sa procedezi cam asa: regleaza-l la loc sa mearga bine cand e motorul cald. Motivul pentru care se opreste imediat dupa pornirea la rece este urmatorul: clapeta de soc este actionata elastic de catre pinionul ala de plastic alb prin intermediul unui arc spiral aflat in el care-i permite clapetei sa se deschida putin la pornire ca masura antiinecare. Arcul ala spiral fie s-a slabit putin si sub actiunea aerului absorbit clapeta de soc se deschide prea usor si prea mult saracind astfel amestecul, fie pinionul nu are pozitia corespunzatoare pe sectorul dintat si clapeta de soc sta putin deschisa (cu motorul rece trebuie sa fie complet inchisa). Pentru remedierea problemei ti-am atasat o poza binecunoscuta care arata cum trebuie pozitionat pinionul pe sectorul dintat. Tensiunea acelui mic arc spiral si deci masura in care clapeta de soc poate fi putin deschisa de catre curentul de aer se regleaza slabind surubul indicat cu sageata si actionind sus-jos capatul piesei pe care acel surub o fixeaza. Din tija socului automat (mai exact din surubul pe care acea tija il impinge se regleaza doar timpul dupa care clapeta de soc va fi complet deschisa (3-4 minute pe vrme rece e bine). Ca sa verifici totusi ca reglajul necesar e cel pe care l-am descris, fa asa: scoate filtrul de aer si, cu motorul rece tine clapeta de soc apasata cu degetul ca sa stea inchisa in timp ce rogi pe cineva sa dea la cheie. Pun prinsoare ca motorul nu se va mai opri imediat. Succesuri. P.S. N-am descris nimic nou, tot ce am zis ai fi gasit si singur daca studiai bine pe aici, problema a fost dezbatuta si razdezbatuta. Edited November 29, 2010 by Tetea Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now