johnx30 Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Multumesc frumos Kinetix ! Link to comment
Kinetix Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 (edited) Fratilor, cum e posibil ca un Tico sa consume 6l benzina in 65Km(in oras)? E abia segmentat (de 500Km). Ce sa mai verific? O fi oare de la carburator? Ar fi ciudat, pentru ca mi se pare bine reglat, asa cum am mai scris la alte topicuri: porneste usor, nu se tureaza prea sus la rece, iar ralantiul e "linistit" si amestecul corect (indicat de leduri). A fost spalat acum cateva luni si curatat apoi din cand in cand cu spray pentru carburatoare. Mersi. Edited October 24, 2007 by Kinetix Link to comment
el cid Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 Nu ma pricep dar rog pe cei care au habar de carburator sa confirme sau sa infirme. Am inteles ca si la tico ar exista ceva de gen "plutitor" sau "camera" cam ca si la Dacie . Daca ala nu este in pozitia care trebuie, poate sa-ti dea batai de cap.Ca si ipoteza, in caz ca v-ar ajuta. Sau dupa curatare carb. cu spray sa nu se fi obturat ceva canalicule si astfel sa-ti dea peste cap consumul. Link to comment
Kinetix Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Da, are si carburatorul de Tico o camera de nivel constant si plutitor si cui poantou. Problema e ca, spre deosebire de Dacie, aici nu ai posibilitatea sa reglezi nivelul benzinei in camera. Reperele sunt din plastic, fixe. Adica ori merge, ori nu. Imediat dupa segmentare (vreo doua saptamani), consumul a scazut cam cu 0.5l la suta, de la 7.5 (in oras), dar asta se intampla cand mergeam numai cu primul corp al carburatorului (am detaliat in topicul "Carburator Tico power" cum se face anularea corpului II). Insa dupa ce am cuplat din nou corpul II, am inregistrat un consum urban cam mare...(cu 23.4 litri am mers 265Km, adica 8.94l/100km numai in oras, mers normal). Asa ca am decuplat din nou corpul II, in asteptarea gasirii unei solutii potrivite. Tare ciudat... Ma gandeam chiar sa fac proba cateva zile cu un carburator de la un Tico care consuma normal, si astfel sa vad daca e de la carburator sau de la altceva, dar nu cunosc nici un posesor binevoitor de Tico SX prin Iasi care sa ma ajute... Link to comment
Kinetix Posted November 2, 2007 Share Posted November 2, 2007 (edited) O mana de ajutor, va rog! Porneste ventilatorul, regleaza temperatura, se opreste, iar eu incerc sa reglez surubul de amestec (noxe). Ledurile aprinse erau cel verde si galben. Turatie un piculet neregulata. Am rotit surubul in ambele sensuri ca sa descopar plaja aia de optim. Ce sa vezi? Fata de pozitia initiala (marcata cu ledurile amintite) plaja de optim (turatia maxima si stabila) am obtinut-o prin imbogatirea amestecului. S-a aprins doar ledul rosu (probabil cu semnificatia "amestec bogat"). Continuand sa rotesc in acel sens, s-a mai aprins si ledul galben, probabil indicand "amestec foarte bogat". In pozitia "pe rosu" turatia este maxima si cea mai stabila, dar e peste specificatiile din carte (are vreo 1500rot/min). Sigur ca ar trebui sa o cobor din surubul specific (cu arc, ce regleaza pozitia clapetei), dar ce facem cu amestecul? Il las asa bogat, sau poate ledurile alea nu indica bine? Sau poate ca reducand turatia se aprind din nou ledurile galben si verde? (incerc maine varianta asta). Inteleg ca am mers pana acum cu amestec sarac, cel putin la ralanti. Asta a facut necesara deschiderea mai mare a clapetei la ralanti pentru a obtine turatia prescrisa. Sa fie asta una din cauzele consumului marit de combustibil? Surubareala s-a facut cu furtunasul HIC obturat. Ce ma sfatuiti? Edited November 2, 2007 by Kinetix Link to comment
Kinetix Posted November 11, 2007 Share Posted November 11, 2007 (edited) De o vreme vad ca numai eu postez la topicul asta... Ieri am demontat carburatorul pentru...verificare. Nu era murdar, dar faptul ca acum, la 1000km dupa segmentare imi consuma mai mult ca inainte, e...frustrant, asa ca am vrut sa ma conving ca nu e infundat carburatorul (jicloarele de aer, in primul rand). Am masurat distanta la plutitor dupa metoda din manualul tehnic, dar la ridicarea corpului superior al carburatorului de pe camera de nivel constant mi s-a parut ca nivelul benzinei e prea sus. La analiza configuratiei interioare a camerei de nivel constant, am observat o denivelare ca un fel de reper situat cam la jumatatea inaltimii peretelui interior stanga, privind dinspre partea plutitorului. Daca acel reper e semnul care marcheaza nivelul normal al benzinei, atunci: - metoda de reglaj din carte e putin ciudata, deoarece permite ridicarea nivelului peste acea limita - e ciudat ca gaurelele din tuburile emulsoare (cele doua din alama, verticale) sunt practicate pana la vreo 5mm de corpul superior al carburatorului, ceea ce ar face ca ultima gaura (sau poate ultimile doua) sa traga aer si nu benzina... Daca reperul acela nu este pentru verificarea nivelului, atunci: - nu vad nici o alta utilitate a lui - nu am descoperit nici un alt reper/semn in interiorul camerei de nivel constant (CNC) care sa poata fi pus in legatura cu masurarea nivelului. Acum, chiar daca acel consum crescut dupa segmentare (vreo 9-9.5litri/100km urban, fata de 7.5litri/100km inainte) ar fi determinat de acest nivel crescut in CNC, intrebarea e cum a survenit aceasta modificare, de vreme ce nu am gasit nici o depunere/gunoi pe varful cuiului poantou, sau altceva care sa fi modificat pozitia plutitorului... Masurarea cotei plutitorului am facut-o si inainte de segmentare cu cateva luni si era aceeasi. De asemenea, reglajele carbului mi se par bune: porneste usor si pe vreme rece (fara "sprituri"), nu se opreste, ralanti stabil, ralanti accelerat rezonabil, regim de progresiune si acceleratie normale. Compresia pare imbunatatita: la ralanti la cald, daca scot busonul de ulei nu mai sufla pe acolo gaze arse, decat foarte putin. Inainte "pufaia" tare pe acolo. Ce parere aveti de acel reper si de consumul dupa segmentare? reper_nivel_benzina.docFetching info... Edited November 11, 2007 by Kinetix Link to comment
renti Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 (edited) Te rog spune-mi si mie cum anulezi camera doi a carburatorului, nu am gasit topicul pe care l-ai indicat mai sus. Si eu am cam aceleasi probleme. Multumesc! "> Edited December 19, 2007 by renti Link to comment
sergiuhusca Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Renti,eu as zice totusi sa te duci la un specialist!Nu e chiar asa simplu carburatorul ala... Link to comment
Kinetix Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 renti, citeste aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=3227 Modificarea e foarte simpla si complet reversibila. Totusi, e mai bine sa intrebi si un specialist cu privire la consum. - Incearca sa pui un carton in fata radiatorului, pe jumatate din suprafata lui. - Dimineata, sau dupa ce pornesti motorul rece, evita sa accelerezi brusc (s-o "calci") sau sa mergi foarte turat, deoarece motorul va consuma mult pe timpul actiunii socului automat. Verifica deschiderea completa a clapetei de soc dupa ce motorul s-a incalzit. - Verifica filtrul de aer sa nu fie imbacsit. Se poate schimba daca sunt dubii. E foarte ieftin. - Verifica presiunea pneurilor. - Nu folosi frana de mana pe timp rece dupa oprirea masinii. Daca este apa pe cablul franii, aceasta poate ingheta pe timpul noptii, iar dimineata rotile din spate nu vor putea fi eliberate complet (sau deloc) si vei merge franat, crescand consumul. Toate cele bune! Link to comment
Pedala Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 La Tico-ul meu in 9 ani de existenta am tras frana in fiecare seara si nu s-a blocat niciodata. Daca cablurile sunt in ordine nu este nici o problema. Link to comment
renti Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Multumesc pentru sfaturi! O parte le-am pus deja in practica, anume cartonul si schimbarea filtrului de aer. Am insa o intrebare. As vrea sa fac o reglare a carburatorului, cine imi poate recomanda un specialist sau un service in Bucuresti, unde sa nu cheltuiesc chiar tot salariul (nu mi-am luat Tico pt. ca am bani ). Cred ca asta e problema consumului meu urban de peste 10%. Link to comment
Kinetix Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Problema consumului urban de 10litri la suta pe timp de iarna la Tico e legata mai ales de stilul de condus, de lungimea traseului pe care folosesti masina, de gradul de aglomerare a traficului, de starea carosabilului (polei, zapada), de temperatura aerului (cu cat e mai rece, cu atat inatarzie socul automat sa se decupleze). M-am speriat si eu, ca aveam acelasi consum, dar am citit topicul/sondaj despre consum la Tico. Urmarind posturile colegilor de forum scrise in perioada rece (decembrie-ianuarie), am descoperit ca desi unii se plangeau de consum mare urban, inafara orasului totul era OK. Astfel am ajuns la concluzia ca daca motorul merge bine, nu se supratureaza, porneste bine si la rece, accelereaza bine, are compresie buna, etc., si totusi consumul e mare, atunci cauzele trebuie cautate inafara... compartimentului motor. renti, o sugestie pentru reducerea usoara a consumului ar fi sa decuplezi corpul II al carburatorului (vezi topicul "Carburator Tico power", am postat acolo cum se face), dar acest truc functioneaza doar daca aveai obiceiul sa conduci "sportiv". La stilul "economic" sau "batranesc", aceasta modificare nu aduce nici un beneficiu. O alta sugestie ar fi sa montam o mica aeroterma electrica pe bord pentru dezaburirea parbrizului, pe care sa o pornim imediat dupa pornirea motorului, evitand sa pornim pentru acelasi scop aeroterma originala a masinii. Efect: motorul se va incalzi o idee mai repede, iar socul automat va iesi din actiune mai repede, reducandu-se un pic si consumul. Link to comment
Kinetix Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 O intrebare pentru cei care ati desfacut carburatorul original, piesa cu piesa: ati notat ce jicloare aveti? La mine am descoperit urmatoarele: - jiclor principal corp I de 98.8 (ca la carte) - jiclor principal corp II de 120 (in carte e 180) - jiclor de benzina ralanti si progresiune corp I de 68.8 (in carte e 46.3) - jiclor de benzina ralanti si progresiune corp II tot de 68.8 (in carte e 72.5) - jiclor aer compensator corp I de 80; mai este unul de aer pentru corpul I, dar nu e stantat, e doar o "bucsa" calibrata (probabil ar trebui sa fie cel de 60). Voi tot aceste valori aveti? Link to comment
VEROTICO Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 sal. ("> revin cu o mai veche intrebare de a mea. stie cineva in rm valcea un service unde se regl. carb. de tico? sau exista in tara o firma unde sa il pot trimite prin curierat pt al regla? Link to comment
Kinetix Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Salutare, VEROTICO. Ai mesaj privat. Link to comment
autom Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Kinetix said: de consumul dupa segmentare? Ma bag si eu inseama...daca e segmentat motorul inseamna ca trage mai cu putere amestec carburnat. Daca trege amestecul asta are si putere, poate la fel cat a fost proiectat, si creste si consumul. Mai zic ca e posibil ceva: nu se poate sa fie si motorul ,,strans,, dupa treaba asta? Ai schimbat uleiul dupa rodaj? Ps. sper ca nu dezgrop o problema care nu trebuia readusa in discutie. Va salut Link to comment
Geodov Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 (edited) Va salut cu respect. Daca stie cineva un meserias in Tulcea care face reglaje la carburator(exceptand Daewoo Service unde mi-au tinut masina doua zile si nu i-au facut nimic). Masina consuma in jur de 7,5-8 l in oras iar dimineata se opreste de nenumarate ori pana se incalzeste putin. Va multumesc. Edited February 18, 2008 by Geodov Link to comment
Kinetix Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 A verificat cineva nivelul benzinei in CNC? A avut cineva probleme cu inchiderea benzinei de catre cuiul poantou si l-a schimbat? In ciuda faptului ca am verificat nivelul dupa cartea tehnica (si era corect), se pare ca varful cuiului nu mai etanseaza bine, asa ca va trebui sa-l schimb, probabil. Daca s-a mai intalnit cineva cu problema asta, va rog sa-mi comunicati. Mersi mult de tot! "> Link to comment
Kinetix Posted April 12, 2008 Share Posted April 12, 2008 Am schimbat sistemul scaun/cui poantou si am pus un adaus pe limba de plastic a plutitorului care impinge cuiul in sus. Adausul e facut dintr-o tablita de conserva, e pus in doua, rezultand o grosime de aprox. 1-1.5mm. In felul acesta, nivelul benzinei a coborat in CNC cu vreo 3-4mm, acum fiind cam in dreptul acelui reper de pe peretele interior al CNC. Rezultat: masina merge mai bine, zgomotul motorului este mai "ascutit" un pic. Datorita faptului ca a tot fost in teste, reglaje, nu am reusit sa ii fac si consumul. Urmeaza sa verific, dar cred ca a scazut. Voi reveni cu detalii. Iata deci o idee pentru cei care se plang de consum marit: verificati si nivelul real al benzinei in CNC. Nu va limitati doar la verificarea reperelor din cartea tehnica atunci cand demontati carburatorul. Uitati-va pana unde sta benzina in CNC. Daca nu ma insel, acel reper interior este mult mai valoros decat "distanta pana la planul B", cum se da in cartea tehnica. Succes. Link to comment
funstation Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Am fost la Filaret pentru reglaj curatat reglaj carburator. Total factura 190 ron + 10 ron venituri neimpozabile pentru mecanic. Din factura 100 ron manopera si 90 ron piese. Mecanicul care si-a facut datoria extraordinar de bine, pana ca si reglajul facut fara tester a iesit aproape perfect pe testerul de noxe. Masina se comporta extraordinar de bine, doar ca ar trebui sa mai schimb un furtunas ca imi trage aer fals pe acolo si acel furtun nu il aveau pe stoc. Reparatia a fost facuta de Marian(Marin) si am stat langa masina tot timpul. Foarte amabili si receptivi la diferite probleme expuse sa vina cu solutii. Overall: Super service. Voi reveni in caz de probleme. Cu stima, Dan Link to comment
andrei_xxl Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Ingrozitor de mult te-a costat...ce piese au schimbat de 90 ron? Eu l-am reglat cu 35 ron... Link to comment
Mircea Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Service-ul filaret e extrem de scump. Acum 2 ani cereau 850 ron pentru o distributie, in conditiile in care la alte service-uri era max. 500 ron. Cred ca si-au pus preturile ca la BMW... Link to comment
funstation Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 (edited) Piesele schimbate au fost dupa cum urmeaza: Set garnituri carb tico: 1*21 Garnitura carb - galerie admisie: 1*5 Surub jigler: 1*28.83 Spray curatat 1*13 Supapa vacuum: 1*16.92 (Asta cred ca e pret magazin * 2) Si ce m-a amuzat: Husa protectie scaun: 1*0.74 Lavete bumbac: 4*0.52 Total piese si consumabile: 87.58 Manopera a fost 2.20 ore * 45.60 = 100.32 Mentionez ca sunt multumit de cum merge masina. Parca a prins viata si motorasu asta mic... Cu stima Edit: Am parcurs deja aprox 80km de dupa operatie. Imbunatatirile se simt la nivel de incalzire a motorului si anume nu se incinge asa repede si nu mai porneste ventilatorul de la radiator asa des, imi da senzatia ca a scazut consumul, motorul nu mai este la fel de zgomotos, socul a fost reglat in asa fel incat sa nu mai stea super turata masina la pornire. Acum socul sta activ aproximativ 30 sec si apoi se lasa. Am dat un ban (mai multi ("> ) dar macar in privinta noxelor la itp nu mai imi fac griji. Edited April 18, 2008 by funstation Link to comment
kamayo Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Sub capota in parte stanga a carburatorului exista o cutie neagra in care se afla trei leduri (verde galban rosu); din ce am citit eu pe acest forum ele indica daca este corect amestecul de CO. La mine era aprins in permanenta ledul rosu...in fine dupa indelungi surubareli am reusit sa reglez acest amestec astfel incat sa stea aprins ledul verde ei cel galben ( am inteles ca aceste leduri i-ti indica amestecul corect). Chestia asta se intampla cu motorul la relanti, in momentul in care turez motorul se aprinde din nou cel rosu, e normala chestia asta? multumesc. Link to comment
extazy Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Sa mor de am asa ceva la tico meu! poti sa faci o poza? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now