laurentziu83 Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 In urma cu cateva luni am suferit un mic accident prin care am luat o bordura destul de inalta la cca 50 km/h. In urma impactului a explodat anvelopa si am paradit destul de rau janta, pe care am indreptat-o la prima vulcanizare. Am luat un cauciuc la SH si am pus roata la rezerva. In iarna, cand curatam masina de zapada&gheata am constatat ca roata pe care o accidentasem este cu aproape un centimetru mai in spate (la roata din dreapta incape o bata de baseball intre roata si aparatoarea de noroi, pe stanga nu incape de nici un chip. Chestia este ca efectul e doar vizibil, in rest nu se simte nimic, nici la viteza maxima, nici la uzura anvelopei. Am facut peste 6000 km de la izbitura. Un prieten mi-a recomandat sa leg de fuzeta o stanga de remorcare sau un lant de un stalp si sa ma apuc (nu singur) sa imping masina pana cand dau puntea la locul ei. Sa aplic metoda asta sau sa schimb bratul inferior de la suspensie ?(cred ca ala e indoit). Metoda asta a aplicat-o pr. meu pe un Citroen Visa din '83 la un accident similar si imi spunea ca nu a avut probleme dupa aceea. Voi ce parere aveti? Link to comment
danuzz Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 eu spun ca mai intai sa te convingi ca e deplasata roata. compara distantele dintre centrul rotilor de pe partea dreapta si de pe partea stanga. s-ar putea ca doar caroseria sa fie...deplasata, sasiul sa nu aiba nimik. Cat despre metoda de care vorbeai... mai bine vezi un service... :nonono: Link to comment
Castravete Posted April 22, 2004 Share Posted April 22, 2004 Pentru sanatatea morala si fizica a masinutei tale cel mai indicat mi se pare sfatul celor de la service .. sa o urce pe rampa , si sa o ia la masuratori, sa'si dea si ei cu parerea si apoi vezi mai departe optiunile. Oricum, nasoala treaba cu bordura .. ai luato infranat ? sau direct ? Link to comment
Shenck Posted April 22, 2004 Share Posted April 22, 2004 Da sa fie service Daewoo, ca cei de la service-urile Dacia o sa aplice metoda descrisa de tine. Link to comment
alx Posted April 22, 2004 Share Posted April 22, 2004 sigur sigur rautate aia de la dacia nu au salopete ci slipi din piele de animal... la (aproape) orice service iti poti verifica unghiurile de fuga si ce se mai verifica la roata. eu nu as incerca metoda aia descrisa de prietenul tau... daca e ceva de schimbat, schimba... cu directia nu te joci. Link to comment
bogdan_o Posted April 22, 2004 Share Posted April 22, 2004 Daca ceva s-a indoit, acel ceva este mai mult ca sigur bascula. Desi spui tu ca nu influenteaza in nici un fel comportamenul rutier, afecteaza alte piese, printre care cel mai important, planetara. Metoda descrisa de tine nu o sa functioneze pentru ca este aproape imposibil sa reusesti sa indrepti bascula doar prin impingerea masinii. In cel mai nefericit caz ajungi sa indoi tabla pe ea de la atata impins. Daca te duci in service si zic aia ca intr-adevar e bascula nu o indrepta, mai bine ia alta. O bascula indreptata nu tocmai corect are ca efecte secundare o "trasul" volanului inspre partea unde bascula e busita si de aici si instabilitatea la viteze mai mari. Si cum o bascula nu se indreapta niciodata la stadiul in care a fost de noua... Link to comment
laurentziu83 Posted April 30, 2004 Author Share Posted April 30, 2004 Multumesc de sfaturi. Banuiam eu ca tot la service am sa ajung dar ma gandeam ca s-ar putea sa ies mai ieftin intr-un fel. Parerea mea este ca bratul inferior ar trebui schimbat sau demontat si luat la ciocan. A mai avut cineva treaba cu el? Care e denumirea lui "stiintifica" pentru ca eu nu mi-am dat seamasi vreau sa stiu cat m-ar costa (nestiind cum il cheama nu l-am gasit in ofertele de preturi), eventual daca trebuie schimbat pivotul. Link to comment
Zetics Posted April 30, 2004 Share Posted April 30, 2004 Pai sa stii ca vrei nu vrei impusti doi iepuri dintr-o lovitura. Eu am schimbat pivotii anul trecut si astia nu se pot scoate separat, se schimba cu tot cu bascula aia pe care stau ei, plus vreo 2 bucse de fiecare bascula. Daca imi aduc aminte bine, m-a costat cu totul vreo 100$. Asa ca...go for it! PS: Sorry, acu vazui ca ai Matiz. Totusi nu cred ca difera prea mult... Link to comment
laurentziu83 Posted May 5, 2004 Author Share Posted May 5, 2004 In cazul asta cred ca o sa demontez bascula, o sa o compar cu una noua si o sa o iau la ciocan pana ajunge la cotele optime (sau o prind la menghina si o indrept). Nu prea are rost la nici 25k km (cat am eu) sa le schimb. Daca se poate aplica la jante de atatea ori cred ca merge o data macar la bascula asta, nu? P.S. Atentie la soferii de autobuz care pleaca din statii fara sa se asigure si fara sa-ti dea prioritate, mai ales in Vaslui, oras pe care acum il urasc din toata inima de cand mi-am mai luat si o amenda acolo de viteza acolo. Link to comment
bogdan_o Posted May 5, 2004 Share Posted May 5, 2004 Parerea mea e ca poti sa iei tu bascula aia la ciocane ca tot degeaba. De rectificat nu ai cum sa o faci ca noua. De aici instabilitate la viteza mare, tremurat al masinii etc. Mai bine indura-te si ia una noua. Link to comment
laurentziu83 Posted May 10, 2004 Author Share Posted May 10, 2004 Nasol. Pai mai bine o las asa. Cel putin acum nu am nici un fel de probleme in afara de cea estetica. Am suspendat roata, m-am uitat la modul de prindere si ce era pe acolo, am tras pe toate partile de bascula si fuzeta si pot sa spun ca nu pare nimic in neregula. Planetara nu pare sa functioneze anormal, sa fie deplasata sau sa am batai la viraje. La mers normal nu am vibratii, doar de pe la 135km/h am niste vibratii pe partea dreaqpta care cred ca sunt de la casetele din torpedou sau de la bord. Mainile le-am putut lua de pe volan la 140-145 si sa merg destul de mult timp asa. De luat bascula noua nici nu poate fi vorba in perioada asta, mai bine o lasa sa crape in parcare cu mizerie pe ea, nu am suficiente fonduri, poate dupa 15 iulie cand termin cu examenele. De mers cu ea cred ca pot sa mai merg, atata timp cat am avut accidentul la 17k km si acu am 25k km fara sa simt ca ceva se agraveaza. Daca-i pe-asa atunci poate sa mai astepte. Oricum vreau sa o repar dar nu acum Link to comment
laurentziu83 Posted September 24, 2004 Author Share Posted September 24, 2004 Am schimbat bascula inferioara cu una noua cu ocazia pricinuita de http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=1361. Cam 650k lei bascula, (nu am factura in fata) + manopera. Pot sa zic ca am iesit bine, nu mai am roata deplasata. Link to comment
sprite Posted September 24, 2004 Share Posted September 24, 2004 Am schimbat bascula inferioara cu una noua... Pot sa zic ca am iesit bine, nu mai am roata deplasata. Intrebare de blonda: "bascula" in cauza e tot aia cu "pivotul"? (care e montat pe un fel de bascula... ) Link to comment
zalmoxis Posted September 24, 2004 Share Posted September 24, 2004 E tot aia mai de ce draq nu ii crezi p-ai batrani!?!? Link to comment
Doru Posted September 26, 2004 Share Posted September 26, 2004 Mie mi se pare cam ieftina sa fie aia. La ACSA in oferta este 1,8 milioane. @Laurentiu. Ai verificat si unghiurile? Cum au iesit? Link to comment
laurentziu83 Posted September 27, 2004 Author Share Posted September 27, 2004 Am facut 1000 km de la schimbare (Galati-Sibiu si inapoi). Nu am observat nimic deosebit la cauciucuri cum ca ar fi tocite aiurea. La taica-miu cand a avut bracajul facut aiurea la Oltcit s-a vazut foarte bine diferenta de uzura. La altii am auzit ca s-a vazut bine chiar si dupa 100 km. Ideea e ca am mers peste 15000 km de la izbitura cu roata deplasata spre spate aproape 1 cm si nu s-a uzat anormal. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now