mcrusu Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 dintr0o cauza anume(habar n-am care)mi s-a ars un pin(crek asa ii zice) si nu imi mai merge turometrul+cateva becuri de la bord.se poate lipi cu ceva sau cumva? Link to comment
Abram Burel Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Eu stiu doua metode, dar n-am testat niciuna personal: 1. marker trasee conductoare se foloseste pentru retusuri de trasee pe circuitele imprimate sau pentru overclocking la AMD-uri; ar trebui sa se gaseasca pe la magazinele de componente electronice 2. asa numita "puta de sticluta" (vezi forumul de dacii) cu care unii repara si traseele rezistive de pe luneta; asta cica se gaseste in targul Vitan din Bucuresti In ambele situatii, trebuie ca zona respectiva sa nu fie supusa la fleziune (crapa traseul). Well, daca lucrezi cu mare, mare grija si ai un letcon termostatat, poti realiza o "punte" flexibila cu un fir flexibil. Mai "tare"este ca trebuie sa afli intai cauza care a produs "arderea" traseului. Link to comment
SORAN Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Sau ne pui si noua o poza ca sa iti dam sfaturi mai pe subiect! se poate lipi cu un letcon am mai facut eu! Link to comment
SORAN Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Sa inteleg ca becele alea cu quartz au tras prea mult curent lucru care a dus la incalzirea cablajului subtire de bord care a cedat? Link to comment
ovi_jer Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Foarte posibil sa fie asta sau la montaj mufa nu a fost introdusa bine si a aparut un contact imperfect care sa lasat cu scantei si incalzirea cablajelor in functionare. Link to comment
mcrusu Posted June 7, 2005 Author Share Posted June 7, 2005 s-ar putea sa fie acesta motivul.daca beacele consumau prea mult curent ma gandesc ca s-ar fi ars zonele prin care vine curent la becuri.de asemenea becurile le-am montat doar la indicatorul din centru iar ruptura a aparut la marginea stanga a integratului Link to comment
Abram Burel Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Sincer sa fiu nu stiu cat de "gros" e "firul" din cablajul de care vorbiti, dar ma cam indoiesc ca s-a "ars" de la curentul consumat in conditii normale de ceva de prin bord, fie si becuri cu cuart. Functionarea unui traseu de cablaj in regim de "siguranta" se produce de regula (la orice tip de cablaj) in situatii de scurtcircuit. De aceea, inainte de remedierea traseului, trebuie identificat motivul acestuia, Altfel, daca nu pocneste vreo siguranta, va sari iarasi traseul in alt loc. Mai trist este daca scurtul s-a produs accidental. El nu va putea fi gasit la "investigatie", dar se poate (re)produce oricand si iarasi... zbang. Pe de alta parte, daca e vorba de un "pin", adica locul unde face mufa contact, atunci ar putea fi vorba si de un contact imperfect si "incalzitor" cu zice ovi_jer. In cazul asta poti incerca sa refaci pinul cam asa: - faci rost de undeva (de exemplu de pe un cablaj imprimat normal, sau de la ul alt cablaj flexibil) de o fasie de tabla foarte subtire de cupru - cureti bine "pinul" vechi, astfel incat sa-ti ramana un capat al traseului dezgolit spre pin - decupezi o bucata mica de tabla de cupru de marimea pinului - o lipesti cu grija pe locul pinului (cu superglue) - cu un letcon "finut" faci o lipitura la fel de gingasa intre noul pin si traseul ce vine la el. Acu' vorba lui Soran, depinde si cum arata exact chestia aia care ti s-a intamplat, ca poate merge si altfel sau poate din modul cum arata (buba) iti poti da seama ce s-a intamplat. Link to comment
NINI Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 dintr0o cauza anume(habar n-am care)mi s-a ars un pin(crek asa ii zice) si nu imi mai merge turometrul+cateva becuri de la bord.se poate lipi cu ceva sau cumva? <{POST_SNAPBACK}> fftopic: Ce face omul cu mina lui nici dracu nu desface, poate doar banii.Altfel spus daca te maninca...Cablajul se poate lipi cu un letcon de putere mica si ceva pricepere. Pt cine nu stie traseele de circuit imprimat arata ca niste cablaje obisnuite numai ca suportul este de data asta din plastic (nu textolit sau sticlotextolit) subtire si flexibil. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now