BLK Posted August 20, 2005 Share Posted August 20, 2005 Am si eu cateva intrebari despre leasing. Pana acum cateva saptamani ma gandeam ca Logan e singura varianta pe care o pot lua in calcul. Mai citisem de Kalos dar mi s-a parut mult mai scump. Avand in vedere ca vroiam un Ambition, iar acum ma gandesc la un Kalos in 5 usi full, diferenta de pret e de cam 1500 euro. La Logan aveam avantajul unor rate pe maxim 7 ani (vreau sa fiu sigur ca pot plati ratele, si eventual sa strang si pe langa rata si sa achit in avans, chiar daca cu o mica penalizare). La leasing am vazut ca nu se poate decat pe 5 ani maxim. Asadar, intrebarile: Exista leasing pe mai mult de 5 ani? Calculatorul de leasing de aici: http://www.unionmotors.ro/chevrolet/leasing.htm e ok? In afara de avans si ratele pe care le afiseaza jos ce mai trebuie platit? Casco? Ce e cu valoarea reziduala si cum/cand se platesc taxele vamale. Link to comment
Satori Posted August 20, 2005 Share Posted August 20, 2005 Orice calculator de pe site are mici scapari. Este bun doar ca sa iti dea o idee. Da, exista leasing pe mai mult de 5 ani - chiar si daca doar prin faptul ca platesti reziduala (20% din masina) in rate. Trebuie doar sa gasesti compania care ofera asta. Link to comment
BLK Posted August 20, 2005 Share Posted August 20, 2005 Deci la un 5 usi full de 8216 + 166 vopseaua metalizata cu avans de 15% (1496 E cu TVA cu tot) la 5 ani leasing, calculatorul arata valoare reziduala 1995 E cu TVA (care se poate plati la sfarsitul celor 5 ani?!, ceea ce ar fi ok, mai ok decat sa creasca ratele lunare) si o rata de 140-145E pe luna. Mai trebuie platit pe langa asta CASCO? Cam cat este? Si mai trebuie platite la sfarsit taxele vamale!? Ca alte cheltuieli am inteles ca trebuie inmatricularile, comisionul de management (se plateste la inceput?) si cam atat?! Se pare ca da aproape dublu fata de Logan, sau calculez eu gresit? Link to comment
Satori Posted August 20, 2005 Share Posted August 20, 2005 Loganul il iei cu banii in mana? Atunci probabil ca da. Daca nu, singura diferenta sunt taxele vamale de 6% din valoarea masinii (bineinteles, peste diferentele date de pretul diferit al masinilor). Link to comment
BLK Posted August 21, 2005 Share Posted August 21, 2005 si loganul si kalos in rate/leasing. pai mai e si casco (care nu stiu cat este?!), peste diferenta de pret. si rata mult mai mare la kalos din cauza celor numai 5 ani. cel putin asa imi da mie din calculele facute cu calculatorul de pe situl dacia respectiv cel de pe union motors. taxa reziduala ce este? un procent care se scade din val masinii la inceput si se plateste la final? Link to comment
marr Posted August 21, 2005 Share Posted August 21, 2005 CASCO se calculeaza la valoarea DDP a masinii si este in jur de 5 % pa an (depinde de firma de asigurari). Deci, pt. Kalos, valoarea ratei la CASCO este mai mare decat pt. Logan (cu cca. 20 Euro/luna - la un calcul aproximativ, rata casco pt. Logan ar fi cca. 35 Euro/luna iar la Kalos-ul ales de tine ~ 54 Euro/luna). Valoarea reziduala reprezinta 20 % din pretul CIP al masinii si poate fi platita la sfarsit sau inclusa in rate. Din punct de vedere fiscal, valoarea reziduala reprezinta baza de calcul a darilor catre stat (taxe vamale, etc) in cazul achizitiei in leasing. Rata efectiva este calculata dupa relatia: CIP - Avans - Val. Reziduala / Nr. de luni. La valoarea astfel obtinuta se adauga TVA 19% si valoarea dobanzii. La achizitia in leasing, intre cele doua masini, diferenta la rate va fi de cca. 45 - 50 Euro/luna - poate chiar mai mica daca iei Loganul in rate/leasing pe 7 ani (perioada de creditare mai mare => dobanda mai mare). In plus mai ai cei 6%, taxele vamale (care daca intram in UE, in momentul in care o sa termini leasingulk vor fi numai 2%). Daca e mult sau putin, tu stii. In opinia mea, Kalos-ul merita diferenta de bani. Link to comment
BLK Posted August 21, 2005 Share Posted August 21, 2005 Ok am priceput. Cu Casco m-am gandit si eu dar dupa ce am pus intrebarea. Ratele ar fi cam la fel avand in vedere ca diferenta de pret intre Kalos si Logan e aproape valoarea reziduala care o platesc la sfarsit. Asadar daca as lua Logan pe 5 ani sau Kalos tot pe 5 ani diferenta ar fi numai la taxe vamale (care se platesc tot la sfarsit) si la Casco sa zicem 20 euro in plus pe luna, fara sa luam in considerare dobanda care o presupunem aproximativ aceeasi (desi la leasing am vazut ca ajunge pana la 5,5% iar la rate cea mai mica am gasit 9% la Logan). Am priceput. Mersi mult pentru ajutor. Mai trebuie sa scap de Daciuta mea batrana si in 2-3 luni o sa iau decizia finala. Pana atunci urmaresc cu interes forumul. Link to comment
lsniculescu Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 (edited) Buna ziua, Forum! @BLK: Intervin si eu cu cateva detalii legate de leasing-ul facut pt masinuta mea, desi poate ca am sa ma repet Dupa unele tatonari cu DiBas, am negociat cu GTT, care mi s-au parut super: aveau ce vroiam eu pe stoc (in Slovacia, desigur), mi-au dat factura proforma cu serie sasiu si cu pretul ofertat (7.600 euro CIP, de la 8.327...), apoi dosarul de leasing s-a aprobat rapid (2 zile la MotorActive - foarte profesonisti cei de acolo!). Pe scurt: - avans 15% pt leasing 4 ani - comison 2% - CASCO 4.2% pe an, Allianz = 41 euro pe luna - 48 rate (cu valoare reziduala inclusa, dobanda 9%) = 154 euro /luna - tx vamuire, inmatriculare (100 euro fata TVA) (la GTT) - scut 300 RON, alarma 222 euro - tx carte id, numere leasing 160 euro + RCA (la MotorActive) Masina a venit in fix 10 zile de la plata celor de la firma de leasing in contul GMDAT Ungaria! Iar in alte 3 zile (era weekend la mijloc) am fost sunat sa merg sa o iau... In total, fox 3 saptamani de cand am primit factura proforma de la GTT! Cam atat deocamdata, sper sa iti fie de folos! Succes la vandut Dacia, si eu am procedat la fel... O zi buna tuturor! Edited August 22, 2005 by lsniculescu Link to comment
Satori Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Desi nu mai tine de subiectul topicului, tocmai am facut CASCO postleasing la ASIROM: 630EURO! Damn! PS: E adevarat ca am bagat de toate acolo! PPS: E mai scump decat cel din timpul leasingului. Link to comment
ASIMO Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 @Satori: pe ce valoare ai facut asigurarea? Link to comment
Satori Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 85% din 12.xxx Euro. Sincer? M-a cam durut undeva, nu am comentat nimic, am semnat si gata. Ma grabeam tare rau. Partea proasta e ca dureaza pana intra in efect. De abia miercuri pot sa ies cu bella la plimbare. Link to comment
ASIMO Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 In perioada leasingul e un CASCO mai "special" cred. Eu am la 11.508 Eur valoare - 532 Eur rata... da' nu e chiar asa! E tot teapa, ca mie in al 4-lea an imi ajunge valoarea masinii la 8.056 Eur si rata tot atat va fi... Deci eu la o valoare medie (pe 4 ani) de 9781 Eur platesc 532 Eur anual. De abia miercuri pot sa ies cu bella la plimbare. Mama lor! Ce dureaza atat, mah? Trimit copii dupa polita la toate ageantiile cu posta? Link to comment
totti Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 Desi nu mai tine de subiectul topicului, tocmai am facut CASCO postleasing la ASIROM: 630EURO! Damn! PS: E adevarat ca am bagat de toate acolo! PPS: E mai scump decat cel din timpul leasingului. <{POST_SNAPBACK}> Asta ar insemna vreo 6,4% pe an! Da, mi se pare al dracu de mult Link to comment
vlad35 Posted August 24, 2005 Share Posted August 24, 2005 Ura, in sfarsit, a venit al doilea Kalos al familiei. Tocmai ce l-am luat de la Di-Bas. Se pare ca astea de 1.2 cu 3 usi nu au omologarea facuta si ca va trebui sa fac un drum, cu ea, la RAR. Nu se mai face revizia gratuita la 1000 dar s-a micsorat intervalul intre revizii. Nu mai este 15000km ci 10000km ... cica de vina ar fi calitatea proasta a drumurilor si a benzinelor ... Dupa ce o sa ma fatai nitel cu ea o sa revin cu impresii. Pana acum pot sa va spun doar ca e frumoasa foc !!! Link to comment
totti Posted August 24, 2005 Share Posted August 24, 2005 Sa-l stapaniti sanatosi! Si sa bagi niste impresii despre consum, ca ma intereseaza... Link to comment
Satori Posted August 24, 2005 Share Posted August 24, 2005 Sa fie intr-un ceas bun! Pictures!!! PS: Treaba cu revizia s-ar putea sa fie doar pentru 1,2. In toate diagramele de service apare ca fiind cel mai 'revizuit' motor. Link to comment
vlad35 Posted August 24, 2005 Share Posted August 24, 2005 Pe carnetul de garantie, pe prima pagina, e lipit un sticker pe care trebuie sa semnezi de luare la cunostinta. Iaca sticaru': IMPORTANT : 1.REVIZIILE PERIODICE LA ORICE MODEL CHEVROLET SE EFECTUEAZA LA 10.000km SAU 1 an. 2.Orice montare ulterioara de echipamente electrice, electronice, sisteme de crestere a puterii motorului (chip tuning) sau elemente de design exterior, schimbarea softurilor initiale ale masinii, care nu este aprobata de GM si nu este efectuata de un dealer autorizat, atrage dupa sine pierderea garantiei sistemului sau partii componente pe care a fost montat respectivul echipament Link to comment
Satori Posted August 24, 2005 Share Posted August 24, 2005 Design interior e voie deci. Am scapat cu cotiera Link to comment
ASIMO Posted August 24, 2005 Share Posted August 24, 2005 Orice montare ulterioara de echipamente electrice, electronice, sisteme de crestere a puterii motorului (chip tuning) sau elemente de design exterior... ... Dubii, dubii, da... asta inseamna adio bandouri? )"> Oare autocolantul DaewooClub.ro trebuia sa-l pun intr-un service autorizat? Cred ca mi-am ars garantia! )"> Link to comment
vlad35 Posted August 24, 2005 Share Posted August 24, 2005 "Am scapat cu cotiera " Scapai oricum ! Nu cred ca ai semnat de luare la cunostinta a unei astfel de prevederi si nici nu cred ca ai afectat vreun "sistem sau parte componenta..." Link to comment
nexxus Posted August 25, 2005 Share Posted August 25, 2005 Sal tuturor! Am facut un drive test cu Kalos 1.4 94cai sedan si pot spune ca m-am indragostit de masina asta! Testul a fost la GTT in Bucuresti! Asa ca m-am apucat sa strang actele pentru una! si sper sa o am cat mai curand! Link to comment
Satori Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 Succes! Alege o companie de leasing care sa fie sprijinita de o banca (acelasi nume cu banca) sau care sa apartina unui dealer mare. Link to comment
VIPER Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 Subscriu!!! Chiar daca te vor purica la sange si nu vei obtine acordul instant ca la firmele mai mici de leasing, macar dormi linistit ca nu cade firma peste noapte si te trezesti fara masina! Link to comment
Gica Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 (edited) Mie Raiffeisen Leasing mi-a acceptat dosarul cu toate ca nu eram chiar la 50% din rata cu salariul, asa cum vroiau ei si mi-a zis fatuca de acolo ca "mi-a mai tras ea de salariu" ca sa fie in regula. Asa ca si firmele mari pot fi mai ingaduitoare... Edited August 26, 2005 by Gica Link to comment
ASIMO Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 (edited) Nu ca fac reclama (daca e asa, dati jos postul), da' si eu sunt super incantat de Raiff Leasing. Oricat de stricti par la inceput, daca e loc de inteles, mai inchid ochii la una, alta! Conteaza si numele bancii din spate, Satori, nu? (HVB ) Bafta si welcome to the club! fftopic: Din cate persoane isi ia Kalos pe forum, atat de putine ne bucura si ochiul nostru cu niste poze! ("> Edited August 26, 2005 by ASIMO Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now