mr_ Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Ok. Probabil, pentru a avea garantia ca porneste si sta la relenti pana intra gazul. Dar reinvatarea parametrilor de dupa reset? Benzina? Gaz? sau amandoua? Invatarea dureaza un anumit timp, sau tine pana cand se opreste motorul prima data dupa resetare? Link to comment
tolin Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Raspunsurile le-ai primit la posturile #95 si #100. Invatarea dureaza pana cand temperatura motorului a atins valoarea de regim. Link to comment
snacke Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Am masina de 1 luna(SH),cumparata de la bungureanu(pentru cei mai vechi pe forum),si nu am avut nimic de reprosat masinii pana acum.Ce nu i-am facut pana acum este consumul,nici pe benzina si nici pe GPL,dar peste 3 zile cand iau salariul(de bugetar) vreau sa-i fac plinul si la benzina si la gaz si sa fac 100km+100km, eventual in zile diferite,sa stiu si eu cum stau cu consumul.Acum,vreau si eu parerea voastra,este indicat sa fac un reset de ECM inainte(am inteles ca asa "ïnveti" masina cu stilul personal de condus),sau sa astept sa vad intai consumul si apoi,daca este cazul,sa fac acest lucru. PS:Am folosit si solutie pentru curatat injectoarele,pentru linistea mea,nu ca as fi avut probleme cu ele.Sper sa iasa un consum cat mai apropiat de cel trecut in cartea tehnica a masinii Link to comment
alexmohora Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Mie mi se pare că deja a devenit un mit chestia asta cu reset-ul ECM-ului. Totuşi cred că mai e mult până să se vândă maşina care să înveţe stilul de condus al unui şofer nu credeţi? Dacă vrei să-l resetezi nu ai decât. Nu se va strica nimic şi nici nu se va schimba nimic în majoritatea cazurilor. Link to comment
Tommy Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Ca la muieri de altfel.. ideeeea e sa o dezveti.. nu sa o inveti. Link to comment
IL19CIA Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Am facut si eu resetarea ECM si IAC...la ce folosesc de fapt? Imbunatatesc considerabil functionarea motorului? Link to comment
Abram Burel Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 (edited) 1. Fac ca motorul sa functioneze in conditii "normale standard". 2. Nu. Edited May 28, 2006 by Abram Burel Link to comment
esolzaru Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Am si eu o Nubira I. Cum ii fac resetarea ECM fara sa merg la service? Astept un raspuns... Link to comment
nino Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 (edited) Reset ECM RESET ..dupa aia initializare IAC (citeste mai jos de unde ti-am dat link-u'...in topic) Edited May 29, 2006 by nino Link to comment
perfidus Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Daca mai era nevoie de confirmare, o spun si eu: prin reset ECM NU se imbunatateste substantial functionarea motorului. Insa la o monitorizare atenta se vad unele mici diferente. Unele sunt asa de mici ca pot sa fie date si de variatiile de calitate ale benzinei de la un plin la altul. Concret: la ultima iesire in extraurban am schimbat intai benzina, de la MOL la Rompetrol. Aici s-a facut simtit un oarecare efect placebo (avand in vedere diferenta de pret)- mers ceva mai vioi pe o plaja mai mare de turatii, adica motor un pic mai elastic. La intoarcere - cu aceeasi benzina - am facut un RESET, dupa care nu am sesizat nici o schimbare. Am observat insa azi ca la pornirea de dimineata (unde aparea o usoara ezitare de turatie in primele momente si un mic tremur al motorului de pana la 5-6 secunde) totul a revenit la normal. Precizez ca masina are numai 5000 si ceva Km. Link to comment
mr_ Posted August 12, 2006 Share Posted August 12, 2006 Stie cineva daca teoriile de aici se aplica si la Aveo? Link to comment
ovi_jer Posted August 12, 2006 Share Posted August 12, 2006 Da este valabil si la aveo. Link to comment
scorpion Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Eu am aplicat resetarea ECM -ului de nevoie la CIELO ,pentru ca dupa o deconectare a bateriei si mers normal ,la semafor cind o scoteam din viteza se tura motorul la 1500 -1800 rpm . Cu motorul cald ,am pus contactul ,l-am luat de 3 ori , apoi am pornit motorul si am mers in parcare in viteza 1 fara a calca acceleratia sau frina. Aceleasi manevre cu aerul conditionat pornit. N-am mai avut probleme pina mi-a murit bateria si a trebuit sa refac setarea. La fel a rezolvat-o si un prieten de la Medias , dupa multi nervi si drumuri pe la service-uri care nu l-au ajutat la nimic. Cred ca totusi a fost o problema a ECM-ului pentru ca IAC-ul il schimbasem anterior fara rezultat . Nu toate ECM -urile cred ca sint asa . Precizez ca nu am avut montat GPL pe masina . Am incercat si pe Nubira 1 a lui Renatremo la Constanta dar nu stiu daca a dat rezultate ,masina avea montata si instalatie de gaz . Link to comment
Cristian W Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Deja am devenit interesat de acest topic. Am masina cu GPL. E adevarat ca o am de 2 zile si nu are decat 43 kilometri, dar parca-parca "da usor in nas" la accelerarea brusca. Am tot citit despre resetarea ECM, insa chiar nu mi-e clar cum se face asta pentru o masina pe GPL. O pornesc pe benzina, apoi trece singura pe gaz, la turarea motorului. Mda... veti spune : "Ce vrei nene de la ea, are doar 43 km!? Nu e nici rodajul facut!" Poate sunt eu carcotas... nu mi-o luati in nume de rau, am mai avut masini cu GPL, insa co carburator si toate niste rable... Merci anticipat de sfaturi. Link to comment
ovi_jer Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Daca erai interesat ai fi citit de la inceput. Link to comment
Cristian W Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Mda Ovi, ce sa zic... uite o problema ciudata cu care m-am confruntat chiar azi. Stiu ca nu postez tocmai unde trebuie, dar ma gandesc ca are mare legatura cu RESET ECM. Daca nu am incadrat bine mesajul, rog sa fie mutat unde trebuie. Mentionez ca dupa schimbarea uleiului am dat un reset la ECM, sfatuit de Mircea. Se pare ca nu am facut resetul prea bine, deoarece am uitat ventilatorul pornit pe treapta unu si cand am pornit motorul, automat a pornit si ventilatorul. Am sesizat treaba asta abia dupa 3-5 minute si l-am oprit... Cert este ca masina a mers bine , inclusiv azi, pana cand am facut o oprire de 1/2 ora, dupa ce mersesem 13 km prin Bucuresti. La plecare catre casa... mi s-a oprit motorul! Eram inca pe benzina, abia facusem 10 metri. Am pornit... si iar s-a oprit... pur si simplu se oprea la ralanti. Repede am trecut-o "pe loc" pe gaz, am tinut-o putin din acceleratie sa nu se mai "balbaie" si am constatat ca pe GPL "tine" ralantiul. Am sunat un prieten care mi-a zis "Da-i reset la ECM acum, chiar cu motorul cald. Posibil sa ai o eroare pe undeva...". Am pecat totusi catre casa si abia acolo am resetat, cu motorul cald. Am asteptat la ralanti sa se ridice temeperatura pana a pornit electro-ventilatorul, am facut o cursa scurta pe benzina, apoi am trecut pe GPL. A mers fara probleme. --------------- Oare resetul ala facut la cald e OK? Dimineata, la pornirea la rece posibil sa fie probleme? Si... oare de ce "murea motorul" pe benzina? Rog colegii sa-mi dea un sfat. Link to comment
ovi_jer Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Din cazurile relatate pe forum pina acum se pare ca la ecm-ul motorului euro 3 resetul trebuie dat la rece.Consumul ventilatorului este prea mic ca sa afecteze cu ceva.La motoarele cu gpl mai apar probleme cateodata la pornirea pe benzina dupa ce a funtionat pe gpl dar asta nu inseamna ca e normal si trebuie sa faca tot timpul. Link to comment
silviustel Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Am dat si eu un reset la ECM, deoarece mi s-a parut ca tremura uneori la relanti si ca mergea cam prost. Ideea este ca acum nu mai are tremuratul, merge mai bine, am fost vineri la BV si la intoarcere am mers sportiv si sunt foarte multumit. Insa mi s-a parut ca a consumat mult. E normal acest lucru dupa reset? Am procedat dupa tutorialul descris de abramburel pe forum si am respectat intocmai pasii. Am facut plinul ochi si a scazut la 1/2 dupa 350 km. La dus spre Bv am mers cu maxim 90 km/h pt ca a plouat si a fost oribila vremea insa la intoarcere am mers intins pana prin Potigrafu unde a reinceput sa picure. Link to comment
Bel_Ze-but Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Am dat si eu un reset la ECM, deoarece nu pleca la rece la prima cheie( de fapt pornea dar se oprea dupa 2-4 secunde daca nu apasam acceleratia), tremura la relanti si in plus am schimbat acu doua saptamani uleiul (de la 10w40 la 5w40) si am facut spalare a instalatiei de racire schimband antigelul - deci alte date de intrare... Am urmat intocmai pasii descrisi. Rezultatul dupa 50 de km parcursi este ca tremura mult mai tare la relanti, turatia fiind acum doar de 7-800 (inainte 900-1000). La prima cheie (la cald urca la 1100 apoi coboara instantaneu). La rece n-am avut cand sa verific...Maine dimineata. Dar dupa cum face la cald nu cred ca are cum sa tina relantiul la rece fara ajutor de pedala. INTREBARE : Sa o las maine dimineata sa invete singura turatia , dand mai multe chei, fara sa o ajut cu pedala? Sau daca se opreste o data sa nu o mai fortez si a doua oara singura? Cum trebuie sa o invat, cum e mai bine? Le multumesc anticipat celor care vor avea mila de motorul meu dandu-mi un sfat competent pe care sa-l folosesc maine dimineata ( dimineata pe racoare...) Link to comment
bella Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 (edited) INTREBARE : Sa o las maine dimineata sa invete singura turatia , dand mai multe chei, fara sa o ajut cu pedala? Sau daca se opreste o data sa nu o mai fortez si a doua oara singura? Cum trebuie sa o invat, cum e mai bine? Pai dupa reset nu ai "ajutat-o" sa invete relanti-ul ca aici? Edited November 15, 2006 by bella Link to comment
Bel_Ze-but Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 (edited) Ba da . Am zis ca am urmat toti pasii , inclusiv cu AC de doua ori plus mers 50 km majoritatea extern si constant si cu reprize. Dar, cum am scris, relantiul se simte ca e subturat si motorul tremura tare si parca da sa moara. Asta la cald. Ma gandesc ca maine dimineata, la rece... Si nu stiu daca dimineata sa-l ajut cu pedala de la inceput sau cum? (daca se opreste prima data, evident) M-am luat dupa postul nr. 91 al lui (Ovi Jer - rectific, cu scuze : ) ovi_jer care facea trimitere la postul 81 cu indicatia de a urma exact pasii respectivi. Edited November 15, 2006 by Bel_Ze-but Link to comment
ovi_jer Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Ma numesc ovi_jer . Incearca decit un reset fara initializare si vezi daca tot asa face. Link to comment
Bel_Ze-but Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Multumesc. Ma duc acum - sau mai bine dupa meci ! Altfel, pana la Pasti ar mai fi ceva... Sa-ti aduc un miel de Craciun sau Boboteaza ? (Am vrut sa scriu Ovidiu, de aia am inceput cu majuscula, dupa care am bulibasit-o, dar nu rau. Scuze. ) Link to comment
Bel_Ze-but Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 (edited) Surpriza ! Dimineata cand am pornit-o n-a mai murit. A stat singura la 1100-1200 pana s-a incalzit putin (2-3 minute) dupa care a coborat pe la 800. Fara nici un ajutor din pedala. Deci noaptea a fost un sfetnic bun pt. ECM. Vad ca-i convine mai mult la rece decat la cald (unde relantiul sta o idee mai jos si motorul continua sa tremure putin - dar asta e! ) Ma declar multumit si nu-i mai dau reset. E destept Ecm-ul asta, l-am banuit ieri pe nedrept...Nu cred ca mai conteaza, dar subscriu si eu la utilitatea resetarii si reinitializarii. Edited November 16, 2006 by Bel_Ze-but Link to comment
mr_ Posted January 2, 2007 Share Posted January 2, 2007 Daca deconectez bateria cu motorul cald vreo 5 minute, si apoi o reconectez si plec (fara idle learn) pe autostrada vreo 200km e un reset prost care trebuie refacut? Sau la rece invata sa mearga a doua zi? Link to comment
Recommended Posts