mr_ Posted January 2, 2007 Share Posted January 2, 2007 Datorita faptului ca am mers pe autostrada, datorita faptului ca a fost cu motorul cald sau pentru ca nu am facut idle learn? O sa il refac Link to comment
Mircea Posted January 2, 2007 Share Posted January 2, 2007 Datorita faptului ca l-ai facut cu motor cald si fara idle learn. Link to comment
ovi_jer Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 Daca nu sunt probleme la IAC nu e chiar necesar idle learn dupa resetul la ECM. Link to comment
mr_ Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 L-am refacut, insa fara idle learn. voiam sa vad idle learn dupa reset, altfel iar se incalzea motorul. Insa nu pare necesar. Link to comment
LYM Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Am resetat si eu ECM-ul astazi (dupa ce am schimbat bujiile). Am scos bornele bateriei si am lasat-o asa ~2-3min, apoi am pus bornele la loc. Am tinut contacul ON ~ 10sec, apoi OFF. Am pus iar contactul ON ~10sec, apoi OFF. Am pornit motorul (motorul era rece). M-am apucat sa pornesc din consumatori; i-am oprit, apoi am plecat la drum. Intai am mers normal si constant, apoi, pe masura ce s-a incalzit am urcat-o un pic in ture. Ce-i drept, s-a simtit ca si-a invatat noile valori fiindca avea un comportament neobisnuit - de expl, cand opream la stop, dupa ce luam piciorul de pe frana cobora la 1000, apoi se tura (singura) la ~1400, apoi cobora la ~850. A facut asa de 2-3 ori, apoi n-a mai facut deloc. Am pornit si AC-ul un pic. Acum se comporta normal. Nu mi-am prea dat seama daca merge mai bine sau nu ca n-am avut timp s-o plimb prea mult. Am facut RESET-ul corect? Link to comment
Zmeul cel rau Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Trebuia sa o lasi sa se incalzeasca. Link to comment
Miste_R Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Pana la urma doar la motoarele euro3 reset-ul se face cu motorul rece? La euro 2 trebuie sa fie cald? Link to comment
LYM Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Naiba s-o ia, ca nu mai inteleg nimic: se face ba cu motorul rece, ba cu el cald. Ba trebuie initalizat IAC, ba nu e neaparata nevoie ... Parerea MEA e ca toata treaba cu reset-ul de ECM este un mare placebo. Sunt si eu curios: e cineva care, dupa ce a resetat ECM, a observat o schimbare notabila in comportamentul motorului? Sunt convins ca ECM-ul este suficient de destept incat sa modifice in mod dinamic toti parametrii de functionare (mi s-ar parea aiurea ca, de exemplu, daca schimb bujiile motorul sa mearga in continuare cu "setarile" vechilor bujii. Daca, intr-adevar, exista o diferenta intre cele 2 tipuri de bujii, cred ca ECM o va sesiza si isi va modifica datele in concordanta) Cat despre "fac o liniuta cu masina dupa resetare, ca precis se invata mai sprintena" ... mi se pare aiurea rau 1 Link to comment
ovi_jer Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Conteaza faptul ca nu ai facut initializarea IAC-ului si anume dupa pornire sa stai cu el la relanti pina se incalzeste. S-a scris de sute de ori pe aici cum se face dar pe nimeni nu intereseaza. Link to comment
LYM Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Pot sa fac resetarea si cu motorul cald ? Link to comment
Adi_Iacob Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Pot sa fac resetarea si cu motorul cald ? LYM, fa resetarea cu motorul rece. Astazi am reusit si eu o resetare completa, incluzand si o curatare de IAC, si efectul nu a fost chiar placebo. La accelerarile line, pe loc, a disparut tremuratul intre 1500 si 2400 ture sau a devenit insesizabil acum, iar in viteza a 2-a, cand incercam sa schimb cat mai lin dadea in nas inainte, nu ceva de speriat, dar acum da numai daca nu ating deloc acceleratia si bruschez ambreiajul. In rest, nu am sezizat sa fie mai vioaie la demaraje, poate oleaca mai elastic motorul in treapta a 3-a (sau poate era si inainte?...). Maine dimineata o sa o vad la pornirea la foarte rece, caci resetarea am dat-o cand erau afara cam 7-8 grade Celsius. Nu am emotii cu asta deoarece la rece porneste superb. Si bineinteles, mai am de verificat si consumul, damn it! Link to comment
Lao Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Aş avea o propunere pentru moderatori: să scrie clar în primul mesaj al acestui topic EXACT cum se face resetarea de ECM. Nu de alta, dar văd că multora le este încă neclară procedura. Sunt şi multe păreri de-a lungul topicului şi probabil de aici a pornit confuzia. Părerea mea e că instrucţiunile scrise în primul mesaj, în paşi uşor de urmărit, ar fi cea mai bună soluţie pentru toţi. Link to comment
Bel_Ze-but Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 (edited) Ca sa recapitulez ce am inteles si eu de pe acest site de la maestrii in materie: Resetul la ecm se face prin scoaterea bornei de minus a bateriei sau sigurantei la ECM cateva minute. Apoi initializarea se face asa : 1.Pui contact 5 sec 2.Iei contactul tot pt 5 sec. 3. Pornesti motorul si lasi sa se incalzeasca la relanti pina ajunge la temperatura de lucru- 90 grade 4. Pornesti AC-ul (treapta 1 la ventilare si buton AC) timp de 10 secunde. 5. Opresti AC-ul timp de 10 secunde 6. Pornesti AC-ul (treapta 1 la ventilare si buton AC) timp de 10 secunde. 7. Opresti AC-ul timp de 10 secunde dupa care opresti si motorul. Edited January 7, 2007 by ovi_jer 1 Link to comment
Recommended Posts