Jump to content

Renault Clio Symbol Fidji


Recommended Posts

Hai sa va zic impresiile mele despre noua masina, sa stiti si voi eventual la ce sa va asteptati. Nu ma pricep sa fac articole de ziar asa ca va descriu ce am constatat de cum m-am suit in ea. Mentionez ca era ora 11 si jumatate noaptea, puteam sa merg mai devreme, dar aveam niste postari restante pe aici.

Asadar ma sui eu in ea, desi mi s-a parut joasa masina (fata de MTZ, normal) ai pozitia de condus inalta, ceea ce mi-a placut, ma asez eu la volan si ochii imi cad pe comenzile de la climatizare. Exact ca la Solenza. Caut eu orbeste sa-mi asez scaunul, etc si ii dau o cheie. se blocheza usile. dau sa bag in marsarier, preventiv ma uit pe schimbator. marsarierul e situat langa a 1a (cretini francezii astia) si mai ridici si de un inel cu 2 degete situat pe levier (cica ca la Cielo, asa este?), o tampenie, oricum. Noroc ca era taica-miu in dreapta sa-mi explice. Ambreiajul nu mi-a cerut acomodare, e putin mai lung totusi. In general n-am avut nevoie de acomodare. Cutia de viteze e prin levier si asta se simte la manevrare, o misti mai greoi si, inca ceva, ca s-o bagi intr-a 5-a trebuie putina deprindere, mie mi-a scapat intr-a 3-a odata. Pentru cine stie e exact ghidajul ca la Solenza. Plec din parcare. Ajung pe faleza si ii dau putina talpa sa o vad cum se infige. Nu cine stie ce, parca e mai lenesa decat matizul la viteza mica. Diferenta se simte insa cativa km mai incolo cand urc dealul de la uzina de apa iar viteza creste in bord. ASA DA ! Ies eu din oras spre Braila si surpriza; farurile nu sunt reglate. Bat bine, dar prea jos. Atat de prost sunt reglate incat nu ma simteam deloc in siguranta cand trebuia sa merg cu faza mica. La faza mare mergea. Caut reglajul de faruri dar nu ma ajuta cu nimic, e la maxim in sus. Regajul din faruri e cu o rotita ceva mai mare decat la noi dar care merge ceva mai greu. La Matiz aveam zi in fata, mergeam onorabil si cu faza mica zeci de km.Ii dau eu ceva talpa, mai mult de 120 n-am avut unde, ca mai veneau de pe contrasens iar eu eram orb cu faza mica. Ajung la Braila si mai verific putin cam ce e pe dinauntru. CD-player-ul nu l-am testat decat pe radio, ca eu la masina nu am decat mp3-uri si n-aveam ce sa bag in el. Oricum va face jump in cel mai scurt timp de pe masina. Nici tunerulde pe el nu m-a impresionat cine stie ce. E in genul celor de pe solenza, dar cu afisajul separat, are rds, dar fata de JVC-ul meu... :-W Il dau eu mai tare dar sa va spun sincer nu prea am fost multumit de calitatea sunetului, la volum mai puternic cam baraie, lucru nepermis pe un sistem audio din fabrica. Un plus pentru comanda din volan a volumului, e destul de simpla, are volumul, din 2 butoane, actionabil din inelar si degetul UE si mai are si o rotita de cautat frecventele. Cred ca mai avea vreo 2-3 butoane dar nu mi-am batut capul pe intuneric.

Un minus la spatiile de depozitare din fata: daca la Matiz nu aveam buzunare pe usi dar aveam unde sa pun un pachet de tigari pe consola, sa tin o caseta-cd mai la indemana, pot sa spun ca aici ai buzunare pe usi, dar in rest, in afara de torpedou, nu ai ABSOLUT NICI UN SPATIU DE DEPOZITARE. Telefonul l-am infipt in scrumiera. Mai ai loc doar intre cele 2 scaune. de depozitat cate ceva. mi se pare totusi jenant sa nu ai unde sa-ti tii cd-urile in afara torpedoului.

Portbagajul merita un mare plus; are un spatiu de incap 2 oameni sa-i rapesti si sa-i vari acolo, concureaza cu portbagajul de la passat si chiar ar fi mai mare. Interesant. Cu ocazia asta am vazut ca am primit aceeasi teapa ca la matiz, adica nema triunghi, nema trusa medicala. Daca nu m-am dus si eu sa o ridic... Acu nu pot sa ma mai duc dupa ele. Nu-i nimic, le iau pe ale mele de pe matiz, care au slujit si Dacia.

Cam asta ar fi prima impresie. Per total, analizand toate detaliile, se vede ca masina a foat asamblata la origini de catre minti latine, asa simt eu, parca la Matiz si la Passat era alta ergonomie, mai buna parca. Si grija pentru detalii era alta. Dau drept exemplu reglajul la faruri, merge bine pe amandoua, dar parca pe Matiz e mai finut. Exemplele ar putea continua cu butoanele separate, gen butonul de inchidere centralizata sau de dezaburire care sunt exact ca la Solenza. Pana si becul de la dezaburire se gaseste tot in bord.

Nu mai zic ca motorul pe care il am eu e exact motorul de pe Solenza, cu tulumba lui verde de filtru de aer in mijloc pe care scrie 1.4 Renault Injection.

Am sa mai continui cand mai gasesc lucruri noi.

Link to comment
  laurentziu83 said:
dau sa bag in marsarier, preventiv ma uit pe schimbator. marsarierul e situat langa a 1a (cretini francezii astia) si mai ridici si de un inel cu 2 degete situat pe levier (cica ca la Cielo, asa este?), o tampenie, oricum.

Asa e si la Cielo, Espero si Nova...

 

Reglajul farurilor se poate sa nu fie cu motoras daca zici ca e mai greoi butonul.

Link to comment
  laurentziu83 said:
Ies eu din oras spre Braila si surpriza; farurile nu sunt reglate. Bat bine, dar prea jos. Atat de prost sunt reglate incat nu ma simteam deloc in siguranta cand trebuia sa merg cu faza mica. La faza mare mergea. Caut reglajul de faruri dar nu ma ajuta cu nimic, e la maxim in sus. Regajul din faruri e cu o rotita ceva mai mare decat la noi dar care merge ceva mai greu. La Matiz aveam zi in fata, mergeam onorabil si cu faza mica zeci de km.Ii dau eu ceva talpa, mai mult de 120 n-am avut unde, ca mai veneau de pe contrasens iar eu eram orb cu faza mica.

 

Cu matiz mergi asa bine cu faza scurta pentru ca este prea puternica!

 

De obicei cand mergi noaptea in afara orasului si vezi ca te orbeste vreunu ori in oglinda retrovizoare ori din celalalt sens ori e unu care nu vrea sa-si schimbe faza lunga ORI E MATIZ. Nu stiu de ce, ori bat aiurea ori sunt prea puternice, dar faza scurta la matiz e aiurea.

Edited by AdrianB
Link to comment

Lasind totusi la o parte considerentele legate de sistemul de iluminare si cel de marche-ariere (sper ca am zis bine :) ) eu iti doresc sa te imprietenesti cu aceasta masina si sa o conduci fericit si, most important, sanatos :lavolan:

Sigur, mai este partea cu consumul :-? , dar treci tu si peste asta cu putina toleranta.

Take care!

Edited by Mike1
Link to comment

Matizul are farurile amplasate mai sus si d-aia si bat mai sus, asta doar daca nu le face cineva un reglaj riguros si asa e, un procent mare din cei ce te orbesc noaptea sunt Matizi cu faza mica... :(

 

In rst numai bine, si sa o stapanesti sanatos !

Link to comment
  Zmeu said:
Asa e si la Cielo, Espero si Nova...

 

Asa e si la Nubira...Numai ca chesti tampita este ca ridcand inelul poti sa bagi in orice treapta de viteza, pe cand la Reno cand ai ridicat inelul nu intra decat marche-arierre.

 

PS: S-o porti sanatos Laurentiu si sa o uzi :drinkers: .

 

PPS: Motorul e 1.4 16v sau 8v?

Link to comment
  laurentziu83 said:
Il dau eu mai tare dar sa va spun sincer nu prea am fost multumit de calitatea sunetului, la volum mai puternic cam baraie, lucru nepermis pe un sistem audio din fabrica.

Da-mi voie sa impartasesc si eu cateva impresii despre masina asta, mai ales ca vorbesc si in cunostinta de cauza. Sistemul audio, mai ales ca vine cu el din fabrica, este mai mult decat ok, pt o masina de clasa ei. Baraie, daca nu se prinde radioul bine, pe acolo pe la Braila :D

Seria limitata Symbol Fidji este un clio symbol full opt. La 9100 E, fara vop. metalizata si jante, are abs, airbag sofer si pasager, radiocd, geamuri elec., oglinzi elec. si incalzite, volan si scaun sofer reglabile pe inaltime, a/c, bancheta spate rabatabila si portbagaj de 510 L. Pai comparand dotarile astuia cu matizul E, eu unul nu-ti inteleg nemultumirile privind subiectul asta. Iar motorul asta de 1.4 8v, utilizat rational (si ma gandesc la cum as merge eu cu el) este un motor pe viata.

Nu fac nici un secret ca la varianta asta m-am gandit si eu f. serios, dar din urm. motive (un model care din toamna iese de pe piata, o nemultumire pe linie de servici, pozitia plafonului f coborat care pune in pericol capetele pasagerilor, ca ex. avand un clio in curte in care se mai vede fragmente de scalp apartinand mortului si dorinta mai mare de a avea un cielo nou).

Link to comment
  hellcat said:
avand un clio in curte in care se mai vede fragmente de scalp apartinand mortului si dorinta mai mare de a avea un cielo nou).

eu cand am scos tetiera de la sofer am lovit-o de tavan, intr-adevar e cam jos plafonul. mersi de incurajari :-W

da, radioul merge intr-adevar, dar parca la Nubira se auzea mai bine. acu trebuie sa ma obisnuiesc cu el (si sa-mi fac cd-uri), ca am dat Maty cu tot cu JVC. nu am putut acum sa negociez cu unchi-miu chestia asta, pierd garantia si raman cu display-ul mort deamboulea pe bord.

Am oglinzi incalzite??? :shock: ca pe reglajul de oglinzi nu am pozitia asta.

Hai ca va las, ma duc sa-i montez husele :mda: La cealalta masina (am luat 2 masini, a doua pentru cineva din firma) s-a chinuit bietul om 3 ORE pana le-a montat. Si era pasionat de surubareala, deci avea indemanare.

Link to comment
  laurentziu83 said:
Am oglinzi incalzite??? :shock:   ca pe reglajul de oglinzi nu am pozitia asta.

Cand pornesti dezaburirea lunetei, porneste si incalzirea oglinzilor. Sunt legate impreuna, butonul din stanga "joystick-ului" pt. reglajul oglinzilor.

Link to comment
  VIPER said:
Mie mi se pare faina ideea cu inelul de marche-arriere. Asta e mostenire de la Opel. Nu stiu insa cum a ajuns si la Renault.

 

A ajuns pe la multi. Nici eu prea sunt de acord cu ea. E mai simplu mecanismul cu inelul dar parca e mai simplu pt. utilizator sa miste doar schimbatorul

Link to comment

da care-i faza cu inelul asta? e ceva invers fata de dacie unde trebuia sa apesi pe schimbator inainte de a baga in marsarier? ca tare mi-e incomod pana ma obisnuiesc. nu mai vorbesc ca marsarierul e exact opus fata de Matiz.

pana acum am 313km si mi-a halit jumatate din rezervorul sau de 45 de litri, asta inseamna un consum de 7%, destul de multumitor, tinand cont ca, desi am mers mai mult in afara (GL-BR de 2 ori ieri) am mers cam cu 110-115. vreau totusi sa nu merg subturat cu ea, dar maxim 3500 de ture, ca nu vreau s-a o am lenesa.

:o fftopic: Hai sa va zic o faza care m-a distrat ieri si pentru care ma injura cineva acum. Veneam dinspre centrul Brailei spre iesire pe strada pe unde aveam sens unic. strada are 2 benzi pe sens si masini parcate de o parte si de alta. eram pe banda 2 si aveam inca o masina in fata care trebuia sa faca la stanga si mergea mai incet. Iese tipul de pe drum, eu nu aveam cine stie ce viteza, cam 50 si voiam sa ma dau pe banda 1 sa fac loc. Vad eu cum vine din spate nervos un Passat break si ma depaseste prin dreapta asa ca renunt. Cand trecea nervos pe langa mine (era un pustan) imi baga o privire de "cine #$%#@ esti tu de blochezi drumul". Dar nu cred ca a apucat sa-si termine injuraturile in gand ca, pe stanga, in locul unei masini parcate statea un Vento alb (stiti voi de care) care i-a dat flash-uri iar politistul din dreapta scos mana pe geam si i-a aratat unde sa opreasca. Tipul a oprit iar eu am continuat drumul, intrucat nu am considerat necesar sa ma opresc si eu. Acu sunt curios daca a primit amenda doar pentru viteza sau si pentru ca a depasit prin dreapta? Cert e ca m-am distrat copios. Cine stie daca nu eram eu in fata lui poate primea amenda pentru viteza mai mare, nu?

Edited by laurentziu83
Link to comment

nu mai fi asa suparat, daca e acelasi cd de pe solenza, e destul de capabil, dar nu il ajuta boxele. un prieten si-a schimbat boxele de pe spate cu alpine ovale si pe fata blaupunkt pe 2 cai de 13 cm si a lasat acelasi cd si se aude mai mult decat decent, cu bass si toate cele... decat sa-ti iei altul si sa pierzi afisajul si comanda (care e la fel de simpla si la 206) mai bine il ajuti cu nishte boxe si eventual un sub daca nu iti e suficient...

 

ps inelul este f util sa nu incerci ca ... sa bagi in marsarier din greseala... f multe masini au asa, masini gandite...

Link to comment

Adevarul e ca de multe ori forta invinge inteligenta si s-au vazut cazuri care au bagat in marsarier (mama ce urat apare scris... marche-arriere) in timpul mersului... Bucuria service-ului... O sa te obisnuiesti repede.

Link to comment

S-o stapanesti sanatos, fericit si economic !

Multa bafta cu ea si sa ne tii la curent.

 

Poate ar fi o treaba buna ca adminii sa creeze o sectiune noua la forum "Alte Auto" care sa fie asemanatoare cu sectiunile clasice Daewoo dar sa permita posesorilor de alte masini sa discute in voie. Deja avem multi oameni pe forum care se dau (si) in Clio, Logan, Golf, Astra, Leon sau mai stiu eu ce. Sunt tot frati de-ai nostri automobilisti si merita si ei un loc mai bun decat "Diverse".

 

Parerea mea ! :drinkers:

Link to comment

Adica "Diverse" ce-are? :rolleyes:

Scrie "Tot ce nu se încadrează la alte categorii, dar totuşi ţine de domeniul auto" deci merge de minune o discutie despre Symbol sau orice alta marca. Ce rost are sa facem forumul si mai stufos?

Parerea mea!

 

Si hai sa nu devenim OffTopic... putem discuta acest subiect la "Despre Forum"

Link to comment

Am ajuns aseara in Iasi. Am facu cei 230 de km in 3 ore. Record. cu Matizul am reusit maxim 3 si un sfert. Am profitat de drumul liber Gl-Barlad unde am scos 80 de km in prima ora, dupa aceea au inceput curbele. La dealuri nu trebuie sa retrogradez cum faceam inainte. La drum intins are alta tinuta de drum fata de Matiz. Pur si simplu puteam sa merg cu 115-125 (mai mult nu ca e maxim 130 in rodaj) relaxat ca si cum mergeam inainte cu 90-100. Consumul insa m-a spart. De unde imi luase cam 7 pana sa plec la Iasi acum cred ca a sarit de 7.5-8%, bine ca nici eu n-am lasat-o mai moale. Am zis clar. Ii fac rodajul ca la carte: scrie maxim 130, pai cu 125 merg pe afara; masina cum o conduci asa o ai. Daca in rodaj mergi usurel cu ea, atunci ea va merge usurel cand vei avea nevoie de forta.

Pana una-alta abia astept sa iasa din rodaj, are de-abia 550km. si sa-i scada consumul.

Acu trebuie sa-mi fac cd-uri noi ca cele cu mp3-uri nu-mi mai sunt de nici un folos iar in masina aveam doar 2 cd-uri audio cu manele cam vechi, de care ma plictisisem.

P.S: Matizul este azi in service unde va beneficia de o revizie completa, ca sa se stie ce probleme are la el, se va schimba cablul de kilometraj, va primi deocamdata 2 cauciucuri noi si o janta noua in locul celei care fuleaza. Eu cred ca i se vor schimba toate cauciucurile, nu doar 2.

Link to comment

Mi se pare mai corect ca mersul inapoi sa se actioneze spre partea stanga. La Tico, dupa ce ca scaunele fata sunt apropiate, mersul inapoi se mai baga si in dreapta, intrand cu mana/levierul in pulpa pasagerului :spumelagura:

Link to comment

mai luarentiule vezi ca tu defapt abia acum ai farurile reglate corect..

la matiz bat mult prea sus farurile...

sa dea dracu daca nu as lua talonul la toti astia cu matiz care umbla cu farurile reglate in sus...

alea de matiz te orbesc de nu te vezi...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...