Jump to content

Supapa Alb Cu Albastru Blocata (tico)


Recommended Posts

E undeva sub filtrul de aer, in spatiul dintre carburator si motor.

Daca tot am ridicat capota si am schimbat fisele, m-am apucat sa verific si traseele alea exterioare ale carburatorului, si am descoperi vr-o doua trasee infundate si supapa asta. Plus cateva furtunuri imbatranite.

A avut cineva probleme cu ea?

Pe unde se gaseste?

Link to comment
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

E vorba de supapa care se vede vag in a doua poza (cea din dreapta)

Prima supapa (poza din stanga) este folosita de mecanismul de marire a turatiei de relanti la pornire bazat pe electrovalva

Edited by Senna
Link to comment

La acesta ora incep sa meditez profund si sa imi pun retorica intrebare: Ne va lumina si pe noi un specialist adevarat in carburatoare de Ticozauri? Ca pe cat de mica masina, pe atat de complex e carburatorul, compenseaza...

 

A, cu furtunele cred ca singura varianta e sa cumperi furtun la metru si sa le confectionezi manual, nu cred ca se gasesc gata facute ca ar fi prea multe repere si nu-si bate nici un vanzator atata capul.

Link to comment

Pai eu nu asta ziceam, ca portcalia creste relantiul? Scoate mufa de alimentare de la electrovalva sa vezi ca nu mai porneste accelerata la cald ca apoi sa-si revina in 2-3 secunde la normal

Link to comment

am fost azi la service si l-am intrebat pe mecanic..

prima poza este o supapa de recirculare ceva, daca se strica, cica sare furtunul din ea.

cea de-a 2-a este supapa pvc si daca se strica zornaie..

asa mi-a zis , pana una alta merg bine, daca stie cineva mai multe , sa posteze

Link to comment
  • 5 months later...

Fratilor nici una din supapele alea, nu e supapa PCV. Supapa PCV are culoarea Negru cu mov si in ea intra un furtun ramificat ce vine de la capacul chiulasei si din filtrul de aer, si duce in carburator undeva după jiglorul principal inainte de a intra combustibilul in galeria de admisie, iar rolul ei după cum s-a mai vorbit este de a prelua o parte din presiunea ce se creeaza in blocul motor (in carter, dar ajunge in capacul chiulasei prin niste orificii), si tot odata regleaza turatia de relanti. Motorul merge mai rutund. Cand se strica aceasta zornaie, deoarece ea in interior are 1 sau 2 arculete( la mine se vad 2 , e posibil sa fie unul si sa fie rupt)si tot atatea supape care in mod normal sunt inchise(presate de arc). Depresiunea din galeria de admisie+ presiunea din carterul motorului ce ajunge prin orificii in capacul chiulasei , deschide mai mult sau mai putin supapele valvei PCV.

Link to comment
  • 5 months later...
  • 4 weeks later...
Fratilor nici una din supapele alea, nu e supapa PCV. Supapa PCV are culoarea Negru cu mov si in ea intra un furtun ramificat ce vine de la capacul chiulasei si din filtrul de aer, si duce in carburator undeva după jiglorul principal inainte de a intra combustibilul in galeria de admisie, iar rolul ei după cum s-a mai vorbit este de a prelua o parte din presiunea ce se creeaza in blocul motor (in carter, dar ajunge in capacul chiulasei prin niste orificii), si tot odata regleaza turatia de relanti. Motorul merge mai rutund. Cand se strica aceasta zornaie, deoarece ea in interior are 1 sau 2 arculete( la mine se vad 2 , e posibil sa fie unul si sa fie rupt)si tot atatea supape care in mod normal sunt inchise(presate de arc). Depresiunea din galeria de admisie+ presiunea din carterul motorului ce ajunge prin orificii in capacul chiulasei , deschide mai mult sau mai putin supapele valvei PCV.

 

Cum adica zornaie? in ce situatii?

Link to comment
Cand se strica aceasta zornaie, deoarece ea in interior are 1 sau 2 arculete( la mine se vad 2 , e posibil sa fie unul si sa fie rupt)

Cand zornaie si auzi doua zgomote distincte, de la cele doua arcuri, abia atunci e BUNA supapa. Cand auzi doar un singur zgomot, abia atunci e REA. Cand nu auzi ceva, e JALE, ori arunci supapa, ori mergi la doctor.

Link to comment
Cand zornaie si auzi doua zgomote distincte, de la cele doua arcuri, abia atunci e BUNA supapa. Cand auzi doar un singur zgomot, abia atunci e REA. Cand nu auzi ceva, e JALE, ori arunci supapa, ori mergi la doctor.

 

Cand se aud arcurile? La relanti, cand accelerezi sau tot timpul? :-?

Inca nu am sesizat care este zgomotul specific celor 2 arcuri... :(

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...