SMS Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Iar dezgrop forumuri din 2004... Si pt ca tot stau cu bordu' demontat o sa incerc sa-mi pun si eu filtru de hota de 7 mm si 14/18cm (am AC). Va tin la curent maine cum a evoluat operatiunea. Link to comment
Mircea Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Fa si un tutorial cu poze, sa vada si altii mai tarziu...daca tot desgropic topicuri Link to comment
SMS Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 (edited) Utie ca rasfoi(i) manualu ala de 4 bibliorafturi, iar la 7B zice ceva de un vaporizator care este cam fix in locul unde la Matizurile fara AC este un tub. La astea cu AC unde bag filtrul ala? Inainte sau dupa vaporizator? Trebuie sa-mi explice cineva mai pe intelesul meu cum se raceste aerul ala ca nu inteleg din manualul asta. Aerul care este racit e luat tot de sus de la grila cu stergatoare sau din alta parte? (Aceiasi intrebare ca "lucian14", la care nu s-a raspuns.) Offtopic: tutorial cu demontarea stergatoarelor+grila aia in vederea montarii de stropitori de tico exista p'aci? Asta am facut azi si, culmea, chiar mi-a reusit. Edited January 31, 2007 by SMS Link to comment
tolin Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Offtopic: tutorial cu demontarea stergatoarelor+grila aia in vederea montarii de stropitori de tico exista p'aci? Asta am facut azi si, culmea, chiar mi-a reusit. Mai offtopic decat crezi: Pentru o operatiune de Casa Pionierilor, care, culmea, ti-a reusit, este nevoie de un tutorial, cu poze din belsug (ca altceva nu se poate scrie) ? Vrei si un tutorial cu bagarea cheii in contact si rasucirea pe Start in mai putin de 10 sec ? Din ce ai postat pe alt topic, ai reusit sa intri in Idle Learn, fara sa vrei, doar fixand centura, intre timp. Link to comment
SMS Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Mai offtopic decat crezi[...] E bine totusi ca-mi raspunzi, macar aici. Si totusi la Matiz SE unde se pune filtrul ala? Link to comment
SMS Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Am montat filtrul de hota de carbon de 16 ron de la carfur de la minitari. Din pacate pentru Mircea NU am facut poze deoarece montajul filtrului s-a facut sub grila stergatoarelor. Fasia de filtru este lunga cat cele 2 gauri de aerisire si lata din parbriz pana in chederul de la motor, in care a si fost prinsa. In urma testelor efectuate la fata locului a rezultat o usoara micsorare a debitului de aer... dar nu deranjanta. Link to comment
andreib Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Stai sa mergi pe ploaie cu filtrul tau pus acolo sa vezi ce fain e. Link to comment
nonel Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Se umple de apa care poate sa cauzeze la tabla de acolo si o sa puta urat in masina . asta se poate intampla. Link to comment
Mircea Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 De-aia se pune pe tubulatura Link to comment
andreib Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Se umple de apa: 1. O sa se abureasca geamurile in disperare 2. Dupa un timp o sa puta Link to comment
SMS Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 De-aia se pune pe tubulatura Si pt. celelalte raspunsuri: Pe tubulatura se poate pune la Matiz E, adica ala fara evaporator... din cate am studiat eu la mine e putin cam complicat, daca nu chiar imposibil sa umblu acolo cu bordul lasat pe masina. Iar referitor al aburirea geamurilor si mirosul de apa statuta este destul de sumbru viitorul... sper sa nu fie cazul. Daca nu... il scot. Link to comment
getablonda Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Oricum nu prea filtrezi mare lucru pentru ca nu tot aerul intra pe acolo. De fapt, prin grila intra aer in special cand mergi. In rest, cand trage cu ventilatorul, are si alte locuri prevazute prin grija proiectantului: pe la axele bratelor stergatoarelor si o gaura laterala in caroserie la capatul chesonului de aer, pe care o vezi doar daca scoti aripa dreapta sau demontezi tronsonul de ventilatie (dupa ce ai scos bordul). Cel mai bine e sa pui filtrul inainte de vaporizatorul de AC, pentru ca in el, in cel din urma, se aduna in mod normal toate frunzele si florile si parul cainilor maidanezi, care zboara prin aerul cu care ne ventilam noi si care la cei fara AC intra nestingherite in masina. Asa e cel mai bine, dar din pacate nu se prea poate... Miros de sosete si alte animale moarte o sa ai in masina oricum: toate AC-urile se imput! Link to comment
bubulina Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Salut...am citit cu interes tot ce s-a scris in topicul asta despre "igienizarea" interiorului Matizului. M-am decis sa incerc si eu, mai rau nu are cum sa fie, nu?!? Am gasit la Mediagalaxy un filtru de carbon (destul de grosut) care se poate pune in locul celor de hartie. L-am taiat si urmeaza sa-l aplic pe masinuta. Am sa revin cu rezultate...sper bune. Am sa incerc sa curat si tubulatura...cat ajung...de praf...ca sa pot vedea daca are efect sau nu. Bafta Link to comment
bubulina Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 Se pare ca nu e chiar asa de eficient...praful e cam fin pentru ochiurile (destul de mici) ale filtrului de carbon. Am sa incerc sa prind filtrul de carbon de un filtru de hartie pentru hota, filtrul va fi pe locul doi ca sa opreasca ce trece de filtrul de carbon. Asa cu filtrul de carbon nu se simte o mare reducere a volumului de aer. Mai incerc...poate gasesc o solutie definitiva si viabila. Link to comment
ga^dele Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 filtrul meu din august anul trecut. tot imi era lene sa-l scot si sa vad starea lui. asa ca am profitat de vremea frumoasa si am decis sa-l inlocuiesc. cam asta a fost in el Link to comment
getablonda Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 Sa va zic unde l-am pus: Am taiat grilajul de pe priza de aer (5); rolul lui era cel de rigidizare a custii si ca sa nu intre fustele lu' doamna in ventilator cind e dat la maxim si comutat pe recirculare. Dupa deschiderea pacientului, accesul este liber la capacul superior al ventilatorului (7). Acolo, dupa cum se vede si in poza, este o platforma cu o gaura chiar deasupra elicei, numai buna sa pui un filtru. Ca sa nu intre filtrul la elice si ca sa fie usor de schimbat, ar trebui pusa o plasa din sirma mai intii. Eu l-am lipit cu niste banda pentru inceput. Dupa o luna l-am scos pentru inspectie. Observatii: "> Trebuie mentionat ca nu se poate pune un filtru mai gros (cum ar fi unul cu grafit pentru mirosuri, si unul pentru praf) pentru ca nu se mai poate roti clapeta de recirculare (9). "> Accesul la acea platforma este liber dupa comutarea ventilatiei pe recirculare. "> Se filtreaza aerul de afara cit si cel recirculat, iar filtrul sta chiar inaintea ventilatorului, adica nu intra praf nici in el! Link to comment
closchkutza Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 Dar cu debitul, cu debitul de aer cum este? Ce fel de filtru ai folosit? Link to comment
Salex Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 Dar cu debitul, cu debitul de aer cum este? Chiar si la masinile prevazute din start cu filtru de habitaclu debitul de aer are de suferit. In mizeria de la noi, in cazul utilizari cotidiene a masinii, cred ca ar fi necesara inlocuirea filtrului la 2, maxim 3 luni. Bine, si cu filtrul nou se simte o scadere a debitului, insa cind este plin de praf, deja e suparare mare . S-ar putea ca la masinile dotate cu filtru, turbina/suflanta sa fie din start mai puternica Link to comment
tolin Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 ... filtrul meu din august anul trecut ... Ati vazut acum de ce nu tine, macar un an, filtrul de aer de la motor ? Daca praful este gri, de la ce se face filtrul negru, de la tevile de evacuare a celor din fata ? Link to comment
augustinionut Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 Am sa imi montez un filtru din ciorap pentu inceput...ce voiam insa sa subliniez...la loganu firmei au trecut prin sistemul de ventilatie muguri intregi de nuc(aprox. 10 cm lungime).Am dat ventilator pe max si tzushti...mugurelu Link to comment
getablonda Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 (edited) Am gasit o plasa pentru insecte din sirma de inox, excelenta pentru filtrul meu. Dupa ce am taiat-o la dimensiuni, pe contur i-am pus banda dubluadeziva si am lipit-o deasupra ventilatorului, in priza de aer (vezi postul #67 de mai sus). Pentru acces, nu trebuie decit sa scot cutia de mănuşi, comut pe recirculare si pun filtrul (de hota/aspirator) peste plasa de sirma. Titan ice! Edit: Recitind postul meu de mai sus (#67), observ ca am avut scame pe ochi: - capacul superior al ventilatorului are pozitia 9 (nu 7) - pe el am pus filtrul; - clapeta de recirculare are pozitia 11 Deh, virsta, praful, scamele... Edited July 1, 2009 by getablonda Link to comment
martiz Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Intrebare: AirClean "dizolva" frunzele acelea? Link to comment
martiz Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 (edited) Si tot eu imi dau raspunsul: nu, nu le dizolva! Deci urmeaza calea "hard" adica demontez tot sistemul de climatizare. Edited July 16, 2009 by martiz Link to comment
surdeanuliviu Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 Eu la matizul meu am pus un filtru de carbon de la un renault, fasia de burete am dezlipit-o de pe filtrul de hartie si am inbinat-o _/ /_ si apoi am lipit-o de partea patrata de la racordul acela flexibil care se demonteaza, drept rezultat aer curat fara praf si frunzulite. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now