Jump to content

Montaj Inchidere Centralizata si Alarma


Recommended Posts

Nu inteleg de ce vrei sa folosesti releul.

Eu am Tico si am avut Dacie, deci la mine daca vrea sa o porneasca, o porneste si prin alte metode..si cred ca si la tine e la fel (trebuie vorbit cu un hot si aflat :mrgreen :) . Daca vrei neaparat, punel. Fiecare cum doreste bineinteles.

 

------------------

 

"Cutia" alarmei o bagi in bord = o prinzi cu niste cleme/soricei de ceva sa stea ascunsa. Senzorul de soc (daca ai la alarma) il prinzi bine de bord, fixezi pe caroserie, cum doresti tu.

 

Firul rosu +12V = il prelungesti cu un cablu pana la "+" de la baterie (vezi sa cumperi si sa pui papuc pe fir, in capat la baterie acolo, + sa izolezi tot ce faci!!)

 

Firul negru masa = il prelungesti la fel cu un cablu pana la borna de "-" de la baterie (papuc,izolat,etc) ori il prelungesti si pui pe un surub (ai mare grija sa faca neaparat masa...foloseste o LAMPA DE CONTROL)

 

Sirena o pui la motor ,cum ti-a zis cineva mai sus. Pe surubul unde pui sirena, pune si firul scurt cu papuc, care iese din sirena (aia e masa sirenei). Firul celalala ramas ("+") il prelungesti cu un fir pana in masina la consola alarmei si il legi la firul "alb/rosu iesire (+) sirena"

 

Eu firele pentru semnal la Dacie, pe avarii am pus, iar la Tico am scos ceasul si am legat la firele de semnal din mufa ceasului..La Tico butonul de avarii este direct pe "bloc" (parca asa ii zicea) ala de la volan cu semnal si stergatoare..si am zis ca nu leg pe acolo ca imi era putina frica sa nu stric "blocul" si am preferat sa le pun acolo. La Matiz parca ai buton in bord, daca nu ma insel, deci cred ca va fi usor. Aici folosesti firul "portocaliu (+) lumini" (nu sunt sigur 100%, ca am facut alarmele cu manual in engleza, dar logic asa ar fi)

 

Firul albastru, intrare (-) usa sofer anti-jefuire il prelungesti si legi la firul intrerupatorului usii de sofer. Cand deschizi usa, vezi ca ai un intrerupator mic montat undeva in zona chedarului usii ( e un bat mic, care merge apasat si lasat sa revina la pozitia initiala). Acum partea "tricky" e umatoarea: normal la masini, toate usile + portbagajul trec prin firul intrerupatorului usii sofer...Dar eu numai ghinioane am avut...Ba ca nu aveam la Tico intrerupator la portbagaj si a trebuit sa fac, ba ca firul ala de la intrerupator sofer nu trecea prin toate intrerupatoarele...etc...Ideea este ca dupa ce connectezi, la firul albastru cum ti-am zis, si ai terminat alarma de montat, armeaza alarma, si deschide fiecare usa in parte (cu alarma armata) + portbagaj si vezi daca la fiecare usa incepe sa tipe alarma..daca nu tipa alarma la vreo usa, inseamna ca trebuie sa schimbi intrerupatorul si sa vezi daca nu e cumva firul intrerupt pe traseu. Aaa si sa nu uit...pe langa firul asta de la intrerupator (care poate ai sanse sa il gasesti direct in bord, si sa nu mai tragi fir prin prag pana la intrerupator), trebuie sa vii cu fir de la intrerupatorul capotei (pentru ciorditorii de baterii). Normal la alarma iti da un intrerupator tip CUI, care are acelas sistem cu cele de la usi. Il montezi, daca nu e deja montat, in zona brostei capotei. Normal la intrerupator iti ofera si un cablu cu papuc.Bagi papucul in "cui"si partea ramasa o prelungesti pana in bord, si legi cu firul intrerupatorului de la sofer, la firul albastru.

 

--------------

 

Alarma mea are mai multe optiuni parca, si manualul era in engleza, dar eu zic ca am zis bine ce am zis mai sus.

Nici eu nu am stiut, defapt nimeni nu a stiut si a invatat. Dar orice ai face, ai grija cand lucrezi. Nu te grabi si iti recomand sa folosesti o lampa de control (crede-ma ca iti face viata usoara) ca sa verifici mereu tot + sa nu mai zic ca trebuie sa izolezi orice fir folosit de la alarma cu banda izolanta calumea, nu "scochi" cu care lipesti postere prin casa...Ai mare grija!! Izoleaza bine bine tot ce faci cu banda izolanta!! Crede-ma ca nu vrei sa te zgarciesti la chestii de genul asta.

 

Salut, bafta si daca mai ai nevoie de ajutor intreaba. Te ajut/am, cu ce stim si noi. ;)

Edited by crystygye
Link to comment
  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ma depaseste motivul pentru care unii cu evidenta lipsa a cunostintelor elementare de electrica auto (de unde se ia plus si minus) se "arunca" la montat alarme.

 

Cred ca 50ron la un montator este o suma mai mica oleaca decat dauna totala in caz de incendiu

Link to comment

salut. am o mare problema. am un daewoo musso din 99 si cu geru asta nu mai porneste. benzina are curent are dar cred ca e de la imoblizator motor pentru ca nu mai imi merge nici telecomanda(butonul de la imobilizator este in telecomanda). nu a facut figuri pana nu a venit frigul.adevarul e ca si bateriile de telecomanda sunt cam duse dar pana acum au mers. daca ma poate ajuta cineva ms ffff mult.va salut

Link to comment

Buna seara!

Am si eu o problema cu o alarma auto pilot luata acum vreo 4 ani din metro.

Cu frigul ala probabil a pornit de aiurea de cine stie cite ori si bateria s-a consumat.

Pot sa intru in masina cu cheia...am incercat sa pornesc masina cu curent de la alta baterie...dar nu se intimpla nimic...probabil a ramas cumva cuplata alarma pe imobilizare...

Curent sa mai sune sirena...nu mai este...dar probabil asta e.

 

Cum pot sa o resetez sau chiar sa o scot de tot? Daca scot mufa din corpul central se intimpla ceva...se dezactiveaza? Sau alta siguranta de prin tablou?

 

Singurul semn ca probabil inca e activa e ca mai clipocesc f slab avariile...am scos siguranta ef2...ca sa nu mai mearga avariile dar tot nu porneste.

 

Vreo solutie sa scap de alarma pina trece gerul?

 

 

Multumesc.

Link to comment

salut. am o mare problema. am un daewoo musso din 99 si cu geru asta nu mai porneste. benzina are curent are dar cred ca e de la imoblizator motor pentru ca nu mai imi merge nici telecomanda(butonul de la imobilizator este in telecomanda). nu a facut figuri pana nu a venit frigul.adevarul e ca si bateriile de telecomanda sunt cam duse dar pana acum au mers. daca ma poate ajuta cineva ms ffff mult.va salut

 

Vad ca esti tot din Roman. Fara o parere de specialist, nu se poate...iti recomand pe Marian, electricianul care lucreaza la Anania, sau pe Adi de la Balcescu. Daca nu stii cum sa dai de ei, da-mi un semn si te ajut.

Link to comment

eu am un cielo din 95 GLe si am sistem de inchidere centralizata si alarma dar problema e ca nu stiu unde se face conectarea la ea.

are niste fire care sunt deconectate dar knd la conectez nimik.

ce sa fie??

Edited by Mircea
Fara limbaj IRC te rugam!
Link to comment

Cred ca 50ron la un montator este o suma mai mica oleaca decat dauna totala in caz de incendiu.

 

 

Fara suparare madkat, dar nu prea esti la zi cu preturile...

Desi suntem in criza de vreun an, pe la respectivii montatori nu s-a auzit de asa ceva... mie asta vara mi-au cerut pe la Razoare 50 ron/usa montarea inchiderii si 100 ron pentru alarma...total 300 ron !!!, in alta parte, 250 ron (cam mult, cam putin? ce zici) cand eu am dat in Cora 120 ron pe alarma Pilot+inchidere...Parca ceva e putred... La acea vreme, cu vreo 450-500 ron puteam sa iau ceva mai de calitate de la Falcon, cu tot cu montaj... dar asa, daca nu au vrut banii mei, m-am apucat cu fratele meu si am montat noi -noroc cu ajutorul primit pe forum de la cei cu experienta si care au postat si pentru altii.. multumiri tuturor care si-au adus aportul 77000000.gif

Poate pentru unii conteaza acesti bani dati si incearca sa-si rezolve singuri problemele...Pe mine m-a enervat la culme raportul pret manopera/pret alarma+inchidere...de peste 2 ori mai mare?? Sa fim seriosi, nu mi se pare ok deloc.

P.S. Totusi, novicii trebuie sa aiba mare grija daca se amesteca prin instalatia masinii si sa izoleze bine...si mie mi-a fost teama sa ma bag prin instalatia electrica, am vazut destule masini luand foc din cauza asta.. si nu doresc nimanui.

Edited by gabip30
Link to comment

Cel mai probabil alarma respectiva e defecta.

 

 

Daca nu mai are schema alarmei, sa incerce sa vada ce tip de alarma este si se gasesc diverse scheme de conectare pe aici...

Sau sa mearga la un montator de alarme, si sa-i dea de cap..

Edited by gabip30
Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nu inteleg de ce vrei sa folosesti releul.

Eu am Tico si am avut Dacie, deci la mine daca vrea sa o porneasca, o porneste si prin alte metode..si cred ca si la tine e la fel (trebuie vorbit cu un hot si aflat greenguy.gif). Daca vrei neaparat, punel. Fiecare cum doreste bineinteles.

 

------------------

 

"Cutia" alarmei o bagi in bord = o prinzi cu niste cleme/soricei de ceva sa stea ascunsa. Senzorul de soc (daca ai la alarma) il prinzi bine de bord, fixezi pe caroserie, cum doresti tu.

 

Firul rosu +12V = il prelungesti cu un cablu pana la "+" de la baterie (vezi sa cumperi si sa pui papuc pe fir, in capat la baterie acolo, + sa izolezi tot ce faci!!)

 

Firul negru masa = il prelungesti la fel cu un cablu pana la borna de "-" de la baterie (papuc,izolat,etc) ori il prelungesti si pui pe un surub (ai mare grija sa faca neaparat masa...foloseste o LAMPA DE CONTROL)

 

Sirena o pui la motor ,cum ti-a zis cineva mai sus. Pe surubul unde pui sirena, pune si firul scurt cu papuc, care iese din sirena (aia e masa sirenei). Firul celalala ramas ("+") il prelungesti cu un fir pana in masina la consola alarmei si il legi la firul "alb/rosu iesire (+) sirena"

 

Eu firele pentru semnal la Dacie, pe avarii am pus, iar la Tico am scos ceasul si am legat la firele de semnal din mufa ceasului..La Tico butonul de avarii este direct pe "bloc" (parca asa ii zicea) ala de la volan cu semnal si stergatoare..si am zis ca nu leg pe acolo ca imi era putina frica sa nu stric "blocul" si am preferat sa le pun acolo. La Matiz parca ai buton in bord, daca nu ma insel, deci cred ca va fi usor. Aici folosesti firul "portocaliu (+) lumini" (nu sunt sigur 100%, ca am facut alarmele cu manual in engleza, dar logic asa ar fi)

 

Firul albastru, intrare (-) usa sofer anti-jefuire il prelungesti si legi la firul intrerupatorului usii de sofer. Cand deschizi usa, vezi ca ai un intrerupator mic montat undeva in zona chedarului usii ( e un bat mic, care merge apasat si lasat sa revina la pozitia initiala). Acum partea "tricky" e umatoarea: normal la masini, toate usile + portbagajul trec prin firul intrerupatorului usii sofer...Dar eu numai ghinioane am avut...Ba ca nu aveam la Tico intrerupator la portbagaj si a trebuit sa fac, ba ca firul ala de la intrerupator sofer nu trecea prin toate intrerupatoarele...etc...Ideea este ca dupa ce connectezi, la firul albastru cum ti-am zis, si ai terminat alarma de montat, armeaza alarma, si deschide fiecare usa in parte (cu alarma armata) + portbagaj si vezi daca la fiecare usa incepe sa tipe alarma..daca nu tipa alarma la vreo usa, inseamna ca trebuie sa schimbi intrerupatorul si sa vezi daca nu e cumva firul intrerupt pe traseu. Aaa si sa nu uit...pe langa firul asta de la intrerupator (care poate ai sanse sa il gasesti direct in bord, si sa nu mai tragi fir prin prag pana la intrerupator), trebuie sa vii cu fir de la intrerupatorul capotei (pentru ciorditorii de baterii). Normal la alarma iti da un intrerupator tip CUI, care are acelas sistem cu cele de la usi. Il montezi, daca nu e deja montat, in zona brostei capotei. Normal la intrerupator iti ofera si un cablu cu papuc.Bagi papucul in "cui"si partea ramasa o prelungesti pana in bord, si legi cu firul intrerupatorului de la sofer, la firul albastru.

 

--------------

 

Alarma mea are mai multe optiuni parca, si manualul era in engleza, dar eu zic ca am zis bine ce am zis mai sus.

Nici eu nu am stiut, defapt nimeni nu a stiut si a invatat. Dar orice ai face, ai grija cand lucrezi. Nu te grabi si iti recomand sa folosesti o lampa de control (crede-ma ca iti face viata usoara) ca sa verifici mereu tot + sa nu mai zic ca trebuie sa izolezi orice fir folosit de la alarma cu banda izolanta calumea, nu "scochi" cu care lipesti postere prin casa...Ai mare grija!! Izoleaza bine bine tot ce faci cu banda izolanta!! Crede-ma ca nu vrei sa te zgarciesti la chestii de genul asta.

 

Salut, bafta si daca mai ai nevoie de ajutor intreaba. Te ajut/am, cu ce stim si noi. 30000000.gif

 

Salut sunt nou pe aici...nici nu stiu de ce scriu bine aici...nu prea ma pricep :( ...am si eu o nelamurire cu o inchidere centralizatata care tocmai am luat-o,in mare parte m-am lamurit de pe forum dar m-am blocat la 2 fire care trebuie sa le leg la semnalizari.unul este maro si unul alb si in schema zice ca trbuie sa pun cate o siguranta pe fiecare fir de7,5A si trebuie sa ma leg la semnalizare...unde anume tre sa ma duc cu firele acelea 2?

 

Salut sunt nou pe aici...nici nu stiu de ce scriu bine aici...nu prea ma pricep :( ...am si eu o nelamurire cu o inchidere centralizatata care tocmai am luat-o,in mare parte m-am lamurit de pe forum dar m-am blocat la 2 fire care trebuie sa le leg la semnalizari.unul este maro si unul alb si in schema zice ca trbuie sa pun cate o siguranta pe fiecare fir de7,5A si trebuie sa ma leg la semnalizare...unde anume tre sa ma duc cu firele acelea 2?....poate am nimerit acum sa postez cum trebuie39000000.gif

Link to comment
  • 2 months later...

salut lume !

 

ma poate ajuta cineva cu o schema electrica la inchiderea centralizata originala a Matizului?

 

actuatoarele  sunt montate pe acelasi suport cu broasca. 

 

va multumesc !

 

 

 

 

 

Link to comment
  • 3 weeks later...

Salut sunt nou pe aici...nici nu stiu de ce scriu bine aici...nu prea ma pricep :( ...am si eu o nelamurire cu o inchidere centralizatata care tocmai am luat-o,in mare parte m-am lamurit de pe forum dar m-am blocat la 2 fire care trebuie sa le leg la semnalizari.unul este maro si unul alb si in schema zice ca trbuie sa pun cate o siguranta pe fiecare fir de7,5A si trebuie sa ma leg la semnalizare...unde anume tre sa ma duc cu firele acelea 2?

 

Salut sunt nou pe aici...nici nu stiu de ce scriu bine aici...nu prea ma pricep :( ...am si eu o nelamurire cu o inchidere centralizatata care tocmai am luat-o,in mare parte m-am lamurit de pe forum dar m-am blocat la 2 fire care trebuie sa le leg la semnalizari.unul este maro si unul alb si in schema zice ca trbuie sa pun cate o siguranta pe fiecare fir de7,5A si trebuie sa ma leg la semnalizare...unde anume tre sa ma duc cu firele acelea 2?....poate am nimerit acum sa postez cum trebuie39000000.gif

 

 

 

 

 

 

 

asta vreau si eu sa aflu!!!!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Am o rugaminte catre cineva care a mai montat inchidere pe matizul din dotare si care e din Ploiesti/Bucuresti daca poate si are timp in vreun weekend sa efectueze aceeasi operatiune si pe masina mea. Prefer sa dau un ciubuc cuiva decat sa umflu buzunarele vreunui service la care sa ajung sa dau 200-250 ron pe montaj in conditiile in care am dat 35 ron pe inchidere :|

Edited by EM!L
Link to comment
  • 1 year later...

salut!am un matiz din 99, SE Power,are inchiderea de fabrica si am achizitionat un modul cu 2 chei tip briceag pe care as vrea sa le montez.stiu care sunt firele de alimentare,stiu care sunt firele care trebuie puse la actuator,stiu care sunt firele care se pun pe semnale,dar nu stiu unde anume sa leg acele fire care efectiv inchid/deschid usile :( am demontat usa sofer am gasit o mufa cu 4 fire care intra in actuatorul din usa,am incercat diferite combinatii cu firele de la modul insa nu vrea sa maerga deloc.poate ma poate ajuta cineva cu un sfat.am atasat si o poza cu chitul care vreau sal montez pe matizachele meu

post-26898-0-24223000-1318019685_thumb.jpg

Link to comment

@cosmo1: si eu am aceeasi inchidere cu cheie briceag pe matiz...mi-a montat-o un baietas acum 1 an si ceva insa mereu am avut problema cu usa dreapta spate...se inchide cand vrea ea in rest e buna...mai mentionez ca tipul respectiv a stat cva timp sa o monteze...3-4 ore daca imi aduc bine aminte... bafta!!!

Edited by Salex
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...