tuf5075 Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Hallo, si pentru weekendul viitor imi pregatesc alta surpriza... As vrea sa schimb filtrul cu unul sport(ca cel atasat)... Am incercat sa caut pe forum, dar nu prea am gasit ceva... Astept pareri...de fapt ceva intrebari: cutia de la filtrul actual are 2 furtune mai groase prin care patrunde aerul si unu prin care merge la motor..OK, cand o sa pun filtrul nou, anulez cele 2 furtune, sau cum???? Am vazut ca mai e nevoie de un furtun special...???? sau se pune pur si simplu in capatul furtunului unde vine de drept cutia care tine filtrul de aer normal? Am citit ca se merita sa fie schimbat l amotoare peste 2.0...altfel spus, are rost , sau nu? DA, mai sunt intrebari, dar as dori ceva sfaturi de la cineva care a schimbat... Cu stima, Link to comment
CT_ZDB Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Eu am filtru SPORT, dar eu am optat pentru unul tip dreptunghiular, care pur si simplu il inlocuieste pe cel original (se schimba doar elementul filtrant, fara a aduce alte modificari sistemului de admisie aer). Daca scoti cutia in care este filtrul si scoti si sistemul de aducere al aerului in acea cutie, Filtrul de aer o sa traga aer cald de langa motor, ceea ce inseamna o scadere a puterii motorului. Un filtru de aer Sport se simte chiar si pe un Cielo (motor 1.5L), mai ales cu o remapate a ECU Ceea ce vrei tu sa faci a facut VLAD la Cielo-ul lui (pus filtru conic), iar dupa ceva timp, facut o comparatie intre masina mea si a lui (aceeasi modificari facute la ECU, acelasi tip de masina si motor, diferenta fiind intre filtru Panel ca&N, la mine si filtru Conic PiperCross la el). Diferentele erau: La el, zgomot mai mare, la mine tragea mai gine motorul. Acum, tu ce urmaresti? Sound sau sa cresti puterea motorului? Link to comment
tuf5075 Posted June 19, 2005 Author Share Posted June 19, 2005 CT_ZDB@Salut...da, deci sunetul nu ma intereseaza un mod special...Cresterea performantelor...ar suna bine...acu la 40 de euro nu ma astept sa zboare...dar ceva as vrea sa fie... Da, chestia cu aerul cald de langa motor...pare plauzibila... Sa inteleg ca nu se merita... Link to comment
rluc Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Daca ii trage aer cald inseamna ca ti la montat AIUREA, pentru ca intotdeauna un filtru de aer sport conic este si va fi net superior celui de tip panel, iar referitor la PiperCross conic este normal sa se auda mai tare (cunoscatorii stiu) e demonstrata faza asta cu PiperCross. CT_ZDB@Salut...da, deci sunetul nu ma intereseaza un mod special...Cresterea performantelor...ar suna bine...acu la 40 de euro nu ma astept sa zboare...dar ceva as vrea sa fie...Da, chestia cu aerul cald de langa motor...pare plauzibila... Sa inteleg ca nu se merita... <{POST_SNAPBACK}> Amice, eu am filtru tip panel ca&N si se simte ceva mai ales cand e nou, dar sa nu te astepti sa spulberi vreun Impreza in 400 m. Link to comment
CT_ZDB Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Am facut vreo 25 ca km cu ca&N MONTAT... (l-am curatat de 2 ori pana acum) ... Cu Chip tuning si cu filtru de aer se castiga in jur de 10-12 Cp la Cielo (motor SOHC de 1.5L; initial 75CP), dar partea frumoasa este ca ai cuplu mult mai mare la turatii de 1500 - 3000 RPM, fata de inainte de a face modificarile. Pana acum, 2 posesori de Espero 1.8L SOHC mi-au spus ca masina se apropie ca performante dinamice de Espera 1.8L @rluc : Nu ma intereseaza LINIUTELE. Eu am facut aceste schimbari la masina pt a profita de plusul de putere in DEPASIRI, unde ai nevoie de CUPLU cat mai mare. Pricum, puterea sporita te impinge sa calci pedala de acceleratie mai mult, dar trebuie sa stii unde sa te opresti, si in ce cinditii sa o calci in siguranta Ce e foarte interesant este faptul ca a scazut consumul cam cu 1L/100km in aceleasi conditii de mers ca inainte de modificari... Adica acum am un consum de 9L/100 km in orasi si 6 - 6,5L extern (Viteza. medie de 110 km/h) Link to comment
rluc Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Cat de periodic iti cureti filtrul ? Link to comment
CT_ZDB Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 din 10 in 10k km... mai ales vara e dezastru ce se strange pe el ... Link to comment
rluc Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Asa ti-au recomandat cei de unde l-ai cumparat, sau asa consideri tu ? Link to comment
CT_ZDB Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Asa simt eu. Pur si simplu cand era murdar filtrul de aer, masina nu mai tragea ca inainte, spalarea lui comfirmand acest lucru. Pe instructiunile lui se specifica a se curata la 50 000 km (da e vorba de USA, unde se spala strazile si nu e praful de la noi) P.S. Am gasit si bucati de pungi in filtrul de aer ( bucatica de vreo 5 cm patrati din ceva de plastic... punga....), de frunze nici nu mai vorbesc... Link to comment
rluc Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Cum procedezi la spalarea si reuleierea filtrului ? Link to comment
tolin Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 @CT_ZDB > pune un prefiltru sub cel principal din material de filtru de hota. Dintr-un filtru poti obtine cel putin 4 buc. prefiltre. Astfel poti evita imbancsirea lui de macroimpuritati. Eu am facut asa pentru am coborat priza de aer si gasesc in cutia filtrului tot ce vrei. Link to comment
tuf5075 Posted June 20, 2005 Author Share Posted June 20, 2005 (edited) rluc@OK, am inteles ca ar merita, faptul ca nu se obtine un super randament e normal si e logic...dar nu mi-ai zis nik de cum se monteaza...si imi permit sa te intreb pentru ca ai si deci esti in masura sa-mi furnizezi astfel de informatii... So, inlatur cutia si filtul vechi...si conctez filtrul nou la furtunul existent, sau????? Si mai e un furtun sub cutia filtrului normal prin care vine aerul de afara..ce fac cu el, il las sau il elimin si pe ala...deic cu alte cuvinte, poti sa-mi dai mai multe detalii tehnice despre acesta operatie? Poti sa pui o poza cu filtrul tau montat? MGF Edited June 20, 2005 by dj78lan Link to comment
neonne Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 eu m-am gandit sa i-mi pun un filtru conic si o airisire in capota sa bage aer rece, ce ziceti ar merge ? Link to comment
khhamsin Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Si pentru gaura din capota trebuie sa gandesti o protectie gen 'tolin', fin'ca praful & Co. vor fi si mai prezente. In plus vei avea de rezolvat o problema cam spinoasa: apa ! Asta ca sa nu mai vorbim si de aspectul estetic... Link to comment
rluc Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 rluc@OK, am inteles ca ar merita, faptul ca nu se obtine un super randament e normal si e logic...dar nu mi-ai zis nik de cum se monteaza...si imi permit sa te intreb pentru ca ai si deci esti in masura sa-mi furnizezi astfel de informatii...So, inlatur cutia si filtul vechi...si conctez filtrul nou la furtunul existent, sau????? Si mai e un furtun sub cutia filtrului normal prin care vine aerul de afara..ce fac cu el, il las sau il elimin si pe ala...deic cu alte cuvinte, poti sa-mi dai mai multe detalii tehnice despre acesta operatie? Poti sa pui o poza cu filtrul tau montat? MGF <{POST_SNAPBACK}> Chiar daca ti-as arata o poza cu filtrul meu, tot nu ti-ar fi de folos pentru ca eu nu am schimbat nimic altceva decat filtrul (este unul tip panel) deci arata exact ca cel original doar ca este ca&N si este sport, e de culoare rosie. Din cate vad eu in poza atasata de tine vrei sa-ti pui unul conic, iar pentru asta trebuie anulata carcasa (cutia) originala in care iti puneai filtrul de aer pana acum si va trebui sa-ti cauti si traseu pana la motor. Uite in poza de mai jos; este un Espero cu filtru conic si traseu de inox. Link to comment
tiberiuenache Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Dragi mei , filtrul konic este mai bun decat cel panel ...insa...trebuie un pic mai multe modificari facute...adica...La fel ca in poza de mai sus montat, plus un fel de carcasa de plastic care sa il izoleze de zona motorului...In final aceasta carcasa ar trebui sa fie ca o jumate de cutie (pe diagonala) fara fund (acolo unde este gaura de aerisire) si care sa fie prinsa de contraaripa plus sa aibe pe margini un fel de chedere de cauciuc care sa faca izolarea mai buna. Cu alte cuvinte asa ceva nu ar fi greu de facut "in house", daca mai ai bani cred ca ai gasi si asa ceva impreuna cu filtrul conic. Link to comment
rluc Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Se vad destul de bine modificarile de care zici si in poza sus-atasata. Link to comment
tiberiuenache Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Sorry nu vazui...Insa ce am vazut eu prin magazine si unele reviste aveau si deasupra filtrului si in spate separator...insa cred ca si asa poate conduce destul aer rece! Metoda cu gauritul capotei complica situatia destul de mult! Link to comment
tuf5075 Posted August 1, 2005 Author Share Posted August 1, 2005 (edited) OK, l-am cumparat...si arata cam asa...acu sa vedem ce si cum,..cum o sa-l montez. E potrivit pentru Opel, deci m-am gandit ca merge si pt Daewoo...aveti idee ce este chestia albastra? O sa revin cu impresii. Ceva sugestii inainte de a incepe "montajul"...??? Edited August 1, 2005 by dj78lan Link to comment
tiberiuenache Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Chiar ! ce-i chestia aia albastra? Nu prea se vede bine in poza... Link to comment
Tommy Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 (edited) Eu am filtru SPORT, dar eu am optat pentru unul tip dreptunghiular, care pur si simplu il inlocuieste pe cel original (se schimba doar elementul filtrant, fara a aduce alte modificari sistemului de admisie aer). <{POST_SNAPBACK}> de unde l-ai luat, cat face.. si la cat timp se schimba ? (si cam ce avantaje ai simtit 'din cauza' lui ca am auzit discutii in care inafara de zgomot, mare lucru nu se vede ) Edited August 17, 2005 by florin_t Link to comment
Mad MAX Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Iti spun eu ce este chestia albastra. Este un capac de carburator. Opelurile din 92-94 aveau injectie monopunct(adica un carburator cu un singur injector in el, adica injectie de tip Dacia) si acel capac albastru se pune deasupra carburatorului dupa care ar fi urmat o tubulatura care ducea intr-o cutie in care se afla filtrul de aer, cutie care ar fi eliminata impreuna cu tubulatura aferenta daca s-ar monta filtrul din poza. Link to comment
tuf5075 Posted August 18, 2005 Author Share Posted August 18, 2005 deci sa inteleg ca nu merge la Espero????? ("> decat la Opelurile vechi...???? Link to comment
Mad MAX Posted August 20, 2005 Share Posted August 20, 2005 probabil ca il poti adapta cumva Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now