tuf5075 Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 (edited) Deci ieri mi-a sugerat VAXXi de siguranta,...am schimbat-o, bine trebuie sa specific ca inante...am scos cateva sigurante de 10 Amperi de la tabloul de sigurante de sub volan si le-am bagat la loc, nu erau arse...dar curiozitate...si apoi am schimbat siguranta in cauza...cea de langa baterie... ...dar!!!!! acu mi s-a aprins becul galben de la bord, cel Motor Check ...da, strange...dar eu am mai avu t aceeasi probl la Opel, si am inteles ca poate fi ECM, sonda L, sau catalizatorul...dar nu inteleg cum poate sa para asa brusc...ard far, schimb siguranta si gata...Motor Check ?????? Ceva sugestii...ca se pare ca la Espero asta incep sa fac tricolorul, a fost la inceput becul rosu la alternator, acu apare cel galben...noroc ca nu e si unu albastru... > Cu stima, Edited June 20, 2005 by ovi_jer Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Becul galben poate insemna o sumedenie de erori, nu doar alea zise de tine. El semnalizeza ca trebuie sa te duci la service si sa ti puna aia scannerul pe masina sa vada ce si cum, sa citeasca eroarea. E posibil ca tu sa fi scos siguranta de le ECU si sa ii fi sters RAM-ul, dar atunci de ce sa se aprinda? PS: Exista si un bec albastru dar ca sa il stingi pe ala e suficent sa tragi manetica din stanga volanului inspre tine! Link to comment
tuf5075 Posted June 20, 2005 Author Share Posted June 20, 2005 Zmeu@..OK, am zis erorile alea 3 pt ca am avut si inca am un Opel care a avut aceeasi problema...so, ideea e ca dupa ce au pus testerul si toate pe ea...in zona pieselor astea 3 au ramas ei...da, primul lucru pe care l-au facut...si il spun pt ca vad cumva o corelatie cu spusele tale, a fost sa reseteze ECU..adica operatie banala, scos borne baterie...lasat 5 sau 10 minute..cred si gata...resetat...tot nu a mers...apoi au eliminat cauza menica(ceva obstacol pe calea de eliminare a gazelor)...apoi sonda...ma, rog...si ultimul si cel mai costisitor a fost ECU...da, aceasta paranteza ca sa vezi de ce m-am referit la cele 3... Acu eu nu pot sa inteleg???? cum a mers bine, bine pana sa scot eu siguranta si apoi brusc...se aprinde becul?????? Mentionez ca mersul masinii e normal????? Si adica tu sugerezi sa se fi resetat ECU si sa necesite o rescriere??? Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Rescriere??????? NUUUUUU, in nici un caz! Daca ar fi cum am zis eu poate cel mult o procedura de idle learning sa fie folositoare/necesara dar atunci de ce sa se aprinda becul? Cel mai bine e sa te duci in service si sa le zici: "ie-te, dom'le ca nu stiu ce are, s-a aprins becul" si ei sa puna scannerul pe masina. Link to comment
tuf5075 Posted June 20, 2005 Author Share Posted June 20, 2005 Da...dar trebuie sa ajung in Romania cu masina...ca aici doar o diagnosticare costa cam 100 de euro...apoi daca mai e ceva...mai creste pretul...si cu alte cuvinte nu se merita la o masina de o mie si ceva de euro... Acum intrebare: pot ajunge cu masina asa in Romania? Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Citat din manual: Se aprinde cand contactul este pus si ramane aprins in timpul pornirii. Se stinge curand dupa ce motorul incepe sa functioneze. Daca indicatorul se aprinde in timpul mersului, inseamna ca a aparut undefect. Sistemul electronic comuta intr-un program de urgenta astefl incat drumul poate fi continuat. Consultati un dealer sau un service autorizat Daewoo pentru remedierea defectului. Nu mergeti mult timp cu inicatorul de control al motorului aprins, caci acesta poate creste consumul de combustibil si afecta usurinta de conducere al autmobilului. O aprindere scurta a indicatorului de control a motorului, urmata de stingerea lui, nu indica o defectiune a sistemului. Cam ambiguu. Link to comment
tuf5075 Posted June 20, 2005 Author Share Posted June 20, 2005 Zmeu@.....deci tactica politicienilor..vorbesc mult dar fara a spune ceva... Acu am scos borna de la baterie sa vad cum reactioneaza...poate , poate... S"> Link to comment
ovi_jer Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Daca nu isi revine dupa reset incearca sa citesti codul de eroare prin metoda din atasamentul de mai jos.Mufa aldl este situata in dreapta sub torpedou deasupra ecm-ului.Sa fi atent la pini si la orientarea mufei ca sa nu faci strap la alti pini din greseala. Link to comment
tuf5075 Posted June 21, 2005 Author Share Posted June 21, 2005 Hallooo...da, nu stiu daca acest topic mai poate ajuta cuiva...pentru ca din pacate totul s-a datorat... ("> unei greseli banale... Da, e vorba de mufa care vine la termostat, senzorul de temperatura, era scos...si de asta se aprindea Martorul... Acu o intrebare...nu mai sta fixa mufa respectiva...ceva idei cum s-ar putea stabiliza? Ca presupun ca nu exista ceva adeziv de pus acolo...si altceva nu prea am idee, tinanad cont ca si Temperatura e pe masura... Oricum, multe multumiri celor care au incercat sa ma ajute. Link to comment
ovi_jer Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Sa rupt siguranta mufei sau a senzorului? Link to comment
tuf5075 Posted June 21, 2005 Author Share Posted June 21, 2005 Nu s-a rupt nik, doar ca s-a largit putin papucul si joaca ..si atunci cand mergi sare...deci se aprinde becul galben... Link to comment
ovi_jer Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Norocul tau ca pornesc si electroventilatorele ca altfel erai cu motorul la bursa . Daca siguranta e buna nu are cum sa sara.Esti sigur?Ia fa o comparatia cu mufa senzorului de temperatura de pe filtrul de aer. Link to comment
tuf5075 Posted June 21, 2005 Author Share Posted June 21, 2005 Da...deci sigur nu e rupt nik...e papucul ala care s-a cam largit si de la termostat sunt 2 picioruse...cumva comparabil cu mufa de la boxe..deci s-a largit si de la vibratii sare...si nu mai transmite temperat motor...si se aprinde becul... Deci cum sa strang mufa, fara sa stric IAR ceva..ca vad ca incep sa ma pricep...de fapt o sa si schimb poza pe care o am,.. > ca vad ca am pus triccolorul in spate...pai se conformeaza si masina...ce sa... Link to comment
sorin77 Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 (edited) Cu ceva timp in urma nu am gasit altceva mai bund de facut decat sa imi spal motorul, initial am dat cu cu un spray Prevent sa se spele petele de ulei/gume etc -e special pt asa ceva si l-am cumparat de la Mol. Apoi am clatit cu apa la presiune normala (in cadere libera de la furtun) - pe unde am ajuns am dat si cu o pensula sa se duca mizeria mai bine. Pe urma m-a mancat sa imi curat IAC-ul. L-am desfacut si l-am curatat cu diluant (am aflat ulterior ca nu e bun diluantul la chestii d-astea ) . Am pus totul la loc, a pornit totul perfect si am plecat la tzara. Dupa vreo 10-12 km mi s-a aprins becul ala galben in bord. Ce sa zic motorul merge bine, doar ca becul ala se aprinde la vreo 3-5 minute dupa ce motorul ajunge la temperatura lui normala de functionare. Dupa ce se aprinde becul ala constat ca daca accelerez brusc, motorul are tendinta sa se inece, dar daca accelerez moale, se duce n-are treaba, da nu mai are vana pe care o avea inainte.In starea asta am circulat cu masina cam 400 km. Am observat ca mi-a crescut bine consumul. Fiindca ieri nu am mai suportat becul ala m-am dus la service daewoo la scaner. Din cat am putut sa vad eu la scaner turatia motorului era de 800 rot/min si mergea ceas adica nu varia de fel ! Tot acolo mi-au spus ca au gasit un singur cod de defect la nu stiu ce bypass ... apoi cel care a facut scanarea a spus ca pe moment expertul lor care se ocupa de scanari e in concediu, dar el crede ca e de la IAC ...A fost chiar cumsecade si nu mi-a luat nimic pe scanare, o sa ma duc pe la ei sapt viitoare sa continuam investigatiile. Personal inca nu pricep daca IAC sau bypass e acelasi lucru, da ma gandesc ca tipu de la service o fi stiut el ceva ... Voi ce ziceti? Au am incercat faza cu demontarea bornelor de baterie si resetarea/invatarea ECM. Dar e la fel. Am mai citit pe forum una alta de initializarea IAC-ului dar nu m-am bagat fiindca nu am de gand prajesc ceva. Asa cu imporvizatii de punti intre borne poate fac vreun scurt in mufa aia ALDL -mai bine ma lipsesc. O sa ii las pe aia de la service care sa pricep sa faca chestia asta. Inca o chesti enervanta e ca aerul conditionat nu mai merge! E drept ca nu am mai incercat de multicel sa il pornesc, dar acum stau sa ma intreb o fii vreo legatura intre becul ala aprins si AC? nu mai am freon sau e doar coincidenta? Edited June 21, 2005 by sorin77 Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Vezi aici pt problema cu bypassul. http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=3627 Poate e aceeasi situatie. Link to comment
sorin77 Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Vezi aici pt problema cu bypassul. .. Zmeu, sa stii ca m-ai pus pe ganduri, si mie mi-a ramas imprimat codul ala 42 !!! Ar trebui sa verific firele din preajma delcoului. Eu m-am temut oi fi distrus IAC-ul cu diluant. Oricum mersi! E bine sa am in vedere solutia ta! Ceea ce e ciudat totusi ca numai cand se incalzeste motorul mi se aprinde becul ala (si ar mai fi la pornirea motorului, da aia e numai 1-2s si se stinge). Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Daca e doar cand se incalzeste atunci e aproape sigur bobina aia. Schimb-o ca nu costa mult chiar preventiv Poti sa o faci chiar tu. Din cauza ei, lu' taica-miu i s-a oprit motorul pe autostrada! Link to comment
ovi_jer Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 sorin77 in afara te duratie nu ai retinut nimic? Nu ai fost curios sa afli ce cod de eroare aveai?Dupa ce ai facut diagnosticarea ai ramas tot in ceata si acum trebuie sa le iei pe bajbaite sa afli exact ce anume nu merge cum trebuie. Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Nu ai fost curios sa afli ce cod de eroare aveai? Zmeu, sa stii ca m-ai pus pe ganduri, si mie mi-a ramas imprimat codul ala 42 !!! <{POST_SNAPBACK}> Domnu' moderator, citeste cu atentie! Link to comment
ovi_jer Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Unde ia ramas imprimat? .Ce isi face omul cu mana lui e lucru bun facut.Daca a spalat motorul fara sa acopere delcoul a bulit modulul de aprindere. Link to comment
sorin77 Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 (edited) E drept ca nu am acoperit delcoul cand am spalat motorul. M-am gandit ca nu o sa aiba nimic din moment ce am facut o spalare simpla fara apa sub presiune. Nu stiu de ce da mi-ar ramas de pe undeva tot imprimata ideea ca piesele din compartimentul motor ar fi rezistente la stropirea cu apa. Ori eu la sfatul vostru, am scos cele 2 mufe de la distribuitor si acolo am constatat ca pe marginea interioara a mufei cu 2 pini, erau urme de lichid!?!. Am sters si le-am bagat la loc. M-am gandit sa dau eventual cu ceva spray gen WD40, dar nu am avut la indemana pe urma mi-am pus intrebarea, daca WD40 conduce curentul electric si mai fac stiu eu ce scurt ...??? Probabil ca ar fi bine sa desfac si capacul de delcou sa vad ce e in el, eventual daca sunt urme de umezeala sa le curat. Inca nu am avut timp de asa ceva si m-am gandit ca daca il desfac si pe urma nu il mai pot pune la loc sau imi mai raman piese ... Zmeu, apropoo daca vreau sa schimb preventiv bobina aia ce ar trebui sa comand la magazinul de piese, sa nu spun vreo prostie pe urma sa imi aduca aia vreo piesa degeaba ... poate ca e mai bine sa merg tot in service sa constate ei ce si cum apoi sa o schimbam ... Edited June 22, 2005 by sorin77 Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Am cautat peste tot devizul de service dar nu il mai gasesc. Daca zici la magazinul de piese bobina delcou/ Cielo-Espero cred ca stiu oamenii ce sa ti dea. In orice caz, daca tin eu bine minte m-a costat vreo 300 de mii cu tot cu manopera toata problema asta. Link to comment
ovi_jer Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Daca e vorba de bobina aceasta este pina in 200.000 lei iar daca este vorba de modulul de aprindere incepe de la 1,5 mil.Desfa capacul la delco si curata pe acolo de apa si ce mai gasesti.Nu te arunca imediat sa cumperi piese fara o diagnosticare corecta. Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Corect, dar masina e din '96 si din cate stiu bobinele astea nu prea au viata lunga. Nu e asa? (si daca tot baga nasul acolo. Era doar preventiv, cum am zis de la inceput.) Piesa e 120 de mii in service. Link to comment
ovi_jer Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Alea din 96' chiar nu au avut probleme dar cine stie ... poate a fost provocata. Era bine daca retinea exact codul de eroare. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now