Alezz Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Eu unul cred ca este necesar a se circula cu faza scurta aprinsa ziua mai ales pe drumurile cu trafic intens. Mie chiar mi-a intrat in obisnuinta sa circul cu farurile pornite in afara localitatiilor . Link to comment
AdrianB Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Sau daca pozitiile sunt schimbate cu luminite albastre, atunci clar se merge cu ele aprinse si in oras. Link to comment
Satori Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Eu merg cu ele aprinse destul de des in oras. Afara, aproape intotdeauna le folosesc. Asa ca nu e ceva nou. Ah, si nu le aprind doar ca sa pot aprinde proiectoarele ca asa e ciumeg. Link to comment
RIon Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 Le folosesc in afara, se pare ca va fi obligatoriu prin noul cod rutier... Link to comment
body Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 Nu le folosesc si mi se pare o tampenie sa fie obligatoriu !Parerea mea ! Link to comment
masterbobs Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 Am votat DA pentru cei ce vor sa sa vada din curiozitate cum e pe la altii... Codul rutier din Germania explicat pentru americani si Conducerea pe autostrada Link to comment
Mike1 Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 Si eu am votat pozitiv deoarece consider ca aceasta masura creste vizibilitatea mea si, implicit, creste siguranta mea si a pasagerilor. Link to comment
aztec Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 nu le folosream tot timpul, dar sant utile si s-a demonstrat in practica altor tari eficienta dovedita in scaderea accidentelor pe timp de zi... sfatul meu, inclusiv in oras, esti mai vizibil si vezi mai bine o masina cu farurile aprinse ziua... daca mai si ploua sau ceata nu mai zic eu as pune primul lucru prin lege pozitia aprinsa la orice masina ce are motorul pornit(sau soferul centura pusa) si faza scurta la orice masina ce ruleaza pe drum, indiferent de situatie nu are ce sa dauneze faza scurta ziua, poate decat daca uiti luminile aprinse ... alt inconvenient nu vad... Link to comment
dreaQ Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 eu as pune primul lucru prin lege pozitia aprinsa la orice masina ce are motorul pornit <{POST_SNAPBACK}> Numai ca la TICO nu se vede ziua lumina de la pozitie.La cele din fata ma refer. Link to comment
Alezz Posted June 24, 2005 Author Share Posted June 24, 2005 Care-s aia care au zus nu??? Vrem motive > . Link to comment
laurentziu83 Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 am votat da. mi s-ar parea normal. acu ar trebui sa ma si obisnuiesc cu asta Link to comment
body Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 Care-s aia care au zus nu??? Vrem motive > . <{POST_SNAPBACK}> Eu am spus nu !Care ar fi problema ? Am vazut si eu ceva lume si cam pe unde am fost eu NICAIERI nu era obligatoriu ! Exemplu , zii luminoasa , soare puternic ...mai vezi tu luminile , hai sa fim seriosi ! Alt ex , pe autostrada ( separata de gard , vegetatie etc) , mai ai nevoie de lumini ziua? Si ex ar putea continua da' mi-e lene! Link to comment
aztec Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 Am vazut si eu ceva lume si cam pe unde am fost eu NICAIERI nu era obligatoriu !Exemplu , zii luminoasa , soare puternic ...mai vezi tu luminile , hai sa fim seriosi ! Alt ex , pe autostrada ( separata de gard , vegetatie etc) , mai ai nevoie de lumini ziua? <{POST_SNAPBACK}> 1.in multe tari vestice, iar in alea nordice, de mult de tot 2. DA... crede-ma ca se vad 3. nu numai pt cei ce vin din fata se pun, ci si cei ce vin din spate, vrei sa zici ca pe autostrada nu-ti sare in ochi o masina ce vine din spate cu lumina aprinsa mai usor decat una cu lumina stinsa... si la zi ma refer... Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 Numai ca la TICO nu se vede ziua lumina de la pozitie.La cele din fata ma refer. <{POST_SNAPBACK}> Pai s-a specificatL lumina de intalnire, adica faza scurta. Luminile de pozitie se folosesc doar pentru stationare, nu pentru mers cu ele aprinse. Am vazut si eu ceva lume si cam pe unde am fost eu NICAIERI nu era obligatoriu !Exemplu , zii luminoasa , soare puternic ...mai vezi tu luminile , hai sa fim seriosi ! Alt ex , pe autostrada ( separata de gard , vegetatie etc) , mai ai nevoie de lumini ziua? <{POST_SNAPBACK}> Sa incepem: Ungaria - luminile obligatorii in afara orasului; Italia - lumini obligatorii dupa ce ai pornit masina de pe loc, etc. (plus ce a mai zis aztec si nu numai atat) Link to comment
dan_m Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 am votat nu deoarece: - daca trebuie aprinse farurile atunci sa trebuiasca oriunde si nu doar pe DN sau autostrazi caz in care reglementarea trebuie adresata fabricantilor si dealerilor de masini pentru prevederea acestora cu aprinderea automata a luminilor la pornirea motorului. (altfel inseamna ca pana la Ploiesti fac scurta la mana aprinzand si stingand farurile) - in plus mi se pare ca o masina cand are ceva de semnalizat in trafic 'da faruri' lucru mult mai vizibil cand ai farurile stinse decat de la 'faza scurta' la 'faza lunga' Link to comment
VIPER Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 Am votat DA fara discutie. Iar citind ce s-a mai scris pe aici... Pai sa vedem: flash-urile le vezi indiferent cate faruri ai aprinse. Apoi, nu te obliga nimeni sa le stingi si sa le aprinzi, pur si simplu le tii aprinse. Apoi, chestia cu tarile in care nu e obligatoriu: care sunt alea, concret? Ma refer acum la lumea civilizata, ca probabil in Mexic nu o fi obligatoriu... Link to comment
masterbobs Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 din spusele unui sofer de TIR "in lume(europa) daca ai luminele aprinse semnalizezi de fapt ca esti in mers; cand ai doar pozitiile sau oprite de tot stationezi" Link to comment
Alezz Posted June 24, 2005 Author Share Posted June 24, 2005 dan_m vreau sa zic ca acu o sapt cand am avut un drum prin RO de vreo 760km am mers cu faza scurta aprinsa si am dat si de cateva radare,am dat si "flashuri" in cantitati industriale si vreau sa zic ca s-au vazut foarte clar chiar daca faza scurta era pornita ca sa nu mai zic ca radarul din Sinaia l-am luat pe motiv ca nu a venit nici o masina din fata ("> . Link to comment
Vlad Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 de cand conduc merg cu luminile aprinse in afara orasului...e mai bine ca pt. cei de pe celalalt sens daca te vad ca vii cu farurile aprinse atunci sunt mai prudenti si nu mai ies in depasiri ca bezmeticii...plus e chiar util de ex. pe drumul spre mare pe portiunea de sosea daca ai o masina gri metalizat chiar nu te vezi... Link to comment
tuf5075 Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 (edited) Da..hai sa-mi dau si eu cu parerea... >- OK, exista avantaje indiscutabile ale farurilor aprinse...dar...nu e chiar asa cum s-a zis "categoric", de exemplu sunt imperios necesare la motociclisti care circula pe autobahn cu viteza mare si care sunt mai mici ca si volum ocupat...deci mai putin vizibili...lucru pe care nu-l putem spune despre o masina... fftopic: Si acu intre noi fie vorba...la vecinii de la vest(Ungurii), deja faza cu farurile aprinse e subiect de amenda..sau spaga...depinde daca vb sau nu limba lor... SO, e bine sa se circule cu luminile aprinse, mai ales acolo unde se folosesc viteze mari si timpul necesar observarii unui autovehicul...e putin mai mic (ca s-a dat exemplu Italia si faruri aprinse...are rost sa vb despre stilul lor de condus?)...dar nu e o necesitate pentru masini...si mai ales pe drumurile din Romania...unde viteza nu sare de 130...deci poti vedea o masina linistit... Edited June 24, 2005 by dj78lan Link to comment
VAXXi Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 @ dj78lan: viteze pana la 130 ? ha ! mai gandeste-te. N-om avea noi drumuri, dar schumacheri si maniaci avem garla. Vezi topicul cu viteza maxima, vezi stirile cu diverse masini de fite prinse de radar la limitarea de 250 km/h. Am votat "da". Contraargumente la ce s-a zis pana acum: - flashurile se vad foarte bine si ziua, indiferent daca ai faza aprinsa sau nu. - intr-adevar, nu te obliga nimeni sa le stingi in permanenta in localitate; asadar, se pot tine aprinse permanent. - functia DRL (daytime running lights), adica lumini care se aprind odata cu pornirea motorului si se sting doar la oprirea motorului este deja prezenta pe multe modele de masini (in State e sigur chestia asta, inclusiv obligativitatea dotarii masinii cu lumini mici si galbene, cam ca cele de semnalizare, pe laterale; la noi, masinile mari au chestia asta: microbuze, tiruri). - pentru cine merge doar cu pozitiile aprinse (si eventual cu proiectoarele aprinse, ca deh ), un calduros "huo"; alea sunt lumini pentru a semnaliza pe timpul noptii stationarea pe partea carosabila, in nici un caz lumini de drum. Iar proiectoarele sunt pentru ceata, nu pentru mers in conditii normale. - si pe autostrada, si pe DN, si pe orice fel de drum: conteaza sa ai lumini aprinse, indiferent din ce directie vii; daca vine de pe contrasens, il vezi mai de departe decat daca ar avea luminile stinse; daca vine din spate, il vezi iarasi mai de departe in oglinda decat daca ar avea luminile stinse. - cea mai dificila perioada pentru condus este trecerea de la zi la noapte (inserat) si invers (rasaritul), caci ochii se adapteaza de la un regim de luminozitate la altul. In aceste conditii, e greu si pentru ochii sanatosi sa vada perfect, asadar luminile ajuta la vizibilitatea reciproca. - unele culori de masini se vad foarte dificil seara si noaptea (inclusiv verdele de pe Espero), practic se confunda usor cu peisajul gri al drumurilor, ca atare luminile sunt iarasi un plus. In Franta nu era obligatoriu pentru masini sa mearga cu farurile aprinse, acest lucru fiind obligatoriu insa pentru motociclete (si la noi era asa). S-a dat o modificare legislativa care impunea si masinilor chestia asta, iar motarzii francezi au facut un protest impotriva modificarii, sustinand ca isi vor pierde astfel avantajul de a fi mai usor observati in trafic, fiind singurii cu farurile aprinse. Cat despre mine, folosesc (de multa vreme) farurile aprinse in permanenta (faza scurta) de cand pornesc motorul si pana il opresc Link to comment
nuvolari Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 (edited) Eu am votat NU. La Tico, fiind motorul de capacitate mica si becurile de capacitate medie, se simt la relanti farurile aprinse, in sensul ca relantiul e mai chinuit deoarece alternatorul impune o rezistenta la invartire proportional cu consumul de curent. Curentul debitat poate sa nu fie suficient pentru pastrarea bateriei in stare incarcata care se va sulfata mai repede si va trebui schimbata. Si nu sunt dispus sa-mi schimb bateria mai devreme si eventual becurile doar ca sa fiu mai vizibil Mai este un aspect, farurile au fost concepute sa fie folosite pe timp de noapte si este posibil ca in plin soare + viteze mici sa se supraincalzeasca. Edited June 24, 2005 by nuvolari Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 Si nu sunt dispus sa-mi schimb bateria mai devreme si eventual becurile doar ca sa fiu mai vizibil <{POST_SNAPBACK}> Asta e o afirmatie de gravat pe piatra funerara! Link to comment
body Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 1.in multe tari vestice, iar in alea nordice, de mult de tot2. DA... crede-ma ca se vad 3. nu numai pt cei ce vin din fata se pun, ci si cei ce vin din spate, vrei sa zici ca pe autostrada nu-ti sare in ochi o masina ce vine din spate cu lumina aprinsa mai usor decat una cu lumina stinsa... si la zi ma refer... <{POST_SNAPBACK}> Belgia si Olanda in 2002 sigur nu era obligatoriu , nici una din tarile golfului nu era obligatoriu , Turcia Bulgaria, anul trecut nu era obligatoriu si ar mai fi da' mi-e lene sa mai scriu ca tot nu conving pe nimeni ! Link to comment
tuf5075 Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 (edited) VAXXi@ OK ...maniaci sunt peste tot > ...nu neg asta si soferi care nu stiu sa sofeze...iar pline drumurile...dar nu vorbim de exceptii... >- Parerea mea a fost ca este un avantaj folosirea la masini a luminilor...dar nu este ceva imperios necesar... se poate merge fara...si ca ex...au scazut nr accidentelor in tarile cu aceasta regula(intre noi fie vorba...nu chiar multe)....dar nu putem spune ca au disparut,...trebe un studiu pe o perioada mult mai indelungata ca sa putem face aceasta afirmatie..de reducere a nr accid...acu paote au scazut doar din alta cauza...masini mai performante, sisteme de siguranta mai eficiente...de ex.. Ok, la motoare...100% e necesar si prezinta un avantaj... La amurg e alta chestie...cred ca toata lumea folos luminile...sau sper ca toti... Si acu sincer, nu crezi ca de ce ar deveni obligatoriu...ar mai fi un motiv in plus de spaga pt domnii politisti care si asa ...nu comentez, dar sunt unele cazuri penibile...si o sa fie situatia stupida..te opreste si iti da amenda in plina zi..ca nu ai folos faza scurta...alt pretext mai slab cred ca nu ar fi... Si inca ceva...sa nu uitam ca tarile cu traditie si care au un cuvant de spus in Europa(dpdv al masinilor)...nu au implementat legea...so...hai ca nu vb de unguri...si nici de italieni...care au multe bile negre la sofat... Parerea mea si sper s anu ofensez pe nimeni...dar discutia s.ar stinge far a2 poli... Edited June 24, 2005 by dj78lan Link to comment
Recommended Posts