Jump to content

Lumini De Intalnire Aprinse Ziua...


Conform noilor reglementari din codul rutier suntem obligati sa circulam ziua pe autostrada,drumuri europene si DNuri cu luminile aprinse.  

247 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Becul este bec se mai si arde. Ziua nu vezi ca s-a ars. Esti la drum lung si hop Garcea cu paleta. Esti numai bun de oprit si amendat pentru ca nu-ti "arde" un bec.

Lolek, da' matale pan' la urma de ce sustii cu atita tarie cauza luminilor stinse? Ca ti-e frica sa nu te ia garcea ca ti s-a ars vreun bec? Hmm, eu am carnet de 12 ani si nu mi s-a ars nici un bec niciodata! Sa zicem ca sunt un caz norocos. Tie cite ti s-au ars? Si pina la urma ce conteaza mai mult faptul ca ti se arde un bec si-ti iei amenda de la garcea, chiar pe nedrept? Sau faptul ca esti vazut de la distanta si in felul asta poate ca eviti vreun accident?

 

Eu unul cam asa vad lucrurile!

Link to comment
  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

pai motociclistii ori isi pun girofar ori nu mai circula. ca la 90% din ei care merg cu 200+, degeaba merg cu faru aprins ca trec de tine asa de repede ca nu apuci sa faci nimic...

Link to comment
cu farurile aprinse la masini, eu unu nu prea sunt de acord, deoarece devin motociclistii (care sunt obligati sa circule cu farul aprins) mai greu de observat.

Bine mai Ticolino, te-ai vazut cu motor si ai trecut de partea ailalta! Nu-ti pare a nitel egoism?

 

Suna cam asa: ce conteaza ca nu va vedeti intre voi, vedeti-ma pe mine!

Link to comment

S-ar putea ca prevederea respectiva sa fie introdusa special pentru ... Garcea.

L-a auzit cineva pe Garcea zicand "Buna ziua" ?? Nu, el zice "na seara !!" si cand vede becurile aprinse e in "elementul" lui ...

Link to comment
Care-s aia care au zus nu??? Vrem motive > :) .

 

 

Se vede ca nu ati prins sau ati uitat de batrana Dacie. Pai va spun eu ca la majoritatea Daciilor releele de incarcare sunt zob (eu am schimbat o data la service 5 relee electornice intr-o singura zi, pt ca incarcau aiurea, si pe al saselea l-am pus mecanic deoarece se poate regla) si cu cat pui mai multi consumatori cu atat iti intra "mai mult pe rosu" ceasul care indica modul de incarcare al bateriei. Si cum in Romania cele mai multe masini sunt Dacii eu zic ca: "chelului tichie de margaritar ii trebuie". Parerea mea este ca cei care "merg ca disperatii" :spumelagura: (lipseste un smiley cu un deget ridicat), cei care se grabesc, sau cei pe care pur si simplu "ii tin masina" sa mearga cu farurile aprinse (eu cand ma grabesc tin faruruile aprinse la drum lung), dar sa nu impuna prin lege chestia asta. Repet parcul auto e plin de Dacii, cu multe probleme la partea electrica si nu din vina posesorilor, ci pt ca astea sunt piesele romanesti.

 

Apropo la Cielo exista cumva problema cu releul de incarcare? ca nu exista ceasul pe bord care indica incarcarea bateriei? :scarpin:

Link to comment

Voi ati luat vreunu amenda pentru un bec ars? Nu de alta, dar la cati merg si cum prin Bucuresti (numai) ar trebui sa ploua cu amenzi.

 

Eu, cel putin, ca politist, as amenda mersul numai cu pozitii sau pozitii-proiectoare noaptea. Initial am crezut ca le tin asa ca s-a ars o faza scurta si nu vor amenda. M-am lamurit ulterior ca "da bine". O da. Eu, personal, gasesc foarte greu de observat o masina in stadiul asta. Mai ales cele care nu au pozitii in faruri (solenza taxi, e.g.)

Link to comment

Lasa ca am venit eu "pe inserat" de la aeroport (Otopeni) si am prins vreo cateva Solenta taxi care mergea doar cu pozitiile. Pe inserat asta era aproape 1 jumate noaptea, asa ca taximetristul probabil avea ochi de pisica (ai lui, nu la masina).

In plus duminica trecuta am dat o tura pana la Fetesti am luat pe cineva din gara de acolo si era sa o comit din cauza astora care cred ca daca nu e bezna nu trebuie sa aprinzi luminile. Este prima data cand a trebuit sa ma repliez dintr-o depasire, eu de felul meu sunt mai prudent dar asta nu avea nimic aprins, si era cred ca gri masina, pe la 4 dupa-amiaza si innorat.

Link to comment
  • 4 weeks later...
Voi ati luat vreunu amenda pentru un bec ars? Nu de alta, dar la cati merg si cum prin Bucuresti (numai) ar trebui sa ploua cu amenzi.

 

Eu, cel putin, ca politist, as amenda mersul numai cu pozitii sau pozitii-proiectoare noaptea. Initial am crezut ca le tin asa ca s-a ars o faza scurta si nu vor amenda. M-am lamurit ulterior ca "da bine". O da. Eu, personal, gasesc foarte greu de observat o masina in stadiul asta. Mai ales cele care nu au pozitii in faruri (solenza taxi, e.g.)

 

DA, luat.

Acum 2 zile, ma intorceam din Severin, in judetul Mehedinti la postul de politie din Prunisor. Ora 16.00, deci cam ziua afara, veneam cu farurile aprinse faza scurta. Ma opreste nenea poltistu ca nu-mi merge becul de faza scurta de pe dreapta (farul de ford e destul de mare, becuri separate pentru pozitie, faza scurta, faza lunga - din 6 becuri unul nu vroia era bun). Ma rog..parlamentari, cearta...dar pana la urma procev verbal = amenda 250.000 lei...

O fi bine, nu o fi bine, cert e ca eu am luat amenda...si fac si contestatie. Poate ma lamuriti si pe mine..ca eu cred ca e cam abuziva treaba facuta de politai si nu am gasit in lege ceva de genul asta.

Edited by cristi.a
Link to comment

Pai, s-a "abrogat" chestia cu farul "de stanga" (adica, ca daca se intampla sa ai probleme cu luminile trebuie sa asiguri ca farul din stanga sa functioneze, evident, pana la cea mai apropiata posibilitate de remediere)? Nu prea cred. Numai sa nu te fi dat tu de gol ca de fapt e din... ignoranta!?

Link to comment

Sau se mai poate lua amenda cand mergi in ajun de an nou cu "farurile stinse" pe la 1900 in plina ceata?!

Te opresc gaborii, te verifica acte, masina si... nimik. Vine anul noul, nu bagi si matale nimic la tolba? Atunci unul mai jmecher se lumina in noapte: "Bey tu mergi cu farurile stinse?" Culmea tupeului , sa ma opresti, sa opresc motorul si normal sa sting farurile, doar pozitiile. Bey asta din CT ai incalcat art 19, aln. b din vechiul cod rutier amenda 50 000 lei in 1998 si numai 25 000 in 48 de ore.

Am platit scarbit si mi-am vazut de drum, doar nu te cobori la IQ-ul unor gabori privati de prima de Craciun undeva in mijlocul Baraganului. A fost prima si pana acum ultima amenda pe care am si inramat-o din lipsa de altele.

Daca ai masina neautohtona si nu-ti merge vreun bec ai sanse mari sa fii victima. ma rog au drepatate, insa la cati criminali inconstienti merg cu defectiuni la sistemul de iluminare cu masini autohtone ce sa le faca? Ii opresc si se aude placa: Hai te rog ca nu am bani, nu am aia, nu am aia...etc. Dar tu ai, ca nu se vede ca platesti rate de nu stii cum sa o duci de la luna la luna, insa tii la masina si la siguranta ta. La tine se vede doar bunastarea si gaborii asta asteapta, un mik transfer.

Sunt pentru luminile aprinse ziua daca asta ajuta la siguranta traficului.

Edited by safari hunter
Link to comment

Sunt sofer relativ vechi si ar trebui, probabil, sa stiu si deci sa nu mai intreb. :)

Nu este adevarat ca in alte tari se circula "cel putin cu faza scurta aprinsa", pe orice vreme. Cu pozitia aprinsa, da - lucru ce se observa chiar de la Budapesta.

Deci intrebarea pe care o adresez este aceasta: Ce prevede legea la noi in legatura cu obligativitatea ca luminile de pozitie (sau faza scurta?) sa fie aprinse, chiar si ziua, indiferent de conditii atmosferice? Sau ce se preconizeaza ca va prevede?

 

Personal consider ca ar fi binevenita si acceptabila obligativitatea ca pozitia sa fie aprinsa absolut in toate cazurile in care masina se deplaseaza, deci minimumul sa fie luminile de pozitie, nu faza scurta.

 

NU MAI CITA POST ANTERIOR IN INTREGIME. POSTUL ESTE OFFTOPIC. FOLOSESTE FUNCTIA DE . PROBLEMA TA E DISCUTATA IN ALTA PARTE.

Edited by tolin_afc
Link to comment

pozitia si faza scurta...

aici se incurca multi soferi, mai ales de dacia, ce noaptea ii vad in bucuresti numai cu pozitile aprinse... ei nu vad nimic, dar au lumina aprinsa in bird.. e destul

nu stiu ce prevede legislatia, dar inainte de obligativitatea asta mai bine ar inaspri un pic normele de folosire si de control al luminilor..

sant o groaza care au lumina in fata, dar spatele e din alt film... adica nada lumini, care merg cu poziti si proiectoare.. care.. lista e mare

Link to comment

Din cate stiu eu luminile de pozitie semnalizeaza prezenta unei masini stationate! In mers se folosesc luminile de intalnire, adica faza scurta! Despre modul cum inteleg unii colegi de-ai nostri de trafic sa foloseasca combinatii de pozitii cu proiectoare sau cu stopuri de ceata sau alte asemenea si sustin ca nu orbesc... sau becuri de 100 de watt sau mai mari... asta tine de nitica educatie...

Link to comment

Parerea mea,

 

1. Pozitiile, vorba lui Mircea, sunt bune doar pe timpul stationarii. Din pacate ne lipseste acea verificare care o fac nemtii pe autobahn in care sistemul de iluminare tre' sa indeplineasca anumite cerinte de luminozitate. Cat de "prost " era vechiul decret 328 /66 care spunea pozitia spate 100m / fata 30m , faza scurta 30/40m faza lunga max 250m si alte lucruri de mare bun simt si de securitate a traficului.

2. Pe afara se merge cu faza de intalnire aprinsa pe autostrazi si drumuri importante. Vezi o poza atasata pe HWY 401 intre Toronto si Niagara. La fel si in State faza de intalnire este un imperios obligatorie si in Africa de Sud idem.

3. Eu unul prefer sa fiu suparat de luminile prea puternice ale vre-unui smecher decat sa ma trezesc cu el in fata cu pozitiile ca lumanarile sau cu toate luminile stinse. Mi s-a intamplat si abia am scapat cu viata. Nu mai departe de astazi de dimineata pe A2 am intalnit cateva vehicule cu deficiente majore la iluminare. A culminat un TIR fara pozitii (tractor si remorca) si numai cu faza lunga pe farul din dreapta. Fara alte comentarii

4. Pozitiile de ceata spate aprinse sau proiectoare de ceata nu-i bai e mai mult decat nimic si pana invata lumea cum sa le utilizeze merge si asa. Suntem noi critici pe cei din urma , dar nu-i vedem pe altii care ne pun viata in pericol.

post-2099-1132775225_thumb.jpg

Edited by safari hunter
Link to comment

Ieri seara in disperata mea tentativa de a ajunge la timp la intalnire pana sa intru pe Autobahn =)) am observat ceva(pe langa faptul ca am prins ghiata pe A1) 90% din masinile care veneau din fata nu aveau instalatia de iluminat de pe masina IN REGULA...ba lipsea un bec(ars)ba avea doar POZITII si FAZA LUNGA(lu asta i-am umplut frigiderele)ba bateau farurile in sus...ba erau NESIMTITI in ultimul hal si mergeau numai cu faza lunga etc...

Un lucru e sigur,se vede ca sunt romani asa zisi soferi care nu au pic de respect fata de ceilalti participanti la trafic...ce dracu e ma asa greu,costa vreo 6 lei un bec de far...ca sa le reglezi nu te costa nimic decat sa ai putina rabdare si o baraca sau un zid de garaj...dar lenea e la loc de cinste X( .

Ata ete ne meritam soarta...

Link to comment
  • 2 months later...

Si eu am votat cu un DA categoric.

Mai sunt pe drumurile patriei tot felul de vehicule cu 4 roti(ca masini nu le pot spune la unele dintre ele) care nu isi aprind nici macar seara farurile... pe aia ii blitzuiesc tot timpul cu farurile, macar sa se sperie si sa creada ca e politie pe drum.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

×
×
  • Create New...