Jump to content

Lumini De Intalnire Aprinse Ziua...


Conform noilor reglementari din codul rutier suntem obligati sa circulam ziua pe autostrada,drumuri europene si DNuri cu luminile aprinse.  

247 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Si nu ne spui si noua in ce consta pericolul dupa constatarile tale si ce se mai poate invata de la cei scoliti afara? Sau e secret?!

Nu e nici un secret mai AB, pur si simplu cind mergi cu viteza si depasesti este mult mai usor sa vezi o masina cu farurile aprinse .

Sunt sigur ca ai inteles FOARTE gresit ce am spus eu in legatura cu oamenii scoliti afara, este vorba de soferii de TIR care sunt mai oameni decit multi soferi de turisme .

 

PS> e vorba de punerea avariilor cind se opreste coloana, de faptul ca te ajuta mult cind intri in depasirea lor atit prin faptul ca-ti dau semnal daca poti sau nu sa depasesti si chiar incetinesc multi dintre ei.

Edited by BogdanG
Link to comment
  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Probabil ca vrei sa spui cand intri in depasire fara sa te asiguri si te salveaza niste luminite care-ti intra-n ochi in miezul zilei! Vrajeala, astea-s exceptii si pentru ele cream o regula! E din ce in ce mai practicata metoda asta de a zapaci lumea.

Nu am inteles nimic cu soferii aia scoliti, tocmai d-aia intrebam. Prea multa siguranta. Poate tocmai d-aia e nevoie de faruri aprinse. In curand o sa fie nevoie si de aprinderea farurilor masinilor parcate!

Link to comment

AB sunt foarte curios cam citi km faci tu pe an ?

Repet, acum se merge foarte repede in RO, ritmul este dat de TIRisti care fug cu 90km/h, se formeaza coloane de 3-4 km de tiruri si se depaseste in draci. Este mult mai usor sa depasesti cind vezi in fata ta la 300m ca unu depaseste, cum a intrat in depasire te bagi si tu .Nu mai vorbesc de viteza pe care trebuie sa o ai ca sa depasesti in scurt, este peste 120km/h .

Link to comment

Eu cred ca unui sofer fara probleme de vedere, ii este imposibil sa nu vada o masina ce vine din sens opus atunci cand vrea sa depaseasca. Nu vede ? Are probleme medicale.

Se vede mai bine cu farurile aprinse ? Categoric da. Mai ales daca nu e soarele puternic.

Dar in virtutea argumentului, eu am de gand sa propun o lege prin care sa-mi fie autorizata montarea unei perechi de girofaruri. Asa, ca sa fiu sigur ca-s BINE VAZUT. :D

Am chef de glume, nu ma luati in seama. :D

Link to comment

Cred ca am mai spus-o ... nu sunt sigur .. dar eu merg cu faza scurta aprinsa in permanenta de cand am carnetul .. adica vreo 11 ani si vreo 250k km.

 

Imi asum riscul de a consuma 2-3 litri de benzina in plus pe an dar acesta este un pret infim pentru siguranta mea. Sansele ca orice chior care se baga intr-o depasire aiurea sa nu ma vada sunt mult mai mici decat daca as fi mers fara lumini.

 

Tineti cont ca, desi luminile sunt obligatorii ziua, am fost miercuri pana la Constanta si cel putin un sfert din masinile cu care m-am intalnit nu aveau nici un fel de lumina ... sau niste lumanari in faruri ... de le vedeam intai numarul de inmatriculare (ce scrie pe el ... nu forma) pana sa vad ceva in farurile lor. Asta in conditiile in care peste 80% din drum a fost pe o ceatza de-ti bagai degetele in ochi!!!

 

@Bolt: Dupa cum spui ... ai ceva ani de condus: nu ti s-a intamplat niciodata sa nu vezi o masina care are exact culoarea asfaltului venind din sens opus. Sau... pe soare foarte puternic, din lateral, pe un drum cu foarte multi copaci ... din cauza trecerii rapide si repetate de la lumina la umbra sa vezi cu intarziere ca vine ceva din fata??? Daca nu ai patit asa ceva ... inseamna ca tre' sa-i impusc pe oftalmologii care-mi zic cu nerusinare ca n-am probleme cu vederea la distanta (la calculator port ochelari ... speciali :D )

Link to comment
@Bolt: nu ti s-a intamplat niciodata sa nu vezi o masina care are exact culoarea asfaltului venind din sens opus. Sau... pe soare foarte puternic, din lateral, pe un drum cu foarte multi copaci ... din cauza trecerii rapide si repetate de la lumina la umbra sa vezi cu intarziere ca vine ceva din fata??? Daca nu ai patit asa ceva ... inseamna ca tre' sa-i impusc pe oftalmologii care-mi zic cu nerusinare ca n-am probleme cu vederea la distanta (la calculator port ochelari ... speciali :D )

Pe bune ca nu mi s-a intamplat asa ceva.

Cand am avut liber in fata, mi-a fost imposibil sa nu vad ca e ceva pe sens opus. Si nu am niste ochi model. Cat ptiveste taria Soarelui, cred ca mai degraba ea atenueaza vizibilitatea farurilor aprinse. Dar ma rog, idea e salutara, mai ales la crepuscul, cand se vede mai greu si risti sa adormi. Cand e lumina puternica, conform experientei mele, nu prea mai conteaza farurile aprinse din sens opus. Da', bine ca legea tine cont si de alti ochi. :)

 

@Bolt > Nu este o problema de vazut, e una de apreciat viteza de deplasare. Asta cu totul altceva si a fost mentionat la inceputul acestui topic.

Aha, adica luminile din sens opus prin miscarea lor dau o nota privind distanta si implicit viteza de deplasare. Da, corect. M-am convertit. Dar cu consumul nu ma las. :D

Edited by Bolt
Link to comment

Le folosesc si ziua prin oras uneori...

Chiar daca este soare puternic, esti mai bine vazut de ceilalti "participanti la trafic" daca ai luminile de intal aprinse. Cat in privinta consumului: ce mai conteaza 6 ron la 1k km. in comparatie cu siguranta personala si a celor din jur??! asta deja e "culmea zgarceniei"! :-W

Link to comment

Rolul farurilor aprinse ziua este pur... psihologic. Rolul lor nu mai este de luminare a drumului, ci de atentionare. Va aduceti probabil aminte ca unul din semnalele de atentionare era/este cu flash-urile si se aplica cand intrai in depasire alandala. Regula noua urmareste obtinerea aceluiasi efect psihologic. Dezavantajul (fata de flash) este ca fiind o lumina permanenta va intra mai devreme sau mai tarziu in... peisaj si tot flash-ul te va scoate din el. Avantajul e tocmai ca fiind permanenta e mai... comod. Cu alte cuvinte aprinzi farurile si astepti ca toti sa te fereasca! Daca insa stai bine cu nervi, vreau sa spun ca esti cu adevarat atent la trafic (mda, probabil ca daca mergi 100kkm pe an e mai greu sa fii atent tot timpul), atunci poti evita situatiile in care esti "vinovat" si ii poti atentiona pe altii care cad in pacat, de la caz la caz.

Asta de fapt este explicatia unei pareri anterioare ca se ia o masura de permanenta pentru o incidenta mica a cazurilor in care este utila (daca ne referim de exemplu la depasiri, probabilitatea de a depasi x probabilitatea de a fi un caz deosebit x probabilitatea de a fi neatent si mai sunt si alti factori!)

Link to comment

Eu am mers mereu cu farurile aprinse in afara localitatilor si nu m-am asteptat sa ma fereasca cineva.

 

Eu pun o intrebare: la periferia campului vizual ce se vede mai bine, o masina cu farurile stinse sau una cu farurile aprinse? Daca ar fi sa imi raspund singur as zice ca aia cu farurile stinse nici nu o observi, in timp ce pe aia cu farurile aprinse ai sanse mult mai mari sa o observi. Practic cu farurile aprinse ai un unghiul campului vizual mai mare; cu coada ochiului poti vedea masini cu farurile aprinse pe care daca nu le-ar fi avut asa nu le-ai fi observat.

Link to comment

Zmeu, unghiul campului vizual tine de capacitatea ochiului tau. Pentru ca ceva sa iasa din fundal, e nevoie sa se distinga intr-adevar prin luminozitate diferita. Nu are rost sa ne apucam acum sa discutam despre intensitati si fluxuri luminoase, dar faza de intalnire aprinsa in timpul zilei in conditii normale de vizibilitate si luminozitate nu prea e suficienta pentru coada ochiului.

Inteleg ca pe tine te intereseaza asigurarea furata cu coada ochiului, ceea ce e o conduita destul de periculoasa de felul ei. Oricum, daca te ajuta asta e bine. Pentru ceilalti!

Link to comment

Modificarea s-a facut doar pe jumatate.Ar trebui sa fie obligatoriu peste tot. Cu toate ca unii inconstienti nici pe ceata nu aprind faza scurta ci merg cu pozitiile. Plus ninja care merg fara nici o lumina, camuflati bine sa nu-i vada nimeni.

Link to comment

@Abram Burel:

 

Pai stiu ca depinde de capabilitatea ochilor fiecaruia, de aia nu am dat o valoare exacta (nici nu stiu de altfel). Am zis doar ca mareste zona unde poti sa observi eventualele pericole.

Nu e vorba ca ma asigur cu coada ochiului ci ca pot observa aparitia altor pericole dupa ce m-am asigurat cu coada ochiului si in timpul zilei mai ales pt o masina gri metalizat sau alte culori deschise (cum sunt multe din Romania. In afara parca oamenii isi cumpara masini mai pastelate. Arata altfel.) farurile ajuta mult la vizibilitate. Chestia cu "lasa ca mai bine te asiguri tu mai temeinic" mi se pare neinginereasca, e un fel de "de ce sa fie mai simplu cand poate sa fie mai complicat?".

Link to comment

Din '90, de cand s-a deschis frontiera de Vest, au incep sa circule masini cu faza de intalnire aprinsa fara sa existe o lege in acest sens. Dupa 17 ani si dupa ce a intrat in vigoare aceasta regula si la noi, chiar daca doar pe anumite drumuri (specific romanesc), o discutie pro si contra acestui subiect mi se pare inutila: nu poti fi pro la o lege restrictiva si nu poti fi contra unei experiente de zeci de ani care se dovedeste utila.

Link to comment

Dovezile cuantificabile pe bune nu exista.

De fapt, exista ceva, dar de ambele parti.

In ultima instanta, decizia e... politica.

Ceea ce ma deranjeaza este ca e un alt caz in care entropia e adusa mai aproape de 0. Desigur, trebuie sa bag si o mica esplicatie!

Deci sunt din ce in ce mai multi care:

- gonesc pe strazi si sosele,

- trec pe la oftalmolog pe randul de sus (stiti voi, tablia aia cu litere),

- vor sa o fure cu coada ochiului la asigurare

- si altele.

Pe de alta parte exista:

- oameni care trebuie sa aibe grija de altii (politie, medici, politicieni, etc.),

- oameni care trebuie sa-si castige existenta (Osram, Philips, politie, medici, politicieni, etc.),

- efectul de turma (daca altii o fac, noi de ce sa nu fim in rand cu ei)

- si multe altele

Ceea ce rezulta e o regula prin care fiecare din noi, sub acoperirea "sigurantei cetateanului" devine cel putin cu epsilon mai putin vigilent (ca sa nu zic mai dobitoc, scuzati!).

Cum entropia, relativ la oameni, e de fapt o masura a capacitatii lor de a gandi si nu de a reactiona instinctiv, rezuta ce ziceam.

Link to comment
Dar numai cu proiectoarele aprinse putem merge fara a fi amendati?Avem totusi lumini!

Daca nu este ceata, cu proiectoarele aprinse ar trebui sa iei amenda, Codul Rutier vorbeste despre luminile de intalnire, nu despre cele de orbire.

Link to comment
Ceea ce rezulta e o regula prin care fiecare din noi, sub acoperirea "sigurantei cetateanului" devine cel putin cu epsilon mai putin vigilent (ca sa nu zic mai dobitoc, scuzati!).

Cum entropia, relativ la oameni, e de fapt o masura a capacitatii lor de a gandi si nu de a reactiona instinctiv, rezuta ce ziceam.

 

Vrei sa zici ca ar fi bine sa nu aprindem luminile in timpul zilei pentru a patra proaspat si in forma creierul "colegilor de trafic" :-? . Pai mergand pe acelasi principiu am putea sa nu le aprindem nici in timpul noptii, efectul ar fi si mai puternic. Asta imi aduce aminte de filmele cu Pantera Roz cand inspectorul Clouseau isi "surprindea" invatacelul cu atacuri prin suprindere ca sa il antreneze. Se cam termina prost de fiecare data.

Link to comment
Se pare ca bine zicea OVI_JER, nu toti se vor integra de la 01.01.07 :(

Asta este, oricum unii s-au integrat mai repede .

Asta e norma integrarii ? Pufneste lumea in ras. Sa ne respectam varstele si competentele. Daca dam un test de europenism picam cam multi la el, cu sau fara faruri aprinse.

Edited by Bolt
Link to comment

@bolt, Tu mai bine ne-ai zice cati litri de gazolina ai economisit in ultimul an, si in cati km circulati.

 

Dovezile cuantificabile pe bune nu exista.

De fapt, exista ceva, dar de ambele parti.

..- si altele.

Pe de alta parte exista:

- si multe altele

..

Cum entropia, relativ la oameni, e de fapt o masura a capacitatii lor de a gandi si nu de a reactiona instinctiv, rezuta ce ziceam.

 

Ha??? b-( @AB, asta a ta, e A mai tare demonstratie ce am vazut-o in viata mea. Credeam ca suntem oameni seriosi si dam argumente serioase. Argumentelor tale cu influenta cercurilor economice si politice nu le pot da o nota mai mare de 3 (asa de incurajare), nicicaieri nu scrie in lege sa iei becuri Roz sau becuri Philips, sa mergi la doctorul Love sau doctorul Ciomu, etc. Poate ar fi bine sa nu se faca nici un fel de control, si babele de 80-90 de ani sa umple drumurile. Si daca tot am fost majoritatea dacisti, sa nu depasim nici suta. Hai maistre ca sigur poti mai mult ;)

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

×
×
  • Create New...