laur_gle Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Revin la problema descrisa mai sus : am dat jos roata , am verificat etrierul . Nimic suspect . Cu roata ridicata am virat stinga - dreapta , am invirtit roata ... nici un zgomot suspect . Aveti vreo idee de la ce poate fi ? Link to comment
dorucioby Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Un cap de planetara e dificil de schimbat home? Ca idee cum se procedeaza? Link to comment
Englishman Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 (edited) Dupa atata vreme, acel huruit ca de o mora de grau care macina, tot nu a disparut. Intre timp am schimbat ambele amortizoare, capetele de bara, flansele de amortizor ( cele cu rulment, de sus) . DEGEABA. Planetara nu e de vina, rulmentul poate...dar ar trebui sa se auda mereu, nu numai in viraje stranse spre stanga, nu?? Poate intre timp a mai patit cineva ceva similar si poate da o indicatie, ceva... PS Mecanicii se uita ca la urs... i-am plimbat in masina si degeaba, nu pot identifica exact sursa zgomotului. ( Zgomotul este exact cum se auzea la masinile de macinat cafea manuale, de pe vremuri ... dupa luni de zile nici nu a crescut in intensitate, nici nu a scazut. E la fel. Sa-mi bag piciorul. NU MAI POT. (scuze...) Pai sa-ti zic cum facui ...m-am urcat in ea, am gasit un platou imens de asfalt la o benzinarie ( pustiu, nu era nimeni) am luat viraj maxim stanga si i-am dat gaz cat a cuprins, in viteza 1, apoi am schimbat a II-a , rotindu-ma in cerc. Zgomot...prezent, din pacate. Am repetat figura si pe partea dreapta, si nici un pic de zgomot... Am permutat caucioacele intre ele, zgomotul este identic, dar mai tare parca se aude cand sunt in viteza I si cand dau gaz la maxim . A, nu pot Ovi, nu pot sa-l las asa...nu pot dormi noaptea, vorbesc serios, ma obsedeaza zgomotul asta, trebuie sa-l rezolv acum...boala grea masina asta... ce sa fac, daca tin la ea mai mult decat la mine insumi... Pot fi multe.Poate fi si rulment din cutie sau poate fi suport motor(se comprima cauciucul pina ajunge metal pe metal). Dupa aproape 2 ani in care am auzit acest zgomot infernal, am scapat in sfarsit de el. Dupa cum bine zicea Ovi, era de la suportii motorului. La motorul DOHC, cum te uiti din fata masinii, e suportul care este prins cu 2 suruburi vizibile, in dreapta filtrului de aer, jos. Faza cea mai tare este ca initial schimbasem ambii suporti de cauciuc, dar zgomotul tot acolo era, ceea ce m-a facut sa ma las pagubas si sa incerc sa ignor zgomotul si sursa acestuia. Ieri, am zis, hai sa ma joc putin si sa incerc sa fac ceva...am slabit cele doua suruburi de pe suport cu o tubulara de 15, si am pus doi baieti cu muschi sa impinga de motor spre DREAPTA, adica spre STANGA soferului cum stai in masina. In timp ce motorul era tensionat, fiind impins, am strans rapid la maxim cele doua suruburi de kkt de pe suport ( zic asa ca deja unul merge in gol, cred ca s-a dus filetul) . - cu alte cuvinte am marit distanta intre motor si caroserie, de acolo provenea zgomotul, in viraje motorul se balanganea pana dadea de tabla masinii. Bineinteles ca nu aveam mari speranta ca as fi rezolvat ceva, mai mult am experimentat. Am luat-o la teste si VICTORIE!!!! nu se mai aude absolut nimic, nici o galagie, nici o huruiala, indiferent de intensitatea virajelor abordate. Faza cea mai tare este ca pana azi , la frana, masina tragea in partea dreapta destul de simtitor, ceea ce m-a dus cu gandul la o eventuala dereglare a circuitului de frana. Vreau sa va spun ca dupa ce am facut aceasta mica operatie, NU MAI TRAGE DELOC DREAPTA !!! sigur nu e placebo, cred ca la frana motorul se ducea prea tare in partea unde suportul era slabit, inertia acestuia facand ca masina sa o ia spre dreapta. Ovi mi-a spus doar de cateva ori ca e de vina suportul ala, dar nu am avut urechi destul de destepte si destupate la " minte" sa- aud pana acum... In naivitatea mea, ma gandeam ca zgomotul era de frecare, iar frecarea trebuia musai sa provina de la doua piese dintre care una trebuia sa fie in miscare/ rotatie/etc. NU E ASA !! Dupa cum se vede, ambele piese pot fi " statice" iar huruitul ca de frecare sa apara, totusi, atunci cand cele doua intra in contact !!!!! Pentru mine asta e o mare revelatie !!!!! Concluzia : Daca Ovi zice ca laptele e negru, jur ca o sa-l cred intotdeauna, negru o sa fie pentru mine. Cred ca este de mare folos ce am zis in acest post, si sunt sigur ca o sa foloseasca multora in cazul in care mecanicii o sa dea din umeri neputinciosi. PS. Mai aveam putin si faceam o calatorie pana la Ramnicu Valcea la Ovi, nu mai suportam situatia. Dar dupa cum se vede, Ovi " lucreaza" excelent si de la distanta. Edited September 5, 2008 by Englishman 1 Link to comment
claudiu31tdr Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 (edited) salut, am si eu o mica problema la un cielo ex din '02 care a devenit enervanta din faptul k nimeni nush da seama ce este. In mers knd trag brusc stanga se aude un zgomot ciudat (de frecare sa zic) dar volanul nu intra in trepidatzii. am fost si mi-am reglat directzia , am facut test de amortizoare, bucsi , pivotzi am tras de rotzi in toate directziile si nici un joc , in linie dreapta indiferent d viteza nu are nimic doar in viraj brusc stanga, astept o parere ... Edited October 9, 2008 by Mircea O fi de la limbajul IRC? Link to comment
webcath0s Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 salut, Cielo an 1996,135 000 km in bord.Azi am constatat cu stupoare ca lonjeronul e pe duca..se aude un pacanit la franare si la denivelari.Am urcat-o pe rampa si am descoperit ca lonjeronul din drepta incepe sa se desprinda.Dati-mi va rog un sfat,ce ar trebui sa ii fac,cum se poate repara? Link to comment
alexinno Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 O fotografie era super,pt a ne orienta. Se desprinde din bucsa de cauciuc,din cea de la bratul din fata,care sta pe sasiu,care e problema mai exact? Link to comment
IceBox Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 fratilor am facut o mare gafa.atata m-am plimbat cu masina cu telescopul stanga fata praf...pana sa distrus de tot , ajungad sa steie doar pe arc.Urmari:telescop rupt,conducta de frana rupta,telescopul loveste sus in capota si pe langa toate astea suna in partea stanga ceva foarte urat de parca ar cadea roata afara.Acum vreau sa imi cumpar telescoape noi,si intrebarea mea ar fi,pe langa telescoape ce ar fi recomandat sa schimb? (de aia va intreb , ca atunci cand ma duc la magazin sa cumper sa stiu exact ce sa iau) telescoape (de care recomandati?),bucse , etc etc... Link to comment
webcath0s Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Se desprinde din bratul din fata care sta pe sasiu!!!! Link to comment
alexinno Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Pai acolo e o bucsa,care se poate schimba. Unii mecanici nu se baga si schimba bratul cu totul,cer sa cumperi unul nou cu bucsa pe el fixata din fabrica. Link to comment
Englishman Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 (edited) salut, am si eu o mica problema la un cielo ex din '02 care a devenit enervanta din faptul k nimeni nush da seama ce este. In mers knd trag brusc stanga se aude un zgomot ciudat (de frecare sa zic) dar volanul nu intra in trepidatzii. am fost si mi-am reglat directzia , am facut test de amortizoare, bucsi , pivotzi am tras de rotzi in toate directziile si nici un joc , in linie dreapta indiferent d viteza nu are nimic doar in viraj brusc stanga, astept o parere ... Cauza este suportii motorului, slabiti. EXACT aceiasi problema am avut si eu. Daca imi urmaresti posturile anterioare ai sa vezi ca am dreptate. Exact aceleasi simptome, etc. Inlocuieste suportii motorului ( sunt ieftini) si ai scapat. Garantez. "Ovi mi-a spus doar de cateva ori ca e de vina suportul ala, dar nu am avut urechi destul de destepte si destupate la " minte" sa- aud pana acum... In naivitatea mea, ma gandeam ca zgomotul era de frecare, iar frecarea trebuia musai sa provina de la doua piese dintre care una trebuia sa fie in miscare/ rotatie/etc. NU E ASA !! Dupa cum se vede, ambele piese pot fi " statice" iar huruitul ca de frecare sa apara, totusi, atunci cand cele doua intra in contact !!!!! Pentru mine asta e o mare revelatie !!!!! " Edited October 12, 2008 by Englishman Link to comment
taxare Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 (edited) Salut, am o problema .. mai complicata as putea spune, pt ca pana acum nu am gasit o cauza clara si nici nu pot spune cat e de serioasa. Toata povestea incepe cu o groapa. Da, sunt din bucuresti. M-am infipt in groapa, s-a indoit janta de la roata stanga, am pus rezerva, nimic dubios sau in neregula (m-am infipt destul de rau, eram foarte sigur ca s-a intamplat ceva la directie, dar primele simptome nu mi-au dat nimic de banuit) In continuare mi-am reparat janta indoita, am schimbat jentile rotilor intre ele (janta rezervei aparent fiind intr-o stare mai buna decat janta roluita) si aici cred ca au aparut problemele. Sau cel putin de aici le-am sesizat. Prima chestie sesizata a fost faptul ca la rotiri de volan aproape de maxim se simte ca si cum freaca roata de ceva. Iar, ce e cel mai stresant, la gropi micutze (sine de tramvai, canale, denivelari) se aude un sunet metalic (exemplul cel mai concret si asemanator de sunet ar fi acela al numarului de inmatriculare vibrand in suport *nu asta e sursa sunetului, am mers si fara numar ca sa testez*) Am fost la mecanic, s-a convins ca intr-adevar nu sunt eu nebun si sunetul provine predominant de la roata stanga. Nu si-a putut da seama exact de cauza, a spus ca trebuie vazut pe rampa. Vazand-o pe rampa a decretat ca de vina ar fi un pivot si/sau capetele de bara. A schimbat pivotul, capetele de bara, si pe langa ele si amortizoarele+flansele si placutele de frana (pt itp). Am plecat, si m-a trimis sa-mi fac geometria rotilor care era cat se poate de necesara. Sunetul disparuse. Ajung la autosoft, rotile erau dereglate, se apuca si mecanicul de acolo de treaba. Face reglajele, testeaza si iese ok. Plec, se simte diferenta, toate bune si frumoase. Pana cand aud iar sunetul metalic. Imi cer scuze eventualilor cititori pentru lungimea post-ului, doar ca nu stiu "what went wrong" si "when". Nu cred ca sunt eu paranoic, iar din ce am citit pe forum, cel mai probabil pare a fi bucsa, insa cred ca mi-ar fi folositoare si alte opinii. Multumesc anticipat Edited February 18, 2009 by taxare Link to comment
Dj_Dark Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 (edited) Palierele cu rulment de sus din capul amortizorului au fost schimbate? S-au verificat prinderile din fata ale basculelor si lonjeroanele sa nu fie strambe? PS. Veridica plasticele antinoroi de sub aripa daca mai sunt prinse la locul lor. Edited February 19, 2009 by Dj_Dark Link to comment
zeneseu Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Stiu ca va suna aiurea, dar am avut si eu o problema asemanatoare in toamna. Mai exact la denivelari si viraje luate strans se auzea la fel un sunet metalic. In timp a incetat. Ieri am descoperit ca vinovata era o piatra intrata la trapezul dreapta. / Link to comment
taxare Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Palierele cu rulment de sus din capul amortizorului au fost schimbate? S-au verificat prinderile din fata ale basculelor si lonjeroanele sa nu fie strambe? PS. Veridica plasticele antinoroi de sub aripa daca mai sunt prinse la locul lor. Din ce mi-ai spus tu pot spune doar de "palierele de rulment" ca au fost schimbate (am mentionat in primul post), iar plasticele anti noroi in cel mai rau caz cred ca au suruburile slabite. Prinderile basculelor si lonjeroanelor ma depasesc dar probabil cand ma intorc la mecanic il pot intreba de ele. zeneseu ar fi bine sa fie o piatra sau ceva, dar partea proasta e ca dupa montarea amortizoarelor si toate cele a disparut pana sa fac geometria. Erau rotile inchise, cred ca frecau putin si era instabil volanul, dar disparuse sunetul. Ma gandesc si la posibilitatea ca poate fi un reglaj (probabil spun o prostie, dar cred ca la bieleta) Link to comment
zeneseu Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 (edited) Pai nici la mine nu facea zgomot tot timpul. Avea toane bolovanul. Zgomotul a incetat dupa vreo 2 luni cand s-a mai tocit piatra. Nu trebuie sa spun ca si eu m-am gandit la toate problemele posibile-telescoape, captete de barta... Eu zic ca daca tot te intorci la service, nu costa nimic sa verifici prima data asta. Edited February 19, 2009 by zeneseu Link to comment
addtonny Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 (edited) Salutare tuturor! Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o informatie. Acum cateva zile mi-am schimbat placutele de frana la masina. Dupa ce le-am schimbat a inceput sa se auda un sgomot (troncanit) la rotile din fata. M-am dus inapoi la mecanic si l-am intrabat ce are, mi-a spus ca bucsele la etrieri. Intrebarea mea este se gasesc bucsele separat in magazine sau trebuie sa iau etrierul cu totul! Sau merg facut ceva la ele (incarcate) ceva de genul asta? Edited March 16, 2009 by addtonny Link to comment
Banderas_232003 Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Etrierii de la Cielo nu au bucse, poate ti-a spus ca sunt axele glisoare uzate... sau bucsele de la bascula, sau suruburile de prindere ale etrieirlor sunt slabe... Link to comment
addtonny Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Ce mai mecanic am gasit si eu nu ma mai duc la el. Axele glisoare se gasesc in magazin? Link to comment
danutza Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Se gasesc la magazinele de piese Daewoo.anul trecut erau cam 130 de lei pentru un etrier. Link to comment
Banderas_232003 Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 (edited) Axele glisoare sunt 45-50 ron pentru fiecare roata. Eu am dat pe piese de orgine GM 105 ron pentru ambele roti din Bucuresti, magazin APACA. @Addtony, te sfatuiesc sa iei axe glisoare de origine si sa le schimbi la ambele roti + curatarea suprafetelor interne din etrier prin honuire. Ungerea se face cu vaselina siliconica primita in pachetul axelor noi. Schimbarea acestora te va ajuta mult prin faptul ca rotile nu se vor mai bloca din aecsta cauza. Daca tot umbli la etreri verifica si cilindrii de frana si garniturile acestora. Operatiunea este destul de simpla pt un mecanic. Vezi topicul de "probleme franare cnel", am descris acolo ce am facut pt al meu cielo si acum se comporta normal. Succes! Edited March 17, 2009 by Banderas_232003 Link to comment
sorin1983 Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Am si eu un zgomot dar doar cateodata... Spre exemplu cand plec dimineata prima oara, am impresia ca si cand sunt rotile virate putin, nu se repeta de multe ori in timpul zilei! E un zgomot pe stanga fata(banuiesc eu) ceva in genul ca si cand ai calca pe o sticla de plastic de cola(asa am crezut prima oara ca s-a intamplat)... Poate sa aiba vreo pietricica ? Sau zgomot stil planetara lesinata... nu stiu sa descriu exact Link to comment
slasher Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 am citit pe forum cu scopul de a descoperi problema si nu am gasit...La denivelari ,gencapac de canal, se aude in fata la roata din stanga ceva se aude un zgomot de parca s-ar rupe ceva...amortizoare, pivot, capat de bara, palier, discuri frana, placute frana schimbate...ma gandeam ca poate fi aparatoarea de la discurile de frana...dar ma indoiesc ca este bine prinsa in suruburi... Link to comment
Banderas_232003 Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 Suport motor, suruburi prindere etrier? Link to comment
Costi VLN Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Salutare fratilor.Hai sa va explic problema mea.La viteza de 30-50 km de la roata stanga fata se aude un huruit,gen cauciuc de iarna rulat pe asfalt.Acest huruit se aude mai des atunci cand creste viteza si mai ciudat e faptul ca se simte si o vibratie concomitenta cu huruitul in podeaua fata.Ma duce gandul ca e dus rulmentul dar vreau sa aud si parerera voastra.Initial am crezut ca e din cauza cauciucului si am schimbat rotile fata cu spate dar degeaba tot persista.Roata nu are pic de joc.O fii rulmentul sau ma insel? Link to comment
Salex Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 (edited) Cel mai probabi e rulmentul. Nu e musai sa ai joc, deci uzura excesiva. Rulmentul poate sa iti faca zgomotul pe care l-ai descris si daca ai dat mai sanatos intr-o groapa sau bordura. In cazul asta bilele se "imprima" pe camasa => zgomot fara joc Pe drumurile noastre ... nu-i o minune ! Edited April 5, 2009 by Salex Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now