obositoru Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 mi-au spus ca "joaca" etrierul, dar ca orice reparatie e provizorie si mai bine o las asa, ca n-are nimic. Cum adica? daca eu vreau sa nu mai zdrangane masina e imposibil??? pentru problema asta singura reparatie care "tzine" este inlocuirea ... si daca tot inlocuiesti, probabil ca e mai bine sa o faci pentru ambele roti odata ... si ca sa fie super ok cel mai bine este sa pui etriere de Lanos si sa schimbi si discurile care mai mult ca sigur ca au deja buza ... problema e ca (virgula) costa mult asa ca daca nu te deranjaza zgomotul, poate sa ramana asa, ca nu e periculos pe de alta parte, daca pui de Lanos, o sa ceva care se pot numi frane ... Link to comment
Against Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 pai cont am de mai de mult, dar nu aveam ce sa scriu nu era chestie de manopera, ca au reglat si aerisit frinele, schimbat lichid, scanner+reglaj motor. da omu a zis ca nu are ce sa-i faca; doar sa schimbe nu-s ce garnitura, dar si aia se lasa in timp. dhaaaa!!! Nu dau in gropi cu frina pusa ca nu vreau sa-mi schimb masina intr-un an. troncane cind trec peste o denivelare (linie de tramvai, etc). si se mai aude uneori un zgomot ciudat cind pun frina, parca ar lua-o etrierul din loc dupa disc... l-am intrebat daca sa schimb etrierul si a zis ca da, ar fi o chestie, dar ma deranjeaza asa de tare??? (cred ca am ajuns la service in ziua de concediu a mecanicilor, or smth) frinele sint super, blocheaza la finalul pedalei si cursa e destula; plus ca masina avind si amortizoare noi, "ingheata" aproape instant. dar ma deranjeaza cloncanitul acela. citisem tot pe aici pe forum ceva de niste bolturi care trebuie ingrosate, sau asa ceva... Link to comment
mongoose Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Am fost astazi in service cu un "cloncanit" cu zici tu la roata fata dreapta. Anterior vizitei de azi fusesem tot la ei si imi diagnosticasera problema ca fiind amortizorul. Eram pregatit cu bani tot si cand colo nu era amortizorul. Era palaria la amortizor sa ceva de genul asta si inca un suport. Practic din tot angrenajul amortizorului erau doua parti de sus care il sustineau. Amortizorul era intact si tipii puteau sa imi dea teapa usor sa il schimb ca eram decis si demontasera deja tot. O sa ma uit in factura sa vad exact ce piese erau. Au costat undeva la 700 000. Service-ul este Daewoo Filaret. Link to comment
alx Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 se exclude ca against a schimbat amortizoarele acu 1 sapt. + flansele alea cu rulment. Link to comment
Against Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Cred ca putem elimina tot in afara de etrier, pentru ca am schimbat asa (dupa cum spune si alx): -flanse cap amortizor (2 buc) -amortizoare (4buc) -placute de frina -saboti de frina -capete de bara -pivoti -bielete de directie -flansa caseta directie si multe altele care nu intra in subiectul tratat aici. De aceea spun ca ar fi etrierul (dupa cum spunea si mesterul respectiv). Ar mai putea fi bucsele de la bara stabilizatoare sau ceva pe la directie, desi ma indoiesc. --- Cielo GLE 95 Link to comment
ovi_jer Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Against esti sigur ca ai schimbat tot?Ia uita-te in figura de mai jos la piesele 9,10 si 11. 1 Link to comment
FLORIO Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 am fost si schimbat : - amortizoare fata, arcuri, curatat si verificat flansele de la amortizoare (erau bune) - placute frane, polizat discurile de buza ce se formase pe marginea exterioara, schimbat un cilindru de la etrierul dreapta ( ca idee sa stiti ca vine si cilindrul de la Dacia are aceleasi cote) aerisit frane - schimbat capat bara stanga, tampoane (suporti ) de la motor si cutie Rezultatul : tot se aude ! dupa cum am vazut ca au postat niste prieteni mai am de verificat si la bieletele de directie, flansa de la caseta de directie. Saptamana viitoare merg la Slanic Moldova si am sa ma opresc la Bacau la un service poate baietii de acolo au un nas mai fin si cazuri asemanatoare. Link to comment
alx Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Mdeah, ovi are dreptate. Din cate stiu eu, 9,10 si 11 nu s-au schimbat. Ma gandesc la un 2 teste: 1. Dai in niste gropi in care in mod normal troncane dar dai in ele franand. Nu moare lumea daca faci o exceptie de la regula. Nu mai troncane, sunt placutele pe trier. 2. Se ia o siringa cu ulei si se stropeste abundent partea superioara a arcului (in special piesele amintite mai sus). Imediat se face testul pe gropi. Daca macar sunetul este diferit, parerea mea coincide cu a lui ovi_jer, e de la acele piese. It's a mess, I know... Link to comment
andreib Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 La mine trancanea matizul din flansa (palierul) amortizorului de spuneai ca se dezmembreaza masina... Se putea vedea ca daca misca cineva bine masina capul ansamblului arc/amorticor de sub capota umbla cam aiurea. Pe de alta parte am avut la fiat un rulment de amortizor praf (ruginit peste masura) dar nu scotea nici un zgomot ci pur si simplu mergea greu directia. Link to comment
ovi_jer Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Ar mai fi de verificat bucsa inferioara din brat a bieletei antiruliu si la caseta de directie elementele de prindere si jocul in cremaliera. Link to comment
Against Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Bieletele antiruliu nu le-am schimbat, intr-adevar, oricum cred ca o sa o fac si pe asta cit de curind. La caseta de directie am schimbat doar flansa (de ce nu stiu, pentru ca si cea veche arata bine si am vazut ca e din plastic, nu cauciuc, si arata bine... Rulmentii sunt si ei buni - quote mecanicul (doar cei de pe spate trebuie schimbati in curind) Florio - eu am schimbat si ce ai spus tu si tot trancane; asta daca te ajuta sa mai salvezi niste timp... Ovi_jer - nu , 9,10,11 nu le-am schimbat... arcurile sunt schimbate acum vreo doi ani (parca) si am vazut ca ansamblul parea in stare buna... Link to comment
xorx Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 de ceva vreme a aparut un zgomot f. ciudat. Apare atit cind accelerez cit si cind iau piciorul de pe acceleratie (nu si daca pun frina..) si este ca un cloncanit... Initial aveam senzatia ca e de la un etrier care se misca atunci cind freaca placutele pe disc, dar mi-am dat seama ca se aude doar la demaraj/frina motor. Am fost la service (autonet), am schimbat flanse amortizor (cele cu rulment) si tot degeaba (flansele oricum erau bune). Un alt zgomot ciudat este un scirtiit care-l am pe stinga fata atunci cind trec prin denivelari lungi, sau cind pun frina. Orice idee e binevenita 10X Link to comment
sorin77 Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 suntem frati de suferinta, si Cielo al meu cateodata tot asa face un sunet ciudat, infundat, scurt si localizat pe partea stanga fata a masinii... Atunci cand face parca e pereche la accelerare, dar si la franare ... Pana acum nu am reusit sa identific sursa. (desi am schimbat capatu de bara pe partea aia preventiv ..., dar inca nu am facute unghiurile de fuga) Am fost la 2 serviceuri, unu in TM altu in SB sa identificam problema da nu i-o dat de cap. In TM mi-au spus sa schimb flansa amortizor stanga,neavand banii atunci am amanat momentul. Mai tarziu m-am dus in SB la un service, hotarat sa schimb flansa stanga. Da aia au spus ca nu e cazu. - am plecat bucuros ca nu mai trebuia sa dau banii aiurea, dar nici problema nu e rezolvata. Link to comment
Mircea Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 cloncanitul care apare la accelerari bruste sau la frane de motor, mai ales daca este ritmic sau daca se accentueaza atunci cand rotile sunt virate ar putea sa provina de la planetare... Link to comment
maistru Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 apropo de zgomote ciudate... cam de 2 saptamani, initial dimineata, la pornire, iar acum si cand este motorul cald, am un zgomot la motor...pare a veni de undeva din partea dreapta a capotei...zona unde cu curele, alternator etc...zgomotul apare aparent aleator...metalic...ceva asemanator auzeam la Dacie la pompa de apa ...if you know what I mean ...treaba ca se aude mai bine din masina, cu geamurile inchise ...adica atunci cand este mai liniste...am incecat sa-l "prind" si cu capota deschisa si cu urechea pe motor dar... Anyway in doua saptamani merg la revizie+schimb ulei si vad atunci... Link to comment
xorx Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 In mod sigur nu e de la planetare (nu cloncane nimic in curba chiar daca-i dau blana.. si nici nu e un huruit, e un clonk-accelaeratie..clonk-frinamotor). Link to comment
daddy Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Si eu am avut un zgomot asemanator la Espero si nu i-am dat de cap (am verificat toata suspensia, mai ales ca acel cloncanit se auzea uneori, nu intotdeauna). A fost diagnosticat la CVS Craiova ca fiind " uzura neuniforma in tija amortizorului " (adica amortizorul nu are diminuata capacitatea de amortizare, dar uzura de pe o parte a tijei genereaza zgomot in anumite situatii si pozitii). Am schimbat amortizoarele si am scapat de zgomot. Se poate intimpla la amortizoarele bune dar totusi cu o oarecare vechime. Link to comment
xorx Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Si eu am avut un zgomot asemanator la Espero si nu i-am dat de cap (am verificat toata suspensia, mai ales ca acel cloncanit se auzea uneori, nu intotdeauna). A fost diagnosticat la CVS Craiova ca fiind " uzura neuniforma in tija amortizorului " (adica amortizorul nu are diminuata capacitatea de amortizare, dar uzura de pe o parte a tijei genereaza zgomot in anumite situatii si pozitii). Am schimbat amortizoarele si am scapat de zgomot. Se poate intimpla la amortizoarele bune dar totusi cu o oarecare vechime. <{POST_SNAPBACK}> Cred ca ai dreptate. Si mie mi se pare ca am joc in axul amortizorului.. mai ales ca pina acum mi-a rupt doi suporti dintraia de plastic care vin in capul lui (in oala arcului) acolo unde este filetu' tijei. O sa-i pun pe cei de la Autonet sa se uite la treaba asta sa vad ei ce parere au. Link to comment
mikken Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 xorx...si eu am avut un clank de asta de care zici tu...era asa un zgomot surd si mi s-a parut ca vine din fata de la roata din dreapta. tot aici pe forum mi-a zis cineva ca ar putea fi boltzul de la balamaua usii uzat si de aia sa faca zgomot...si mare dreptate am avut. l-am schimbat si am scapat de zgomot verifica cu usa deschisa daca n-ai joc in balamale ridicand un pic de ea. si mie imi facea tot asa la franare, accelerare sau denivelari. poate scapi ieftin Link to comment
Pepe Karatistu' Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 daca ma poate ajuta cineva pls cielo-ul meu are servodirectie, problema este ca atunci cand stau pe loc si iau de volan sa ies din parcare trosneste ceva. ce poate fi ? Link to comment
ovi_jer Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Pot sa fie mai multe ca de exemplu : cap de bara.rulmentul din capul telescopului,etc.Deci mergi la service. Link to comment
Against Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Am schimbat si rulmentii (toti 6) si trancane masina mai tare ca la inceput parca mai am de schimbat bucsile mici pe fata si bucsile de pe spate (pe fata am schimbat bucsile mari). mai ramine ceva de schimbat? ca m-am plictisit deja, si tot nu-mi dau seama ce ar putea trancani... Link to comment
mad_voly Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 o problema asemanatoare am si eu. la mine se aude tot un zgomot la rotile din fata dar mai mult cand virez dreapta. mecanicul s-a uitat si a zis ca s-ar putea sa faca de la cauciucurile de iarna Link to comment
marcelradian Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Buna tuturor. Am un zgomot pe rotile fata pe care nu pot sa-l depistez,dar sa-l mai si elimin. As dori cateva sugestii in acest sens. Zgomotul (hasaitul mai bine zis, care nu este continuu, ci in ritmul rotirii, devine mai rapid cu cresterea vitezei) apare in aliniament, se accentueaza mai mult in curba, apare la viteza de 40 - 60 km/h, dupa care, la viteze mai mari, se transforma intr-un zgomot de ,,fond,, continuu (nu prea puternic, dar deranjant). Am schimbat rulmentii noi, cauciucurile noi, unghiurile in tolerante, etrierii nu sunt blocati. Degeaba, n-am scapat de acest hajait.Sa fie planetarele? Sa fie faptul ca ,,meseriasii,, la inlocuirea rulmentilor au strans planetarele cu rotile suspendate, si nu cu ele in sarcina, astfel incat acestea lucreaza prea ,,strans,,? Planetarele pot bate si in aliniament? Sa aiba nevoie de vaselina?Sperand ca m-am exprimat cat de cat pe inteles,orice sfat ar fi binevenit. Multumesc. Link to comment
mad_voly Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 sal . si eu am aceeasi problema .la mine zgomotul apare mai mult la virajul la dreapta.mecanicii mi-au zis ca ar fi de la cauciucurile de iarna Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now