Jump to content

Mi-a Crapat Radio-ul.


Recommended Posts

Aveam si eu o donatie de la Alezz, un radio Daewoo Tank cum vine standard pe Tico SL. Si astazi cand am plecat de la serviciu l-am vazut cum se aprinde si s-a stins si asa a ramas. Dupa nici o sapt de functionare m-a lasat balta. Am masurat eu mufa de alimentare, functioneaza. Am cele 2 tensiuni de 12 volti si masa. Cupla e intreaga. Pe placa de baza ajung tensiunile. Mai departe habar n-am ce se intampla pentru ca nu cunosc schema si cunostintele mele tehnice practice se cam limiteaza aici.

 

Ce ar putea avea. Spuneti-mi ce sa masor sau cum sa-l repar. Maine vroiam sa fac si eu un drum spre mare si fara zgomot in masina e tare urat.

 

Astept guru-ii electronicii auto si nu numai cu idei.

Link to comment

Mda, la mine nu mai misca nimic, nu e chestie de sunet, ceas sau altceva. Banuiesc ca pe partea de alimentare s-a ars ceva. Dar... ce ?

Cum nu am nici o schema electrica a jucariei si nici viziunea artistica sa pot urmari pe placaj...

Eu nu vad nici un traseu exfoliat, sunt doar niste lipituri mai dubioase ca si cand s-a mai uitat cineva prin el sau a fost facut mai neingrijit in fabrica.

Daca ar fi scos si el vre-un fashait in boxe sau imi mai arata ceva pe ecran era o chestie. El e mort complet ceea ce ma duce cu gandul la partea de alimentare.

 

Deci, idei, solutii ?

Link to comment

remix, asta ar fi cam "electronica prin corespondenţă". E mai dificil de dat cu presupusul fara sa-l vada cineva, fara un aparat de masura si mai ales fara cunostinte minime...

Acum, ca sa te linistesc, pot sa-ti spun ca genul acesta de defecte sunt de tipul "ori/ori". Adica ori este foarte simplu de rezolvat, problema fiind minora, ori este ars complet (bun de aruncat), ceea ce este mai putin probabil.

 

Incearca totusi sa te uiti la:

- butonul de pornire

- vezi daca nu are si o siguranta pe cablaj, in interior

- cu aparatul alimentat, incearca sa tensionezi un pic cablajul apasand usor in diferite zone, si in acelasi timp incercand butonul de pornire

 

Imi pare rau ca nu te pot ajuta mai mult. Deh... distanta...

Bafta maxima

Link to comment

Butonul de pornire este potentiometrul de volum. Nu cred sa fie el cauza datorita faptului ca atunci cand aparatul e oprit afiseaza ceasul pe ecran. Nu mai e cazul de asa ceva.

 

De o siguranta m-am uitat si eu cand l-am desfacut. Totusi nu se exista asa ceva. Sunt doar o multime de condensatori, diode, 2 bobine d-alea mari cu tole prin ele pt transformare, fro 2 tranzistori legati cu radiatorul de carcasa, rezistori de tot felul, strap-uri, ce sa zic, cam tot ce te-ai astepta sa gasesti intr-o schema electrica. Dar fara sigurante schimbabile.

 

Chestia cu apasatul pe cablaj cu el alimentat am incercat-o si in masina. O sa o fac si acum cu mai multa atentie.

 

Merci de ajutor, nu va opriti.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...