korydon Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 am spus ca e ca o bataie de etrier, e ca si cum as avea joc in placute mi-aduc aminte cand mergeam cu dacia lui taica-meu din `77 se auzea un zgomot asemanator si stiu ca mergeam cu ea in service si imi schimba niste arculete la placute e un zgomot asemantor Link to comment
tolin Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Cum sa joace placutele cu pedala de frana apasata ? Link to comment
korydon Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 nu, nu cred ca placutele joaca cu pedala de frana apasata, exclud jocul placutelor. eu cred ca joaca bolturile de la etrier in calaret, asta am simtit-o si cu mana cand am tras de etrier ( colegul din service care m-a ajutat mi-a spus ca e normal sa aiba un pic de joc acolo; acum nu stiu cum e la logan, dar cred ca s-a inselat ).eu cred ca imbracamintea din calaret in care intra bolturile e uzata , am incercat sa caut numai calaretul sa il schimb , dar nu se gasete decat etrierul complet echipat cu tot cu placute. Link to comment
Viktor Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 ...colegul din service care m-a ajutat mi-a spus ca e normal sa aiba un pic de joc acolo... Are dreptate, toti etrierii folositi au joc, care mai mult - care mai putin ... Link to comment
korydon Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 deci e posibil sa fie de acolo problema mea ? Link to comment
Viktor Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 (edited) Incerca sa intelegi cele spuse de Tolin in postul #270. LE: Nu cumva ai discurile strimbe? Edited August 3, 2010 by viktor 1 Link to comment
korydon Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 nu cred ca sunt discurile strambe am intrebat si pe colegii mei din service ( seful de la renault si pe cel de la dacia ) si amandoi mi-au spus ca este posibil daca jocul boltului e mare in calaret sa faca zgomot atnci cand trec peste denivelari chiar daca apas frana. in mod normal este valabil ceea ce spune tolin, adica atunci cand apas pedala sa nu se mai auda nimic, dar dupa spusele colegului de la renault masinile daewoo de la un numar mai mare de km incep sa "troncane" din toate incheieturile. daca motorul merge si franele tin m-a sfatuit sa imi vad de treaba...aaa, mi-a mai spus ca daca bag vaselina in calaret in locul unde trebuie sa intre bolturile e posibil sa se mai atenueze zgomotul Link to comment
korydon Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 saluare! am dat rotile jos si am tras inca odata cu mana mea de calaret; am un joc enorm iar daca trag mai tare se aude zgomotul cauzat de ghearele calaretului pe placute. am facut si un test si cand sunt cu pedala jos nu se mai aude zgomotul dar la inceputul franarii se aude din cauza ca e mare jocul. stiu de cine e cauzat jocul : cand am luat placute noi 2 dintre ele aveau atasate cate o tablita fiecare cu o parte izolata cu cauciuc. ei bine eu le-am aruncat ca am crezut ca nu se vor uza uniform placutele; acum mi-am dat seama ce rol aveau: partea izolata cu cauciuc trebuia pusa in contact cu gheara calaretului ca sa nu faca zgomot la trepidatii. acum nu mai am ce face, astept sa se uzeze placutele sa cumpar altele Link to comment
julian Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Sal am si eu o problema, nu-mi tin franele deloc pe spate, am desfacut si tamburii, am curatat cilindrii, tot ce e pe acolo, am apropiat si sabotii cat de mult se poate de tamburi si tot degeaba. a observat ca cilicdrii functioneaza bine. Exista cumva vreun repartitor de unde se regleaza franele spate? Merci anticipat Link to comment
ghYtza Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Exista un distribuitor dar nu se regleaza,actioneaza in functie de apasarea pedalei de frana.Ar putea sa ramana blocat inchis,verifica daca vine lichid pe spate Link to comment
julian Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 (edited) Vine lichid ca am facut aerisirea,,degeaba totul se pare ca functioneaza...dar frana nu este deloc, am dus-o la o statie de verificare si de abia daca se ridicau acele la aparatul de verificare Edited August 18, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii! Link to comment
ghYtza Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Daca zici ca cilindrii functioneaza atunci poate fi,cel mai probabil, de la distribuitor sau din pompa de frana. Pedala e tare? Pe fata ai frana pe ambele roti? pe spate nu tine pe nici o roata? Ai aerisit dupa ordinea dr spate, st spate,dr fata, st fata? Link to comment
julian Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 (edited) Pe fata am frana, pedala e normala nu e tare, nu am aerisit asa cum ai zis ,o sa incerc sa fac asa...merci Edited August 18, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii! Link to comment
Nu_stiu_totul Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Am si eu o problema recenta la Matiz. Dupa franare prelungita in curbe (fenomenul l-am sesizat ieri pe DN1A Cheia) apare un zgomot ca o "scartaiala" dupa ce eliberez frana. Fenomenul apare numai dupa ce franele au fost solicitate... Placutele au fost verificate (ca grosime) la ultima revizie, lichidul de frana e schimbat. Ce ar putea fi? Link to comment
Tommy Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Probabil ai ceva span prins pe la placuta, ar trebui sa dispara in timp zgomotul de la sine. Cine te-a invatat sa franezi in curbe??? 1 Link to comment
Nu_stiu_totul Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 E impropriu spus "franez in curba" , de fapt franez inainte de curba dar cand ridic piciorul si iau curba chitaie si ma enerveaza... Am observat ca fenomenul nu apare decat dupa cateva franari cand probabil se ajunge la o anumita temperatura... Eu ma gandeam ca poate nu revine etrierul sau ca santul din mijloc al unei placute o fi infundat ... etc. Placutele se pot da jos acasa sau trebuie dispozitive speciale? Link to comment
korydon Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 (edited) Se pot da jos cu o cheie de 14 mi se pare. Sunt cate 2 suruburi pe fiecare etrier. Edited August 23, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii! Link to comment
pisboy_sparxx Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Salut. Asta vara am avut disscurile de frana ovalizate.La 80 la ora daca franam se zguduia toata masina si bineinteles ca nici frana nu era asa eficienta. Am schimbat discurile impreuna cu placutele de frana si rulmentii roata care s-au spart la demontare. Dupa schimb totul era in regula. Nici nu am mers 100 km sa fac rodaju la noile placute si discuri ca dupa cateva zile am dus masina la tara ,deoarece nu mai avea asigurare iar eu foloseam a doua masina personala. Bun zic,am reparat buburuza e bine mersi o las la curte ceva timp. Dupa 2 luni de curte adica acum,am scos-o la o plimbare la care sa constat ca am o bataie gentila in pedala de frana cand o ating numai putin. Daca franez normal nu deja dispare. Intrebarea mea e daca e posibil sa se fi ovalizat noile discuri de la stat pe loc ???? Sau care ar putea fi problema. Stiubca dupa ce am scos-o din curte ,anvelopele prinsese "burta" dar si-au revenit dupa 1 km. Link to comment
argon Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 o fi ruginit discurile neuniform in curte, circual o perioada cu ea, ca-si revine. Si daca ai facut-o , nu mai lasa niciodata masina pe pamant/iarba. Link to comment
ToPser Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 Putin probabil sa fie de la rugina ,trebuie sa iei la verificat fiecare roata in parte ca sa te convingi ca sunt discurile, pot fi si tamburi ovalizati ! Link to comment
argon Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 discurile si tamburii nu se ovalizeaza stand, ci ruginesc. Link to comment
raven84 Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 Mai bine fa o aerisire a instalatiei de franare... Link to comment
ToPser Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 discurile si tamburii nu se ovalizeaza stand, ci ruginesc. Nu a zis nimeni ca se ovalizeaza stand ,se ovalizeaza dupa ce se racesc asa ca ... Link to comment
pisboy_sparxx Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 dupa ce am schimbat initial discurile,nu mai era nimic in neregula cu bataile in pedala,iar pana la tar nu au avut cum sa se incalzeasca tare discurile,drumu e de doar 8 km. Nu cred ca s-au superincalzit si a poi s-au racit brusc.O sa incerc sa ii fac asigurare ca sa o scot la plimbare,poate isi revine. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now