robertinoo Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 Am schimbat azi sabotii, pistonasele spate si lichidul de frana cu ajutorul unui prieten. Fiind tarziu nu am mai aerisit dupa manual ci numai la rotile spate. El sustine ca neumbland la aerisitoarele fata si masina avand dublu circuit nu este necesara aerisirea pe fatadupa schimbarea lichidului. O fi adevarat? Oricum pedala tine abia la a treia apasare si foarte jos si maine vom continua aerisiea. Link to comment
Tonyus Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 (edited) Nu e adevarat. In special daca frana nu tine (pedala nu se intareste) din prima apasare, e semn ca ai aer pe circuit. Aerisirea nu e grea, doar necesita ceva timp, 2 persoane si putina atentie. Faptul ca e dublu circuit in general inseamna, doua circuite separate pentru rotile dreapta fata, stanga spate, respectiv, stanga fata, dreapta spate, adica in diagonala. Motivul fiind ca in cazul in care un circuit e defect/nefunctional, mai ramane "de rezerva" celalalt. Din cate stiu eu, pompa de frana are doua pistoane (cate una pentru fiecare circuit), dispuse una dupa cealalta, adica in conditii normale, presiunea exercitata asupra primului piston antreneaza lichidul din spatele lui care la randul lui apasa al doilea piston. In cazul pierderii presiunii dintr-una din circuite, aer pe instalatie, cursa pedalei/pistonului devine mai mare, cat e necesar sa faca presiune in celalalt circuit = pedala mai moale. Edited April 11, 2012 by Tonyus Link to comment
vonLeeb Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Intrebare: Dupa relaxarea pedalei de frana, sunt trase inapoi placutele de frana (nu pistonul) de pe disc, sau raman lipite de acesta, dar cu presiune mai mica? Logica pare a doua varianta, pentru ca nu sunt prinse cu nimic de etrier, prin dispozitiv sau prin vacuum creat in spatele lor. Pun intrebarea pentru ca am invartit roata cu placutele scoase, si cu ele puse, si e diferenta, se aude frecare cu ele puse, si se invarte mai greu. Am vazut la o masina americana cum erau prinse de etrier cu niste cleme, deci nici nu se punea problema sa se atinga de disc in repaus. Link to comment
tomis Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Se retrage pistonul in cilindrul etrierei, 1-2 mm. Placuta e libera sa faca ce vrea ea, nu e solidara cu pistonul. In mod normal, ramane un frecus usor, neimportant. Daca freaca prea tare (in mers se incinge discul fara franari) e semn ca in cilindru si pe piston e mizerie. Poti compara functionarea cu cealalta roata (poate merge corect). Link to comment
Tonyus Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Discul ovalizat mai poate provoca si tremuratul volanului si al pedalei (de frana) la franare mai putin brusca. In mod normal placutele se indeparteaza de disc la o distanta de aprox. 1-2 zecimi de mm. Poate chiar jumate de mm. Link to comment
x86 Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Am o nelamurire in legatura cu franele de la rotile din fata. Prinde cand pedala ii destul de jos. Prinde ok, nu-mi da emotii, dar mai jos decat la alt Matiz care l-am mai condus. La ce sa ma astept, discuri si placute subtiate? Masina am luat-o prin mai, de atunci am facut aproape 1500 km cu ea. Link to comment
cris06 Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Fa o verificare la sistemul de franare. Incepe cu sabotii spate. Link to comment
tomis Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Subtiere discuri sau placute - NU, se autocompenseaza. Vezi aici ceva : Verif_Frane_Matiz.pdf Link to comment
x86 Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Fa o verificare la sistemul de franare. Incepe cu sabotii spate. O sa-i fac o verificare completa, dar momentan sunt in faza in care fac o estimare a pieselor care va trebui sa le cumpar. Intentionez sa o duc la mecanic pentru: * verificare si rezolvare frane, fata si spate. * cablu nou de ambreiaj, cel de pe masina face figuri. * distributie cu tot cu pompa de apa. * am ceva problema la sistemul de racire, o sa detaliez pe topicul dedicat => va trebui sa schimb radiatorul, poate si termocupla (intai sa arunc un ochi in manual, ca nu mie inca foarte clar ce-i pe acolo). * toate fluidele noi, mai putin uleiul din motor care l-am schimbat imediat dupa ce-am cumparat-o. * bujii noi * filtre de aer si de benzina noi. Masina are 116 mii km. Ar mai fi ceva de verificat schimbat (preventiv)/verificat care mi-a scapat? Link to comment
VAXXi Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Nu mai bine citesti/intrebi in topicul de revizii Matiz ? aici se discuta doar de frane totusi. Link to comment
x86 Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Subtiere discuri sau placute - NU, se autocompenseaza. Vezi aici ceva : Multam' de document, mi-e clar ce trebuie sa fac. O sa masor distanta. Link to comment
Tonyus Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 (edited) Am o nelamurire in legatura cu franele de la rotile din fata. Prinde cand pedala ii destul de jos. Prinde ok, nu-mi da emotii, dar mai jos decat la alt Matiz care l-am mai condus. La ce sa ma astept, discuri si placute subtiate? Masina am luat-o prin mai, de atunci am facut aproape 1500 km cu ea. Si eu zic ce a scris cineva mai sus, verifica tamburii. Mai precis "autoreglabilul" .Eu cand simt pedala ca e cam "moale", apas pe ea la maxim, in stationare, cat de tare pot si il tin apasat o sec. Se intareste, adica tine mai sus la a doua sau a treia apasare. Mentionez ca nu am aer pe instalatie si acest lucru il fac cu motorul pornit (la semafor de ex.), iar prin aceasta metoda "fortez" acel "autoreglabil" sa se autoregleze. Astfel reusesc sa am o pedala destul de "ferma" pentru o perioda de timp. Edited August 3, 2012 by Tonyus Link to comment
matizdepitesti Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Sub pistonas tomis se afla acel autoreglabil : Link to comment
Tonyus Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Off-Topic: nu ma mir "frate" Tomis ca habar nu ai ce e autoreglabilul. Presupun ca toata exp. de mecanica se rezuma la tine in a citi acel manual de service. Pai ia uite ce am vazut eu ca scrie acolo: o cauza foarte rara, a cursei prea mari al pedalei de frana e defectarea mecanismului de reglare a jocului la saboti (pe scurt: autoreglabil). Acum sincer nu am auzit sau vazut inca Matiz la care sa ii functioneze acel mecanism corespunzator... Ce-i drept, inafara de Matizul parintilor, nu prea repar nimic din gama Daewoo. Link to comment
tomis Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 ... habar nu ai ce e autoreglabilul. Presupun ca toata exp. de mecanica se rezuma la tine in a citi acel manual de service... sincer nu am auzit sau vazut inca Matiz la care sa ii functioneze acel mecanism corespunzator... inafara de Matizul parintilor, nu prea repar nimic din gama Daewoo. Also Off-topic : Da, despre autoreglabil nu cunosc. Totusi, "experienta de mecanica" nu "se rezuma" in "a citi" manuale, ci si in unele prestatii pe care le implica job-ul, alte chestii decat automobile. Totusi, nu sunt mecanic auto, nici mecanic amator prin vecini. La Matizul cel vechi mai fac reparatiile mici (nu dispun decat de trotuar). La ce nu se strica, nu prea umblu (de principiu, nici macar pentru a-mi imbogati experienta). La franele fata am lucrat, de franele spate "habar nu am" - dar daca spui ca nu ai vazut inca Matiz la care sa functioneze corespunzator acel mecanism, poate e cazul de vazut cum sta treaba. Link to comment
Viktor Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 ... nu am auzit sau vazut inca Matiz la care sa ii functioneze acel mecanism corespunzator... Datorita faptului ca nu sint intretinute corespunzator. Funcionarea corecta al autoreglajului se simte in pedala de frina. Link to comment
Tonyus Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Sincer, nu cred sa fie vorba de intretinere necorespunzatoare, mai degraba piese de o calitate si constructie la un nivel inferior celui prevazut de producator. Ceva de genul "lasa ca merge si asa"... Asta nu o zic pentru ca sunt vreun expert in mecanica, chiar deloc, dar mi-au trecut prin maini cateva masini si inafara de faimoasa Dacia 1300/1310/1410/etc. echipate cu un mecanism similar (autoreglabil), nu am vazut decat pistoane cilindru receptor gripate, garnituri uzate, arcuri rupte, etc. Si crede-ma nu doar posesorii de Matiz sunt dezinteresati de intretinerea masinii. Sunt multi care au masini de 5+ ani si nu au schimbat deloc lichidul de frana (care se schimba la 2 ani). Sa nu mai zic de cauciucuri si suspensie. Fara ele in stare buna, poti avea frane de ceramica cu 4 pistoane pe etrier si nu rezolvi nimic. Link to comment
Viktor Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Parerile sint impartite. Calitatea pieselor e poveste aparte, blocarea sau functionarea incorecta a unui autoreglaj, il catolizez la intretinere. Nu e vorba strict de marca Daewoo, la fel de bine intinlim situatii gen la alte marci(mai bengoase). Link to comment
Tonyus Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Hai sa-ti povestesc ceva: cand masina (Matizul parintilor) avea aproximativ 20 mii km, am avut sansa sa o duc pe standul de testare de la UNIX Road Show. A iesit jalnic atat la frane pe spate cat si eficienta amortizoarelor. Un prieten avea atunci un Golf 4 de aproximativ 6 ani si 100+ mii km, care a trecut cu FB la toate categoriile acelor teste, masina fiind dotata cu telescoapele din fabrica. Daca RAR-ul facea acele teste, imi suspenda si certificatul de nastere. Link to comment
Viktor Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 O lungim fara rost, pot veni cu multiple ex. concrete ale unor marci de gratie al caror sistem de frinare era jalnic, asta datorita neintretinerii. Indiferent de emblema ce o poarta, tehnic, acorda-i atentie daca doresti sa te ajute. Link to comment
x86 Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Am masurat distanta, cand apas tare pe pedala distanta ii undeva intre 7..8 cm. Btw, ca fapt divers, ce inseamna intretinere la autoreglabil? Curatat/uns? Link to comment
Tonyus Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 (edited) Curatat, da. Uns, nu. De obicei, in interiorul tamburului se aduna destul de mult praf din sabotii de frana, care se depune pe diversele componente ale mecanismului de franare. Daca adaugi si vaselina/ulei, acel praf ramane pe filetul tijei autoreglabilului. Doar dai jos tamburul, verifici sa nu fie gripat acel surub din tija autoreglabilului si functionarea corecta a acestuia. Daca e necesar reglezi tu distanta intre saboti si tambur, prin strangerea/destrangerea acelui surub din autoreglabil. Te ajuta mult sa inlaturi acea "buza" care rezulta din uzura tamburului. Edited August 5, 2012 by Tonyus Link to comment
Viktor Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Atit regulatorul cit si multe alte puncte de frictiune se ung, dupa curatare exemplara. Praful respectiv nu poate fi o piedica in ce priveste autoreglajul. Analizeaza modul de funtionare al acestuia si vei intelege cu exactitate cum stau lucrurile. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now