Jump to content

Curea De Distributie


Recommended Posts

Am reusit si eu astazi sa schimb toate curelele si rolele intinzatoare, spre norokul meu mecanicul mi-a spus ca, cureaua eram cam dusa dar rolele mai mergeau dar cum le cumparasem pe toate le-am schimbat :thumbl:

Cost final Materiale 3.200.000 plus manopera 600.000.

Deci va multumesc tuturor :thumbl:

Link to comment
  • 4 months later...

Salutare

Parerea mea e ca nu trebuie sa umbli la cureaua de distributie la 30000km chiar daca sunt facuti in 3 ani...eventual cureaua de la aer si cea de la alternator (daca este cazul).

Din cate stiu eu cureaua de distributie se schimba la 60.000km impreuna cu rola intinzatoare.

Bafta

Edited by B-50-DEY
Link to comment

Merci!

In manual zic ca revizia se face la 6 luni sau 10 000km care survine prima...

Deci practic dupa cum zic "ei" acum ar trebui sa fie revizia echivalenta a 60 000 km! ...

Ce sa fac daca am masina de serviciu :) ? daca sotia are masina :) ? si daca trebuie sa muncesc pt. a trai :( si daca nu prea am timp liber si nici nu-s prea plimbaret :(

 

Cica cauciucul imbatraneste... uleiul isi pierde propietatile ... si service-urile dau faliment ca nu au clienti !

Asta era dilema mea!

 

Eu personal nu cred sa aiba nimic cureaua ... dar pe de alta parte nu vreau sa ma zgarcesc si sa se rupa ... ca face buba costisitoare la motor !

De la voi stiu :)

E bun un forum ca asta !

Link to comment

Eu am schimbat cureaua de distributie la Espero la 63.000km si avea 8 ani vechime ,adica nu fusese schimbata niciodata si arata destul de jalnic ,avind mici crapaturi si alte urme de imbatrinire ,bine ca nu-sa rupt :uff: .I-ti recomand sa te uiti la curea si se vad eventuale urme de uzura .

Link to comment

3 ani sau 60k kilometri, cum a zis Ovi_jer.

 

Nu te juca cu ea, mie mi s-a rupt la fix 62000 km ... si n-a fost frumos. Pentru 1.x milioane cat costa, stai linistit si nu te doare capul.

Link to comment

Stiti ca e nasol sa se rupa cureaua de distributie, mai ales la motoarele cu 16V. Am inteles ca cele de 8V au protectie pentru a nu se distruge chiuloasa sau ce se mai strica pe-acolo.

 

Stiu si eu pe cineva, un prieten austriac care locuieste in Viena si s-a dus la servisce-ul de-acolo (OMV Tankstelle) pt. revizia la nu mai stiu cati mii de km cu o masina ce avea peste 10 ani, dar putin rulata si aia nu i-au schimbat cureaua fiindca nu facuse nr. de km necesar si la 2 zile s-a rupt. A trebuit sa vinda la fiare vechi masina, era nerentabil sa o repare, il costa cat alta ceva mai nou, dar SH. Si-a luat un Ford Mondeo SH...

 

In concluzie daca se depasesc cei 3 ani sau cat se recomanda in carte, schimbati-o !

 

PS: Vaxxi, tu ce-ai facut cand ti-s-a rupt, ce reparatii au trebuit facute in cazul tau ?

Edited by Gica
Link to comment

Pai ce se intampla cand se rupe cureaua (am 8v, deci teoretic am scapat mai lejer): supape indoite (pistoanele au scapat intregi), ceva la tacheti (parca... nu prea mai tin minte). A trebuit desfacut tot motorul, planata chiulasa.

 

Cele cu 8 valve nu au nici o protectie, pur si simplu prin designul lor sunt mai putin afectate de aceasta problema.

Link to comment

Nu scriu de dragul de a scrie... #-o

Am o dilema , pe de o parte n-as schimba-o daca stiu ca mai tine sigur 1 an dar daca se poate rupe as schimba-o . Nici nu stiu cat ma costa ? Voi ati zis 1 milion eu am vazut cureaua 1 600 000 + manopera ....+ revizia + ulei+filtre+iar manopera+... => masina super dar salut concediu !

 

 

Nu mai scriu de loc!

O sa cantaresc si o sa fac cum ma taie capu'

 

.

Link to comment

Hai nu te supara, asa e Ovidiu mai taios :mda: , da' e bun de pus la rana de-altfel, ai sa-l cunosti daca vii la Moeciu, cand o mai fi. Eu am schimbat toate curelele, inclusiv rola pe care am dat 500k (in loc de un milion) la mecanicul din service cu 1.800.000 inclusiv manopera; o fi mai scumpa cureaua de DOHC? Pe de alta parte, si la mine in manualul de utilizare scrie ca trebuie schimbata la 60k km sau 36 luni, insa seful meu a schimbat-o de-abia vara asta la 86k si dupa 8 ani (GLE-ul lui este din 97)... Nu recomand sa faci asa, dar parca nici eu n-as schimba-o la trei ani si 30k km...

Link to comment

La un sohc daca se rupe cureaua nu risti decit sa ramai in drum pe linga un dohc la care risti sa ramai cu un motor in portbagaj.

Nu_stiu_totul @ Nu e nevoie sa schimbi intinzatorul sau rondelele decit cureaua.

Primele decit se verifica si nu e necesara schimbarea dar cureaua este obligatorie datorita perioadei care duce la imbatrinire.

Nu cred ca o cheltuiala de intretinere e mai suparatoare decit una de reparatie a motorului.

Link to comment

Din proprie experienta: - schimba acum cureaua la DOHC. Manopera a fost 800.000 ROL la Grand Garage. Daca le aduni pe toate la un loc, sa faci o revizie cum trebuie, bugetul va fi dat peste cap! la fel, a mea curea era rulata 20K km, in schimb statuse cam un an jumatate. Motorul mergea, dar cand am vazut cum arata dupa ce au dat-o jos, am inghetat. Problema mare este CA NU SE VEDE NIMIC cu cureaua pe motor. Eu n-as risca.

Rolele cred ca le-am schimbat doar de fantezie, ca cele vechi erau ok. Dar daca tot le-am cumparat... :rolleyes:

Cu ocazia asta se mai uita si pe la alte chestii, ca nu se stie ce mai ai pe acolo! Multumesc mecanicului care a strans conducta de la servo, :osanale: , ca dupa alti"mari mesteri" trebuia pompa noua, 5,3 mil. ROL! Si nici macar nu au desfacut aparatoarea la curea sa vada...

 

Scuze pentru divagatie, dar parerea mea, ca tip ce "era" sa fie patit, este sa o schimbi acum. Uleiul, antigelul, filtre, mai merg si la toamna. Alternativa este un concediu complet ratat si nervi cu gramada.

 

Cu stima,

Costel

Link to comment

la 16v e mai rau decat la 8v.

 

La ambele se "strica" ceva la motor, in functie de cum ti-e norocul scapa sau nu scapa si pistoanele. Cert e ca oricum se lasa cu supape indoite.

Link to comment

Protectie la ce ?

La orice masina care are curea de distributie ,ruperea acesteia duce la strimbarea supapelor si mai departe in functie de cit de mare este distanta dintre piston si supapa poate duce si la distrugerea pistonului ,eu am patit odata la Golf 1.6 D si am strimbat doar 1 supapa deci am fost norocos dar puteam strica mai multe de aia este bine sa schimbi cureaua la timp si sa cumperi numai piese originale .

Link to comment
  • 3 months later...

Au trecut cele doua luni de care va spuneam si sapatamana viitoare fac revizie de 30 000km si trei ani ..

Deci asa cum mi ati recomandat o sa schimb cureaua de distributie (rolele nu stiu inca) ulei, filtru, filtru de aer, antigelul.

 

O sa merg in Brasov in Stupini, dar ideea e la cat sa ma astept?

La receptie mi-au zis ca piesele de la ei + manopera o sa fie in jur de 500 iar mecanicul in jur de 800.

Eu am disponibili vreo 500 lei... oare ma ajung?

Acum cum sa fac?

Sa caut eu piese mai ieftine sa ma duc cu ele (parca kitul de distributie l-as lua de la ei)?

 

Ce antigel sa iau?

Ulei o sa merg tot pe Mobil 10W40 ca si pana acum...

 

Orice sugestie e binevenita !

 

PS Nicu Barbu are curele de distributie si cu 60 si cu 120 (daca imi aduc bine aminte) . De ce-i asa mare diferenta de pret?

Edited by Nu_stiu_totul
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...