Jump to content

Tico-jante aliaj


Recommended Posts

s-a mai discutat aici si sa iti fac un rezumat: jantele de tico si de matiz sunt tot una, sunt numeroase exemple de transplant fara probleme, ba chiar eu sunt convins ca nu exista 114.3 si 114 simplu ci dintr-un motiv sau altul s-a omis si trecerea a ceea ce era dupa virgula, pt ca nu imi imaginez cretinul care sa faca nishte jante la standard unicat cu diferenta de 0.3 mm fata de unul deja consacrat pe masinile cu ochisori oblici, mai ales cand tico este copia fidela a alto-ului de la suzuki, cu std de 114,3x4... in cel mai rau caz vor trebui piulite de conicitate diferita, dar nu cred ca e moarte de om nici fara...

caucicurile de 155 70 12 sunt echivalente cu 155 65 13 cu o toleranta de sub 2% si nu ating la nici un fel de bracare, colegul de mai sus referindu-se la 195 45 15 care e cu totul alta mancare de peshte...

Link to comment

Multumesc frumos ca m-ai lamurit. Chiar asta vroiam. un rezumat. Ai fost foarte explicit si concret. Acuma daca colegul a zis ca la latime de 195 ii "freaca" la bracare, inseamna ca daca as pune anvelope cu latime de 165 nu ar trebui sa fie problema.

 

Ahh. Inca o chestie la care ma gandesc. Politia. jantele si cauciucurile trebuie sa fie de marimea celei scrise in talon. Nu stiti oare se leaga de asa ceva ? Ca nu tare as vrea sa-mi ia talonul pana schimb rotile inapoi, dupa aia umbla dupa nenea politistu, cine stie ce birocratii mai sunt, adeverinte etc. Pt. a schimba dimensiunea jantelor si a cauciucurilor trebuie sa schimb tot talonul ? Sau poate exista ceva foaie care se ia e la R.A.R. sau mai stiu eu de unde. Habar nu am. Stie cineva cum este chestia asta ?

Link to comment

155/65 r13 nu atinge nici la bracare maxima nici in spate daca stau 3 oameni. Ieri am fost 5 in masina si nu atingea la denivelari. Topser are 155/70 r13 si nici la el nu atinge.

 

Pentru calcule vezi aici: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

 

Ps: La mine in talon nu scrie nimic la dimensiunea anvelopelor :P

 

Ps2: Unde ai vazut Cms-uri la 3,3 milioane?

Edited by AAdorjan
Link to comment

ioi, ioi si vai vai...am imbulinat-o...ce repede am sarit...scuzati-ma...dar am fost obosit cand m-am uitat pe site...si chiar ma gandeam cum is asa de ieftine..in fond... 800.000 / janta + taxele de curierat mi s-a parut si mie enorm de ieftin... de fapt... m-am incurcat cum am fost obosit la pret...cu roni astia...ehh...sunt 795 RON / set. acuma am vazut. cu 16 piulite + 4 inele de centrare ...deci aproape 8 mil lei vechi + taxele de curierat...ufff...ce ciuda imi este. http://www.autodaewoo.ro/tuning.php

Link to comment

Salutare. Vin cu o informatie care poate fi de folos celor care vor sa-si puna jante din aliaj pe 13" fara flanse si mai stiu eu. Deci cu distanta dintre prezoane ca la matiz. Pe langa CMS-urile alea, am mai gasit Enzo Cup Design si AEZ Dion . Astea se potrivesc 100% pe tico deoarece am intrat la ei pe site si poti sa-ti configurezi masina cu jantele d la ei..intr-un fel asa sa vezi cum ar sta pe masina ta inainte sa le cumperi. La selectarea masinii Tico nu era dar era Matizache si jantele astea se potriveau printre altele.

 

Apropo. Addrojan...la mine scrie in talon dimensiunea cauciucurilor. Dar nici macar nu scrie bine. Deci nu scrie 155/70/12...scrie 135 SR 12. Nu stiu ce vrea sa insemne dimensiunea aia. In fine ata ete.

Link to comment

La mine in carte scrie 135 SR 12 la dimensiuni, si 155/70 r12 ii trecuta ca optionala, deci marime echivalenta. Dar in talon nu scrie nimic. :)

 

Eu nu am trecut pe la RAR, sper sa nu fie probleme si sa nu intalnesc politisti destepti care sa stie din memorie ce dimensiuni sunt permise la Tico. :) )

Link to comment

Ma refer la toti care si-au schimbat anvelopele cu unele mai mari decat cele specificate in cartea de identitate sau cetificatul de inmatriculare.

La mine in certificatul de inmatriculare scrie asa: Fata 135 SR12 sau 155/70 R12 , spate 135 SR 12 sau 155/70 R12.

 

Va spun asta pentru ca un amic ieri a fost oprit de politie pentru depasirea vitezei legale, si cu ocazia asta garcea i-a ridicat talonul deoarece a observat dimensiunea anvelopelor necorespunzatoare.

Are o dacie din '99 la care a pus jenti aliaj pe 14" si anvelope SAVA Effecta 185/70 R 14 T. in talor sunt trecute 165/70 R13.

Link to comment

Da. nasoala chestia. Dar daca-mi pun pe 13 , trec pe la R.A.R. , face nu stiu ce test, si imi da o foaie suplimentara in care scrie ca a fost schimbata dimensiunea jantelor si a cauciucurilor ? Sau trebuie sa-mi schimbe complet talonul si sa modifice acolo unde e scris ?

 

Am mai primit un e-mail de la o firma de jante...si mi-au raspuns...deci merg si jantele Fondmetal 5200 ( 5.5x13") ca are distanta intre prezoane de 114.3. Deci pe Tico merg sigur jantele CMS cu 5 spite duble indoite , AEZ Dion Design , Enzo Cup Design , Faonmetal 5200 . E bine de stiut ca modelele astea intra fara flanse sau distantiere. Mai sunt si altele ?

Link to comment
  • 3 weeks later...

am schimbat si eu jantele, pana la urma, dupa indelungi cautari, cu CMS Dyonisos, care dupa ce am trecut de prejudecati mi se pare ca au un raport calitate pret imbatabil, si pe tico dau mult mai bine decat pe matiz... probleme: piulitele de tico merg, dar par prea mici si de frica mi-am facut la cineva un set de piulite din crom, fara moarte :D dar care au costat ceva, dar nu prea mult avand in vedere ca sunt facute manual... si a doua problema, la cu peste 4 persoane atinge in aripa spate, dar intentionez sa mai fac putin loc acolo cu ciocanul de cauciuc si postez impresii...

post-245-1152019140_thumb.jpg

post-245-1152019206_thumb.jpg

Link to comment

am zis si eu ce mi-a spus omu', care se jura ca e nu stiu ce aliaj de crom care nu oxideaza, fiind facut ptr pompe de apa, el lucrand la aversa... in timp o sa vad daca avea dreptate sau nu...

Link to comment

Eu asa am vazut prin poze. Dar e bine ca nu vezi masina in acelasi timp si din stanga si din dreapta... :) ) Inainte eram complet impotriva acestor jante, acuma mi-a trecut-chiar imi plac... :dizzy:

Link to comment

@soran: multumesc! :P

 

ba da din mon\ment ce jantele sunt identice, pe o parte se vad invers, dar nu ma deranjeaza deloc... si eu eram impotriva lor, dar mi-a trecut, acum chiar imi plac, nici nu le mai consider un compromis ca atunci cand le-am luat, si daca ma uit ca mi-au mai ramas 9 milioane din fondul de distractie cu masina chiar nu as mai vrea altele...

Link to comment
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...