ovi_jer Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Mergi la o scanare in service si dupa ce afli motivul aprinderii martorului ''check'' si remediezi o sa dispara si tdi-ul de sub capota. Link to comment
nino Posted August 16, 2005 Author Share Posted August 16, 2005 Banuiesc ca scannerul nu inregistreaza defectiuni ale ambreiajului...Oricum, ma astept la desfacerea ambreiajului, adica dat jos cutia de viteze, manopera mare, timp de asteptare a pieselor mare...ca eu la service-urile Daewoo din Slatina sau Craiova nu ma mai duc si o sa apelez la service-ul cunoscut, mai ales ca acu' si-a luat si scanner...Si, apropo, #ovi_jer,alta intrebare: ce termostat imi trebuie la Nubirica, adica la ce temperatura trebuie sa deschida? Link to comment
ovi_jer Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Motorul merge rotund? Termostatul este de un singur fel si nu trebuie decit sa cumperi unul de nubira. Nu vad un motiv de asteptare dupa ce ti sa facut diagnosticare corecta si iti comanzi piesele la un magazin.Daca chiar e o problema la ambreiaj comanda kitul complet rulment de presiune,disc de ambreiaj ,placa de presiune si furca.Pe linga toate acestea iti trebuie si semeringurile de la priza cutie,palier motor,planetare si schimbatorul de viteze. Link to comment
XXL Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Am si eu una noua: dupa ce opresc motorul, daca e liniste, aud o pierdere de aer, cred ca de sub bord de undeva. Totul insa functioneaza normal, si aerul conditionat, si distributia lui. E normal sa se auda? Link to comment
andreib Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Daca opresti masina si aveai AC-ul pornit e perfect normal sa se auda zgomote de la radiatorul AC (seamana cu un fasait). Link to comment
XXL Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Ai dreptate, se aude doar cand am avut AC pornit. Thanks!!!!!!! Link to comment
nino Posted August 22, 2005 Author Share Posted August 22, 2005 Până să ajung sa schimb piesele pe la ambreiaj (pentru care trebuie să "bugetesc" vreo 400-500 RON) vreau sa schimb setul de yale (uşi, portbagaj, torpedo şi contact), kit pe care l-am găsit pe autodaewoo.ro la 103 RON... Nu mi se pare scump, dar îmi este necesar, întru-cât la uşa şoferului nu mai am plăcuţa aia protectoare de la butuc, iar uşa din drepata nu se deschide cu cheia... şi vine iarna...Întrebarea este (nicubarbu , esti pe aici?): are cineva o schemă de montaj pentru partea de contact unde se introduce cheia? Eu nu o găsesc prin manualul de service (sau nu-l am eu complet)... Multumesc. Link to comment
cchrism Posted August 25, 2005 Share Posted August 25, 2005 Problema 5, ca tot platim taxa de drum si drumurile sunt bune :Vin de la mare si intr-o curba dupa Fetesti (intru si eu normal, cu 70 km/h - noapte, din fata TIR-uri) si BANG!!! BANG!!! - groapa ... n-am vazut-o si chiar daca o vedeam nu puteam s-o ocolesc... <{POST_SNAPBACK}> Cred ca in aia am dat si eu anul trecut, e una nasoala rau la o curba la dreapta cum vii dinspre CT, dar parca era intre Drajna si Lehliu. Tot noapte, eram vreo 3 opriti in 100m (necunoscuti, nu acelasi grup), care inspectam la lumina farurilor sau lanternelor. Link to comment
nino Posted August 25, 2005 Author Share Posted August 25, 2005 S-ar putea sa ai dreptate cu localizarea ACELEI gropi...Inca o visez noaptea... Link to comment
nino Posted October 20, 2005 Author Share Posted October 20, 2005 Problema 3 (lipirea papucului la contactul de la lunetă) s-a rezolvat...cu multă muncă si cu mult noroc...Iniţial am încercat lipirea cu unciocan de lipit de putere mică (25W) dar lipitura a fost facută pe o suprafaţă mică (poziţia foarte incomoda - e greu să lipeşti cu vârful orientat în sus) şi nu a ţinut decât o perioada scurtă de timp. Apoi am folosit un pistol de lipit de 100 W şi după vreo 2 ore am reusit lipirea unei laturi a papucului de metalul ăla depus pe suprafaţa lunetei. Latura dinspre lateral - exteriorul lunetei e foarte greu de accesat fără a topi plasticul de ornament de la stâlpul spate. Oricum, momentan ţine... Link to comment
nino Posted February 9, 2006 Author Share Posted February 9, 2006 Problema 5 (sau 6... )...nu mai stiu (intr-un an 6 pb.=300 Euro in piese...o fi mult, o fi putin?): de un timp auzeam un zgomot de fier-pe-fier, sau mai exact de piese care se freaca de ceva in miscare de rotatie ...Zgomotul se auzea in dreptul alternatorului, dar in apropiere aflandu-se rola de la distributie, eram ingrozit, deoarece toata distributia a fost schimbata acum 8000 de km. Am banuit alternatorul, si, dupa indicatiile excelente ale lui ovi_jer, am avut confirmarea...Era dus un rulment (cel mic numit "6000"), dar l-am schimbat si pe cel mare ("6203" parca...). Amandoi rulmentii 23 RON...si manopera 75 RON...Mi se pare mult si am inceput sa-mi caut "mecanicul meu", caci service-urile au inceput sa jecmaneasca din ce in ce mai mult...A, si s-a mai rezovat o problema: acum am un ralanti impecabil...Inainte de schimbarea rulmentilor alternatorului, cand motorul era cald, aveam mici fluctuatii (10-30 rpm) in jurul valorii de 850 rpm...Acum acul sta fix undeva intre 850 si 900 rpm...Oare nu e vreun efect "placebo"? Link to comment
ovi_jer Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 Posibil sa fi avut efect bun resetul la ecm odata cu luarea bornei la baterie Link to comment
nino Posted February 10, 2006 Author Share Posted February 10, 2006 ...Daaa...s-ar putea, desi reset la ECM si reinitializare IAC am dat si eu cand a fost cald afara (parca asa trebuie, la temperaturi pozitive)...ECM o sa invete - sau deja a invatat - parametrii optimi? Totusi am in cap ideea ca alternatorul furniza tensiuni fluctuante (chiar daca exista puntea de diode) inainte de a schimba rulmentii...Probabil unui senzor nu-i placea acesta tensiune si furniza ECM-ului aiureli... Link to comment
renatremo Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Nubira are cumva in instalatia electrica o mufa cu 3 fire prin care poti alege tipul benzinei folosite? Eu am gasit langa computer sub bord in stanga o astfel de mufa pe care scrie 95! Ma poate ajuta cineva? Link to comment
tolin Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Daca scoti mufa aceea si dai reset, ai trecut-o pe 91. Link to comment
renatremo Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Adica daca ii bag GPL motorul merge mai bine? Cum functioneaza ? Daca merg cu benzina de 98 si setarea e facuta pe 91 (adica scot mufa) ce se intampla? Merge mai prost sau mai bine? Defectez motorul? Link to comment
nino Posted March 20, 2006 Author Share Posted March 20, 2006 (edited) Sper ca nu voi transforma acest topic intr-un jurnal de reparatii Nubira.. sau poate da... Sambata am "lucrat" la problema 7 si am schimbat ambele bielete legatura suspensie faţă (pret 70 RON ambele) si 2 bucse de cauciuc bara stabilizatoare spate (nu mai stiu cat au facut, caci am comandat cam toata bucsaraia spate...) si manopera s-a dus la 70 RON, in care au intrat schimbarea bieletelor faţă, a bucselor spate, scoaterea unei pietre de la un pivot (nu stiu cum a intrat acolo, mecanicii au zis ca n-au mai vazut o asemenea piatra rezistenta - au pus-o intr-o vitrina ) ), plus geometrie directie (unghiurile erau tare naspa...). Am scapat astfel de troncanituri pe spate (amplificate si de zgomotele de la bieletele stabilizatoare din fata - zic mecanicii !) (pe care le "mascam" cu melodii "drum & bass" ) ) si am o directie beton acum (la 120 km/h, pe drum relativ drept - Slatina-Scornicesti, o foarte-foarte usoara deriva spre dreapta - care pare normala, avand in vedere ca planetara din dreapta e mai lunga). Mai am de schimbat urgent cureaua de transmisie (cea de la alternator) pe care am luat-o de pe autodaewoo.ro si care din pacate e scurta - nu intra,mecanicii s-au chinuit o ora-, desi are lungimea de 1875 mm (parca asta e dimensiunea, stie cineva exact?), dar cand am masurat-o, pare mai scurta decat cea de pe masina - si muuuuult mai groasa... Asta e, mai caut alta acum... Edited March 20, 2006 by nino Link to comment
ovi_jer Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Sigur au slabit intinzatorul la maxim? E normal ca cea veche sa fie mai lunga un pic pentru ca se lasa in timp. Link to comment
nino Posted March 20, 2006 Author Share Posted March 20, 2006 Au slabit intinzatorul la maxim... trageau de el mai sa-l rupa... le-am zis, "mai ho, bre, ca nu-i tractor, se rupe ceva si v-ati bulit!"... Au mai chemat pe unul, pe altul, nu i-au dat de cap... Diferenta la lungime era cam de 2 cm si la grosime era aproape dublu de groasa! Deci asta e dimensiunea, 1875 mm??? Azi ma duc sa vad daca mi-a adus cineva una "Gates" si s-o compar cu asta groasa... P.S. Ma bucur cand cineva citeste posturile pana la capat si da raspunsuri pertinente! Cam asa fac si eu, daca stiu ceva sigur, postez, daca nu, ma rezerv doar la a citi topicul... Mii de multumiri, ovi_jer! Link to comment
Mircea Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Nino, tot de acolo mi-am luat si eu curelele, si s-au potrivit perfect. Nu cumva tu ai vreo problema cu intanzatorul (e de la alt model)? Link to comment
XXL Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Am si eu de cateva zile o problema: nu mai merge AC. Am constatat asta atunci cand a fost veme ploioasa si am vrut sa-i dau drumul. Rezultatul: se aprinde butonul de la bord, dar nu se mai aude cuplarea releului (sau ceea se auzea ca cupleaza sub capota) si implicit nu se raceste aerul. Nu se simte nici usoara turare initiala a motorului odata cu cuplarea AC, de parca nu se intampla nimic. Am verificat butonul de bord, da comanda , mai departe nu stiu ce sa fac, ce ar putea fi? Mentionez ca a fost incarcata instalatia cu freon anul trecut cam pe vremea asta, si AC a mers excelent pana cand l-am verificat zilele trecute (pe timpul iernii l-am mai ponit, fara probleme). Am incercat si inlocuirea releului de la cutia de sigurante din compartimentul motor cu unul similar, siguranta din acelasi loc e buna-nimic! Ceva sfaturi? Mai sunt alte sigurante pe care nu le-am descoperit eu? S"> Link to comment
nino Posted March 21, 2006 Author Share Posted March 21, 2006 (edited) Cureaua nu este scurta, intr-adevar, dar este foarte groasa... Ieri am luat alta, de proba, "Gates" e firma, de lungime 1873 ... si a intrat usor... Diferenta fata de cea luata de pe autodaewoo e la grosime! Adica asta noua, "Gates", e cu vreo 2-3 mm mai subtire, ceea ce la lungimea ei, conteaza... @XXL, verifica mufa conectorului de la traductorul de presiune AC - e pe undeva pe sub filtrul de aer... Edited March 21, 2006 by nino Link to comment
XXL Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 Am fost astazi cu masina pana la urma la un atelier specializat (se zice) pe soseaua Colentina inainte de a intra pe Sos. Sportului. Diagnostic clar: lipsa freon, adica 0. Pret=150 RON (cam scump mi se pare). Mecanicul zicea "se mai pierde freon iarna pe la compresor la temperaturi scazute". Asta la prima vedere.O sa vedem atunci cand voi verifica instalatia, acum i-am facut doar diagnosticarea. Legat de pretul incarcarii, aveti cunostinta in Bucuresti de alte locuri unde se poate incarca instalatia, mai ieftin? Sau daca asta e pretul real, rog instiintati-ma si pe mine, sa nu mai caut degeaba. Mii de multumiri Link to comment
imax Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 la Radacini mi-a reincarcat inst cu freon cu 180 ron. Insa, inainte de a-ti baga freon verifica daca-ti merge ventilatorul de pe radiator din dreapta (cum stai la volan). Acesta trebuie sa porneasca atunci cand dai drumul la AC. Daca e busit iti decupleaza automat si AC-ul. Oricum, sa stii ca o reincarcare de freon se simte binisor in calitatea racirii. Link to comment
nino Posted March 27, 2006 Author Share Posted March 27, 2006 (edited) O saptamana a tinut minunea ("> ... O saptamana de mers fara troncanituri pe spate (pe care le mascam cu "başi" )... Râsu-plânsu... Dupa o saptamana de mers numai in oras (Slatina = orasul gropilor, sunt din 10 in 10 metri, indiferent ca e strada, bulevard, "E" ), imi troncane iar, acum pare mai tare ca inainte. Se pare ca schimbarea celor 2 bucse (+ banda de teflon, caci nu "prindeau" bine) de la bara stabilizatoare spate si a celor 2 bielete de la suspensia fata nu a avut rezultate decat 2 saptamani... Sa se fi slabit ceva? Troncaniturile se aud numai la succesiuni de gropi mici (nu e de la amortizoare, alea se aud rar de tot si au un "chiţăit" specific...). Sau sunt "unica folosinta"? Edited March 27, 2006 by nino Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now