VAXXi Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Stiu asta. Am patit asta cu blocatul. Insa nu era asta. Pornea, statea 1-2 minute, chitaia iar pe laser. De vreo 4-5 ori a facut asa. Link to comment
VAXXi Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Niste poze interesante de pe Softpedia, cu una bucata speedophot, montat in bara. Bine ca ascultau Antena Satelor Si o analiza "pe poze" se gaseste aici. Continuare: se pare ca speedophotu' asta (am continuat sa citesc, nestiind ce e exact), e nou si extrem de pacatos, nefiind detectat decat de 995/rx65e/valentine 1 in timp util. Bummer. Link to comment
Marius* Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Radarul din poze e model mai vechi, dotat cu aparat foto si care inca se afla in folosinta politiei rutiere. Link to comment
Marius* Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Asta e modelul mai nou, ce se afla in dotarea politiei rutiere. Link to comment
Zmeul cel rau Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Vreo sursa ceva pentru ce spui? Radarul de sus este mai nou ca cel pe care l-ai aratat tu, cel aratat de tine fiind o evolutie banalului Python II ce poate fi detectat de orice detector de radar. Link to comment
Marius* Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Radarul postat de VAXXi se afla in dotarea politiei cu mult inainte de aparitia Python II. Acesta din urma are ca metoda de captare a imaginilor pe suport VHS, spre deosebire de primul care este conectat cu un aparat foto. Link to comment
Zmeul cel rau Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Alea de dinainte erau in banda X, ce a aratat VAXXi e in K. Asta pot sa spun cu precizie. Ai vreo sursa pentru ce zici? Link to comment
zeneseu Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Incepe si in Bihor montarea de camere de supraveghere cu radar. http://www.bihon.ro/stiri/oradea-bihor/art...080131-08534888 Link to comment
vlad10 Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Dinspre academie spre eroilor sunt radare sau camere pt fluidizarea circulatiei?Stiti ceva? Link to comment
Elfu Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Din sursele mele sunt senzori pentru camerele video de tip radar al caror scop nu este masurarea vitezei ci fluidizarea circulatiei. Stai linistit ca nu trimit amenzi chiar daca sunt in banda K. Link to comment
Esperatul Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 It seems we have a major problem. Venind azi spre Bucuresti, pe la Baneasa, a inceput de zor sa urle Belu' pe "LASER". Nu l-am mai auzit niciodata pe LASER, decat la pornire, cand isi face initializarea. Si urla, si urla, se oprea, urla iar. A urlat cam pana la jumatea distantei dintre Fantana Miorita si Casa Presei. N-am vazut nici o masina suspecta, dar erau 2 masini oprite cu cate un politist la fiecare masina. Sper sa fi fost doar o coincidenta nefericita, ca daca au adus baietii detectoare LASER ... nu-i a buna. Semnalul de Laser apare de obicei prin apropierea aeroporturilor. Link to comment
CARABUSU Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 (edited) Pe E85- aproape de Iasi dinspre Metro (nu stiu cum se numeste localitatea) iegzista un logan alb cu geamuri ionizate. Langa el este asezat un trepied pe care se observa o camera foto cu radar (nu stiu denumirea exacta). Pe un sofer l-a tras pe dreapta echipajul aflat la un km distanta de logan. Noroc de ceilalti colegi de trafic- care au bagat flash cu muuuult inainte.LE: detectorul n-a piuit. Din cate stiu, nu le detectezi cu nimic. Dezavantaj sofer. Insa nici daca radarul-camera e in miscare- nu ne poate "vana". Avantaj noi. Prefer radarul clasic- pe care-l vede detectorul. I-am vazut si eu miercuri seara,pe trepiedul ala e un blitz/lampa,posibil sa fie si camera tot acolo,dar nu stiu Eram sa-i iau si eu dar a tipat si am redus Tot miercuri seara,de la Iasi pina la Tg.Frumos a fost plin de radare ,noroc de detector ca flash-uri canci. Iar acum au mai pus intre Piatra si Bacau(in Dumbrava Rosie,Savinesti si Roznov)stalpi pentru camere,acum sunt numai niste cutii de alimentare pe ele si au pus in asfalt niste dracovenii pe ambele sensuri de mers,se observa cum este turnata smoala. Iar legat de faza cu LASER mi-a facut-o si mie,dar chia era radar,ieseam din curtea spalatoriei auto si cam la 1km distanta era si masinuta cu bube in cap. Edited February 3, 2008 by CARABUSU Link to comment
Mircea Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Eu v-am mai spus mai demult, dar m-ati ignorat Exista radare montate in bara, exista radare in x si exista radare omologate cu IO. Din fericire, radarele in x sunt in probe, inca n-au fost omologate. Link to comment
Elfu Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 (edited) Eu ajung la concluzia ca va fi mai safe sa achizitionez si o statie de tir in viitorul apropiat pe langa un posibil Valentine 1 la cat am de mers prin .ro LE: Avem si radare Laser in .ro Pentru cei interesati, detalii aici Edited February 3, 2008 by Night Elf Link to comment
VAXXi Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 La naiba Nu citisem, taman gasisem un link spre acelasi mesaj, pe alt site ... fir-ar. Sa speram ca nu urmeaza asta (atentie, link spre un PDF). No, tot e bine. Pe site-ul Biroului Roman de Metrologie Legala se pot gasi tabelele cu aprobarile (omologarile) pentru tot felul de aparate de masura, printre care se regasesc si radarele rutiere. Cuvantul cheie este "cinemometru". Avem asa: 2007 LASER - PoliScan, Vitronic Dr.ing.Stein Bildverarbeitungssysteme GmbH Germania - articol 1, articol 2 INDUCTIV - Aparat pentru masuarea vitezei de circulatie a autovehiculelor [Cinemometru] tip Trafficam tip TCS-1, Intellicam Ltd. Israel - ceva intr-un PDF, static, cu bucla inductiva 2006 ??? - Aparat pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor [Cinemometru] tip MultiRadar S580, ROBOT Visual Systems GmbH Germania - radar fix, ceva in PDF-ul asta, pe pagina 12 banda K - Aparat pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor [Cinemometru] tip CODEC, S.C. CODEC SRL Cluj Napoca - fix, conceptie romaneasca 2005 INDUCTIV - Aparat pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor [Cinemometru] tip Gatso GTC-D, Gatso METER BV Olanda - cele de pe DN1 banda K - Aparat pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor [Cinemometru] tip Gatso DRCS, Gatso METER BV Olanda - Gatso DRCS 2001 banda K - Aparat pentru controlul vitezei de circulatie a autovehiculelor (cinemometru de control rutier) tip Radar Autovision Compact PYTHON II, Traffic Safety Systems Limited Anglia - cel vechi, nu s-au mai cumparat, vor fi scoase probabil din uz 1999 Aparat pentru controlul vitezei de circulatie a autovehiculelor (cinemometru de control rutier) tip JAI Pro Vida 2000/Stalker Dual, utilizat in regim stationar, JAI A-S - ceva informatii intr-un PDF; se pare ca nu a fost cumparat/utilizat niciodata Aparat pentru controlul vitezei de circulatie a autovehiculelor (cinemometru de control rutier) tip AMVT 01, utilizat in regim stationar, S.C. FEA S.A. - nimic relevant, pare a fi concept romanesc; am gasit: acesta este un model romanesc care nu s-a folosit niciodata, aprobarea de model a expirat in 22.12.2003 1995, 1994 CINEMOMETRU DE CONTROL RUTIER tip TRAFFIPAX-SPEEDOPHOT-M, TRAFFIPAX-VERTRIEB GmbH Astea-s toate radarele omologate la noi. Asadar, pentru Romania, deocamdata sunt utile doar benzile K si laser. In plus, multumita lui Speedo de pe Softpedia, gasiti si aici explicatia faptului ca este ilegala utilizarea radarelor in sistem "instant". Link to comment
Zmeul cel rau Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Confirm. De asemnea confirm pozitionarea pe lista de POI-uri TOMTOM. De asemnea raportez ca circuland dinspre Bucuresti detectorul a inceput sa sune Laser cu mai mult de 250 de metri inainte de obiectiv. Stiu asta ca a sunat inaintea GPSului care era setat la 250 de metri. Link to comment
Juliaen Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 In weekend-ul trecut am parcurs traseul Brasov-Bacau-Piatra Neamt si retur. Am ramas oarecum uimit de proportia "veiozarilor" din numarul total al radarelor intalnite pe drum, anume 5 din 7 radare intalnite. La intoarcere am avut "placerea" sa merg cu un Logan cu radar in spate din Sanduleni (dupa dealul Magura) pana in Onesti. Cum aparea o masina din fata, detectorul tipa 5 secunde, dupa care iar liniste. La fel s-a intamplat si in Podoleni (Jud. Neamt), Santionluca (Covasna), Targu Secuiesc. Singurele radare pornite permanent le-am intalnit intre Bacau si Buhusi - logan negru neinscriptionat cu nr. MAI si Tg. Secuiesc-Brasov, logan albastru, cu numar de Covasna. Prin satele din aproapiere de Piatra Neamt am observat ceva lucrari pe drum ce par a fi viitoare radare cu camere, anume in Roznov, Savinesti si Dumbrava Rosie. Stie cineva din zona ce se intampla pe acolo? Link to comment
CARABUSU Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 (edited) Singurele radare pornite permanent le-am intalnit intre Bacau si Buhusi - logan negru neinscriptionat cu nr. MAI Prin satele din aproapiere de Piatra Neamt am observat ceva lucrari pe drum ce par a fi viitoare radare cu camere, anume in Roznov, Savinesti si Dumbrava Rosie. Stie cineva din zona ce se intampla pe acolo? Raspunsul e aici: Iar acum au mai pus intre Piatra si Bacau(in Dumbrava Rosie,Savinesti si Roznov)stalpi pentru camere,acum sunt numai niste cutii de alimentare pe ele si au pus in asfalt niste dracovenii pe ambele sensuri de mers,se observa cum este turnata smoala deasupra in fasii de 5-6 cm. Ma tem ca acel Logan cu radar nu e negru,e bleumarin...Am ajuns sa le stiu si in somn ca le vad toata ziulica... Edited February 13, 2008 by CARABUSU Link to comment
VFX Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 a aparut si stirea... "ATENŢIE, ŞOFERI! PRIMUL RADAR FIX CU LASER A FOST MONTAT LA SIBIU Pe şoferii vitezomani îi aşteaptă o surpriză neplăcută. Primul radar fix din Romania, care funcţionează cu laser, a fost montat în localitatea Săcel din judeţul Sibiu. Aparatul este deocamdată în probe, însă în câteva săptămâni va intra în funcţiune. Deja, pe Internet, şoferii îi avertizează pe ceilalţi participanţi la trafic despre existenţa acestui aparat radar. Aparatul are misiunea de a fotografia toate maşinile care circulă cu mai mult de 50 de kilometri în localitate. La prima vedere, pare doar un stâlp, însă ascunde în interior o înaltă tehnologie radar. Noutatea este că fotogafiază maşinile după ce acestea trec de el, iar noaptea foloseşte tehnologia infra-roşu. Radarul a fost montat de o firmă din judeţul Cluj. În alte ţări, radarele fixe împânzesc principalele artere rutiere. Acestea au capacitatea să-l fotografieze pe cel care conduce maşina atât din faţă, cât şi din spate." Stire Link to comment
VAXXi Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Ultimele 2 radare vazute sunt de fapt 3: - Loganul galben cu folie, e pus fie in Ploiesti la iesirea spre Sinaia (pe la km 6), orientat spre cei ce intra in Ploiesti SAU la iesirea spre Bucuresti, imediat de podetul de dupa Rompetrol/Petrom, orientat spre cei care ies din Ploiesti - Vento alb, mobil, intre Barcanesti si Pucheni (de obicei, contravenientii sunt opriti in Barcanesti) Link to comment
sebip Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Pentru cei care au avut probleme cu radarele fixe de pe Cluj-Turda: http://www.citynews.ro/SENZATIONAL-Amenzil...legale-+20+3758 Link to comment
laurentziu83 Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 (edited) Deci, LEGAL, proprietarii pot comunica datele unor cetateni arabi, chinezi, germani, suedezi, rusi si nu vor fi sanctionati! Sa inteleg ca, daca vine instiintarea ca te-a prins pe DN1 si tu comunici ca a condus Ossama bin Laden, nu se ia ca fals in declaratii??? Eu am trecut acum un an pe langa un radar care mi-a facut instant-on si la care politistii opreau cateva sute de metri mai in fata. Avand detector, mi-am dat seama de asta si am virat prima la dreapta, pe alt drum (in galati, statea radarul in valea de la inelul de rocada, in boschetii din spate de la Luxoil, si opreau in fata la Prisma, dar uitasera ca poti vira dreapta spre faleza). Ma asteapta aia si in ziua de azi sa-mi dea amenda, si nici la firma n-a venit vreo instiintare. De aceea, daca imi va mai face vreun politist instant-on pe soselele noastre, am sa ma fac ca nu-l vad. Doar daca vad ca intoarce si vine dupa mine am sa ma opresc. Atata timp cat ei stau la japca si stiindu-se cu musca pe caciula ca nu utilizeaza radarul corect, cam greu de crezut ca vor intoarce si vor veni sa ma amendeze si nu vor prefera sa prinda pe altul. Daca e pe constant-on si ma prinde, asta e, opresc fara sa comentez. Ca nu semnez si le zic sa trimita acasa, e alta poveste. Edited February 15, 2008 by laurentziu83 Link to comment
nrares Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Judecătoria Turda i-a dat câştig unui şofer care a reclamat că amplasarea sistemului video de pe DN 1 încalcă legea. Amenzile aplicate pe drumul expres DN 1 Turda - Cluj sunt ilegale dacă fotografiile care surprind maşinile care circulă cu viteză mare nu poartă menţiunea „Autotest“. O instanţă a Judecătoriei Turda a decis că fotografiile efectuate de camerele radar care nu poartă această menţiune nu pot fi acceptate ca probă. În motivarea sentinţei, judecătorul Corina Corovei de la Judecătoria Turda a ţinut cont de o normă legală a Biroului Român de Metrologie, care arată că „cinemometrele utilizate de Poliţia Rutieră trebuie să îndeplinească o serie de cerinţe, precum autotestarea aparatului“. Anulat pentru nerespectarea legii Acest viciu al legii a ieşit la iveală în momentul în care un tânăr din Turda a atacat în instanţă procesul-verbal de contravenţie. Dan Pantea a fost surprins de o cameră radar circulând cu viteza de 129,4 km/oră, drept pentru care a fost amendat cu 351 de lei şi i-a fost suspendat permisul pentru o perioadă de 30 de zile. Pantea a atacat procesul-verbal la Judecătoria Turda pe motiv că acesta este ilegal, deoarece camera radar folosită pentru înregistrare nu respectă normele de metrologie legală. „Paragraful 3.2.6. din norma de metrologie NML 021-05, aprobată prin ordinul directorului general al Biroului Român de Metrologie Legală nr. 153/2007, prevede că înregistrarea efectuată trebuie să conţină menţiunea că a fost efectuată autotestarea aparatului“, a susţinut Dan Pantea în faţa judecătorului. Procesul de la Judecătoria Turda a fost câştigat de Pantea, pentru că Poliţia Rutieră Cluj nu a putut face dovada că aparatele radar au funcţia de autotestare. De asemenea, instanţa de judecată a apreciat că un proces-verbal de contravenţie nu se poate bucura de prezumţia de legalitate, întrucât ar încălca drepturile omului. Comisarul Alexandru Mureşan a declarat pentru EVZ că procesul-verbal în cazul lui Pantea a fost corect întocmit şi că va discuta cu specialiştii dacă documentele trebuie să conţină şi formula „efectuării autotestării“. „Sunt mai multe procese de acest gen câştigate de şofer, dar noi vom face recurs“, a ţinut să afirme comisarul Mureşan. PRIMĂRII Câştig de două milioane de euro Pe tronsonul de drum Cluj - Turda, în vara anului 2007, au fost amplasate cinci camere de luat vederi. Potrivit protocolului încheiat de Consiliul Judeţean Cluj cu Poliţia Rutieră şi firma CODEC, care a instalat sistemul de supraveghere video, 59 la sută din sumele încasate revin firmei private, în timp ce 41 la sută intră la bugetul local al primăriilor din zonele unde sunt amplasate camerele. De la inaugurarea sistemului, au fost aplicate peste 59.000 de amenzi în urma cărora, potrivit unor estimari ale Poliţiei Rutierei, au fost încasaţi peste două milioane de euro. http://www.evz.ro/articole/detalii-articol...apoca-si-Turda/ Link to comment
Ami Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Logan galben B-11-AJA este radar!!!! Link to comment
zeneseu Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 (edited) Pentru cei care au avut probleme cu radarele fixe de pe Cluj-Turda: http://www.citynews.ro/SENZATIONAL-Amenzil...legale-+20+3758 Mie mi se pare cam pe langa "domnul politist" daca o fi vorba de vreunul. Face mari confuzii in privinta asta si cam vorbeste aiurea. Parerea mea. In primul rand - este necesara comunicarea in scris, obligatoriu prin fax sau posta, cand legea NU prevede expres un anumit mod de comunicare, deci ar trebui sa fie posibila comunicarea prin orice mod, inclusiv prin telefon; mi se pare aiurea, intrucat un raspuns oficial se face in scris. - nu include costul/pretul comunicarii in formularul pe care il trimit (timbrul postal, bani pentru fax sau pentru telefon etc. sau sa trimita ulterior banii pentru costurile necesare comunicarii); existe vreo lege care sa stipuleze ca institutiile publice sunt obligate sa suporte aceste costuri? - legea nu poate obliga cetatenii ca, in interesul organelor administrative, sa comunice, pe banii lor, datele solicitate, fiind obligatia institutiilor sa stabileasca adevarul si sa ii identifice cu certitudine pe soferii care au savarsit infractiunea; Avand in vedere ca articolul se refera la aparatele radar din zona Turda, mi se pare caraghios sa cataloghezi depasirea limitei de viteza ca infractiune. Iar intereseul nu e numai al institutiei publice, ci este si a cetateanului. Din cate stiu cetatenii sunt obligati sa colaboreze cu organele statului la rezolvarea unor anchete. - politia stabileste ca proprietarul sa comunice in termene foarte scurte (de 5 zile) numele persoanei care a condus autoturismul la data si la ora la care au fost surprinse de camerele video, in conditiile in care legea da dreptul ca un raspuns sa fie facut in cel mult 30 de zile (data postei); Chiar asa, care lege? Din cate stiu un astfel de termen e prevazut doar in dreptul administrativ , unde institutiilor publice li se impune sa dea un raspuns solicitarilor cetatenilor in maxim 30 de zile si nu mai mult. Parerea mea e ca se face confuzie intre capra si varza. - politia intocmeste un proces verbal de contraventie pe numele persoanei indicate de proprietarul masinii, fara sa obtina o recunoastere a acestei persoane ca a condus in momentul cind s-a depasit viteza. Inainte de a intocmi procesul verbal, politistul, conform legii, este obligat sa stabileasca cine a condus autoturismul si de ceea trebuie sa intrebe persoana indicata de proprietar, daca ea este cea care a condus, si abia dupa aceea sa treaca la intocmirea procesului verbal; ...Lucru care se stabileste prin declaratia proprietarului masinii si punct. Acesta este obligat de lege sa comunice datele corecte. In concluzie, punctul meu de vedere este acela ca "domnul politist" aflat sub acoperire este cam paralel cu jobul lui, -de altfel nu m-ar mira intrucat am intalnit politisti care habar nu aveau de termenul in care se poate intocmi procesul verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor- deci articolul e...no comment. Edited February 21, 2008 by ZeNeSeu Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now