Jump to content

Consum De Nubira I Si II Motorul De 1.6 DOHC si 2.0 DOHC


Recommended Posts

Din pdv-ul meu nubira are destula putere pentru cerintele mele. Un chip tuning nu va aduce in nici un caz o revolutie(e masina aspirata) dar in mod cert va aduce un set nou de probleme si o sa fii nevoit sa mergi cu benzina de co >98. Un chip tuning la o masina veche, careia nu-i stii trecutul si gradul de uzura al motorului este o loterie din care ai 95% sanse sa pierzi. Din pdv-ul meu faci chip-tuning pe o masina turbo, la care avantajele sunt clare, dara la o masina aspirata cu cativa kilometri facuti, la care in prealabil nu ai facut o verificare completa si o aducere in parametri de varf a motorului este inutila si riscanta.

 

PS: Ai condus nubira si ti s-a parut puturoasa sau de ce vrei chip-tuning neaparat?

Link to comment

Nu puterea era interesul prioritar, ci consumul, saau mai bine zis o optimizare consum/putere...Master tuner se lauda cu niste cifre interesante, de asta vream sa stiu daca stie cineva ceva concret

Link to comment

Despre ce optimizare consum/putere este vorba ? Cu alte cuvinte, producatorul motorului care are toata dotarea necesara pentru cercetare si masuratori atestate metrologic nu se pricepe si vine un nobody fara infrastructura necesara si declara rezultate mai bune doar din bitaraie?

Link to comment

Am observat ca Nubira mea consuma cam mult in afara. Avand in vedere problemele si reparatiile recente, intreb si eu: e posibil sa fie consumul mare din cauza sondei lambda defecta de pe evacuare si a TPS-ului? Afara am facut consumul plin-plin si la mers constant 80-90 a luat in jur de 8 pe o distanta de 250 de km, iar cu alta ocazie pe o distanta de 600 de km, dar cu reprize lungi de 140-150 km/h pe A2, si in rest 120 in afara, a luat cam 9 l/100km. Nu se justifica diferenta mica, normal ar fi la mers cu 80-90 cu masina goala sa ia 6-6,5 si mai mult la viteza mare. Avand in vedere ca acum am descoperit nist probleme, nu ma agit, dar sunt curios, pt ca in conditiile in care la fel e si la voi, nu vad de ce sa ma mai chinui sa merg cu 80-90 cand e soseaua libera si sa nu merg cu 120 km/h, ca e diferenta de 1 litru la 100 km. Multumesc.

P.S. : imi cer scuze, dar nu stiu decat foarte vag deocamdata rolul sondei lambda de pe evacuare si a TPS, mai ales in raport cu consumul.

Link to comment

Pai e relativ simplu, functie de informatiile de la sonda lambda ECM-ul comanda imbogatirea sau saracirea amestecului. Daca ele sunt eronate, e posibil sa mergi cu un ameste anormal de bogat -> consum mare, ulei diluat chiar, etc, fum, catalizator obosit, etc.

Link to comment

La nubira din 2006 NU ai TPS ci MTIA. Daca acesta nu este reglat corespunzator pe tester cand este montat ECM-ul nu poate sti pozitia clapetei =>consum mai mare, frana de motor proasta (nu detecteaza inchiderea clapetei). Daca sonda lamda merge aiurea consumul iti va creste chiar mai mult (dupa cum zicea mr_ ).

 

Ai nevoie de o diagnosticare buna, un mecanic cu cap (si experienta in MTIA, nubira fiind singurul daewoo produs in Romania cu MTIA in loc de IAC si TPS).

 

PS:Consumul este F mare, eu nu am reusit sa trec de 7.5% cu AC si fugareala serioasa, varfuri de 160, schimbat la 4500 etc...

Link to comment

Eu am avut pana acum aproape un an o Nubira I din 1997, imi consuma 15% in oras mers absolut normal si 9% afara. Cititind cat va consuma voua realizez ca a mea avea motorul cam terminat.

Acum vreau sa caut cat de curand o Nubira II cam la 8000 de euro SH. Sper sa gasesc ceva acceptabil. Si sper sa nu regret VW Passat 2002 pe care o sa-l marit curand :D

Link to comment

On topic aici, de data asta. Nu stiu exact consumul, in jur de 8 l/100 km, dar este sub 10!!! Ma bucur ca un copil... :) 312 km cu 30 de litri de benzina fara plumb de la Petrom, mers intins, 140-150 km/h, A/C destul de mult folosit.

Link to comment

Cam acum o luna, cand afara inca erau temperaturi oscilante, adica si sub si peste zero grade, am zis sa mai calculez si eu un consum urban, asa de control. Am mers cu ea ca de obicei, adica in mai multe regimuri in functie de trafic si la sfarsit a rezultat un consum de 10,4 litri la 100 de km (bineinteles cu ceva erori de la pompa), asa ca ceea ce scrie in datele tehnice la mine corespunde...

Link to comment

@Gica: Tu detii secretul consumului redus la nubira :) . Eu asta iarna vedeam cu ochiul liber cum cade indicatorul de benzina... Interesant de aflat este lungimea traseului care il faci, ora la care circuli, cat e aglomerata e zona, cati km faci pe zi prin oras, la cate rpm schimbi vitezele etc

Link to comment

Nu e nici un secret... :) , doar ca din reflex sau instinct folosesc foarte mult frana de motor (ma trezesc cateodata bagand si trapta I din a 2-a ca sa incetinesc la semafor.... :) ), iar vitezele le schimb la 2500 de ture, iar daca am nevoie de sprinteneala merg in 3000, mai mult nu prea permite traficul bucurestean oricum. Nimeni nu a observat nimic ciudat la stilul de condus, chiar e apreciata silentiozitatea masinii (Ca fapt divers, un coleg de la firma noastra din Croatia a venit in vizita si la semafor m-a intrebat daca am aprit motorul - acolo la el conduce Laguna 1.9 dci... :( )

Edited by Gica
Link to comment

Nubira I, 2000, 86000 Km, consum facut pe parcursul lunii februarie:

- urban 12-12,5%, in conditii de ger (-10C), cu portiuni de mers la serviciu in coloana numai cu viteza I, cel mult aIIa. Vara imi ia intre 11 si 12l/100, functie si de cat de grabit sunt.

- extraurban am incercat un drum cu viteza cat mai constanta (90-100km/ora) = 6,3%.

In conditii de viteze normale (50 in localitati si 120 afara) ia cam 7-7,5% cu AC.

Benzina Premium95 numai OMV sau Moll.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ultimul consum inregistrat de mine: 650 de km cu 50 de litri de BFP Petrom 95. Rezulta un consum mediu de 7,692 l/100 km. Traseul a fost Bucuresti-Brasov, apoi Bucuresti-Peris cu stat aproximativ o ora pe centura la Pipera la intoarcere, apoi Bucuresti-Lehliu, si mai departe de Lehliu pana la Lupsanu. Din totalul de km, aproximativ 100 sunt facuti in conditii de mers urban. A/C ocazional. Eu sunt extrem de multumit, deoarece pana la remedierea micilor neajunsuri pe care le-a avut masina consuma enorm, cu 50 de litri faceam cu indulgenta 450 de km in aceleasi conditii.

Link to comment

E bine, as zice un consum normal. Eu am mers maxim 900 de km cu 60 de litri de benzina (6.6%), tot asa mai mult pe-afara si un pic prin oras, dar am mers "la consum" atunci (vit. max=110km/h)

 

Care sunt micile neajunsuri pe care le-ai avut ? (scuze daca ai mai scris si nu am observat...)

Link to comment

Pai avea un tremurat suspect uneori la relanti cand stateam la stop, dar rar, si in plus, la mers constant 50-60 km/h avea niste mici ezitari, ca niste zmucituri. Concluzia dupa vreo 5 ore de tester si luate la rand piesele si schimbate cu altele noi, s-a ajuns la Sonda Lambda finala, si corpul de aspiratie, care avea un zgomot suspect la clapeta si nu ajusta corespunzator mersul la relanti. Micile ezitari si tremuratul erau ok, adica foarte fine si as fi putut trece peste ele, dar incepuse sa consume 10-11 la mers afara 80-90 constant si 14-15 si chiar 20 l/100 km in oras. Acum dupa inlocuire sonda si corp de aspiratie s-a schimbat treaba radical. Azi spre exemplu iar am fost plecat din Buc, 320 km, mers mixt, maxim 130 km/h, A/C din cand in cand, cu 20 de litri de benzina. Deci, dupa cum spuneai si tu, sub 7l /100 km, as fi putut si eu face 900 de km cu un plin, si am schimbat vitezele si la 4000-4500 in depasiri.

Link to comment

Dupa multe chinuieli am reusit sa-i mai fac si eu un consum: 52,4 litri pentru 690 km parcursi astfel:

1) Braila - Buzau - Ploiesti - Otopeni - Centura - A2 - Slobozia - Braila (460 km):

- la dus 100-110 km/h in afara, 60 km/h in localitati (75 km/h pe DN1 in localitati) mers fara prea mare graba

- oprire 2 ore la aeroport, cu reincalzire motor :( ;

- mers groaznic pe centura (~20 km in 45 min);

- 130 km/h constant pe A2, cca jumatate de drum cu AC pornit;

- 10 km de fatzaiala prin Slobozia ... drumuri scurte ... permanent AC;

- 80-90 km/h intre Drajna si Iazu cu AC permanent;

- 110 km/h cat de cat constant intre Iazu si Braila cu AC permanent (60 km/h in localitati);

2) Braila - Galati - Braila: 4 drumuri a cate 50 km fiecare. Regim de mers ... 40-60 km/h in Braila si Galati ... 120 km/h pe dig la primele 2 drumuri si 80 km/h la celelalte 2 (s-a bagat restrictie la 60 km/h si deja au rasarit cate 2 radare pe traseu :spumelagura: ... deci riscant). AC folosit cam jumatate din timp;

3) diferenta de 30-40 km (cu erorile de rigoare la drumurile de Galati) facuti in regim de mici drumuri prin oras.

Concluzia ... fata de medii de peste 8% am ajuns la 7,59% ... ceea ce e bine. Daca iau in calcul un consum urban de 11% (drumuri scurte, incalzire motor, AC permanent) ... obtin un consum extraurban de ~6,3% ceea ce este f. bine. Adevarul este ca si regimul de mers l-am "calmat" rau de tot ;) .

Da' tot nu ma apropii de consumul de catalog ... 5,3% :o extraurban. Mai insist!! O sa ma declar "fericit" la 5,9% ... sa fie sub 6%.

Am un prieten care a reusit sa scoata pe Braila-Bucuresti-Braila 5,9% cu o Toyota Avensis D4D in conditiile in care consumul de catalog e 5,7%. Da' zicea ca-l injurau si Trabanturile :D la halul in care a mers.

Link to comment

Reusit eu 5.9%, dar regim de hmmm...melc turbat, 80-90 km/h, mers la consum, demaraje line, trafic f lejer (sosea goala), numai 2 pers in masina, si alea slabute :) .Nu cred ca o sa se mai intample vreodata...

Link to comment

Metoda "plinului" - mers numai in oras (cate 3-4 km /zi), AC ocazional (sa zicem 10% din total drum), cauciucuri iarna pe fata :-? - total 100 km parcursi = 15 litri Petrom FPB 95... :( ...nu e cam mult?

Link to comment

La mers pe distante scurte, daca mai si incalzesti motorul ... nu e chiar exagerat consumul. E doar f. mare :D

Mai poate fi si diferenta de "click" la pompa. Eu in 95% din cazuri alimentez la acceasi statie, aceeasi pompa, deci diferenta tine doar de temperatura exterioara. Poate s-au mai adaugat si de aici 1-2 litri :banana: ... sau poate s-au scazut :o

Link to comment

:-? ...mda... eu aplic metoda plinului pana "curge " benzina :D ... caci daca las pompa sa tacane si atat... cred ca in rezervor imi raman 20 de litri de "spuma" > :) ... Daaa... 1-2 litri eroare pompa, cu 1-2 litri vapori de benzina "evaporati" datorita cresterii temperaturii din ultima perioada... ajung la un consum sub 10... :) )

Care ar fi cauzele unui consum marit de combustibil, in conditii de exploatare normala (fara "forja")? Eu zic asa:

1. Admisia: nu intra suficient aer - cauze: filtru aer imbacsit, IAC semi/defect, clapeta de acceleratie decalibrata (surub reglaj pozitionat gresit).

2. Circuit de alimentare cu benzina: circuit retur benzina infundat, injectoare decalibrate, pompa benzina fara debit :-? .

3. Electrice: bujii, fise bujii.

4. Defectiuni motor: compresie scazuta (se impune segmentare), ghiduri supapa defecte, ax cu came uzat...

... Mai adaugati si/sau modificati si voi daca e cazul...

Edited by nino
Link to comment

Am alimentat acum cateva zile de la Petrom cu 10 litri de benzina de 95 in momentul in care a inceput sa se aprinda becu'. Am facut deja 110 km numai prin oras si nu s-a aprins inca inculpatul. Oare sa se fi defectat sonda? #-o

Link to comment

S-a aprins becul la 116 km! Rezultatul: 8.7 litri la 100km parcursi in oras. Ieri am pus 21 l de Top99 tot de la Petrom si am facut 245 km in afara, mers constant 80-100 si s-a cam apropiat indicatorul de nivel de unde era inainte de a alimenta. Mai vad azi cat mai consum si mai calculam. Oricum, se pare ca o mare influenta asupra consumului o are si cifra octanica a benzinei folosite.

Edited by Florinut
Link to comment

:ontopic: Dupa cum ma asteptam, am mai facut inca 4 km si s-a aprins becul de la benzina. Deci un total de 248 km cu 21 litri de Top99 de la Petrom, distanta parcursa in afara 245 km cu 80-100km/h si mers lin, restul 3 in oras. Rezulta un consum de aprox 8.4 litri la 100 km pt afara localitatii. Este evident ca benzina folosita are mare influenta asupra consumului. In ambele situatii eram doar eu in masina, fara pasageri.

 

:o fftopic: Scuze pentru postarea consecutiva...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...