strumfuadi Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 poate nu ai intzeles, dar Flex shi confortul sunt doo chestii care nu prea stau impruna.. daca ar putea sa renuntze la cauciucuri shi sa mearga pe shine ar face'o! Link to comment
FLEX Posted March 16, 2005 Author Share Posted March 16, 2005 ca bine le zice strumful! Ce am observat, dind o tura cu masina lui NFS, care are San Remo ca ale mele, dar cu 155/65-13: fata de standard masina e mult mai incisiva in viraje (nus' cum sa explic, e mai curata traiectoria) si e ceva mai dura in reactii ( se simte fiecare pietricica), dar e ceva mai labartata decit a mea (tendinte de glisare mai accentuate); concluzie: conteaza jantele, dar conteaza si latimea cauciucului daca vrei sa stea mai bine pe drum. Io m-am framintat o gramada daca nu cumva am aruncat banii pe caucioace mai late, dar am ajuns la concluzia ca e important fiecare milimetru de profil in plus pentru tinuta de drum. DISCLAIMER: aveti grija ce va doriti, fiindca s-ar putea sa se implineasca! Eu stiu exact ce vreau de la masina asta si spre ce caracteristici imi indrept modificarile, dar ginditi-va bine-bine daca ceea ce veti obtine e pe gustul vostru. Link to comment
bobi Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 Parerea mea este ca se preteaza foarte bine un 165/65 sau 70/13.Mai late deja mi se pare prea mult.Totusi e matiz. Link to comment
bobi Posted March 20, 2005 Share Posted March 20, 2005 Mi-am pus jantele cumparate de pe forum(CMS pt matiz la 4,5 mil) si caocioace 165/65/13.Fratilor sunt super, se lateste masina ,ai stabilitate mai buna,volanul merge la fel,deci pentru cei interesati e o combinatie buna -jante aluminiu+anvelope mai late.Sincer,acum as fi dat si 6 mil pe ele.Dar nu asta este esential ci faptul ca in curbe te simti altfel decat cu rotile originale,ai alta stabilitate,alta tinuta de drum. Link to comment
sprite Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 DISCLAIMER: aveti grija ce va doriti, fiindca s-ar putea sa se implineasca! Eu stiu exact ce vreau de la masina asta si spre ce caracteristici imi indrept modificarile, dar ginditi-va bine-bine daca ceea ce veti obtine e pe gustul vostru. Uite altă încercare... băi, şi s-a împlinit! Alessio MonteCarlo (model 2005); 5,5Jx13; 4x114,3; ET(offset) 35; diam. de centrare 69,1; anvelope 165/70 R13. Sursa: jantealuminiu.ro (cartuning.ro) Pret:12,000,000 rol Alte accesorii: antifurt cod unic: 800,000 rol valve inox: 50,000 rol/buc Link to comment
florinbad Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Ptiu, drace! M-ai facut pulbere S"> ... Matizul arata extraordinar! Si uite ce s-a latit buburuza! Zi-ne ceva de stabilitate, consum, zdranganeli la trecerea peste gropi, kilometraj (cum apeciezi viteza? Pui in plus sau in minus câtiva kilometri?) etc. Bravo ! Link to comment
sonyk Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 sprite ai schimbat si gumele sau ca dimensiune sunt tot alea standard din magazin? Link to comment
FLEX Posted June 13, 2005 Author Share Posted June 13, 2005 sonyk, tu ai citit mai sus? 165/70-13, ca cele de Dacia cu jante Canada, pe 5,5). BRAVOS, sprite! ce mistoc arata un Matiz cu jante aliate si proaspat spalat! ... io nu l-am mai vazut pe al meu asa de ... 5kkm! Link to comment
sonyk Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 da flex dar eu cum nu mi-am luat inca un matiz nu stiam dimensiunile standard Link to comment
sprite Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Zi-ne ceva de stabilitate, consum, zdranganeli la trecerea peste gropi, kilometraj ...păi a zis foarte bine bobi, niţel mai sus. Zdrăngăneli în plus? Nu... păi, de unde? Poţi, în schimb, să "mergi" pe liniile de tramvai; nu mai "cazi" între ele! În ceea ce priveşte vitezometrul/kilometraj: ...diametrul roţii fiind mai mare, => viteză mai mare (cu circa 8 kmh, dar te încadrezi in indicaţiile vitezometrului - care, se ştie, arată niţel mai mult) => distanţa parcursă "e mai scurtă"! Am comparat cu un Matiz nou (cu anvelope stock 155/65): acelaşi drum, jurnaliere resetate concomitent, mers "în coloană", unul după altul, oprit în aceeaşi curte - diferenţă 11 km - mai puţin eu, dintr-un total de 250. Consumul nu s-a modificat, sau s-a modificat mult prea puţin. Tip: anvelope mai late/înalte (165/70, de exemplu), se pot pune şi pe jantele din fabrică, cele de tablă. Nu ating nicăieri şi efectele sunt aproximativ aceleaşi. Verificaţi întâi dimensiunile care merg, aici: http://www.chris-longhurst.com/carbibles/tyre_bible.html Link to comment
sonyk Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 mai este un topic la piese auto asemanator!de ce ne le lipiti intre ele? Link to comment
NFS Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 pt ca aici vorbim numai de matiz! Link to comment
BogdanG Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 @NFS tu ai pastrat aceleasi cauciucuri ? Te intreb pt ca am observat la golful meu o ciudatenie ,inainte aveam 175/13 si aveam un consum de 6,5% iar acum am trecut pe 155/13 si mi-a scazut consumul la 5,5% desi diferenta nu era mare . Link to comment
NFS Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 DA, n-am avut chef sa-mi bat capul... nu mi-am luat jante din dorinta de tunning, pur si simplu ca sa arate mai bine (poti sa-i zici moft), asa ca am pastrat dimensiunile standard pe cit posibil. In plus, investisem deja in caucioace bune (asta pt ca erau necesare) si nu am vrut sa stau sa mai alerg dupa altele. Link to comment
priest Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 ca bine le zice strumful! Ce am observat, dind o tura cu masina lui NFS, care are San Remo ca ale mele, dar cu 155/65-13: fata de standard masina e mult mai incisiva in viraje (nus' cum sa explic, e mai curata traiectoria) si e ceva mai dura in reactii ( se simte fiecare pietricica), dar e ceva mai labartata decit a mea (tendinte de glisare mai accentuate); concluzie: conteaza jantele, dar conteaza si latimea cauciucului daca vrei sa stea mai bine pe drum. Io m-am framintat o gramada daca nu cumva am aruncat banii pe caucioace mai late, dar am ajuns la concluzia ca e important fiecare milimetru de profil in plus pentru tinuta de drum. DISCLAIMER: aveti grija ce va doriti, fiindca s-ar putea sa se implineasca! Eu stiu exact ce vreau de la masina asta si spre ce caracteristici imi indrept modificarile, dar ginditi-va bine-bine daca ceea ce veti obtine e pe gustul vostru. <{POST_SNAPBACK}> fata de ce standard? te referi la jenti? 155/65-13 sunt cauciucurile standard... ce influenta poate avea schimbarea jentilor atata vreme cat dimensiunile cauciucurilor raman identice? Link to comment
FLEX Posted June 20, 2005 Author Share Posted June 20, 2005 Standard = jante de otel 4,5J13 cu caucioace 155/65-13. Ce aduc in plus jantele de aliaj: o precizie mai mare a inscrierii pe traiectorie, ventilare mai buna a frinelor. Ce aduc caucioacele mai late: stabilitate superioara Pentru ca tacimul sa fie complet, ar mai trebui si neste amortizoare ... Link to comment
priest Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Sa inteleg ca pe jantele de maty marca CMS putem pune fara probleme cauciucurile cu care a venit masina? Eu le-as lua chiar daca la capitolul estetica nu stau bine cu conditia sa nu schimb cauciucurile... altfel e o investitie cam mare! Link to comment
FLEX Posted June 22, 2005 Author Share Posted June 22, 2005 Domnu', in general SE RECOMANDA ca latimea cauciucului sa fie mai mare cu 20mm decit latimea jantei, dar treaba e cu dus-intors, mai ales la dimensiuni mici ale jantei. Daca prin montarea jantelor de aliaj urmaresti exclusiv scopuri estetice, poti monta linistit aceleasi caucioace. Link to comment
dan22y Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 baieti am si eu o intrebare? nu de mult am revenit pe meleagurile noastre dupa o luna jumate in spania, in excursie, nu din alt motiv. Bun ... am gasit de la un prieten 4 buc genti aliaj. Pe spatele lor in interior scria 5Jx13 cu 4 gauri. Intrebarea este s-ar potrivi pe matiz? am masurat diametrul interior si are in jur de 69 mm. pretul lor este de 150E toate 4 buc plus cauciucurile de pe ele care sunt de 175/70/13 cam mari pt buburuza nostra. Link to comment
NFS Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 In interior tre' sa scrie LK 114. Atunci sunt bune, se potrivesc la prezoane. Daca scrie LK 100 nu se potrivesc la Matiz! Link to comment
Maharul Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 (edited) baieti am si eu o intrebare? nu de mult am revenit pe meleagurile noastre dupa o luna jumate in spania, in excursie, nu din alt motiv. Bun ... am gasit de la un prieten 4 buc genti aliaj. Pe spatele lor in interior scria 5Jx13 cu 4 gauri. Intrebarea este s-ar potrivi pe matiz? am masurat diametrul interior si are in jur de 69 mm. pretul lor este de 150E toate 4 buc plus cauciucurile de pe ele care sunt de 175/70/13 cam mari pt buburuza nostra. <{POST_SNAPBACK}> S-ar putea ca jantele sa se potriveasca (daca verifici ce a zis NFS) dar anvelopele nu se potrivesc mai mult ca sigur. Cota maxima care se poate pune la Matiz (pe 13") fara riscul ca atinge: 175/60 R13. Asta daca ai Matiz standard adica nu ai modificat caroseria. Edited July 6, 2005 by Maharul Link to comment
dan22y Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Mltumesc de raspunsuri, am omis treaba sa ma uit in interior sa vad daca scrie LK 114. Am sa dau un telefon sa ma interesez. Link to comment
vio.p Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 nu am citit tot ce scria mai sus, dar... ce jante a ti gaasit prin bucharest? cu ce dimensiuni? la ce pret? unde( la ce firma, magazin, etc) ? ca alea din metro sunt cam naspa Link to comment
NFS Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 nu am citit tot ce scria mai sus, ... Ma gandesc ca am putea sa-ti facem un rezumat, ce zici? Link to comment
pesteimputit Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 tu trebuie sa te gandesti altfel.. cat vrei sa dai pe jante??? nu de lata dar o pereche de jante bune sar de 15 milioane Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now