madkat Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 (edited) Un releu ar fi bun - asta pentru a nu solicita suplimentar cel al dezaburirii. As fi curios ce consum are o folie d-asta de dezaburire. Despre variatia de ralanti - Si eu o am, cand dau drumul la multi consumatori - la dezaburire se simte cel mai tare. Dar ar fi scuzabil, am oricum ralantiul oleaca mai mic decat ar trebui. Pana nu imi pun la punct interfata sa vad exact cat, nu umblu la treaba asta. @Mircea - cablurile de masa le banui si eu, cu toate astea, am 14.4V pe borne, cu faza scurta aprinsa, d-aia le-am lasat in pace. @zeneseu - pana sa se faca 2 ani, mi se reduce sensibilitatea timpanelor, deja a inceput Edited November 26, 2010 by madkat Link to comment
Mircea Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Ia fa un idle learn cu mai multi consumatori cuplati simultan cu AC-ul si vezi ce se intampla. Caderea aia de tensiune tre' sa fie identica pe diverse puncte ca sa arate ca n-ai pierderi. Link to comment
madkat Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Stiu am masurat pe bloc si la baterie doar Idle learn i-am facut acum muuuult timp, nici cand i-am desfacut motorul nu i-am scos borna. O sa ii fac un idle learn cu faza scurta si dezaburirea, ca AC-ul nu a mers toata vara, si sa-l repar acum nu se merita. Link to comment
Dj_Dark Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 (edited) Nu mi se pare, variatia de ralanti la pornirea consumatorilor electrici este clara. Despre variatia de ralanti - Si eu o am, cand dau drumul la multi consumatori - la dezaburire se simte cel mai tare. La orice generator (alternator in cazul de fata) cu cat se aplica o sarcina electrica mai mare, cu atat rotorul se va invarti mai greu. Automat, motorul trebuie sa compenseze. Deoarece sarcina electrica apare instand si IAC-ul e un servomotoras care are o oarecare intarziere, apare fenomenul mentionat. In functie de uzura IAC-ului, de corectitudinea ilde learn-ului si de alte obturatii ale admisiei, fenomenul e mai mult sau mai putin vizibil. Edited November 26, 2010 by Dj_Dark Link to comment
Costi VLN Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 (edited) In principiu nu e foarte greu,insa e nevoie de migala si ceva rabdare. Piesele le-am gasit in Vitan,pe patura cum se zice.Si anume,2 motorase pt oglinzi electrice,[eu am luat 3 si bineam facut veti vedea de ce]buton de reglaj cu mufa aferenta,3 m de cablu cu 5 fire,suruburi de 3 lungi de 40mm,6 buc.A mai fost nevoie de 2 geamuri de oglinda cu incalzire de Logan,p-astea le-am luat noi sa nu am probleme cu ele.Total preturi pe materiale a fost in jur de 150 lei. Pt inceput e de lucru in casa.Si anume: ----Se demonteaza oglizile originale.Se scot geamurile,se desfac plasticele,se demonteaza reglajul manual,manetuta cu cabluri si tot ce mai e p-acolo.Dupa asta se desface suportul metalic,cel in care se monteaza reglajele.Motorasele de Logan sant de aceeasi marime si se potrivesc perfect,insa e nevoie sa se rupa acele tamburuse filetate in care se infileteaza reglajul de carcasa,se da semn dupa cele 3 gauri ale motoraselor de Logan si se gauresc cu spiral. ----Apoi se monteaza noile reglaje pe suportul original.Se trag firele si se asambleaza oglinda la loc. ----Dupa asta intr-un lighean cu apa fiarta am bagat toate cele 4 geamuri de oglinzi.Am desfacut geamurile si carcasele de plastic de pe cele de Cielo,apoi le-am desfacut si pe cele de Logan.Am pus de-o parte si m-am apucat sa dezlipesc folia cu rezistenta pt incalzire.Trebuie avut grija la dezlipire sa nu intrerupem continuitatea rezistentei. ----Dupa ce am dezlipit foliile,le-am sters bine de apa si cu ajutorul unei benzi dubluadezive subtiri am lipit foliile pe geamurile de Cielo.Am facut semn unde ies pinii pt incalzire,am dat gauri in carcasa geamului si montat si rama de plastic a geamurilor.Montate pe motorase,facut proba cu un traf de 12v,mers perfect. Acum trecem in masina. ----Intai am dat fata din dreapta jos,am tras cablul prin burduf,din interior spre exterior,aici folositi o surubelnita in + lunga pe care lipiti cu banda izolatoare firul si dupa ce scoateti burduful din prinderi trageti firul.Apoi am legat firele oglinzii de cele trase,tinand cont de culori.Aici am folosit si o rola de pasla cu adeziv,gen ce se foloseste pt instalatii auto.A iesit instalatia ca din fabrica. Motorasele de Logan au trei fire,galben verde si albastru,care e si comunul,mai sant 2 fire negre pt incalzire. ----Dupa ce s-a fixat oglina si sa tras cablul,am montat fata de usa la loc. ----Apoi am demontat torpedoul,cass-ul,masca inferioara a volanului si am tras firul,la fel invelit ibn acea rola pislata,sa nu apara greeri in bord.Nu ca n-as avea. In dreptul volanului am sectionat firul si am scos cele 2 fire nedre,pt incalzirea oglinzilor. ----Apoi,am tras cablul si prin burduful usii stangi,dupa care am dat fata de usa jos.Montat oglinda,tras cablul si cu ajutorul schemei am facut legatura mufei butonului.Alimentarea am luat-o de la mufa mica a blocului de comanda a geamurilor electrice,firele groase rosu + si negru -.Apoi am legat si incalzirea pe aceleasi fire ca in dreapta. Aici am patit o belea,nu se pupau motorasele.Unul dintre ele avea comenzile total pe dos.Mam gandit sa inversez alimentare si functiona perfect,insa cealalta relua aceeasi funtionare pe dos.Noroc,ca cumparasem 3 motorase si am montat altul,care se "pupa"cu cel din oglinda dreapta.Ce ziceam la inceput. ----Am luat butonul,am calculat diametrul,am ales o freza potrivita si am dat gaura de montaj,exact deasupra butoanelor de comanda geamuri electrice.Apoi am montat fata de usa la loc. ----Dupa asta am scos plasticul ceasurilor de bord,cel cu butoane.Am tras mufa de la dezaburire si am cojit cablul sa ajung la metal.Apoi am legat cele 2 fire de la dezaburire din cablul tras pe sub volan si le-am legat la firele mufei,unul la cel mov si altul la negru. Facut proba si dupa ce am vazut ca functioneaza am montat totul la loc. Bag si ceva poze din timpul lucrfarii. Cam asta e,e ceva de munca insa merita,cel putin incalzirea e chiar foarte utila. Voi baga si poze cu schema,sant utile,fara ele esti mort.Nu faci nimic. Daca aveti intrebari nu ezitati... Edited November 26, 2010 by velican_costi 6 Link to comment
Englishman Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Admir munca si rezultatele finale, sunt demne de toata lauda. O intrebare, Costi : ai lipit folia pe oglinzi cu banda dublu adeziva, dar pe oglinzile de logan erau prinse cu un soi de adeziv, din cate mi-am dat seama. De ce nu ai folosit si tu tot un adeziv? Zic asta ca ma gandesc ca indiferent de grosimea benzii folosite, nu se pierde din eficienta contactului direct oglinda-folie? Link to comment
Costi VLN Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 Englezule am folosit banda adeziva pt ca era de calitate si foarte subtire,nu afecteaza in nici un fel transmisia caldurii. E gen scotch. Uitge o poza sa intelegi mai bine. 1 Link to comment
TBird Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Madkat ziceai tu undeva ca esti curios cat consuma o folie pentru incalzire oglinda. Cea de logan consuma 11W aprox 1A. M-am apucat si eu sa le pun, am pus in dreapta mai am oglinda stanga. Mare dar foarte mare chin este cu acel burduf de la usa, am luat la rand toate neamurile de la maimuita in coace. Velican nu m-am lamurit unde ai legat tu incalzirea pentru oglinzi ? Direct la butonul pentru dezaburire luneta ? Sau cum ? Link to comment
Costi VLN Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 TBird,incalzirea am legat-o un fir pe negru,masa si celalalt pe visiniu,ambele luate de la butonul de dezaburire.Astfel,incalzirea tree la randul ei prein releu. Link to comment
TBird Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Mai exact cum ? Ai "jupuit" cablurile acolo si ai legat de ele ? Nu merge masa legata in usa pe undeva ? Link to comment
Costi VLN Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Exact,am jupuit putin firul si l-am legat.Practic masa o poti lua si din usa. Link to comment
kinderu56 Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 nu prea merge sa legi masa pe usa pentru ca aceasta are elemente in miscare (balamalele) si cu timpu nu vor mai functiona oxideaza,lega masa pe stalp in interioru masini unde ai si firu de dezaburire pentru luneta Link to comment
TBird Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 Salutere, intre timp le-am montat. Nu cred ca este cazul de facut un fel de tutorial pentru ca au facut altii inainte. Le-am legat la butonul pentru dezaburire, aici am de facut o singura precizare. Velican spunea ca a legat la un cablu visiniu si unu negru, la mine nu exista nici un cablu visiniu si cu aparatul de masura am depistat cablu violet si negru. Deci poate o fi la fel si la altii, visiniu si negru. Acum impresii. In oras si pe loc, functioneaza foarte bine, la drum nu se incalzesc deloc le raceste aerul rece care le loveste. Aveti idee cum sa le leg pentru o mai buna functionare? Am inteles ca se pot pune separat pe un releu ? In rest numai bine si ochii in patru Link to comment
Dj_Dark Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 (edited) Cel mai bine identifici pinul releului de dezaburire luneta si le legi direct acolo, firul ala care duce la buton e proiectat doar sa aprinda becul butonului cand e actionat. PS Conteaza si grosimea cablurilor folosite. Releul e suficient, din ce am vazut eu espero (care are din fabrica asa ceva) are acelasi tip de releu. Edited December 24, 2010 by Dj_Dark 1 Link to comment
TBird Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 Pai cred, firul care ajunge la buton este mic cred ca are 0.50. Firele care le-am pus de la rezistente are 1.5 Dupa sarbatori cred ca o sa caut cum zici tu, pare mai simplu Link to comment
Costi VLN Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 T-bird,Incearca firul mov,la mine culoarea e un visiniu pal,seamana o idee cu movul.Daca nu ai alt fir sa se asemene la culoare,e clar ca e cel mov. Link to comment
TBird Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 A nu velican, ca firul l-am identificat sunt si legate etc. Da nu sunt eficiente, acum am identificat cablu de la releu, le bag acolo dupa sarbatori. Link to comment
madkat Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 (edited) Am adunat de-a lungul timpului doua ansambluri motorase (identice stanga dreapta, doar diferite ca si pozitie de montaj) si un buton de comanda - oglinzi electrice. Vreau sa ma apuc de montaj insa nu mi-e clar cum se dau jos geamurile (oglinda propruzisa) fara a fi pericol de spargere. La Cielo cu oglinzi GLE (rotunjite) merci anticipat. Edited July 8, 2011 by madkat Link to comment
KumKum Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Tragi pur si simplu de oglinda, dar mai cu grija asa, ca nu se sparge. Pe spate cam asa arata, bine asta e de espero, a fost donatoare de folie pt incalzire. Link to comment
madkat Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Pe spate stiu cum e - ca am schimbat geamul acum vreo patru ani - la cea din dreapta Si a iesit f greu rama din poza ta... Am incercat si acum, si nici nu se clintesc Link to comment
KumKum Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Alta modalitate nu este decat sa tragi de ele, eu nu-mi aduc aminte sa aiba un sistem suplimentar de prindere... Link to comment
ZDN Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Incearca sa tragi de ea, cu o ventuza pentru transportat sticla. Link to comment
KumKum Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 @Madkat, ai reusit pana la urma? Link to comment
madkat Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Incer in weekend - in cursul saptamanii nu am vreme. postez rezultatul, oricum. Link to comment
valt3r Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Cateva minute tinute in apa calda ar trebui sa inmoaie plasticul ala si sa iasa mai usor. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now