Mike1 Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Oricum sa ne ti si pe noi la curent cu rezolvarea problemei tale si sper ca in cel mai rau caz sa fie doar o problema de la tacheti si nu una mai ampla. Bafta multa Link to comment
Wolfman Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 (edited) Pune iar CASTROL 5W40 TXT SOFTEC, OMV-ul ala nu cred ca se impaca cu motorul tau; daca bataia se mentine, schimba doar tachetii care bat, de obicei ultimii doi (de sub busonul de umplere). Edited July 14, 2005 by Wolfman Link to comment
B-50-DEY Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 (edited) Multumesc pt. raspuns, clar o sa caut castrol 5W40 txt si o sa schimb tachetii...voi ziceti ca de la ei se aude tacanitul acela!? sa=i schimb doar pe cei doi de sub busonul de la ulei, sau pe toti? Astept si o parere din partea lui Ovi_Jer si va tin la curent cum rezolv problema. Edited July 14, 2005 by B-50-DEY Link to comment
Mike1 Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Asta si in functie de ce ti se spune la service, dar o idee buna ar fi sa-i ai pe toti noi, deci cu uzura 0. Sa vedem si ceilalti ce opinii au Link to comment
EXE Posted July 14, 2005 Author Share Posted July 14, 2005 Daca inainte de a schimba uleiul castrol cu omv nu-ti bateau tachetii e clar ca de la ulei e. Link to comment
B-50-DEY Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 deci uleiul omv l-am schimbat la 60km iar acum masina are 69500km...si a inceput sa se auda tacanitul mentionat de aprox. 100-150km...sa incerc sa schimb uleiul inainte de a incepe sa schim tacheti, culbutori...nu stiu ce sa zic... Link to comment
Vlad Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 pai uleiul se schimba la max. 10.000km sau l6 luni...eu in bucuresti niciodata nu l-am lasat mai mult de 8000 Link to comment
B-50-DEY Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 pai la 10000 schimb uleiul, cu toata ca daca este sintetic merge si 15000...eu am schimbat uleiul la fiecare revizie adica la 10km deci nu este asta pb. ...cred ca asta a fost ghinionul meu...sper sa nu fie grav Link to comment
Vlad Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 s-ar putea sa nu fie nimic..depinde acum de tacanitul ala...eu ce sa mai zic..cum ies din oras si merg mai tare suge ulei, in oras nu, luni ma duc sa vad ce tre' sa fac..da parca vad...ca ma fac cu motor nou Link to comment
ovi_jer Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Bate si la rece si la cald?Schimba uleiul si vezi daca continua bataia. Link to comment
B-50-DEY Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 da bate si la rece si la cald...se aude un tacanit din partea de sus a motorului...si nu stiu ce ar putea fi...tacheti,culbutori sau axa cu came...pai si daca schimb uleiul si apoi trebuiesc schimbate una din aceste piese nu-l pierd... Link to comment
ovi_jer Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Nu se pierde.Daca continua bataia inseamna ca sa blocat vreun tachete sau uzura e mare la vreun culbutor.Motorul merge rotund ca inainte? Link to comment
B-50-DEY Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 DA merge perfect rotund asta ma mira si pe mine...nu mananca pic de ulei...masina a fost ingrijita nu a fost alergata, ulei bun schimbat la timp...sa vad o sa incerc sa-i schimb uleiul sa vad daca se schimba ceva...daca nu la ce sa ma gandesc la tacheti (astia am inteles ca au viata mai scurta) sau culbutori!?...sper sa nu fie axa cu came... Link to comment
sorin77 Posted July 18, 2005 Share Posted July 18, 2005 la mine, la Cielo tot '96, se aude o bataie la tacheti cu motorul rece (mai ales iarna).... Tata a utilizat de la bun inceput numai ulei Shell 15W-40 (nashpa sau nu dar el asa a facut) Acum ca masina a incaput numai pe mana mea am hotarat sa schimb uleiul, am pus Mobil 10W-40. Sigur ca in prealabil am spalat motorul pe interior cu o solutie cumparata la cca 70k lei vechi, si conform cu instructiunile atasate am pus solutia in motor pentru cca 3 min, mers la ralanti, neaccelerat. Apoi am golit continutul motorului, am pus filtru nou de ulei + Mobil 10W-40. Am pornit motorul si surpriza: mergea mai linistit motorul, nu mai faceau zgomot tachetii. Dar din pacate chestia asta a tinut numai in primele zile de functionare cu noul ulei. Dupa cca 1-2 sapt. imi pare ca a aparut din nou zgomotul respectiv la rece - poate nu la fel de tare ca inainte, dar e acolo ... In rest motorul ii mergea bine motorul si inainte si dupa schimb. Nu stiu inca ce concluzie sa trag, o fi intradevar uleiul mai bun, sau doar faptul ca am spalat motorul inainte de schimbul de ulei a curatat anumite orificii care dupa o vreme se vor colmata din nou. Ori o fi din pricina filtrului nou de ulei ... Oricum cu noul ulei am ca efect secundar faptul ca imediat dupa ce pornesc motorul imi ramane becul de presiune la ulei cu 0,5 pana la 1 secunda mai mult aprins decat o facea inainte... dar asta nu e o problema. Tot o observatie a mea este ca daca iau o picatura din Mobil 10W-40 pe degete pot constata ca nu lubrifiaza prea bine, asta e pur si simplu o constatare personala, si sunt constient ca nu astfel se masoara calitatea unui ulei ... si totusi parca nu aluneca ca uns ... Acum intreb si eu daca sursa zgomotului sunt respectivii tacheti, dar sa zic ca nu ii schimb -ca nu ma deranjaza- totusi care este efectul pe termen lung daca ii mentin in continuare pe motor? Ce se mai strica si de ce? Link to comment
B-50-DEY Posted July 19, 2005 Share Posted July 19, 2005 Samabata am programare la mecanic sa rezolv problema, o sa va spun cum s-a rezolvat, o sa schimb si uleiul, filtru de aer si ce o mai fi nevoie. Nu stiu ce sa zic _sorin77_ dar cred ca pot afecta axa cu came... Bafta Link to comment
cristeck Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Zgomotul nu poate sa fie si de la injectoare? Dupa cate stiu eu un astfel de zgomot poate fi generat atat de tacheti cat si de injectoare. Ar trebui verificate si astea. Link to comment
B-50-DEY Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 De la injectoare!? chiar nu stiu ce sa zic. Mecanicul mi-a zis ca de la tacheti, axa cu came sau culbutori...sambata sper sa rezolv problema Multumesc Link to comment
rexpopuli Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 si mie mi-a zis mecanicul ca tacanitul care se aude in partea superioara a motorului e de la injectoare, nu de la tacheti... dar vorba e, e normal sa tacane asa injectoarele? sau trebuie verificate? ce probleme pot sa apara la ele, in afara de infundare? Link to comment
BlueBear Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 (edited) Cum poti sa-ti dai seama daca e tacanit de axa sau injectoare: dupa ce se incalzeste motorul apasati clapeta de acceleratie. Daca se mai aude tacanit e de la axa (sau ce e langa ea...culbutori, tacheti) . Tacanitul de injectoare se aude numai la relanti. Edited July 20, 2005 by BlueBear Link to comment
expero 16V Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 N-as vrea sa fiu eu ala de dau vesti proaste insa uite posibilitatile tale : 1. Bataie injectoare . Astea bat altfel decat tachetii si masina e clar ca nu mai merge rotund . Eu as exclude , insa scapi usor daca ar fi sa fgie asa. 2. Bataie tacheti . Mai multe posibilitati : In primul rand tre' stabilit daca s-a afectat axqa cu came . In al doilea rand trebuie schimbati toti tachgetii daca vrei sa faci o treba buna . Ei se decompreseaza daca vrei sa schimbi numai doi si s-ar putea sa nu mai iasa motor dupa aia . Oricum is ieftini si tot daca umbla schimbai pe toti. Cauze : a - pompa de ulei fara presiune ( proprie experienta la opel ) . Roaga-te sa nu se fi stricat demult , astfel incat sa fi afectat tacheti si altele. b - un canal infundat . Mica sansa dar teoretic se poate . c - tachetii in sine de prosti ce-au fost ei . 3. Bataie de piston sau de segment spart . E relativa treaba pt. ca tachetii bat in general la rece si nu si la cald . Deasemenea , auditiv , nici un mecanic nu poate sa diagnosticheze concret ca-i bataie de tacheti . Si ti-am zis daca bat si la cald , am mari dubii cum ca ar avea legatura cu tachetii . Asta daca nu e punctul 2.a sau 2.b . 4. In ultimul rand , in manualul de service Daewoo , la bataie la cald a motorului te mai trimite si la cuzinetul de la biela . In acest caz trebuie vazut arborele daca mai e la cota standard si etc... Sa nu ma injuri , posibilitati mai sunt multe , insa eu ti le-am zis pe alea principale . Pana nu desfaci motorul n-ai de unde sa stii si astea-s simple supozitii. Link to comment
B-50-DEY Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 (edited) merci mult _expero 16V_ pt. raspunsul tau detaliat si complet. Deci la mine sigur nu este de la injectoare si sper sa nu fie nici piston sau segment spart pt. ca mecanicul a spus ca este clar din partea de sus a motorului...acum cum imi e norocul, ce sa mai zic... parerea mecanicului la care am fost si a facut o diagnosticare desfacand capacul se sus a spus ca mai mult ca sigur este de la tacheti, axa cu came nefiind afectata deoarece nu prezinta urme...exact asa mi-a spus, eu nu ma pricep...deci sper sa fie de la tacheti pe care o sa-i schimb pe toti ca sa nu existe diferente intre ei.Sambata ma duc sa rezolv problema, va tin la curent iar sfaturile sunt bine venite. Multumesc As vrea sa stiu tachetii daca ii cumpar pe toti si ii schimb, trebuiesc si reglati (sau fiind hidraulici se autoregleaza), operatiunea este dificila? Multumesc Edited July 21, 2005 by ovi_jer Link to comment
5orin Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Motorul emite un zgomot metalic (nu foarte deranjant,totusi) atunci cind merge la relanti, iar cind este turat, zgomotul respectiv se percepe mai greu. (as putea spune ca motorul merge "ceas", pentru ca chiar asa se aude, ca un ceas care merge repede...probabil ca stiti despre ce vorbesc). L-am intrebat pe un mecanic care e cauza si,asa cum banuiam, mi-a spus ca de vina sint tachetii, dar ca nu se poate spune exact care din cei 16 are probleme si in concluzie trebuie inlocuiti toti (16 x 500.000 = 8 mil., fara manopera !!!). Chiar asa este ? Nu poate fi determinat care e cel "bolnav" ? Mi s-a mai spus ca nu dauneaza in nici un fel functionarii sau integritatii motorului, si as vrea sa stiu daca in timp problema asta poate produce si alte efecte negative. Multumesc pt raspunsuri. Link to comment
VIPER Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 (edited) "DIAGNOSTICAREA TACHETILOR HIDRAULICI 1) Zgomot de scurta durata la pornirea motorului. Aceasta manifestare este normala. Uleiul se scurge din corpul tachetilor aferenti supapelor care ramîn în pozitia deschis, cu motorul oprit. Vor trece cîteva secunde pentru ca tachetii sa-si completeze cantitatea de ulei necesara, dupa pornirea motorului. 2) Zgomote intermitente la turatia de mers în gol, disparînd cînd turatia motorului creste. Aceste zgomote pot fi cauzate de o bila de supapa uzata ori de impuritati (depuneri) acumulate în corpul tachetului. Remediu: Se curata tachetul si se verifica. Daca bila este uzata, tachetul va trebui înlocuit. 3) Zgomot la turatie joasa, sau cu uleiul cald. Dispare cînd uleiul este rece sau turatia scade. Pierderi mari de ulei ale tachetului, din cauza uzurii. Se schimba tachetul. 4) Zgomot la turatie ridicata, care dispare la turatie scazuta. a. Nivel prea ridicat al uleiului în baie. Cauza: la turatie ridicata, contragreutatile arborelui cotit agita uleiul, transformîndu-l în spuma. Cînd spuma este pompata în tacheti, acestia devin zgomotosi. Remediu: Se goleste surplusul de ulei din motor. b. Nivel scazut al uleiului. Cauza: În acest caz pompa de ulei va pompa si aer în tacheti, ei devenind zgomotosi. Remediu: Se completeaza nivelul de ulei la normal. c. Baia de ulei deformata, sorbul slabit sau obturat. Remediu: se repara sau se înlocuieste, dupa caz. 5) Zgomot la turatie mica, devenind mai puternic cînd turatia creste la 1500 rpm. Manifestarea nu are legatura cu o functionare defectuoasa a tachetilor hidraulici. Este cauzata de una sau mai multe din urmatoarele defectiuni: a. Capatul tijei supapei sau patina culbutorului uzate excesiv. b. Joc excesiv între tija supapei si ghidul acesteia. c. Ovalitate excesiva la scaunul supapei. d. Arcul supapei deformat. e. Talerul supapei deformat excesiv. f. Rondelele arcurilor de supapa produc un zgomot metalic (tacanit). Pentru a verifica jocul arcurilor supapelor pe rondelele suport, se demonteaza capacul culbutorilor. Uneori acest zgomot poate fi eliminat prin rotirea arcului supapei si a supapei. Se roteste motorul pîna cînd supapa zgomotoasa este în pozitia deschis. Se roteste arcul, implicit supapa. Se repeta operatia pîna cînd zgomotul dispare. Daca zgomotul nu dispare, suspectati un arc de supapa deformat. Daca arcul este deformat mai mult de 1,5 mm în pozitia “destins", se înlocuieste. 6) Zgomot de supapa la orice turatie a motorului. Acesta poate fi cauzat de joc excesiv la supape sau impuritati în corpul tachetului. Remediu: se verifica jocul supapei rotind motorul în asa fel încît pistonul din cilindrul în cauza sa fie la compresie la punctul mort superior. În aceasta pozitie, daca exista joc, tachetul va putea fi miscat în sus si în jos, tinînd culbutorul lipit de supapa. Daca nu exista joc, tachetul suspectat va trebui demontat si curatit.” Din manualul de service... Edited September 21, 2005 by Shenck Link to comment
Pepinno Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Cred ca s-a lamurit bustean...De unde si vorba " Ai carte Ai parte " Link to comment
Cyborg Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Buna ziua...acum o saptamana am fost cu masina in service ptr ca aveam o bataie in motor, am schimbat asha: 8 tacheti, 8 culbutori, ax cu came, schimbat ulei ( Castrol 5w40 ), filtru benzina, aer, antigel si cureaua de distributie si alternator si a.c. precizez ca piesele au fost noi cumparate de mine, si de origine! si am mai curatat si injectoarele. Acum la o saptamana si la 200 km parcursi tot bate ceva nu asha de tare ca inainte dar tot bate, defapt bataie este ca si prima numai ca acum se aude mai incet! Ce trebuie sa fac ?? La service inapoi o sa ma duc! dar totusi ce se intampla cu masina mea ? Mai trebuia sa schimbi ceva? Vreau pareri... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now