danielito Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 salutare,nu am sa lungesc vorba si am sa spun ca o problema asemanatoare am si eu,numai ca din ce am citit eu a mea e putin mai grava.zic asta deoarece voi puteti plleca cu masina eu nu daca incerc sa plec cu ea se balbaie se ineaca ce face nu stiu dar numai are putere deloc, zici ca merge intr-un piston.tacanitul ala la motor il am si eu,ciudat e ca daca turez masina pe loc nu se mai aude tacanitul ala la motor in relanti se opreste si scoate acel zgomot ciudat si enervant, si miroase rau a benzina in fata.Alta problema pe care am observato zilele astea scoate mult abur si pierd apa din vas ceea ce ma duce cu gandul ca sa ars garnitura. Mam consulatat cu 2 mecanici si verdictul a fost foarte direct(fara sa desfaca nimic doar ce au auzit) motorul este praf,trebuie facut tot motorul astea au fost cuvintele lor,acum nu prea ii cred deoarece motorul nu consuma gram de ulei,presiunea aveam si bataia pot spune ca a aprut brusc.Luminatima si pe mine va rog,ca nu as vrea sa fac motorul degeaba daca nu e stricat si sa dau bani unor mecanici tepuitori.va multumesc Link to comment
ovi_jer Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 (edited) Motorul il desfaci oricum daca s-a ars garnitura de chiulasa si daca tot il desfaci atunci trebuie sa schimbi tot ce este necesar. Martorul check motor la bord este aprins? Edited July 24, 2008 by ovi_jer Link to comment
danielito Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 curios ca nici martorul ala nu mi sa aprins,da oricum trebuia sa desfac motorul,problema e sa am habar ce ar putea fi sa nu ma ia mecanicu cu vrajeala din aia ca trebe sa schimb toate piesele din motor asta vreau sa stiu Link to comment
Dj_Dark Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 (edited) Cam aceleasi probleme le-a avut un prieten cu cielo si a fost intr-adevar garnitura. Daca apa aia din vas murdara de ulei sau scoate "borboloci" e posibil sa ai garnitura arsa. Verifica totusi daca totul e in regula la aprindere (bujii, fise lulea, capac delcou fisurat...) inainte de operatii costisitoare. Vezi daca apa aia din vas dispare in exterior. La cielo garnitura de chiulasa se arde periodic la 150-200k km datorita unei probleme de constructie a chiulasei la unul din cilindri ... Asta zicea ovi_jer pe alt topic. Edited July 24, 2008 by Dj_Dark Link to comment
danielito Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 am aflat ca am garnitura de chiuloasa arsa si mia badat apa in baie,intrebarea mea e:poate sa fie si asta o cauza cu acel tacanit la motor???e posibil asa sa fie asta rezovarea acelui zgomot???lamuritima si pe mine va rog Link to comment
Salex Posted July 25, 2008 Share Posted July 25, 2008 Fara nici o discutie poate sa fie cauza insa ma indoiesc ca va fi si rezolvarea. Ceva similar am patit si eu, aveam mare nevoie de masina si a trebuit sa o folosesc in halul in care era. Rezultatul a fost urmatorul: din cauza apei lubrefierea a fost defectuasa, cuzinetii de biela si cei de palier s-au dus naibii, jocul de la cuzinetii de biela s-a marit rapid si a afectat inclusiv vibrochenul. Cu motorul cald, in special in frina de motor, aveam un zgomot (gen bataie) foarte nasol, datorita jocului imens la cuzinetii de biela (care se ridicau si coborau corespunzator cursei pistonului). Parerea mea este ca motorul trebuie neaparat desfacut si in partea de jos, nu numai demontata chiulasa si pusa alta garnitura. Daca vei gasi acele jocuri mari la cuzineti, sfatul meu este sa faci o verificare temeinica si poate o rectificare de vibrochen Link to comment
danielito Posted July 26, 2008 Share Posted July 26, 2008 poti fi mai explicit te rog,adica ce sintome avea masina,ce zgomotte avea,in sarcina simteai ca se ineaca,cand o turai pe loc se mai auzea zgomote?????astept vesti multumesc Link to comment
agariciu Posted July 30, 2008 Share Posted July 30, 2008 Buna dimineata domnilor. Am un cielo din 96 , care are 125000km si zilele trecute am auzit un huruit la roata.Am cumparat un rulment l am schimbat, dar la pornire am sesizat un tacanit la relanti in motor pe partea delcoului. Am coborat de pe rampa si dupa 2km de mers zgomotl a disparut,dar totusi observ ca la relanti tacanitul persista chiar daca nu mai este asa de accentuat,iar motorul parca nu mai merge ca inainte. Folosesc ulei ARAL de circa 5000km,dar am citit pe forum ca nu ar fi bun. As dori cateva sfaturi adac se poate.Va multumesc. Link to comment
Salex Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 poti fi mai explicit te rog,adica ce sintome avea masina,ce zgomotte avea,in sarcina simteai ca se ineaca,cand o turai pe loc se mai auzea zgomote Dupa ce se incalzea motorul (uleiul), la deccelerare (fie in frina de motor, fie daca era doar turata pe loc) se auzea o bataie super enervanta. Nu se ineca, nu avea alte probleme, insa am schimbat tot ce era de schimbat ca sa nu risc avarierea blocului. Link to comment
danielito Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 Multumesc mult salex,zilele urmatoare am sa incerc sa schimb garnitura, uleiul si am sa cumpar si o solutie pentru spalat motoare pe dinauntru.Multumesc mult pentru agariciu:agariciu la fel au inceput si la mine problemele,intai un tacanit apoi din ce in ce mai rau. Toate cele bune Link to comment
danielito Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 (edited) salutare, Asatazi mi-am cumparat ulei castrol,garnitura de chiuloasa si filtru ulei, sper sa am norocul sa scap doar asa maine ii fac schimbul de ulei si garnitura.Sa-mi tineti pumni am sa postez maine rezultatul. o zi buna all LE:inca nu stiu cum sa verific supapapele in caz de bate vreuna Edited August 4, 2008 by danielito Link to comment
danielito Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 salutare, cum am promis ca vin cu detalii despre motorul meu cel buclucas iata ca a venit momentu.Deci,desfacut tot motorul(la mecanic binenteles) de la a la z,concluzia mecanicului a fost(mecanicu e ruda cu mine):garnitura arsa sau mai bine zis lipsea pe o portiune de aprox. 2 cm intre pistonul 1 si 2,a gasit apa in baie la greu pana si in capu pistoanelor,baia de ulei era plina de mizerie,mia zis ca de aceea se auzea acel tacanit la motor urmat de pierderea de putere deoarece uleiul era plin de apa.Acum urmeaza sa-i curete toate supapele,motorul de mizerie si apoi sa-i monteze garnitura si sa-i dam cheie sa vedem daca merge .Am o singura intrebare pt. voi,daca vreau sai pun totusi si un set de segmenti de care sai pun,se tine cont de ceva anume???cum sa intreb sau unde sa ma uit???va multumesc pt eventualele raspunsuri. o zi buna all Link to comment
EM!L Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Dacă te vei adresa unui magazin auto specializat cu siguranţă vor ştii ce să îţi dea când vei cere segmenţi de Cielo. Mai multe detalii despre această operaţiune de înlocuire a segmenţilor găseşti şi în topicul dedicat Link to comment
Dj_Dark Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Daca masina nu consuma ulei nu umbla la segmenti Poti desface unul de compresie de pe un piston eventual si punandu-l in cilindru sa ii masori deschiderea cu o lera sa vezi. normal la espero (si cred ca si la cielo) trebuie sa ai intre 0,3 si 0,5. Daca e sub 0,7 eu zic sa-i lasi asa. Mai repede verifica supapele, simeringurile de supapa. Link to comment
danielito Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Multmesc mult pentru informatii si ajutor.Se pare ca distanta aceea dintre segement si perete este de aproximativ 3 mm.Acum sper ca unitatea ta de masura era mm ,ca altefel e problema.Din cate mia zis mecanicul(unchiul meu),motorul nu arata asa rau avand in vedere ca a a fost si pe gpl.Am sa mai revin cu informatii poate le sunt de folos unora.O zi minunata all Link to comment
closchkutza Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Ce a zis Dj_Dark sunt zecimi de mm, adica 0.7mm. Daca tu ai 3mm e groasa treaba. Link to comment
papie Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Cred ca nu a masurat bine. Se scoate segmentul de pe piston, se introduce in blocul (camasa pistonului) motor in pozitia si locul de lucru (paralel cu blocul motor si la o adancime de cca 1 cm) se lasa liber si se masoara distanta (cu lera) intre capetele segmentului. PS. 3 mm in aceasta situatie este enorm . Link to comment
danielito Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 In cazul asta trebuie sa-i fac o segmentare .Mai am o singura intrebare:cum imi dau seama daca motorul a mai fost vreodata facut??Sa stiu de care segmenti sa-i iau.Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri. Link to comment
papie Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Daca motorul a fost reparat in totalitate (inclusiv bucsat - alezare + bucsare pentru eliminarea uzurii blocului motor) se vad cu usurinta bucsile (au o grosime de cca. 2 mm) daca nu se vad iar blocul este intact insemna ca cel mult au fost schimbati segmentii si eventual pistoanele. Mai exista varianta (pentru o uzura mai mica) doar alezat si montat segmenti si pistoane R1 (nu stiu daca exista pentru Daewoo). Deci cel mai sigur este sa masori diamentrul pistonului si al alezajului din bloc. Link to comment
Salex Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 (edited) Conform catalogului, exista 3 coduri pentru segmenti : STD, R1 (+0,25) si R2 (+0,50) : http://autoware.ro/catalog.php?car_id=1&am...20si%20pistoane Mie nu-mi vine sa cred in cei 3mm. Daca motorul nu a mai fost reparat, cel mai probabil va fi suficienta inlocuirea segmentilor cu unii R1, cu sanse mari sa nu fie nevoie de alezare. Evident, daca uzura e uniforma ... Edited August 22, 2008 by Salex Link to comment
Dj_Dark Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 (edited) Erau mm binenteles. Si masuratoarea se face asa cuma zis papie. 3mm este enorm. @ salex din cate stiu eu cand treci la cota R1 se schimba si pistoanele, nu poti pune doar segmenti pe pistoanele vechi. @ danielito. Consulta manualul de service. Parca trebuie sa scrie ceva pe pistoane si in functie de asta iti dai seama daca sunt standard sau nu. Totusi nu cred sa fi bagat cineva atatia bani sa treaca la cota 1 reparatie. Verifica si pozitia remontarii pistoanelor (au un R care trebuie pus parca spre fata motorului) fiindca boltul nu este centrat perfect la jumatatea pistonului. Edited August 22, 2008 by Dj_Dark Link to comment
danielito Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 (edited) Va zic cum am sa fac,iau un set de segmenti de la un piston,ma duc cu ei la magazin si vad acolo cum si ce fel.Cred ca trebuie sa caut uni cu "o marime" mai mare ca sa se potriveasca,parerea mea de nespecialist,acum corectatima daca gresesc.multam mult pentru ajutor LE aca motorul nu a fost alezat niciodata, sau doar a fost segmentat o singura data,acum ii iau tot segementi standard???precizez ca in lacasul pistoanelor nu exista urma de uzura.Multam inca odata Edited August 22, 2008 by danielito Link to comment
tolin Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Pune un mecanic priceput sa faca masuratori corecte inainte de a cumpara ceva. In 3mm trece pisica pe acolo. Link to comment
danielito Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Am postat odata cu tolin si nu cred ca a vazut unde am dat edit.Solicit un raspuns unde am dat edit. Link to comment
Dj_Dark Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 (edited) Vezi postul meu de mai sus. Daca nu esti "de meserie" recomand sa urmezi sfatul lui tolin. Masuratoarea se face asa cum s-a spus mai sus. Nu rezolvi nimic daca te duci cu ei la magazin. precizez ca in lacasul pistoanelor nu exista urma de uzura. Cum ai masurat? Edited August 25, 2008 by Dj_Dark Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now