remix Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Am observat ca masinuta mea are tendinta sa traga usor de tot dreapta. Pornind de la chestia asta i-am verificat presiunea de zeci de ori si nu am vazut probleme. De multe ori m-am amagit ca e vorba de profilul drumului. Totusi tind sa cred ca e altceva. Cel mai tare se observa atunci cand demarez, efectiv se misca volanul spre dreapta cateva grade. Uneori si cand merg drept si dau drumul la volan tinde sa se miste spre dreapta. Nu stiu ce sa reclam la service pentru ca atunci cand am fost cu franele si a mers mecanicul putin cu ea i-am zis si a el cica n-a simtit nimic iesit din comun. Am si o pasarica pe creier, in sensul ca eu parchez chiar pe un canal. Care canal este, paradoxal, ingropat in trotuar. Astfel roata din stanga sta in groapa de la canal iar cea din dreapta sa putin mai sus, pe trotuar. Rotile din spate stau amandoua la acelasi nivel. E ca si cand ai avea 3 roti pe trotuar si una jos langa bordura. Am eu impresia, desi cred ca sunt pasarici pe creier, ca pozitia asta ar putea sa-mi afecteze masina, dezechilibrand rotile si geometria lor. Daca cineva stie ceva concret sa-mi demonteze convingerea e binevenit avand in vedere ca e singurul loc unde pot parca si sa cimentez un canal nu am voie. Link to comment
NFS Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Aaaa... mai in gluma, mai in serios, ai putea s-o parchezi invers, cu roata stinga in canal (sau gasesti alt canal daca nu ai loc acolo) si vezi daca isi revine directia. Da' sa n-o tii prea mult sa nu inceapa sa traga stinga! Link to comment
tribunul Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Ce te faceai daca aveai un pasaroi? Daca esti asa stresat, inlocuieste rotile, ori intre ele, ori pune-le pe spate, cum iti este mai usor si apoi vezi cum iti merge. In general drumurile sunt inclinate spre dreapta si masina are tendinta sa traga putin dreapta. Si cand ridici masina sa dai roata de pe dreapta jos vezi daca merge greu, daca are joc. Link to comment
Kristian Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Salut, Parcatul cu trei roti mai sus si una mai jos nu-ti afecteaza geometria puntii. Ar fi bine sa verifici / reglezi geometria puntii fata, dar in prima faza inverseaza intre ele rotile fata si vezi cum se comporta masina. Link to comment
remix Posted July 16, 2005 Author Share Posted July 16, 2005 Chestia cu parcatul invers este posibila dar FOARTE greu dat fiind faptul ca in spatele blocului meu sunt inghesuite multe masini pe metru patrat. Eu parchez in interiorul unui colt si trebuie sa intru din scurt dat fiind faptul ca sunt si alte masini parcate pe acolo. Voi incerca sa vad cum se poate intra cu spatele. Rotile au fost deja schimbate fata-spate Daca dl Kristian spune ca nu afecteaza asa sa fie, zbura-mi-ar pasarica de pe creier !!! @tribunul - stiu ca drumurile au un profil semirotund in sectiune transversala dar comportamentul se reproduce in aproape orice conditii de drum, pe orice suprafata. Cel mai vizibil este la pornirea de pe loc din orice pozitie. Deci la primul drum la o vulcanizare voi schimba rotile intre ele. Geometria aia unde se verifica ? La vulcanizari sau la service ? Eventual si o dimensiune a pretului ar fi utila. Merci. Link to comment
NFS Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 Geometria aia unde se verifica ? La vulcanizari sau la service ? Eventual si o dimensiune a pretului ar fi utila. La service. Pe mine m-a costat ~600.000 lei usori, prin nov.2004, la Autonet. Link to comment
laurentziu83 Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 si la mine la Matiz cam tragea dreapta in ultimul timp, dar o puneam pe seama cauciucurilor putrede. Cand l-au bagat in service au constatat ca era paradit capul de bara si ca mai avea putin si se rupea si l-au schimbat. L-ai schimbat vreodata? Link to comment
remix Posted July 17, 2005 Author Share Posted July 17, 2005 @NFS - whoaaa... deci asteapta urmatorul salariu @laurentiu - nush ce sa zic, eu sigur nu l-am schimbat. cine a avut masina inainte de 88K Km (acu 95K) a avut grija de ea dar nu stiu de capul de bara. la urmatoare vizita la service o sa-i pun sa se uite si la el. merci de pont. Link to comment
dann Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 mie mi-a zis un mecanic in care am foarte mare incredere, ca masinuta asta are o geometrie foarte sensibila, si orice modificare la roti, trebuie urmata de refacerea geometriei. adica asa cum ai schimbat tu rotile intre ele, ar trebui sa ii faci geometria. asa zice el. precizez ca nu se ocupa el personal de geometrii, si ca nu m-a trimis niciodata undeva anume. acum nu mai lucreaza la daewoo, dar a lucrat o buna perioada de timp. si a mea face chestia asta, adica trage dreapta. i-am schimbat cauciucurile si facut geometrie dupa, si tot asa face. nu stiu cu presiunea cum stau. dar e o problema stresanta. Link to comment
tribunul Posted July 18, 2005 Share Posted July 18, 2005 Vez sa nu ai roata de pe dreapta ptuin intepenita. Link to comment
tribunul Posted July 19, 2005 Share Posted July 19, 2005 Sa ne zici si noua ce ai facut, aceiasi pasarica o am si eu. Link to comment
ticolino Posted July 19, 2005 Share Posted July 19, 2005 a mea nu a tras niciodata stanga dreapta. in plus, la testul de la computest a iesit geometria perfecta. si asta in conditiile in care: - ii verific presiunea din roti o data la 3 luni - i-am schimbat ambele capete de bara "la mana", prin metoda nr de rotatii. - i-am schimbat discurile de frana, ceea ce implica demontarea fuzetei cu totul probabil ca daca m-as duce sa-i fac geometria ar incepe sa-mi traga si mie intr-o parte Link to comment
Senna Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 (edited) - i-am schimbat ambele capete de bara "la mana", prin metoda nr de rotatii. - <{POST_SNAPBACK}> Pt schimbarea capetelor de bara se poate folosi un ciocan pentru depresare? Tu ai folosit? Se simte ca sunt uzate si cu ele montate pe masina? Caci eu nu vad nici un joc uitandu-ma la ele in timp ce o alta persoana misca de volan usor stanga dreapta. Edited September 6, 2005 by Senna Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now