Jump to content

Ce Timp Scoateti De La 0 La 100 Km/h Cronometrat


Recommended Posts

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Incearca sa faci masina cat mai usoara: doar cativa litri de benzina in rezervor, da jos roata de rezerva, trusa de scule, goleste tot din torpedo... Citisem undeva ca fiecare 20kg te costa cam o zecime... In plus, tu avand tractiune spate, ar trebui sa umfli rotile din fata pe la 45-50 psi, ca sa reduci rezistenta la rulaj. Cele din spate sincer nu stiu exact, dar daca vrei ma interesez. Ceva mai moi ca sa sporesti aderenta dar n-am o cifra exacta la indemana.

Eu unul inca n-am facut nimic din toate astea, testul ala l-am facut doar ca sa vad cum merge accelerometrul care tocmai imi venise prin posta. Sper sa mai rad 2-3 zecimi cu masina mai usoara si cu motorul rodat (am acum peste 35,000km).

 

Am citit undeva un post pe un forum scris de un membru activ in curse masini modificate pentru sprint de sfert de mila, in engleza. Extrem de interesant pentru cei care vor sa-si imbunatateasca timpii. Daca vreti o sa-l cat si-l pun aici.

 

Eventual ai putea aplica metoda baietilor de aici :D

Edited by wallaby
Link to comment

Testul de mai sus este facut cu 130 kg in masina ( benzina + roata rezerva + bagaje ) fata de masina goala + mine ( 80 kg ).

In plus toate detaliile din pagina anterioara ( cauciucuri, arcuri samd )

Tractiunea e fata.

Edited by Cumnatu
Link to comment

Asa e Cumnatu, fata... Sorry, n-am citit prea atent ce-ai scris deasupra...

 

Stie cineva la ce ar trebui sa ma astept de la Lacetti? cum spuneam, motor de 1.8, cutie manuala. Undeva sub 10 secunde? Masina are 5 ani si si 38,000km.

Link to comment

Lasa bre catalogul.

Asa, dupa catalog eu ar trebuii sa scot 7,2 sau 7,5 ( depinde de editie ) pana la suta.

Cred ca topicul discuta problema din realitate ( cu benzina de la noi, cauciucuri NEperformante , masina uzata samd ).

Da-i o tura pe soseaua de centura, cum zice cantecul si zi-ne ce a iesit !

Si ca sa fie cat de cat obiectiva masuratoarea, fa un nimiclip d-asta. Tot ramane loc de discutie de genul cat de 100 km/h sunt aia de pe bord, dar ma rog, cu totii la aia ne raportam.

Ai vazut ca acum cateva posturi estimasem pe cronometru mai putin decat iese in film, pentru ca e diferenta intre corelarea mana -picior .

Edited by Cumnatu
Link to comment

Cum vine asta "cauciucuri NEperformante?" Ce naiba, ia niste cauciucuri calumea ca nu e de joaca. Recomand cu mare caldura GY Eagle F1.

Cam scumpe, dar merita din plin.

Link to comment

Pai de exempu eu inca mai umblu cu alea de iarna ( care sunt acum cum e guma de mestecat, pe caldurile astea :P ) iar cele de fabrica cum a dat colegul exemplu sunt testate noi, daca ai deja 25 mii km cu ele nu mai iese acelasi timp ( teoretic ) ca nu mai e aceeasi aderenta.

Link to comment

Aoleu Cumnate, ne omori... :o

Cum sa mergi pe caldurile astea cu alea de iarna?

Pune mana si schimba-le...sau da-mi cheile ca ma duc eu si le schimb..daca nu ai timp... :-S

Link to comment
... avand tractiune spate...

 

Care se numeste propulsie. Spate, propulsie. Fata, tractiune.

 

Pai de exempu eu inca mai umblu cu alea de iarna ( care sunt acum cum e guma de mestecat, pe caldurile astea :P ) iar cele de fabrica cum a dat colegul exemplu sunt testate noi, daca ai deja 25 mii km cu ele nu mai iese acelasi timp ( teoretic ) ca nu mai e aceeasi aderenta.

 

Nu o sa scoti timpi din carte cu gume de iarna pe vremea aceasta. Se lipesc de asfalt. Aderenta e buna, dar nici chiar asa.

De asemenea, ai grija cu viteza pe carosabil ud. Or stii gumele de iarna sa faca multe chestii bune, dar se pricep de minune la acvaplanare si nu au auzit de frana daca sub ele este apa.

Link to comment

Am observat si eu asta prin experiente proprii.

Poate rapane ca si un indemn pentru TOTI cei care din varii motive folosesc anvelope de iarna vara, eventual pe asfalt ud:

SUNT DEZASTRU LA FRANARE !

 

Acum, @VFX, cand ne prezinti o masuratoare ? Sunt curios, sincer.

Link to comment

Hm, eu am luat un Yaris din Germania cam acum un an, si cum anvelopele ei erau cam uzate mi-au dat anvelope noi, insa aveau numai de iarna.

Am mers de acolo pana in Romania, iar aici aproape 5000km si am fost foarte multumit de ele, cam pe orice drum/vreme.

Dupa +7000km aveau profilul ca nou, desi aveau ceva km, majoritatea facuti aici, pe caldurile de asta vara (august).

Link to comment

Pai cred ca in momentul in care fac rost de o camera sau un telefon care sa inregistreze cum trebuie video...

Sau, sa vad poate ma descurc cu aparatul foto...problema e sa-mi gasesc timp...dar o sa o fac si pe asta, stai linistit... :D

Link to comment

Amice, nu iti trebuiesc decat undeva pe la 10 secunde.

Cel putin teoretic, acum, stiu eu, in cazul tau, poate ai nevoie de 1-2 ore :P

Nu imi zice ca nu ai filmare la telefon ca nu te cred .

Iar conditiile nu trebuie sa fie cu nimic deosebite fata de orice alta zi . Doar nu suntem la drag.

Hm... o idee de investitie.. pista de drag ..

Edited by Cumnatu
Link to comment

Pai hai ca sper sa plec cam intr-o ora de la birou...trec sa te iau? > :)

 

Am filmare, dar nu am folosit-o niciodata, si din cate stiu trage undeva la 140px / 130px...parca...e un amarat de E50...

 

Da, da, da, pista de drag...da' ce masina "iepuresti"?

Link to comment

Poti sa treci, poti sa incerci si sa ma iei :P

NU conteaza cum se vede, majoritatea filmarilor de acest fel de pe youtube sunt jenant de proaste dar ideea se intelege. Tre sa se vada doar miscarea acului versus cronometrul automat al telefonului.

Edited by Cumnatu
Link to comment
  • 3 weeks later...
Or stii gumele de iarna sa faca multe chestii bune, dar se pricep de minune la acvaplanare si nu au auzit de frana daca sub ele este apa.

 

Testate ieri cauciucurile de iarna pe ud. Tocmai se oprise ploaia.

I-am scos TCul si am dat scart greu controlat prin volan pana la 120 km/h

Pur si simplu nu se opreau din scart atata timp cat nu intervenea TCul.

Si inca nu era fff ud pe jos.

Am incercat si franele. Sanie cu zurgalai.

 

Din cand in cand mai faceti acolo unde drumul va permite cate un test d-asta la limita ca sa stiti comportamentul masinii in X si Y situatie.

Si evitati pe cat posibil sa mergeti vara cu gume de iarna si invers.

Link to comment

Religia e cea mai mare teapa din istoria omenirii.

A nu confunda religia cu credinta.

Mie nu ca nu imi place religia, imi place, baieti destepti, bravo lor !

 

Sa revemin la topic.

Conform http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=39204 motorul de 1.4 pe cutie manuala pe Tigra ar trebuii sa scoata 0-100 = 11.5 secunde.

 

Chiar si dupa reparatia tocmai facuta masina se prezinta cu urmatoarele dezavantaje :

 

Dezavantaje Tigra neveste-mii :

1. Cauciucuri iarna

2. Benzina 95

3. Bagaj ( benzina + diverse prin portbagaj ) = 55kg.

4. Eu ( 84 kg ) , aici e subiectiva treaba.

5. Cutie automata in 4 trepte.

6. vechime masina 8 ani

 

Am facut 2 teste ( ambele in Drive. Cand o sa am cum sa montez aparatul foto sa filmeze fara sa il tin eu cu mana o sa incerc si varianta manuala cu schimbare la puterea maxima si nu mai sus ) .

ASTA : cu butonul sport apasat ( tine turatia mai mult la valoare maxima ) si au iesit 12-13 secunde .

( la 160 si ceva de km/ora am sesizat ca tocmai treceam pe langa o masina de garda care rula cuminte cam cu 100 asa ca am pus frana. Cu 2 minute inainte, pe sens invers ii dadusem 180 si a mers, la 180 e limitata cutia automata.

 

si

ASTA : fara buton sport apasat. Ceva mai lung timpul de la 0 la 100.

 

Mai e de lucrat pana la datele producatorului. Sau poate nu .

Mai facem teste dupa ce schimbam cauciucurile ( am uitat de ele ca sunt de iarna iar gasca nu a stiiut sa imi aminteasca. Cele de vara stau de pomana la tara ) si incercam o benzina 100.

Oricum, se conduce EXCELENT buburuza asta.

( imediat ce se uploadeaza le pun si pe youtube ca sa fie mai usor de urmarit )

 

Cum vi se pare ?

Edited by Cumnatu
Link to comment
Si inca nu era fff ud pe jos.

 

Atunci este cel mai rau. Cand a plouat putin sau este de abia inceputul unei ploi, pe jos ai praf amestecat cu apa, nu doar apa.

 

Cautati o carte ce se numeste "Proficient Motorcycling" (puteti sa o cautati si la mine ;) ). Povesteste despre cum sa mergi cu motorul dar multe din sfaturile de acolo se aplica fara probleme in masina (normal de altfel, accidentele se produc indiferent de numarul de roti dar asta e alta discutie).

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...