Jump to content

Indicator, martor sau sonda de Benzina


Recommended Posts

am un cielo gle 97...sfatuiti ma si pe mine ce sa fac...ieri am cititi pe forum despre acest indicator de benzina care nici mie nu mi s a aprins deloc(am si instalatie pe gaz)....tot timpu acu de la benzina e pe zona rosie de vreo 2 luni de cand am luat masina...din cate am citit eu aici (la repezeala ce i drept) trebuia sa fac scurt cu niste fire ca sa vad daca se aprinde martorul...da eu in loc sa fac scurt sub rezervor am facut scurt cu firele care vin acolo sub bancheta spate( :wallbanger: ). bineneteles ca nu s a aprins nimik dar problema a parut atunci cand am dat sa pornesc pt ca n a mai vrut de nici o cluoare...ce poa sa aibe????sa i fi ars eu ceva cand am umblat cu fiirul ala de sub bancheta...cand pun contactu pompa face acel bazait da nu porneste. ma gandesc ca poate sa nu mai fie benzina...desi ar fi prea mare conincidenta sa se fi terminat atunci...astazi o sa merg sa iau vreo 5 l de benzina sa incerc...ce ziceti daca o imping o merge???? :-?

Edited by dante
Link to comment
  • 3 weeks later...

Am inteles ca, in paralel cu sonda litrometrica, ar mai exista si un condensator care sa elimine oscilatiile indicatorului de la bord atunci cand se ia o curba sau o groapa; cu alte cuvinte sa nu se bataie acul ca la Dacie la fiecare miscare a masinii. Intrebarea mea este unde se afla acel condensator, ca banuiesc ca el este de vina la masina mea.

Asta seara cand veneam sprea casa, am observat ca atunci cand stau pe loc, acul urca cam cu jumatate de diviziune, iar in timpul mersului pierd acea jumatate. Ori, atunci cand era masina noua nu am avut asemenea probleme, ca sa nu mai zic ca se aprindea si martorul de benzina din bord, dar cu asta m-am obisnuit de acuma :( (si nu, nu este ars becul).

Ma gandesc, ca daca schimb acel condensator cu unul nou si chiar de capacitate mai mare, s-ar putea sa rezolv aceasta problema.

Link to comment

Nu se practica asa ceva. Amortizarea oscilatiilor, deci, integrarea este realizata de catre instrument, de mecanica lui, motiv pentru care se ridica atat de greu pe alimentare. Asa zisul condensator este sonda de nivel minim.

Link to comment

Sonda este un reostat. Curata depunerile de pe rezistorul integrat si din jurul cursorului. Daca rezistorul sau cursorul e uzat fizic, trebuie sa le inlocuiesti pentru a indica, cat de cat. Dar, sincer, la ce-ti foloseste ? Indicatia lui nu este liniara sau precisa pentru a masura ceva cu el. Practic, este nevoie de o indicatie aproximativa si de un senzor de minim.

Link to comment
  • 9 months later...

Am si eu o mica belea cu acul de la benzina..am luat o curba putin mai brusc si am auzit o pocnitura in spate dupa care am vazut acul de la benzina ca a cazut jos de tot si nu se mai ridica..ce si unde trebuie sa verific sa remediez problema?

Link to comment

Lipsa de benzina in rezervor afecteaza cumva mersul pe GPL? De cateva zile mi s-a aprins martorul de benzina. La scurt timp masina incepe sa mearga prost pe GPL (incerc sa accelerez si pur si simplu nu se tureaza decat dupa ce tin apasata acceleratia 7-10 secunde.Pedala nu e apasata la fund sa se inece) Am bagat benzina de 20 ron s-a stins martorul de benzina, a 2 zi dupa ce am facut cativa zeci de km pe GPL iar se aprinde martorul si masina merge prost. Bag benzina de inca 30ron mai merg cativa zeci de km pe GPL si iar se aprinde martorul.

 

Pierde benzina pe undeva? Influenteaza cumva benzina mersul pe GPL?

Link to comment

La masinile echipate cu instalatie GPL este necesar ca nivelul de benzina in rezervor sa fie cel putin 1/4 din capacitate. Detalii se regasesc pe topicul dedicat.

Desigur este bine ca rezervorul sa fie plin aprox 1/2 din capacitate sau chiar peste. Astfel sa reduce si nivelul condensului care ulterior, incet dar sigur, se va aduna in filtrul de benzina..

 

colegu' cu Subaru a tastat mai rapid :)

Edited by Mike1
Link to comment

Dupa inca 3 zile de mers pe GPL masina a inceput sa mearga in suturi ca si cand nu ar fi avut gaz.Trecut pe benzen nu vroia sa mai porneasca, noroc ca eram la 100m de benzinarie. Bagat benzina de 30ron, martorul benzina s-a stins iar masina si-a revenit si a inceput sa mearga normal pe GPL.Acum de 2 zile martorul sta iar aprins si ma astept sa raman in pana prostului.

Pana la urma cel mai probabil este ca pierd benzina pe undeva nu? Are careva o schema cu traseul benzinei de la rezervor la motor sa pot verifica pe unde pierde?

Link to comment
Dupa inca 3 zile de mers pe GPL masina a inceput sa mearga in suturi ..

 

Vezi la reply-urile de la topicul cu GPL. Motorul merge in suturi cand nu mai ai benzina, si moare in scurt timp, daca esti pe benzina. Cand esti pe GPL si nu mai ai GPL motorul pierde lent din puterea de accelerare, pana la un moment dat cand daca mai accelerezi peste o limita da sa moara, daca reduci accelerarea, prinde iar viata. Mai mergi asa subturat pe gpl inca 1-2 km, fara suturi ale motorului sau sprituri la acceleratie.

Edited by mgrigo2000
Link to comment
  • 1 month later...

Salutare forumistilor!!!!

Am si eu o problema cu martorii de la bord!In primu rand martorul de la benzina niciodata nu sa aprins de cand am masina!Am ramas fara benzina si becul tot nu sa aprins!Am citit in carte ca la ultimii 6 litri de banzina becul se aprinde..dar la mine acest lucru nu sa intamplat.Apoi martorul de la lichidul de parbriz...la fel si el niciodata nu sa aprins...am citi in carte ca mai exista la bord si un martor pt usi deschise...dar si acesta la mine niciodata nu sa aprins...Oare sa fie de la tablul de sigurante??sau de la ceva anume???Ma intereseaza special martorul de Benzina pentru ca am fost patit.

Astept ajutorul vostru...!!!!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...