argon Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 As aprecia o poza cu ele, daca ai posibilitatea. Link to comment
Viktor Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 (edited) Va veni si poza, dar pina atunci arunca o privire la asta. La prima vedere, ale mele sint asemanatoare D-ului. Edited March 5, 2011 by Viktor Link to comment
argon Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Asa sunt toate la Cielo/Espero, de aia ziceam de poza, pune sublerul la mijloc si la capat, sunt sigur ca sunt ingustate.. Link to comment
Viktor Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 (edited) Voi incerca demontarea/montarea arcurilor spate cu doua tipuri de presa (scurt si lung) fara a demonta altceva de pe masina. Aveti ideie care este inaltimea arcului detensionat? Mi-ar ajuta sa fac un calcul intre cele doua prese. Multam. Edited March 6, 2011 by Viktor Link to comment
argon Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 (edited) Nu-ti trebuuie nici o presa, nici nu ai cum sa o pui pe arc, pentru ca la capete spirele sunt ingustate, presa se foloseste la arcurile drepte, cum ai pe fata. Pentru spate, se desface surubul inferior la amortizor, si iese arcul usor fara prese, pentru montaj alt arc, idem. Atentie, sa nu desfaci de la ambere amortizoare odata daca cumva o pui pe elevator, se face pe rand, dupa ce ai montat inapoi pe o parte, faci pe cealalta. Edited March 6, 2011 by argon Link to comment
Viktor Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Ma gindeam sa-l prind cu presa mica dupa care suspendez si iese mai usor. N-am schimbat inca arcuri spate pe Nexia. Chiar am gasit doua arcuri noi "intarite", reduse la jumatate de pret, doar ca ma cam ingrijoreaza reducerea cam mare, sa ni fie vreo ragalie. Link to comment
argon Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Te complici inutil, eu am schimbat arcurile spate cu o cheie de 17 si un cric, e acelasi sistem la Espero ca si la Nexia/Cielo. Link to comment
nflt Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 ... suspenzi mașina pe ambele părți posterioare, demontezi roțile, fixezi un cric sub unul dintre brațele punții spate, demontezi ambele amortizoare din punctele inferioare de prindere, decomprimi cricul de sub punte ... voila ! Probleme ce pot apărea: 1. S-ar putea să fie nevoie să desfaci racordurile flexibile ale frânei ... se întind totuși prea mult 2. Funcție de cât timp a trecut de la ultima schimbare a amortizoarelor spate, poate apărea blocarea șuruburilor în bucșele inferioare ... atunci, deși remontarea este mai dificilă, de preferat desfacerea amortizorului din tijă Link to comment
Viktor Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Nu-i surub sa-mi stea in cale (tremura toata masina cind trec pe linga ea )). Voi porni cu presa mica pusa pe arc, astfel elimin orice supra tensionare sau demontarea a altor piese. Link to comment
argon Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Vezi ca de la atata tremurat i se rup si arcurili. Link to comment
nflt Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 (edited) ...schema descrisă am folosit-o în urmă cu 2 luni, atunci când am schimbat amortizoare-arcuri spate. Era o zonă pe care nu s-a umblat decând mama ei a făcut mașina (1995). Șurubul inferior era sudat (rugină) în bucșa inferioară ... nu ai posibilitatea de a o debloca, eu a trebuit să tai urechea de fixare din punte, să o resudez după ce am scos șurubul (am secționat bucșa metalică cu flexul, pe o traiectorie spirală). Dacă desfaci racordurile flexibile, profiți de ocazie să mai înoiești lichidul de frână, arcurile ies ca nimica. Edited March 6, 2011 by nflt Link to comment
Viktor Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 ... profiți de ocazie să mai înoiești lichidul de frână ... Doar nu crezi ca circul cu lichid clocit. Argoane, chestii gen se intimpla si la case mari. Probabil sint arcurile originale si cum nimic nu tine o vesnicie ... Link to comment
madkat Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Viktor - nu merita sa te deranjezi sa folosesti presa pentru arcurile spate... Link to comment
Costi VLN Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Viktor - nu merita sa te deranjezi sa folosesti presa pentru arcurile spate... Plus ca nu vad cum sa o foloseasca,arcul fiind la extremitati mai inchis,spirele cu diametrul mai mic. Link to comment
Viktor Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Va explic in mare cum stau lucrurile cu presa. Presa mica formata din trei bucati (facuta de mine) cu o lumgime totala de 150mm, se incadreaza la fix intre punte si sasiu, mai mult decit suficient in a prinde cele doua spire din mijloc al arcului. Deci, scopul presei in cazul de fata nu are rolul de a presa, ci de a mentine arcul tensionat si demontarea acestuia cu usurinta dupa suspendarea caroseriei. Daca se stringe cit de cit presa, chiar nu necesita demontarea amortizorului din partea inferioara, eu l-am demontat sa lucrez mai lejer. Ca ideie, 12min. a durat demontarea unui arc, folosind presa. Link to comment
argon Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 VOrbesti de demontarea amortizorului din partea inferioara de zici c-ar fi cinestie ce, cand de fapt e un singur surub. Link to comment
Viktor Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 (edited) Din pacate nu sint asa indemanatec cum esti tu, argoane, de aceia prefer sa numesc demontare si nu scot si bag surubul. In ceia ce ma priveste, te rog s-o termini cu muscatul subtil. Inteleg ca incerci sa-mi demonstrezi cum se schimba un arc, dar gluma din topor inparte-o cu amicii tai. Edited March 7, 2011 by Viktor 2 Link to comment
argon Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 FIecare cu stolul lui, ce sa zic. Iti doresc sa nu fii nevoit sa schimbi amortizoarele, pentru ca va trebui sa o faci cu punte cu tot. Link to comment
madkat Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Ce spui tu viktore, e corect, insa acel surub de la amortizor merge extrem de usor, exista spatiu sa ii dai cu WD pe ambele parti ale piulitei din punte, deci probleme nu sunt. Doar ca dupa ce am vazut pe pielea mea cat de usor se umbla la arcuri, mi se pare mai multa munca sa iti faci presa. Link to comment
Costi VLN Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Chiar nu e nevoie de presa la arcuri spate Cielo.In urechea de prindere a amortizorului bagi un levier,apoi lasandu-te pe el cu forta scoti arcul fara problema. Link to comment
apaminerala Posted September 27, 2011 Share Posted September 27, 2011 Pina la urma, poate cineva recomanda un kit de inaltare pentru Cielo ? In ce anume consta exact, si daca sunt de facut si alte modificari? Am de mers pe niste drumuri cam desfundate. Multumesc, Tudor Link to comment
kyller187 Posted September 27, 2011 Share Posted September 27, 2011 Salut. Ce imi puteti recomanda pt suspensia spate a unui Cielo.nu stiu exact de unde este problema , daca de la arcuri sau de la amortizoare ,totul e prea moale ,daca sunt 5 persoane in masina si mai am si cateva bagajele in portbagaj imi atinge aripa spate cauciucul . si nu stiu ce sa fac .din cate am citit pe aici e cat de cat usor de montat singur acasa avand sculele necesare. dar nu stiu exact care ar putea fi cauza si cum pot sa imi dau seama ce e stricat si ce sa cumpar mai bun Link to comment
Vally007 Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Şi eu am aceeaşi problemă. Am schimbat arcurile stoc cu unele de drumuri grele dar acelaşi rezultat. Unde mai pui dacă ai şi instalaţie de gaz şi ai ambele rezervoare pline... Link to comment
Alex23 Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Eu mi-am cumparat din Vitan de la magazinul de acolo arcuri spate HD si sunt foarte multumit de ele, a inaltat masina considerabil si a disparut efectul de barca. Vally poate arcurile tale nu sunt HD. Am pus si 3 persoane in spate si nu s-a lasat foarte mult. Pun si o poza cu ele abia montate. Link to comment
Vally007 Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 (edited) Salut, O să pun şi eu o poză cu maşinea mea, dar e cu 3-4 cm mai jos decât în poza ta, fără niciun pasager, rezervorul de benzina plin si gaz-ul la jumatate. Edited November 13, 2011 by Vally007 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now