argon Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 (edited) Multumec, pare simplu, dar bucsele alea de la se potrivesc? adica dupa ce bucse sa caut...eu am vazut mai mult cu camasa metalica la exterior, aia se poate taia jos sa ramana doar ce ai tu in poze? si daca lungimea cilindrului metalic nu e buna, pot sa o ajustez cu flexul sa se potriveasca cu suportul de pe punte, nu-i asa? Edited November 19, 2010 by argon Link to comment
Viktor Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Din cite-mi aduc aminte, bucse asa micute se gasesc pe masini mai vechi: Trabant, Wartburg, Lada ... Faci o schita pe hirtie si cauti dupa dimensiuni. Diametru orificiului unde intra surubul trebue se fie identic, +/- 0,5mm. Daca bucsa-i mai lunga, o tai, dar sa nu aibe invelis metalic la exterior ca n-o vei putea da jos. Intr-un cuvint, bucsa sa aibe aceiasi lungime sau mai lunga si fara invelis metalic la exterior. Prelucrarea o faci astfel: tai bucsa la dimensiunea dorita (daca-i mai lunga) o bagi pe un surub ceva mai lung, o stringi cu piulita si o bagi in bormasina, la turatie mica si cu smilgher dur. Link to comment
argon Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 (edited) PErfect, deci asa o aduc la cote daca e mai mare in diametru, si apoi in menghina presata in amortizor. Invelisul metalic daca are nu merte taiat cu flexul diametral opus, si apoi indepartat? Edited November 19, 2010 by argon Link to comment
Viktor Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 (edited) In poza 2 observi ca eu am folosit o pila la care latura de jos ii semi-luna sa zic asa, care, din start ii da forma bucsei. LE. Nu merge. Se rupe toata guma, ca-i foarte bine lipita. Nu te complica cu alea metalice la exterior. Edited November 19, 2010 by Viktor Link to comment
argon Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Am inteles, aia e pentru canalul respectiv, dar daca e mai mare in diametru nu vad de ce prin aceasi metoda dar cu ceva plat sa o aducem la cota buna, apoi facut canalul. Link to comment
Viktor Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 (edited) Daca-i mai mare in diametru, poti folosi ceva plat s-o aduci la cota dorita, iar sa-i dai forma din start, poti folosi un capat de lemn rotund (coada de matura, lopata ... ce gasesti pe-acasa, nu neaparat pila). Cind presezi bucsa in telescop, sa nu presezi in centrul ei ca-ti impinge teava afara si atunci nu se mai numeste bucsa daca-i dezlipit fierul (teava din centru) de guma. Edited November 19, 2010 by Viktor Link to comment
argon Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 (edited) M-am uitat la mine, si locasul cu bucsa aferenta sunt plate. Amortizoarele sunt bune, dar bucsa aia banuiesc ca s-a terminat din cauza ca sunt foarte tari amortizoarele, o sa vad ce gasesc in loc. Edited November 19, 2010 by argon Link to comment
Viktor Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 (edited) Maaama ce noroc pe capul tau. Bucse din alea se gasesc, am si eu nu de mult luata, nu mai stiu pentru ce. Are si un cod pe ia, masoara, sa vedem daca-i aceiasi.De cit e surubul? Edited November 19, 2010 by Viktor Link to comment
argon Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Locasul din amortizor are 29 mm, cilindrul metalic 36 mm lungime, surubul banuiesc ca e acelasi de la Cielo/Espero/Nexia..se desface cu cheie de 17. Link to comment
Viktor Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Ce am eu aici are aceiasi forma dar de dimensiuni mai mari. Nu e vreun inscris pe guma aia? un cod ceva. Link to comment
argon Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Nu, si daca a fost nu se mai vede. Nu-i bai daca sunt mai mari, doar am vazut metoda ..mai mici sa nu fie. Numai sa gasesc. Link to comment
argon Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Se pot monta pe fata amortizoare stock ca lungime(dar totusi sport) cu arcuri -60mm? Nu ajung la capat de cursa din cate am masurat, iar la hopuri le protejeaza niste tampoane sanatoase, dar lucreaza bine cu tija mai bagata decat in mod normal? Link to comment
Viktor Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Locasul din amortizor are 29 mm, cilindrul metalic 36 mm lungime, surubul ... Surubul ii de 10mm. Astazi, la cutia cu probleme am avut neplacerea sa descopar o alta problema. Bucsa inferioara al telescopului dreapta sapate, bulita, bate in draci. Demontat si masurat, exact aceleasi dimensiuni ca la al tau, si eu trebue sa fac rost de asa ceva. Tu ai gasit ceva? Link to comment
argon Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 (edited) Am rezolvat cu o bucsa de cauciuc de marime apropiata, nu pot sa zic de ce e, fiind de la targul de vechituri, indesata fortat cu menghina in locas, sta foarte fix acum. Edited November 23, 2010 by argon Link to comment
Viktor Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 De necrezut. Acum citeva minunte spal masina in curte dupa care o iau la sters cu o curpa. Cum dadeam eu de zori cu cirpa, aud o pocnutura zdravana. Ce credeti, a pleznit un arc pe spate, din pacate. Am pus-o de doua arcuri noi. Link to comment
argon Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Esti tare, macar mie mi se rupsese pe un drum rau cu masina plina, mi-a luat cateva zile sa aflu ce pocnise Link to comment
Viktor Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Da argoane, eu cu masina goala pe teren drept si mi-a luat doua minunte sa-i descopar buba. ) Ma pot numi norocos ca n-am patit-o la citeva sute de km. Arcurile mele sint tari, de nu gasesc acelasi tip - trebue sa le cumpar pe toate patru, ca chiar nu vreau sa stea aiurea de spate. Link to comment
argon Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 (edited) Eu am gasit fara probleme initial normale, nestiind ca-s cam moi, si cu care Espero statea cam cocosat, si ulterior heavy duty, le-am dat pe primele care erau aproape noi la un pret destul de bun mai departe, si am luat heavy duty. Normale: Si heavy: Ambele la gol, plin, cu normale se cocosa, cu cele tari arata normal. Edited March 4, 2011 by argon Link to comment
Viktor Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Pare cam inalt spatele, sau mi se pare. Link to comment
argon Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 (edited) Ti se pare de la gumele 195/50, nu le mai am, prea joase. Tu iti iei arcuri normale, sau mai dure? Edited March 4, 2011 by argon Link to comment
Viktor Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 (edited) Incerc sa ramin la acelasi tip, rigid, nu-mi plac alea moi cu toate ca au confort sporit, dar este prea joasa si se lasa foarte mult masina incarcata. Inca nu am dat arcul jos dar n-am suportat sa nu analizez problema si am reusit sa "pescuesc" bucata de aproximativ 10 cm rupta din sfera inferioara al arcului. Masina nu pare lasata dar ma tem sa nu se mai rupa vreo bucata, asadar vor fi schimbate ambele spate. Se observa pe capatul de arc cum ar fi fost deja pleznit pe jumatate mai de mult, acum s-a rupt de tot. Edited March 4, 2011 by Viktor Link to comment
Salex Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Diferente notabile ai putea observa doar cu masina incarcata. La gol, ruperea unei spire nu se observa. Ia pune doi saci de ciment, cite unul pe fiecare parte si o sa vezi ca incepe sa se observe diferenta . Mai mult de atit nu o sa ti se rupa insa nici nu e cazul sa mergi asa, evident. Link to comment
argon Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 (edited) Eu nu am inteles de ce sunt facute cu spirele ingustate la capete(diametrul spirei, nu al arcului), e ca si cum ar fi facute intentionat sa se rupa, acolo e stresul cel mai mare. Arcurile sport de spate sunt egale cap coada, pe fata cele normale la fel, si nu am vazut rupte vreodata. Edited March 5, 2011 by argon Link to comment
Salex Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Cele montate/proiectate de producator sint gindite sa lucreze progresiv si sa ofere un compromis intre confort si rigiditate. Link to comment
Viktor Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 ...insa nici nu e cazul sa mergi asa, evident. Nici gind sa merg asa cu ea. Chiar aveam de mers undeva ieri, dar am ales o alta, masina de servici. Cind va avea arcuri noi va iesi in strada. Eu nu am inteles de ce sunt facute cu spirele ingustate la capete(diametrul spirei, nu al arcului) Nu toate sint ajustate la capete, ale mele spre ex. nu sint si tot s-a rupt. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now