Frankie_Carbone Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Salutare! In carte la masinuta scrie ca trebuie sa astepti 4 secunde dupa ce ai pus contactul pana sa dai la cheie pentru a se stinge becul de CHECK, ala portocaliu cu motorul. Ehh, la mine nu se stinge, pot sa astept mult si bine, dupa ce dau la cheie in schimb, se stinge imediat. Am cativa amici cu Matiz, dar au Euro II ... si la ei este valabil acest lucru. Este cumva schimbat ceva la Euro III? Sa ma duc la service cu ea ... e cumparat Vinerea trecuta, am cu ea ... vreo 350 de km de abia, sa nu ma fac de ras, de aia apelez la voi. Hai ca tot am inceput acest topic, sa mai intreb si de alte nelamuriri pe care le mai am. Daca stau cu ea in rampa, dar cu rotile din fata doar, sa zicem ca intorc din 3 manevre pe o straduta laturalnica, si ma urc nitel pe un damb ... sa zicem 25%, stau cu piciorul pe frana, pe ambreaj, bag marsarier, si incep sa misc de volan, se aude un ... nu stiu cum sa ii zic, parca as intinde ceva, parca trag de un elastec si se aude ceva gros asa de parca s-ar intinde. Daca sunt pe loc, cu toate rotile la acelasi nivel si incerc din nou operatia, NO SOUND, totul e ok. Hai ca deocamdata nu va mai stresez, astept sa imi raspunda cineva, si dupa aia, mai intreb si altele. Multumesc anticipat ! Link to comment
ovidiuc Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 S-a discutat,la euro 3 nu trebuie sa se stinga. Link to comment
Frankie_Carbone Posted July 22, 2005 Author Share Posted July 22, 2005 ok, merci ovidiuc, scuze, am folosit butonul "cauta" dar se pare ca nu indeajuns de bine, am gasit intr-adevar un topic initiat de o fata, "ileana" parca, care se plangea de becul de check, dar nu la euro III, cred ca trebuia sa mai caut, scuzele de rigoare. Ce puteti sa imi spuneti de problema a doua mentionata in postul anterior? Multam' Link to comment
laurentziu83 Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Nu stiu daca te ajuta dar si eu cand voiam sa dau inapoi si stresam partea din fata parca auzeam un pacanit de pe la motor, sau cutie de viteze mai degraba. Dar l-am auzit din prima zi pana l-am dat, timp de 50k km. Si numai cand era mai stresata puntea. Link to comment
Satori Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 Zgomotul ciudat este dat de franele de pe spate (aluneca sabotii nitel). Nu ai de ce sa te ingrijorezi, este normal. Link to comment
vasilet Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 Multe din textele acelor instructiuni sunt scrise la comun pentru orice masina daewoo, si abia unele specifice le adapteaza pt matiz, cielo, etc. De aceea probabil au lasat partea cu "check" si la matiz, desi nu e cazul. La Cielo si probabil si alte modele mai evoluate, justificarea acelor 4 secunde este amorsarea pompei de benzina. Daca asculti cu atentie, se si aude un mic bazait. La Matiz nu e cazul, as aca poti d ala cheie direct. Zgomotul in panta e de la franele pe spate, ti s-a raspuns deja, il aud si eu la matizul meu, numai l aoprire in panta. Nu te ingrijora, masina e noua si trebuie rodata. Aduna mai mult eelemente pana la 1500 km, si abia atunci la prima revizie intreaba-l pe mecanic. Pana atunci nu cred ca ai de ce sa te ingrijorezi. Link to comment
NFS Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 ...La Cielo si probabil si alte modele mai evoluate, justificarea acelor 4 secunde este amorsarea pompei de benzina. Daca asculti cu atentie, se si aude un mic bazait. La Matiz nu e cazul, as aca poti d ala cheie direct. Cum adica "La Matiz nu e cazul"? La asta nu se amorseaza pompa? Tot 4 secunde dureaza, si cred ca se si aude. Poate e al tau mai silentios (adica pompa lui). Just FYI, la Matizul Euro 2 se stinge becul de check dupa vreo 5 secunde! Link to comment
vasilet Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 Multumesc de corectie si scuze daca am dat informatii gresite. Initial asteptam dupa tanti pompa si nu facea nimic chiar am fost atent daca s eintampla ceva sau nu, si atunci mi-am zis ca n-are nimic electronic prin ea si o fi ca la dacia, o pompa cu clapeta - 100% mecanica. Link to comment
NFS Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 Desi de cele mai multe ori porneste si daca dai la cheie fara sa astepti, indicat e sa astepti sa se amorseze pompa. La mine in cartulia tehnica zice sa astept sa se stinga becul (engine check) si abia apoi sa dau la cheie. Desi la E3 nu se mai stinge becul (chiar, de ce oare?), sunt convins ca procedura ar trebui sa fie aceeasi! La intalnirea viitoare chiar am de gand sa vad daca la E3 se aude pompa amorsandu-se! Link to comment
steph Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 (edited) se aude pret de vreo 2-3 secudne se aude un bazait in surdina care se opreste printr-un pac sau ceva de genu. astept tot timpu (aproape) chiar daca nu aud si p`orma dau la cheie Edited July 24, 2005 by steph Link to comment
ileana Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 la mine se aude ca un capac de termos sau o usa de congelator cand le inchizi..se etanşează cu un sfârâîit Link to comment
Frankie_Carbone Posted July 25, 2005 Author Share Posted July 25, 2005 Multam' pentru raspunsuri, bine ca m-am linistit cu zgomotul ala cu rotitul volanului in rampa, credeam ca e vreo problema, dar ma simt bine acuma, stiti cum e ... cand imi spun si altii "no, problem, e normal, si la mine e la fel, asa e la matiz", ti se ia o pietricica dupa inima, oricum, masinuta merge bine, am forjat-o nitel, am mers cu a I-a mai mult cred ca pana pe la vreo 4000rpm si dupa aia am dat a doua blana, nu mi-a venit sa cred, la motorul asta de ... scooter, cum fac unii misto, a dat saracuta scartz la a doua. Mi-a fost mila, nu o sa o mai forjez, pentru ca ... vorba lu' taica-miu "scopul masinii este sa te duca unde ai nevoie, fara evenimente, si in timp util, asa ca pleaca mai devreme, zmucitul masinii, scart si alte lucruri, nu fac decat sa provoace riscuri, consum benzina, uzura motor", si pana la urma, pe cuvant de nu imi place mai mult sa merg cu ea asa cursiv, cu 50-60, nu se aude motor, nu este smucita, etc. In privinta becului de check, cred ca or fi facut astia ceva la pompa de benzina, la catalizator, or something, de nu mai trebuie sa astepti acele 4 secunde dupa beculet ca sa se stinga, cine stie. Oricum, multumesc inca o data pentru raspunsuri. Link to comment
NFS Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Desi de cele mai multe ori porneste si daca dai la cheie fara sa astepti, indicat e sa astepti sa se amorseze pompa. La mine in cartulia tehnica zice sa astept sa se stinga becul (engine check) si abia apoi sa dau la cheie. Desi la E3 nu se mai stinge becul (chiar, de ce oare?), sunt convins ca procedura ar trebui sa fie aceeasi! La intalnirea viitoare chiar am de gand sa vad daca la E3 se aude pompa amorsandu-se! ...In privinta becului de check, cred ca or fi facut astia ceva la pompa de benzina, la catalizator, or something, de nu mai trebuie sa astepti acele 4 secunde dupa beculet ca sa se stinga, cine stie. Oricum, multumesc inca o data pentru raspunsuri. Iti sugerez sa mai citesti o data manualul utilizatorului (ala roz)! Link to comment
Frankie_Carbone Posted July 26, 2005 Author Share Posted July 26, 2005 Am ascultat astazi cum se aude pompa de benzina, dupa ce pui contactul, trebuie asteptat vreo 2 secunde cam asa pana sa dai la cheie, pana se opreste acel sunet. Link to comment
Frankie_Carbone Posted August 1, 2005 Author Share Posted August 1, 2005 Apropo de acest bec de CHECK ... Am stat sa ascult, si intr-adevar se aude un zgomot dupa ce se pune contactul, si anume se amorseaza pompa de benzina, cum spuneati si voi. Fiind EURO III nu se stinge becul. Daca dau la cheie pana se amorseaza pompa, adica cum am pus contactul, o ia la sfert, din prima. Insa, daca stau sa se amorseze pompa, o ia mai greu, o data am patit chiar sa nu imi porneasca, doar o data si nici nu am tinut eu mult cheia acolo, am vazut ca nu a luat-o imediat si + 1 secunda dupa, am dat din nou la cheie si a luat-o. Are masina o problema, sau e normal la euro 3 acest lucru? Multumesc. PS: am deocamdata 700 km cu ea, mai e putin pana la revizia de 1000km. Link to comment
Frankie_Carbone Posted August 1, 2005 Author Share Posted August 1, 2005 Are cineva vreo idee? Le zic la aia la servici cand ma duc la revizia de 1000km? Link to comment
cipri Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Are cineva vreo idee? Le zic la aia la servici cand ma duc la revizia de 1000km? <{POST_SNAPBACK}> Salut. Sunt Ciprian, un nou membru. Sunt si eu posesorul unui Matiz Euro 3. Nu trebuie sa-ti faci griji de faptul ca becul nu se stinge daca nu faci contact pana la capat. Asta a fost primul lucru pe care mi l-au zis cei care au vandut masina, in momentul in care am luat-o de la reprezentata. E diferit de modelul Euro 2. Becul se stinge doar in momentul in care pornesti motorul. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now