Jump to content

Recommended Posts

Am schimbat si eu Champion-urile cu NKG-uri. N-am simtit nicio imbunatatire (ba, parca, din contra: mi se pare ca am mai putina putere la turatii mici).

 

Dupa schimbare nu am dat reset la ECM, sa afecteze cu ceva?

Edited by LYM
Link to comment

Sunt NGK made in France :D

Am vrut sa-i dau reset dar nu am cheie sa desfac borna de la baterie si cu patentul n-am putut :spumelagura:

 

Totusi, parca porneste un pic mai repede la rece.

Edited by LYM
Link to comment

Cand am schimbat bujiile (Champion cu NGK) nu am resetat ECM din simplul motiv ca nu stiam ca trebuie facut acest lucru (abia luasem masina si nu stiam prea multe despre ea - deh, cand treci de la Dacia la Cielo :dizzy: ). Nu au fost probleme, am schimbat pur si simplu bujiile vechi cu cele noi si gata. Parca la prima pornire am simtit un tremurat la ralanti (despre care am citit pe forum si nu m-am impacientat), dar pe urma nimic... porneste imediat, motorul merge frumos...

Dupa ce am schimbat bujiile, la ceva timp am aflat si despre resetare, dar motorul merge bine asa ca l-am lasat in pace.

Ar putea fi ceva in neregula datorita faptului ca nu am resetat ECM-ul?

Link to comment

In cazul Leganzei.

Am consultat manualul de Leganza si am observat ca acolo fabricantul, la motorul de 2 litri, da marca Bosch cu distanta de 0,8 mm (cum vin bujiile echivalente NGK BKR5EK). In timp ce pe piata, bujiile Bosch FLR8LDCU, care merg la Leganza, vin cu 1mm.

Sa prefer in acest caz NGK-ul deoarece vine cu gap-ul de 0,8 ? Sau sa iau Bosch si sa trec la modificari de gap ? Intreb deoarece am citit ca o distanta mai mare intre electrozi ar necesita o tensiune mai mare din partea bobinei. Care sunt implicatiile unui gap mai mare fata de cel recomandat de fabricantul masinii, in cazul nostru de la 0,8 la 1mm ? Mentionez ca merg doar pe benzina. E cineva care a pus pe Leganza ambele marci de bujii si a mers doar pe benzina ?

Edited by Bolt
Link to comment

Ti s-a recomandat ce bujii sa folosesti.

Bosch FR8LDC4 nu se mai fabrica si nu mai sunt recomandate pe motorul de 2l dohc de la leganza.

Este cineva care nu a inteles?Sau trebuie sa repetam de cateva ori ca sa se inteleaga?

Link to comment

Asta am inteles eu dar nelamurirea mea nu era legata de marca si tipul bujiilor ci de distanta dintre electrozi, in situatia in care ambele marci sunt echivalente.

Adica daca in manual zice sa pun cu gap de 0,8mm iar pe piata gasesc Bosch cu gap de 1mm, nu e nici o problema ?

Mai sus pe topic citisem c-ar fi bine sa se respecte gap-ul.

Link to comment

Ar fi bine sa se citeasca bine ca sa se inteleaga foarte bine.

FR8LDC4 au fost cu gap 0,8mm si s-a renuntat la ele in favoarea celor FLR8LDCU cu gap 1 mm.

Ultimele sunt recomandate asa cum vin adica cu gap 1 mm.

Link to comment

OK. Deci mai simplu, gap-ul in cazul bujiilor de Leganza poate fi si de 0,8mm si de 1mm. Asta avand in vedere ca sunt producatori (NGK, Bosch etc) care fac bujii cu ambele gap-uri pt. acelasi motor de Leganza. E-n regula.

Edited by Bolt
Link to comment
Unde este ATF asta? La Augsburg sunt 116.000/buc
Am sunat la ametitul ala de la Augsburg de pe Titulescu si mi-a dat pret : tineti-va bine : 170 RON petnru acest bujii pt. Espero 1.8. Sun acum si in Militari ( poate a gresit omul )
Academia de teatru si film. E pe strada paralela cu Pache Protopopescu. E un nume de domnitor, ceva. E aceeasi strada care se continua in Vatra Luminoasa, peste Mihai Bravu.
Evident este vorba de Str. Matei Voievod. Stie cineva mai exact , colt cu ce strada ??

XXXXXXXXXXXXXXXXXX

... si daca ma ilumineaza si pe mine ce tip de NKG trebuie la Espero benzina 1.8 ? Am vazut concluzii la aproape orice Daewoo pe postul asta dar la Espero nu.

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ori e vorba de alta marfa, ori sunt scumpi rau !

post-3313-1168948671_thumb.jpg

Link to comment

Sunt curios de preturi pt Cielo sohc 2006 la NGK. Eventual si un set de fise (bune...Tesla?). Daca stie cineva, pls postati aici, macar sa fiu pregatit moral :P

Edited by Geo_ZGA
Link to comment
Ori e vorba de alta marfa, ori sunt scumpi rau !

 

Pai dupa cate vad eu ti-au dat 2 modele , unul la 40 ron si altul la 10 ron. Cred ca cele de 10 ron(V-line) sunt si pe Matei Voievod, numa ca eu am dat 20ron.

 

Un set de fise tesla e vreo 80 ron.

Edited by Esperatul
Link to comment

46 ROn, aproape 50. Mi se pare IMENS. Doar daca dau si garantie la ele 100 k km. Poate nu cunosc eu piata de componente dar chiar in halul asta, sa merite o bujie 500 mii lei ???

 

@espe, ai fost clar . 1 model de 46 ROn si altul de 10 Ron . Unde ai impresia ca nu intelesesem ?

Edited by Cumnatu
Link to comment

Cred ca am fost destul de clar, sunt 2 modele in ofera! Faptul ca un model foloseste platina pentru electrod vine cu unele avantaje care ii fac pe unii sa dea banii respectivi.

Edited by Esperatul
Link to comment

Presupun ca totul se reduce la cat de exigent esti. Poti lua bujii pt Espero la 25 ron setul Bosch sau Champion. Faptul ca dai 80 ron pe Ngk V-line presupune ca urmaresti o reducere a vibratiilor, o pornire mai usoara la rece, urca mai usor in ture. Presupun ca tehnologia folosita pentru NGK Platinium aduce unele avantaje in aceeasi maniera. Varful electrodului este foarte ingust ceea ce permite functionarea in parametri chiar si la voltaje scazute. Rezistenta sporita la temperatura si coroziune care duc la o durata dubla de viata.

Ideea e ca in general o bujie este compatibila cu mai multe motoare la mai multe tipuri de masini. Faptul ca se potriveste o bujie hi-tec nu inseamna ca e rentabila pt espero,dar poate pentru alte masini/motoare este.

Link to comment

Acele bujii mai scumpe(45 ron/buc) sunt NGK Iridium IX. Eu folosesc astfel de bujii la Cielo (codul este BPR6EIX). Avantajele sunt: consum combustibil scazut, marirea puterii motorului, durata de viata de aprox 90.000 km.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...