ovi_jer Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Dupa cum vezi aici se discuta numai despre bujii.Despre relanti foloseste functia pentru reset ecm si idle learn. Link to comment
vladani2003 Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 unde pot cauta chestiile astea despre ecm, poti sa-mi dai link-ul? mersi , inseamna ca nu e problema de bujii;Dar cred ca e cam mare el normal tre sa stea in 850,nu? Link to comment
Mircea Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Ia vezi te descurci: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613? Link to comment
vladani2003 Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 ieri am cumparat Ngk made in japan 130mii buc, 520 mii setul pt espero 16v, cu dist de 1.1, sper sa merite Link to comment
Salex Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Ieri am patit o faza super nasoala. Dupa ce mi-am segmentat motorul, schimbat pompa de ulei, schimbat chiulasa si cite si mai cite ... cine credeti ca imi facu bucuria ??? Una din bujiile NGK de care eram f. multumit pina acum. Ei bine, la infiletare (cu mina goala si cu cheie de bujii cu articulatie) am simtit ca "da in gol" am scos cheia si ... stupoare ... filetul bujiei era rupt si a ramas in chiulasa. M-au trecut toate apele, dar am reusit sa il scot cu o pila triunghiulara ... Nu stiu ce sa mai cred. Pina la un moment dat eram fan Bosch, apoi am inceput sa folosesc NGK. Acum, chiar nu stiu ce sa mai zic. Sa fi fost facaturi ??? De luat le-am luat din Augsburg, insa tare m-a pus pe ginduri episodul Link to comment
Cumnatu Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Am schimbat astaji bujiile la Casa Auto ( irelevant ) Undeva la 130 RON toate 6, NGK ( SZFR5LP13G) cutie originala Mopar. Nu se simte diferenta doar ca, ori am nimenit drum mai liber, ori e placebo ori...treaba e ca mi-a scazut consumul de la 24 la 23.1 si asta in doar 15 km. Sunt foarte curios sa vad in urmatorii 100 ce se intampla si deasemenea cum va fi prima cheie maine dimineata pe frig. Link to comment
EXE Posted October 19, 2007 Share Posted October 19, 2007 Salex said: .. stupoare ... filetul bujiei era rupt si a ramas in chiulasa. ...Nu stiu ce sa mai cred. Pina la un moment dat eram fan Bosch, apoi am inceput sa folosesc NGK. Acum, chiar nu stiu ce sa mai zic. Sa fi fost facaturi ??? De luat le-am luat din Augsburg, insa tare m-a pus pe ginduri episodul Nu cred ca au fost facaturi, numai ca nu poti sa ai nici o certitudine cand cumperi piese ca vor fi bune calitativ. Se mai intampla si la case mai mari. Link to comment
trebor271074 Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 I-a uitati ce tip de bujii mai "deocheate" se potrivesc la matiz cu motor de care avem noi. E luat de pe site-ul NGK. Modelul e NGK IX IRIDIUM BPR5EIX-11 cu distanta intre electrozi 1.1. Pretul nu e prea mare, si banuiesc ca aceste bujii "nu au moarte " la o astfel de masina. O singura problema: nu le-am gasit nicaieri in Romania! Ce parere aveti? Link to comment
trebor271074 Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 DETALII DESPRE ACESTE BUJII SE GASESC AICI... http://www.ngk.com/results_appNonUS.asp?in...nalMotiveID=324 EU CRED CA SUNT FOARTE BUNE. SPER... PENTRU CA AM COMANDAT 4 (nu poate ramane cu una pe stoc) . Pret 40 ron bucata. Scump dar sper sa merite. Link to comment
Amentys Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 (edited) Eu sunt in impas. Nu stiu ce fel de bujii trebuie sa cumpar. Motorul e C18SED de 122 CP si este din familia II daewoo. In principiu este acelasi motor ca cel original de leganza de 2L, numai ca este de capacitate cilindrica mai mica (dupa spusele lui ovi_jer). De fapt eu am dat comanda de bujii in urma cu 1 luna, dar dupa montaj am remarcat ca e ceva diferit (in rau). Insa pentru ca am schimbat mai multe consumabile si inca nu dadusem reset + idle learn, am crezut ca va scadea consumul. Dar a ramas la fel si dupa reset (15%, tremuraturi cand plecam de pe loc). Asa ca am dat search dupa codul 96130723 si am descoperit ca de fapt sunt de espero . Stiu, a fost vina mea pentru ca nu am luat bujiile conform specificatiilor pentru leganza si am avut incredere in mecanici. Am dat comanda de mai multe piese si nu am reusit sa le verific pe fiecare in parte. Asa ca acum trebuie sa cumpar bujii din nou. Dar, mai intai de toate, vreau sa stiu exact tipul bujiilor si codul specific motorului de 1,8. Va rog sa imi dati niste sfaturi, pentru ca nu mai pot merge asa. Edited November 28, 2007 by iulian19 Link to comment
Amentys Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 (edited) iulian19 said: Nu stiu ce fel de bujii trebuie sa cumpar. Gata, am gasit : NGK BKR5EK (0.8 mm). Imi mai trebuie un imbus bun pentru a desface capacul care le acopera. Am stricat 4 imbusuri pana acum. Stau si cu fisele in portbagaj degeaba. Macar de as gasi undeva dintr-un material bun, sa stiu ca imi rezolv treaba. Dar nuu.. ca sunt scumpe sau ieftine, tot cu injuraturi se termina incercarea de a schimba fisele si bujiile... Edited November 30, 2007 by iulian19 Link to comment
ALiCE Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 (edited) Stie cineva de unde se pot cumpara, in Buc, NGK BPR6E? Nu BPR6ES. Merci! Edited November 30, 2007 by ALiCE Link to comment
Salex Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Prin comanda la Augsburg ai incercat ? Link to comment
mariann Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 BOSCH! 25.000 de km aprinderea functiona perfect, m-am gandit ca intrec masura si le-am schimbat totusi. De cand am pus Bosch pe masina m-am jurat ca nu mai pun altceva. Link to comment
Salex Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 La fel am zis si eu cind am pus pe masina NGK ! Si totusi, mare dezamagire am avut acum 2 luni cind m-am trezit cu filetul rupt in chiulasa ... Totusi, ceva similar am patit cu BOSCH. Nu mai retin exact modelul, era cu 4 electrozi. Bujiile aveau maxim 20.000km cind am inceput sa aud un tacanit ciudat la motor. In prima faza am zis ca e un tachet sau ceva din zona ... Ei bine, nu a fost asta. Eu imi verific si curat bujiile periodic (la maxim 4000km) si in timul unei astfel operatiuni ce credeti ca am descoperit ??? O bujie Bosch la care SE DEZLIPISE partea ceramica si juca liber in interiorul bujiei solidar cu electrodul. Curios ca motorul meregea rezonabil de bine cu toate ca, in mod evident, "gap"-ul la bujia respectiva era ... hai sa-i zicem, variabil. Asta a fost motivul pentru care am trecut la NGK. Link to comment
Bel_Ze-but Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 (edited) ovi_jer said: Sa recapitulam :-Daewoo cielo Motor 1,5 SOHC :BOSCH WR8DC ; CHAMPION RN9YCC ; NGK BPR6ES (toate cu distanta la electrod de 0,8 mm ) Am verificat, si am constatat ca am dezinformat ( EVIDENT FARA INTENTIE) acum cateva zile pe cineva de pe forum (nu spui cine, ... persoana importanta !). Asa ca eu am pe masina NU Champion ci BOSCH Super plus ITTRIUM (+1 WR 7 D C + ), cod 0242235663 , cu 0.8 mm . Desi nu aveau la magazin si mi le-au adus la comanda in 5 ore, se vede treaba ca tipii nu s-au uitat ca lumea in cataloage desi stiau ce masina am si chiar am insistat sa fie special pt. CIELO sohc, noneuro. Nu consultasem cu atentie lista lui ovijer, stiind doar codul pt. NGK-uri, de care mai avusesem si de care voiam sa iau (insa mecanicul mi-a zis in ultima clipa sa cumpar BOSCH). Asa ca va trebui sa le schimb din nou. Intrebarea e : SUNT MAI BUNE BOSCH-urile sau NGK-urile ? Edited January 2, 2008 by Bel_Ze-but Link to comment
ovi_jer Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 In mod normal NGK mai ales ca si constructorul le recomanda pe acestea acum. Link to comment
mgrigo2000 Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 (edited) Referitor la ruperea electrodului central la Bosch, se pare ca e o boala care s-a mai intamplat. Spunea un vanzator de piese Daewoo care mi se pare bun cunoscator ca a avut un caz in care electrodul central s-a rupt si a cazut in motor. Ruperea filetului e de la strangerea exagerata a bujiilor, daca s-a intamplat la modele diferite de bujii, mai ales ca modelul pentru Cielo are filet lung, si daca se gripeaza, solicita mai tare corpul bujiei la filetare sau defiletare. Edited January 10, 2008 by mgrigo2000 Link to comment
trebor271074 Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 trebor271074 said: DETALII DESPRE ACESTE BUJII SE GASESC AICI... http://www.ngk.com/results_appNonUS.asp?in...nalMotiveID=324EU CRED CA SUNT FOARTE BUNE. SPER... PENTRU CA AM COMANDAT 4 (nu poate ramane cu una pe stoc) . Pret 40 ron bucata. Scump dar sper sa merite. Sa ma laud! Azi mi-au venit bujiile... NGK BPR5EIX-11 aduse din SUA. Le-am gasit pe okazii.ro cine le vinde se numeste supercomenzi. Tot asta (supercomenzi) e id de yahoo. A costat 50 ron bucata. Abia astept sa le pun pe masina. Vreo 80 mii km nu ar trebui sa mai am treaba cu bujiile. Sper... Link to comment
alexinno Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 (edited) Buna ziua! Am masurat rezistenta la fisele mele(Cielo,1996,Sohc) Packard(gri) si am obtinut valori intre 4 si 2 kohm. E ok asa? Mentionez ca masina are consumul standard,nu merge intrerupt,nu are semne de boala in privinta asta...Cat ar trebui sa aiba in mod normal?Daca ar fi sa le schimb,de unde as putea lua ceva bun din zona Colentina sau mai aproape de ea(daca tot voi ajunge in Bucuresti) ??Multumesc! Edited February 1, 2008 by alexinno Link to comment
dobrescucris Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 Eu zic ca valorile alea sunt bune. Scria si pe aici pe undeva cam cat trebuie sa fie. Daca sunt cele originale, iti recomand sa nu le schimbi inca, mai ales daca nu ai nici un simptom, eventual doar sa ai un set de fise de rezerva in portbagaj, daca se intampla ceva. Eu le-am schimbat de curand pt ca s-au stricat 2 din ele (probabil erau originale), tot cu unele asa zise "originale", Packard, dar cu impedanta cam de la 8 la 30kohm, din cate tin minte.. cam mare as zice. Link to comment
sorin77 Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 ovi_jer said: Sa recapitulam :-Daewoo cielo Motor 1,5 SOHC :BOSCH WR8DC ; CHAMPION RN9YCC ; NGK BPR6ES (toate cu distanta la electrod de 0,8 mm ) ... Zilele trecute am schimbat bujiile, fisele si filtrul de aer (vezi poze atasata). Nu am gasit bujii NGK in Tm pe unde am umblat si am luat BERU cu distanta din fabrica de 0,8mm (cost 36 ron). Fisele le-am schimbat fiindca fisele vechi Champion s-au sudat de capacelul bujiilor si orice tentativa de a le desface fara sa le distrug a esuat. (la urma mi-am dat seama sa desfac fisele de la delcou si desurubez fisa cu tot cu capacelu de pe bujie ... da era prea tarziu). Fisele sunt MallParts (aparent koreene) si sunt de DOHC desi mie imi trebuiau de SOHC, da ala de la magazin a zis ca nu are si nici nu aduce etc bla bla. Fisele m-o costat 40 ron. Am schimbat bujiile nu fiindca mergea prost masina ci fiindca NGK-urile le utilizam de mai bine de 35.000km. In tot intervalul asta NGK mi-a mers fara probleme. E drept am avut si fise Champion. Odata date jos bujiile aratau destul de bine ... In sfarsit dupa schimb am facut o resetare de ECM, si am constatat ca motorul motorul nu imi suna parca la fel de bine ca inainte pe benzina. Pe gaz relanti-ul mergea de dadea sa moara numai cu motorul cald. Mi-am zis ca daca am pus filtru de aer nou intra mai mult aer (mai usor) si s-o modificat probabil rata gpl/aer. In sfarsit am mai dat drumul la gpl de pe reglajul de ralanti. In mers in viteza III la pe la 2500 rot/min am bagat piciorul in gaz pana la fund. Surpriza s-a balbait si mi-a dat un rateu in esapament de mi-o stat ceasu, apoi si-o dat drumu si m-o scos din depasire. Daca accelerez treptat nu am rateuri. Ce ziceti problema asta e de la bujii ori de la fise ? Mie imi e ca e de la fise ca sunt MallParts si de astia nu am auzit nimic nici de rau si nici de bine. Doar ca fisele lor sunt mult mai de 3 ori mai ieftine decat Champion. Cu vechiile bujii si fise inca nu am experimentat vreun rateu. In sfarsit am suflat usurat ca nu o fost rateu pe admisie. Link to comment
tolin Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 trebor271074 said: ... A costat 50 ron bucata ... E din aur ? Link to comment
Adi_Iacob Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 @sorin77 Schimba bre fisele alea ca nu sunt bune... nu se pupa alea de SOHC, care au protectia metalica la 3 din 4 (din cauza apropierii de scutul galeriei de evacuare) cu cele de DOHC care sunt doar cauciucate si formate sa intre in gaurile dintre arborii cu came, pana la bujii. Ai un contact imperfect cel putin la una dintre fise, de aia si rateul ala. Posibil sa stea contactele fisa-bujie f. aproape unele de altele si sa ia ceva curent prin inductie, dar nu indeajuns. Nu sunt bune fisele pentru tipul tau de masina. Si mai sunt si destul de iefteneaua, fisele genuine GM pentru DOHC sunt cam 60 ron, cele pentru SOHC cam 80, da nu as putea sa jur. N-am mai fost de ceva timp pe la un magazin de piese de schimb Link to comment
trebor271074 Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 tolin said: E din aur ? Ti se par scumpe maestre? Pe iridium... si nu se gasesc in comertul socialist de la noi. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now