uskt2005 Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 TESLA. Aveti idee unde sa gasesc asa ceva, eventual daca stiti un magazin cu vanzari online ar fi perfectSa fie pt cielo euro 3 8v, an 2006 Revin Imi trebuie neaparat un set de fise ...una imi fura curent...am jocuri de lumini la motor(am vazut in seara asta - la prima fisa din dreapta cum te uiti din fata masinii la motor - cea care este fara protectia aia metalica peste un arc electric albastrui de toata frumusetea; la celelate nu s-a vazut nimic) Please Help Meeeeeeee Link to comment
Mircea Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 salutare!as avea si eu o intrebare:la montarea noilor bujii trebuie tinut conta de o "adancime"anume la care ar trebui infiletate?sau le strangi pur si simplu pana le simti la mana bine stranse?am un cielo motor sohc Daca nu ai cheie dinamometrica sa le strangi la cat scrie pe cutia lor, le infiletezi pana la capat apoi inca 1/4 - 1/2 tura. Ai grija sa ungi filetul bujiilor in prealabil cu ulei. Link to comment
cristi17lcv Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Imi poate spune cineva cum se regleaza gap-ul la bujile Bosch flr8ldcu. Avand in vedere ca elecrodul este convav. Link to comment
Cumnatu Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Intrebare pentru cunoscatori : Din punct de vedere al tipului de sistem folosit la creearea scanteii si din orice alt punct de vedere mai stiti voi sa interpretati din poza, care dintre cele 2 bujii este mai buna ? Link to comment
ovi_jer Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Cea de jos pentru ca este testata si recomandata de contructorul masinii. Link to comment
Cumnatu Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Ce-a de sus este Bosh +4 si cica ar arde prea puternic. In realitate insa , cei ce au circulat cu asa ceva chiar si 100k km nu au avut probleme DECAT ca in 2 cazuri s-au bulit motoarele pt ca s-au topit/rupt doi dintre cei 4 dinti ( nu stiu cum se chema ) . Asta au constatat cand le-au dat jos. M-am gandit ca e bun de info pe topic. Folosirea de Bosh +4 e ... la risc. Link to comment
ovi_jer Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 S-a mai discutat despre ele pe aici.Aduc mai mult rau decit ceva bun. Link to comment
cristi17lcv Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 revin cu problema mea, poate vi s-a parut intrebarea cam puerila, dar vreau sa stiu daca recalibrarea facuta de mine este ok. Am procedat in felul urmator: cumparat bujii Bosch flr8ldcu, care ar trebuie sa aiba distanta pt. leganza de 1mm, cand am masurat distanta era de 0.8. Le-am montat pe masina (mentionez ca am gpl)iar in probe imi dadea rateuri si-mi sarea capacul filtrului de aer. Le-am pus inapoi pe cele vechi NGK cu distanta de 0.5 si merge foarte bine masina. Intrebarea este: atunci cand masor cu lera tb sa iau in considerare si distanta facuta de concavitatea electrodului de masa? Link to comment
puchi Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Nu !.Bagi Lera si apropii electrodu(de masa),de centru. Link to comment
ovi_jer Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 In mod sigur nu ai cumparat ce trebuie sau nu masori cum trebuie sau cu ce trebuie.Bujiile BOSCH FLR8LDCU(gap 1mm) si NGK BKR5EK (gap0,8 mm) au gap standard din constructie si nu se regleaza. Link to comment
cristi17lcv Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Bujiile sunt cele exemplificate de tine fara nici o indoiala, dar dimensiunea gapului este urmatoarea:la bujiile Bosch am pus lera de 0.8 si intra oarecum fortat. Pt. cele NGK dupa ce am mers cu ele vreo 5000km, dimensinile la cam fiecare bujie erau: la un electrod 0.5 si la celalat intre 03-0.4 . Link to comment
FDR Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 Am cumparat 1 set NGK BPR6E made in France , dupa 3000 km le-am dat jos (mergea masina rau de tot) si ce sa vezi : 3 dintre ele aveau ceramica fisurata , fisuri mici longitudinale datorita carora mai ca imi murea masina cand plecam de la semafor ca sa nu mai vorbesc cand porneam a/c . V-ati mai intalnit , ati mai auzit de problema asta care ar putea fi cauza ::??? Primul lucru la care m-am gandit au fost fisele care noapte cu capota deschisa isi faceau de cap , dadeau scantei intre ele , pe ele , da pe unde nu dadeau . Insa multi au spus ca nu se pot strica bujiile de la fise . Sa fie de la GPL (ma indoiesc)? Link to comment
trebor271074 Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 Asta arata extact concluzia prverbului "Ieftin la slanina , scump la faina!". Cauta frate NGK dar pe iridium. N-au moarte! Costa, dar merita fiecare leu dat! Link to comment
thunder Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Toate bujiile NGK BPR6ES au gap-ul de 0.8mm ? Nu am gasit specificat gap-ul pe cutie. Link to comment
ches Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Revin cu detalii: am schimbat bujiile si parca e o alta masina. Trage mai bine in oras, in afara nu am testat-o inca, deci nu pot sa ma pronunt daca a disparut problema cu check engine sau nu. Cele vechi aratau bine acolo unde intrau in camera de ardere. In schimb partea alba de ceramica, acolo in zona in care nu intra cauciucul de la fisa peste ea, era inegrita rau de tot, ca si cum ar fi facut scantei. Si cauciucul de la fisa era usor afumat. Mentionez ca si vechile bujii erau un pic afumate, dar mult mai putin. Bujiile originale erau NGK BKR6E-11, cele pe care le-am dat jos acum erau brisk DR17YC-1, iar cele pe care le-am montat acum sunt BKR6ES (de astea am gasit, au electrodul normal, fata de BKR6E care are electrodul V-gap sau ceva de genul). Aveti idee de ce s-a intamplat chestia asta cu afumatul izolatiei de ceramica, e normal? Link to comment
Mircea Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Da, e relativ normal, se strapunge in timp izolatia de ceramica. Link to comment
LYM Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 (edited) In curand vreau sa-mi schimb si eu bujiile. Pana acum am mers pe NGK BKR6E-11 si am fost multumit de ele, asa ca as vrea tot din acestea. Stie cineva pe unde se mai gasesc si la ce pret? Le-am dat astazi jos sa ma uit la ele - totul parea ok, nu era niciuna afumata/sparta. Singura chestie e ca mi s-a parut ca gap-ul este cam mare (n-am avut lera sa masor exact, dar ochiometric parea mai mare de 1.1mm), electrodul principal era vizibil uzat (santul acela in V aproape ca nu se mai distingea - deci probabil e timpul sa le schimb). Bujiile au ~ 23.000km si, daca retin bine, sunt made in France. Edited September 14, 2008 by LYM Link to comment
andreib Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 Se gasesc mai la orice magazin daewoo, vin in cutii GM. Daca nu gasesti, fa o comanda la autodaewoo. Link to comment
LYM Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Am luat de la Augsburg pana la urma - 69RON/4buc, Made in Japan (cele vechi erau made in France) Link to comment
danielito Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 De ce bujiile mele sunt umede cand le scot afara??Mai alea prima(pricipala sau cum ii zice),si inca ceva scuze de offtopic,chiar deasupra bujiei principale unde se vede o bucata din garnitura de chiuloasa gasesc mereu un pic de ulei,pe unde ar pierde??Multumesc. Link to comment
Dj_Dark Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 N-am inteles nimic, ce principala? Link to comment
danielito Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 Hmm...asa e cand nu stii denumirile,prima bujie de langa capacul delcoului,nu stiu cu mama ei ii spune. Link to comment
Dj_Dark Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 (edited) Este o bujie ca oricare alta, nu are o denumire specifica. Sigur nu e ulei scurs pe la garnitura de la capacul tachetilor care ajunge pe bujie in momentul "extragerii"? Vezi ca s-a mai discutat problema asta. Edited September 25, 2008 by Dj_Dark Link to comment
danielito Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 Am sa verific daca e de la garnitura,dar bujiile de ce sunt umede?? Link to comment
Dj_Dark Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 Ti-am spus mai sus de ce cred eu ca sunt "umede" de ulei. Altfel poti sa ai vre-un injector care nu mai inchide bine ceea ce poate provoca si problema de la "nu mai trage bine". Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now