laurentziu83 Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 ...dar 70 % depinde de tine <{POST_SNAPBACK}> Mda, si de inspiratia pe care o ai atunci. Link to comment
Gica Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 Cred ca stiti vorba cu marinarul care a murit inecat cu un os de peste, nu? <{POST_SNAPBACK}> Nu ne-o spui si noua ? Eu de ex. nu o stiu... Link to comment
Obi_wan_Kenobi Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Mai baieti, mie-mi incap si bagaje si persoane si ce vreti voi in Matizache!!!! Solutia: mi-am mai luat unul! Si-l iubesc! Link to comment
laurentziu83 Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Nu ne-o spui si noua ? Eu de ex. nu o stiu... <{POST_SNAPBACK}> Era odata un marinar care, cu o zi inainte de a pleca pe mare se duce la o baba sa-i ghiceasca. Aia ii spune: Vei muri inecat. auzind astea, marinarul hotaraste sa se lase de meserie si sa nu mai plece pe mare. Asa ca se duce sa sarbatoreasca pentru ca a evitat pericolul de a se scufunda impreuna cu vasul sau. Isi comanda omul peste la masa, cu a carui oase se ineaca si moare, intr-adevar, inecat. Asa si aici. Daca este sa mori, nu mori neaparat pentru ca la momentul nefericit te gaseai neprotejat intr-o masina mica, poti foarte bine sa cazi intr-o prapastie cu o masina cu enspe mii de airbaguri si cu caroserie de tanc si la asemenea impact dupa resturi nu-ti mai dai seama nici macar in ce clasa se incadra fosta masina, d-apoi ce marca si ce tip era. De pasageri nu mai vorbim. asta am vrut sa spun si de asta am facut paralela cu marinarul. Link to comment
URX Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Mai fratilor,as vrea sa plec in concediu cu Matizul,in august.Ce probleme as putea avea cu masinuta,avind in vedere ca suntem trei persoane plus bagaje? Link to comment
laurentziu83 Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Probleme n-o sa ai cu masina daca nu ai acum si o intretii. Pentru plecat cu 3 persoane in concediu ar merge sa pleci, dar te avertizez ca cel care va sta in spate va sta inghesuit, OBLIGATORIU jumatate din bancheta din spate va fi plina. Daca e pana la plafon sau nu asta depinde de ce bagaje ai. Nici la 2 persoane nu-ti ajunge portbagajul. Eu cand aveam matiz imi puneam bagajele mele cand plecam la facultate (aka o ditamai geanta+sacosa cu haleu etc) si mai ramanea loc de o sacosa-doua. Incearca cu genti sau sacose si nu cu valize. Nu ai cum. Link to comment
Cristian Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Stimati forumisti, Am achizitionat de o saptamana un Matiz E-AC cu ceva "adaugiri" mai mult de design. Are 4000 km si este din 2004. Sunt un vechi conducator auto , am condus diverse masini dar cel mai mult Dacia si WV passat TDI. Imi este destul de greu sa ma obisnuiesc cu comenzile Matizului mai ales cu ambreiajul care merge suspect (pentru mine) de usor. Vreau sa plec in concediu cu el , in 4 pers si bagaje cat incap si de aceea va intreb: Cum se comporta pe Transfagarasan ? Ce benzina sa pun , ca de doua zile de cand citesc forumul m-ati bagat in ceata? Cat de off-road poate fi dus? Intentionez sa merg la barajul de la Pecineagu pe valea Dambovitei, prin Satic, spre Coltii lui Andrei ( pentru cine stie locurile) Mentionez ca aceste drumuri le-am facut in mod repetat cu Dacia mea veche si nu vreau sa am surprize acum. Va astept cu impresii de pe aceste rute , facute cu Matizul. multumesc Link to comment
hitman Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Mai, matizul e o masina mult mai robusta decit pare. Mergi fara nici o grija. Si poti sa incerci cu benzina de 95. Link to comment
cchrism Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Toata lumea se streseaza de Transfagarasan. Sincer, in afara de viraje acest traseu nu are ceva superspectaculos, adica nu sunt rampe extrem de mari, daca-mi aduc bine aminte nu cred sa existe vreun indicator de rampa peste 7%, spre deosebire de... Targu Mures - Brasov sa zic, sau pasul Tihuta. Deci daca casti ochii la curbe nu ai probleme. Link to comment
FLEX Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Merge foarte bine pe TFG, nu-s probleme cu temperatura motorului la urcare sau a frinelor la coborire (vorbim de un stil de condus normal, nu VTM); atentie totusi la frina de motor, e cam ineficienta la cei 0.8l ai motorasului, nu te baza foarte mult pe ea, utilizeaza frina de serviciu cit sa intri cu viteza sigura in curbe. Despre off-road, trebuie sa-ti protejezi catalizatorul si cutia de viteze, sa nu iei bolovani chiar pe mijloc, in rest ... no problemo! daca e bolovanis mare, poti cel mult sa rupi ceva aparatori de noroi, dar sint ieftine si se schimba usor. Ce caucioace ai? PS: intr-adevar, ca si gen de curbe sau declivitati TFG nu are nimic special, dar este FOARTE LUNG, ceea ce poate genera o oboseala pronuntata a frinelor, daca nu sti sa le folosesti. Link to comment
Satori Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 ... dar este FOARTE LUNG ... ... SI fara sa ai unde sa opresti. Link to comment
Cristian Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Multumesc pentru sugestii. Am experienta la condus si nu am "mana grea" la masini. Intr-adevar Transfagarasanul este un drum destul bun dar este si o referinta in ale condusului in conditii mai grele pentru masina. Eu va spun asta ca am trecut muntii Parang , prin pasul Urdele cu Dacia si acum de cand am cumparat Matizul nu stiu daca s pot sa ma "bag " cu el pe unde mergeam cu vechea Dacie. Cauciucurile nu sunt stralucite , am Montana 155/65 . Sper sa reusesc sa pun mai la toamna niste Nokian , dar pana atunci vreau sa le folosesc pe astea. Link to comment
vasilet Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 ... ca sa nu mai vorbim ca daca sunteti 4 persoane in masina, nu o sa aveti probleme sa o manevrati/saltati nici la urcare nici la coborare... Link to comment
aztec Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 eu nu am o experienta cu matizul (doar cu tico) dar referitor la offroad cu matiz si capacitatea lui de a se descurca exista 2 topice, unul cu transfagarasanul bine dotat... si unul cu transalpina... cine a facut aceste drumuri poate sa spuna decat ca face fata... pe transalpina care cred ca e CEL MAI DIFICIL DRUM NATIONAL (DN 67C) din tara nu a avut probleme... poate decat ca mai trebuiesc dati pasagerii jos din masina la unele pasaje mai dificile... pe transfagarasan iarasi fara probleme . decat ca trebuie sa te opresti mai des sa admiri peisajele si sa se raceasca franele (la 4 pers si bagaj) Link to comment
john Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Eu am fost pe TFG acum fix un an, pe cand aveam masina (noua) si permisul de o saptamana. Incarcatura : 4 persoane, 4 saci de dormit, 4 izoprene, 2 corturi (un iglu de 4 pers. si unul 'batranesc' cam cat un rucsac mare), 2 rucsaci mari, si multe multe plase si rucsaci mai mici. Tot in aceeasi perioada am mers de pe Valea Oltului pe Valea Jiului, pe la Voineasa, Lacul Vidra, Obarsia Lotrului. etc...un drum destul de rau in general. Benzina am folosit OMV95, si nu am avut nici un fel de probleme cu masina. Drum bun si asteptam impresii si poze la topicul de calatorii. Link to comment
laurentziu83 Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 De masina iti garantam ca intra unde nu intra dacia, si asta ti-o spune cineva care numa' in copaci n-a fost cu el si scari n-a urcat. Are garda la sol mai mare. Asa ca n-ai probleme. E foarte rezistenta desi nu pare la primul contact cu masina. ambreiajul e asa la toate. scurt si mai ciudat. Benzina sa pui "de care o fi" eu am obisnuit-o cu Luk de 95. 98 nu se merita. O singura problema mi-as pune-o in locul tau: unde bagi bagaje pentru 4 persoane? Drum bun si iti spunem de pe acum ca n-o sa ai probleme. Link to comment
andreib Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Anul trecut am facut TFG cu Matizul cu 4 pers on board. Deoarece eram cam nervos am condus tare, am mers f mult cu treapta a doua pana in 60 kmh si masina nu s-a incalzit deloc. La coborare am lasat-o mai incet nu atat de mila fata de masina cat de faptul ca daca cobori prea repede o sa ai dureri de cap de la diferenta de presiune. Foarte multa frana de motor (a doua la 50 era ceva normal). In rest absolut nici un fel de probleme. Link to comment
laurentziu83 Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Deoarece eram cam nervos am condus tare, am mers f mult cu treapta a doua pana in 60 kmh si masina nu s-a incalzit deloc. Garantam pentru forja pe care o acorda Andrei masinilor. Motorul de la Matiz are sistemul de racire supradimensionat. De foarte multe ori ai sa vezi ca nici n-are nevoie de ventilator pornit ca sa se raceasca daca nu-i in sarcina. Niciodata nu am vazut sa se clinteasca acul din pozitia pe care o are la regim normal, in afara de iarna cand porneam incalzirea la maxim si raceam motorul S"> Link to comment
zalmoxis Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 De masina iti garantam ca intra unde nu intra dacia, si asta ti-o spune cineva care numa' in copaci n-a fost cu el si scari n-a urcat. Are garda la sol mai mare. Asa ca n-ai probleme. E foarte rezistenta desi nu pare la primul contact cu masina.ambreiajul e asa la toate. scurt si mai ciudat. Benzina sa pui "de care o fi" eu am obisnuit-o cu Luk de 95. 98 nu se merita. O singura problema mi-as pune-o in locul tau: unde bagi bagaje pentru 4 persoane? Drum bun si iti spunem de pe acum ca n-o sa ai probleme. <{POST_SNAPBACK}> Experienta mea personala de conducator de Dacia si Matiz mi-a aratat ca Dacia intra unde nu intra Mati!..Vorbesc de DACIA MEA! (avea 20 cm garda la sol) ...Matizul este o masina foarte fragila (am skimbat 2 pivoti in primii 20K km) si caseta de directie in primii 40K ...Sincer off road faci cu a-I-a si fara pasageri !...(asa am facut eu pe drumul spre Bustenari PH) care mi s-a parut un cosmar !...Acum off road nu faci in adevaratul sens nici cu Mati si nici cu Dacia vorbim de un pseudo off road cred ca suntem cu totii de acord ...Altfel am mai intrat cu Mati pe tot felul de drumuri secundare neasfaltate insa treb' sa mergi incet !...In materie de drumuri din astea cea mai mare aventura am avut-o ot cu Dacia pe un fel de drum forestier spre manastirea Satra din MM...Mi s-au rup prezioanele de la cutia de viteze atunci...Ptiu ce aventura Brrrrr... Link to comment
laurentziu83 Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Vorbesc de DACIA MEA! (avea 20 cm garda la sol) ...Matizul este o masina foarte fragila (am skimbat 2 pivoti in primii 20K km) si caseta de directie in primii 40K ... Dacia TA, ca aia normala are intre 12-15 cm garda la sol. eu pivoti n-am schimbat niciunul, dar am indreptat de zeci de ori jantele (ceea ce spune multe) si la 50k km matizul a fost dus in service pentru a se sti de ce piese e nevoie sau nu. daca baietii au zis ca-s pivotii buni... doar un cap de bara si atat. fara caseta de directie sau altceva. Link to comment
zalmoxis Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 fftopic: Vezi ca daca ai avut norocul sa-ti schimbe capul de bara si esti in garantie ti-ai luat "PA" de la garantia pe caseta de directie (care are 3 ani garantie)!!!.....Insa una peste alta MAti e o masina fragila believe me! Link to comment
FLEX Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Zeitate, fi atent aici calcul: ampatament scurt, garda la sol mare (145mm), console fata/spate scurte => unghiuri de atac si degajare mari => abilitati foarte bune in teren; de regula, pe drumuri forestiere mergi INCET, ca nu te lasa drumul altfel si suspensia are timp sa lucreze pe toata cursa, fara socuri => nu le omori pe drum forestier, ci pe DN-uri si DJ-uri rele, pline de gropi, ca sa nu mai vorbim de orase, da? Intr-adevar, suspensia McPherson nu e cea mai buna solutie pentru mers pe coclauri, mult mai buna e cea cu brate triunghiulare, dar aia e mai rea pe drum drept; in concluzie, pe teren conteaza geometria sasiului si la asta Matiz bate multe alte masini. Link to comment
zalmoxis Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Hai mai Felix las-o in puii mei ce draq cand schimbi pivoti si casete si ai joc la volan (si nu eu ci sti tu de cine vorbesc aici) si cand nu poti sa mergi macar cu a II a pe un drum forestier mai accidentat nu-mi spune ca Mati e gip acuma..OK sunt de acord faotul ca e scurta are o importanta la denivelari (adica se comporta mai bine) da' de aici pana la a spune ca rezista mai bine decat Dacia si ca e reliable pentru a merge pe teren accidentat e drum lung !Sa-ti mai amintesc de cate ori ai schimbat gflansele la amortizor !?!? S"> ...Nu discut aici despre cum e proiectata masina asta ci despre cum DIN PACATE E CONSTRUITA SI cum se comporta la drumuri accidentate...Basca cum simtim toate denivelarile datorita dimensiunilor rotitelor ...Pentru TFG nu-i o problema asta e clar da' sa te bagi prin cine stie ce hartoape e riscant ...Da' una peste alta e o chestuine destul de complexa legata de CUM SIMTIM fiecare aceasta masina !Pentru mine e fragila !!! Link to comment
Cristian Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Am intrebat initial "cat de off road " pot sa ma duc cu el. Ai dreptate cu Dacia , toti utilizatorii vechi , ca si mine , suntem tentati sa o luam ca referinta. Acum insa avem alte masini cu alte puteri , alte dimensiuni.. si altele. Eu stiu ce inseamna sa te urci "in copac" cu Dacia dar si ca la inceputul si sfarsitul concediului schimbam tobele , toate articulatiile si in anul urmator discul de ambreiaj si alte astea. Daca urci de ex. din "Pui" la cabana "Baleia" cu masina (nu cu on off road) cred ca ai sa intelegi cum este. Am trecut la Matiz ca atat imi puteam permite acum si ca de la inceput am fost incantat de ele. Imi plac ca si conceptie dar ca si forma. Pentru mine si familia mea , acum ,este masina potrivita. Am cerut sfatul vostru ca sa vad pana unde pot merge cu referinta mea de conducator de Dacie in acest concediu. Va spun ca am condus in ultima vreme mult de tot un Passat 1.9 tdi si imi este destul de greu sa apreciez cum voi merge acum cu Matizul. Sunt incantat de Matiz si am sa va tin la curent cu modul de comportare in acest drum. fftopic: La Matiz in pozita "oprit" cu cheia scoasa din contact , indicatorul de benzina nu are un "0 mecanic" sau indica volumul de benzina si atunci ? Link to comment
tolin Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Da, indicatorul de benzina este tot timpul sub tensiune. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now