argon Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 (edited) O fi bun, dar nu la motorul de Cielo, de nebuni zice neamtu de la Aral, sau Hepu, sau cum s-o numi ca antigelul G12 se foloseste la motoare noi, 2001 in cazul Opel? http://www.indeo-auto.ro/antigel/antigel-silikatfrei-p-414.html la Cielo se foloseste Aral G11, etilen glicol, pe baza de compusi anorganici, silicatii au rol anticoroziv, atata timp cat antigelul e schimbat la max 4 ani. Edited November 8, 2010 by argon Link to comment
onlyone Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 (edited) Am aici 1 bidon de aral roz silikatfrei si la continut scrie: etilen glicol + inhibitori coroziune Am si 1 bidon de Prelix verde pe care la continut avem: mono etilen glicol + inhibitori coroziune Aral roz se presupune ca ar fi organic? Ca pe eticheta nu vad nimic care sa denote treaba asta. Am combinat cele 2 antigeluri in o sticla de plastic sa vad daca se intampla ceva ciudat cu ele. I'm still alive Cred ca sunt compatibile, difera culoarea. Edited November 8, 2010 by onlyone Link to comment
argon Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 (edited) Nu sunt compatibile, nu se amesteca , poti amesteca verde cu albastru eventual galben, dar nu cu roz/rosu, tu poti pune ce vrei, dar eu as pune ce recomanda producatorul antigelului pentru respectivul motor. Antigel ARAL EXTRA tip G11 Aprobari si specificatii : VW/AUDI/SKODA/SEAT ( VW TL 774C = G 11 ) Opel pana an fabr. 2001 ASTM D 4985-89, ASTM D 3306 BMW Mercedes-Benz specifications 325.0 Porsche, Saab, Volvo, Rover BS 6580 BWB MAN 324 Type NF Culoare : verde Corespunde cerintelor majoritatii producatorilor de autoturisme si autovehicule comerciale. Ambalaj - 1L Antigel ARAL tip G12 Silikatfrei Specificatii si aprobari :VW / AUDI / SEAT / SKODA (VW TL 774D = G12)FORD WSS-M97B44-DRENAULT Tip DDAF ASTM D 4985, ..D 3306 SCANIA PSA OPEL (incepand cu modelele din 2001)MAN 324 Tip SNFMB 325.3 Culoare - rosuAntigel fara silicati. A NU SE AMESTECA CU ANTIGEL CE CONTINE SILICATI! Ambalaj - 1L Motorul ce-l ai tu este un motor Opel dinainte de 2001, ai vazut ca la Aral G12 roz scrie ca dupa 2001. Nu e valabil doar la Aral ci la toti, G11 si G12 e un standard indiferent de marca. Edited November 9, 2010 by argon Link to comment
onlyone Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 (edited) Am cumparat pana la urma cele 2 simeringuri la sfatul lui Banderas. 10+8 lei Am mai cumparat curea GATES 49lei si rola ANAM korea 72lei , garnitura termostat, si de ieri pompa de apa ANAM korea 69lei, termostat 23lei si carcasa termostat 13lei, antigel de schimb Prelix verde 50 lei, apa 10 lei. Manopera din cate am inteles o sa fie 250 lei. Si toate astea de la o garnitura de 1 leu de la termostat care a cedat... Edited November 9, 2010 by onlyone Link to comment
Banderas_232003 Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Ma bucur ca ti-am fost de folos, atat eu cat si colegii de pe forum, care de altfel m-au ajutat si pe mine cand am cerut sfaturi. Nu gandi strict la sume! De ce spun asta?! Piesele te-au costat cam 250 lei. Manopera tot 250 lei. Aici mai poti intreba si pe la alte service-uri, vezi topic legat de acest subiect. 1. Daca dai o manopera de 250 lei nu risti s-o mai dai inca odata pentru acceasi interventie, deci pui piese noi si cat mai bune. 2. Spuneai ca faci BUC-CTA des, vine iarna... Masina te putea lasa oricand in drum, cred ca trasportul cu o platforma te duce tot cam pe acolo. 3. Spuneai ca mai tii masina 3 ani, deci te vei folosi de ea destul timp de acum incolo. Da-i incolo de bani, decat nervi si timp pierdut aiurea cand iti "frige buza" mai bine faci treaba complet si sigur. Bafta la service. Link to comment
madkat Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 (edited) Ca le-ai luat e bine, ca ai luat Anam, in loc de Ina sau Ruville, nu e la fel de bine. Asta daca vorbim de durabilitate. Daca ai pus la distributia trecuta pompa de apa si rola bune, mai bine le lasi asa, mai ales ca-s doar 20k km. In plus - daca termostatul lucreaza nu are sens sa il schimbi - 99% termostatul masinii este mai precis ca si temperatura de deschidere decat aftermarket. iar daca mai spun ca virgula capacul de termostat se poate schimba doar desfacand cureaua de distributie, fulia de la axul cu came, doua surubvuri de la capacul spate al distributiei, si slabind suruburile pompei de servo, zici ca sunt nesimtit... Edited November 9, 2010 by madkat 1 Link to comment
onlyone Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Pai doar anam am gasit pe unde am fost. sau originala gm dubla la pret. Pompa nu am schimbat-o la ultimul schimb al distributiei. Rola de pa masina cred ca e valeo, nu mai tin minte ce am cumparat daca trecuta, le-am luat de pe situl din iasi. Oricum nu cred ca am sa mai apuc schimbul urmator de distributie cu cielo asta. Termostatul ala are 14 ani ca nu imi aduc aminte sa fi fost schimbat vreodata. Referitor la cum si ce trebuie schimbat eu nu ma prea am cu partea mecanica si macar de eram in constanta era o treaba, aveam alt curaj, asa aici in bucuresti nu vreau sa fac praf pe acolo sa nu stiu sa montez la loc ce demontez Link to comment
Viktor Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 iar daca mai spun ca virgula capacul de termostat se poate schimba doar desfacand cureaua de distributie, fulia de la axul cu came, doua surubvuri de la capacul spate al distributiei, si slabind suruburile pompei de servo, zici ca sunt nesimtit... Eu te cred, am schimbat termostat astfel. Asta am vrut s-o spun ieri dar ... am tacut, ca pare mai greu de crezut. Link to comment
madkat Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 @viktor - nu am vazut planurile cu ce vrea sa-si ia omul ieri, si nici timp de sfaturi pe mp n-am avut... acu imi pare rau ca nu i-am zis @onlyone - asa e, pompa ruville e 95ron, dar cred ca merita diferenta. Cat despre termostat - si al meu are 13 si ceva, si (sa nu cobesc) inca merge bine. Sunt de principiul - daca ceva merge bine si nu se apropie de un interval de "viata" - cum e la role, curele, filtre - nu are sens sa il schimbi. Link to comment
argon Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Nustiu daca e la fel la CIelo, dar la Matiz termostatul are o garnitura de cauciuc pe pistonalul ala ce inchide, care la mine, in 6 ani s-a copt, si trecea pe langa, incalzindu-se motorul mai greu, deci se cerea schimbat chiar daca in rest funtiona. Link to comment
onlyone Posted November 10, 2010 Share Posted November 10, 2010 (edited) Am rezolvat problema la service langa targul Vitan, pana la urma m-a costat 200 lei cu factura. Mi-a placut cum s-a lucrat. Garnitura termostatului demontat parea a fi okay deci problema a aparut de la carcasa termostatului. Edited November 10, 2010 by onlyone Link to comment
onlyone Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 (edited) Dragi colegi tin sa va anunt ca de fapt mi-am luat teapa si imi vine sa imi dau cu ceva in cap. Apa din acele diferite locuri de fapt tasnea din radiator care avea o fisura. Pe care pana la urma am depistat-o in Constanta, in Bucuresti nu stiu cum naiba nu am vazut-o. Si a naibii nu a curs cand i-am facut proba in service. Acum este posibil sa fi scapat si pe acolo ... greu de zis. Stiu, sunt prost si prostia se plateste. Nu stiu daca asta se lasa cu un alt radiator cu totul sau nu... Oricum o sa renunt la aceasta masina, nu ma pot baza pe ea. Culmea e ca ma miram si eu cum a ajuns apa de la carcasa in zona curelelor... Sunt prost prost prost. Fisura naibii se pusese buza pe buza dupa ce a fost montat la loc furtunul ala gros care iese din carcasa termostatului. Si a pierdut f putin neajungand sub masina. Abia in CT cand am vazut ca iar am scurgere... Edited November 13, 2010 by onlyone Link to comment
Viktor Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Ia-ti radiator nou, nu incerca sa-l lipesti sau vreo vechitura de la dezmembrari. Intii ar trebui sa decizi ce vrei de la masina aia, investesti si-o pui la punct, sau ... Link to comment
onlyone Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 (edited) O sa o vand cuiva care nu are sa o foloseasca pe urban sau i-o dau lu taica-miu ca are o dacie veche. Nu as vrea sa mai investesc alti bani, imi trebuie alta masina si oricum dupa 14 ani e vremea pentru o masina noua. Coloana aia laterala e din aluminiu sau alt material? Teoretic se poate face vreun soi de reparatie la ea sau e compromisa? Edited November 13, 2010 by onlyone Link to comment
tolin Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Dragi colegi tin sa va anunt ca de fapt mi-am luat teapa si imi vine sa imi dau cu ceva in cap... Asa se intampla cu cei care nu spala motorul la exterior, n-au cum sa afli daca vreun lichid pleaca sau vine. Link to comment
onlyone Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Sunt o gramada de pareri contradictorii legate de spalatul motorului. Oricum faptul este consumat. Peretele ala lateral este din aluminiu? Nu cred ca a crapt din cauza antigelului aral roz... Link to comment
Viktor Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Coloana aia laterala e din aluminiu sau alt material? Ala nu-i aluminiu, acea laterala se schimba daca gasesti una si o garnitura noua. Link to comment
onlyone Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Va multumesc pentru raspunsuri. Sincer nu imi dau seama cum s-ar putea schimba si nici idee de unde as putea gasi nu am. Presupun ca nu se afla printre reperele de AICI ... Link to comment
argon Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 (edited) @viktor, Ai auzit tu personal de vreun caz de laterala schimbata? exceptand desenele din manuale cap. instalatia de racire. PErsonal nu am auzit, cine a avut plasticul ala fisurat, e gata radiatorul, altul. Se mai poate trage de el cu poxipol daca e mica fisura, dar e provizorie treaba. Edited November 13, 2010 by argon Link to comment
tolin Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Sunt o gramada de pareri contradictorii legate de spalatul motorului. Oricum faptul este consumat. Pareri contradictorii au cei care nu le spala. Oricum, faptul era recomandat pe viitor. Link to comment
Viktor Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Am auzit. Asta vroiau sa-mi faca intr-un radiator service, sa dea comanda de piesa respectiva si sa o schimbe. Cu una - cu alta, ajungea aproape de pretul unui radiator nou, asadar, cu toate ca nu era al meu, am reusit sa-mi conving seful sa ia unul nou. Link to comment
onlyone Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 radiatorul cu pricina este asta? cod: 96144847 RADIATOR RACIRE Cielo 458,61 Link to comment
argon Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Trebuie sa gasesti la vreo jumatate de pret in magazine..koreene cica, tin, nu 15 ani cat cele originale de pe masini, dar tin. Link to comment
Viktor Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Ala-i codul pentru radiator, cutie manuala. Ala-i codul pentru radiator, cutie manuala. Treba cu lipeala ... s-o faca cine se plictiseste. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now