dante Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 (edited) Am si eu o problema...de ceva timp imi iese abur de undeva din zona radiatorului si nu mi dau seama de la ce poate sa fie..Ma gandeam k poate e pe undeva ciupit si da apa afara dar nu se prea vede nimik. Edited December 12, 2007 by Mircea O fi de la limbajul irc oare? Link to comment
Salex Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 Nu se vede nimic ... deocamdata ... pentru ca lichidul pierdut se evapora rapid (aburul de care zici) din cauza temperaturii mari a radiatorului. Probabil ca la un moment dat porul se va mari si atunci o sa vezi si ceva umezeala in zona. Cred ca ai putea sa vezi inca de pe acum unde il ai intepat daca pornesti motorul rece si supraveghezi radiatorul imediat dupa ce iti deschide termostatul. O alta indicatie a sparturii ar fi colorarea zonei in culoarea antigelului. Nu stiu daca este o regula, insa, la toate Cielo-urile pe care le-am vazut cu radiatorul intepat, problema era in partea de jos a radiatorului. Link to comment
dante Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 am sa ma uit intr o dimineata cand e motoru rece poate observ vreo picatura de apa pe undeva...Tin minte ca acu vreo 2 ani la dacie am bagat ceva in radiator pentru astuparea porilor, era un tubulet cu ceva bilute in el care presupun ca odata bagate in radiator se topeau. la cielo se paote pune asa ceva?] Link to comment
Salex Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 De putut se poate pune insa pe riscul fiecaruia ... Draciile respective nu se dizolva si au prostul obicei de a infunda si alte chestii in afara de pori (cum ar fi calorifer, radiator sau chiar trasee de prin chiulasa). Link to comment
dante Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 De cateva zile face urmatoarea problema(cred ca e o problema).....pornesc motoru si nu l turez deloc...il las sa se incalzeasca si apoi plec la drum.Observ ca acul de la apa urca foarte greu, adica parurg vreo 5 km de oras si de abia ajunge la sfert si caldura baga foaarte putin. In sfarsit ajunge in cele din urma si la jumate cum e normal da caldura nu prea baga mai deloc.(Am observat ca atunci cand stau la semafor si mptoru merge la relanti nu baga caldura cum trebuie decat daca o turez, atfel baga aer aproape rece un pic caldut). E normal ceea ce se intampla? Link to comment
tolin Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 (edited) Declari masina de 11 ani, ai schiimbat vreodata termostatul ? Edited December 22, 2007 by tolin Link to comment
dante Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 Declari masina de 11 ani, ai schiimbat vreodata termostatul ? Masina am cumparat o anul trecut in iarna...deci nu am idee daca vechiul propietar l a schimbat pana atunci. Link to comment
scorpion Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Fostul proprietar ti-a spus ce a schimbat la ea ? Dca nu , pentru linistea ta ar trebui sa schimbi consumabilele , daca nu ai facut-o deja , cureaua distributie si termostatul . Termostatul nu costa mult , e mai mult de demontat pina la el . Link to comment
Covidiu Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 (edited) Recent am observat ca se pierde lichid de racire pe la niste "dopuri"-in apropierea bujiilor (pisa nr.2).Am inteles ca se numesc capace/obturatoare motor.Stie cineva cum se scot acestea pentru a fi inlocuite? Edited August 13, 2008 by Covidiu Link to comment
bumford Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Buna, am si eu o problema si nu prea stiu ce sa mai fac: am un Cielo din '97 si de vreo 3 saptamani am observat ca la mersul prin oras cateodata (aleatoriu) imi urca indicatorul apei la rosu. La service mi-au schimbat bulbul de la apa, si - cum problema nu s-a rezolvat - si termostatul; totodata mi-au curatat si instalatia de racire (deoarece in urma cu un an, pusesem o solutie de etansare, pt. ca avem scurgeri la antigel.) Dar toate astea n-au ajutat, tot imi urca acul la rosu. Am observat ca atunci imi urca, cand e cald motorul, opresc masina pt. 15-20 de minute, pornesc iarasi la drum, si atunci imi urca instantaneu. Daca dau drumul la ventilatie pe treapta a patra (o idee data de service), indicatorul isi revine la normal (la mijloc). La drum lung, masina din acest punct e ok, dar daca o opresc, stau un sfert de ora cu motorul oprit si apoi pornesc din nou mai departe, iar imi urca acul. Oare ce ma sfatuiti sa fac? La service mi-au spus ca daca mai urca acul, ar trebui sa-mi schimbe si radiatorul. Dar deja au facut doua operatiuni (schimbarea bulbului si a termostatului), care m-au costat totusi niste bani si nu s-a rezolvat nimic. Daca as stii, ca schimbarea radiatorului imi rezolva problema, l-as schimba, dar asa... Pareri? Link to comment
danutza Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Cand urca temperatura verifica daca merge ventilatorul de racire care este atasat la radiator . Link to comment
TBird Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Nu este posibil sa fie si ceasul indicator defect ?? A fost verificat ? Link to comment
bumford Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Cand urca temperatura verifica daca merge ventilatorul de racire care este atasat la radiator . (Normal ca) nu merge. Daca ar merge, banuiesc ca n-ar urca nici acul. Vreau sa zic ca nu acul e de vina, pentru ca am facut o proba la service in acest sens. Aparent problema ar fi (?) ca ventilatorul nu porneste in unele situatii (ex. cele descrise mai sus) si nu stiu de ce. Se poate ca radiatorul sa fie infundat de la solutia aceea gen "stop leak", in ciuda faptului ca instalatia de racire a fost curatata? Si asta ar putea fi sursa problemei? In alta ordine de idei, nu stie cineva un mecanic bun la Cluj, care a mai lucrat pe Cielo? Link to comment
Dj_Dark Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 (edited) Sa se verifice la service temperatura reala a lichidului de racire pe tester cand acul este la rosu. De aici posibilitatile se impart pe jumatate. Cum au veridicat ei indicatia acului exact? PS. La rosu apa are peste 100 grade si vor iesi aburi pe la supapa de siguranta din capacul borcanului de expansiune. PS2. Despre indicatiile gresite ale acului si cauza lor s-a tot discutat. Contacte imperfecte in bord. Edited May 4, 2009 by Dj_Dark Link to comment
bumford Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 (edited) ... Indicatia acului l-au verificat electric (aici nu ma pricep), dar cand a trebuit sa coboare, a coborat, cand trebuia sa urce, a urcat. Cand s-a incalzit motorul, a urcat pana la jumatate, cand a pornit ventilatorul, a scazut f. putin. Au incercat sa-l puna pe tester, dar n-au avut mufa potrivita. In plus la service (ultima data) n-a mai aparut problema, acul se pare ca urca cand vrea el. Dar, sa presupunem ca acul ar fi in de vina, de ce scade de pe rosu cand pornesc ventilatia (in interior) pe treapta a patra? Edited May 4, 2009 by tolin Citare inutila Link to comment
Dj_Dark Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 (edited) Dupa cum am zis, contact imperfect la ac. Iti raspund la intrebare daca imi raspunzi si tu la una. La mine de ce se duce mai sus decat normal cand pornesc degivrarea? PS. Trebuie vazut cu testerul temperatura reala la care porneste ventilatorul. Oricum, daca ar fi ajuns apa la peste 100 grade s-ar fi aprins check-ul de la bord. La espero senzorul de temperatura apa pentru ECM e diferit de cel pentru ceas. Presupun ca si la cielo e la fel. Edited May 4, 2009 by Dj_Dark Link to comment
bumford Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Sincer, m-as bucura, daca ar fi doar contactul de la ac. Apropo, nu-mi dai linkul unde se discuta aceasta problema? (Saptamana trecuta l-am gasit, dar astazi nicicum nu dau de el.) Link to comment
bumford Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Revin cu amanunte: am desfacut bordul, am strans cele trei suruburi de la acul de temperatura si de-atunci mi-a disparut problema cu o singura exceptie: odata a mai urcat pe rosu chiar la pornire, dupa ce am stationat cca. 5 minute pe un deal (deci am urcat un deal, am stat 5 minute si mi-am continuat drumul), dar imediat, cum a urcat acul, a si coborat instantaneu. Nu stiu de la ce o fi fost, dar se pare ca am aruncat la service 3 milioane de-a moca. Mersi forumului pt. ajutor. Link to comment
GEORGEL81 Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 cum poate sa ramana rece lichidul din vasul de expansiune si apa din motor si radiator la temperatura normala de functionare.70-80 Link to comment
GEORGEL81 Posted December 15, 2009 Share Posted December 15, 2009 daca termostatul este inchis ,atunci nu ar trebui sa bage caldura...nu? Link to comment
danutza Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Cand e inchis termostatul lichidul de racire circula prin circuitul de incalzire.Nu circula prin radiatorul de racire si prin vasul de expansiune. Link to comment
Dj_Dark Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Corectie, cel putin la espero circula prin vasul de expansiune. Doar prin radiator nu circula. Apa care vine in vas trece inainte prin clapeta de acceleratie pentru dezghetare deci teoretic trebuie sa circule indiferent de starea termostatului (inchis/deschis). La mine furtunul cu pricina pleaca din carcasa termostatului (inainte de termostat) trece prin clapeta si se varsa in vas. Link to comment
GEORGEL81 Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 la mine apa circula prin radiator ,nu mai circula prin borcanul de expansiune...credc ca s-a infundat ceva Link to comment
aryn78 Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 La un Espero 1.8 , problema aparuta brusc: la pornire dupa un timp lung de stationare, acul la temperatura urca aproape pe rosu ( cam dupa vreo 2-3 km de mers ), apoi scade si e in parametrii normali. Inainte nici vara nu trecea de jumatate decat la mers in oras. Ventilatorul de racire porneste cand acul indicatorului este pe la jumatate ( asa pornea si inainte ). Am schimbat termostatul si face la fel...ba chiar acum temperatura oscileaza foarte mult la drum intins ( dupa cum arata acul din bord ) . Ceva idei despre ce ar putea sa fie? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now