Gica Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Pai confort are, nimic de zis, totusi motorul cu 2 axe cu came se aude binisor de la 2500 rpm in sus, dar culmea mai putin in afara masinii, adica chiar am obs. ca orice nubira II trece pe langa mine (eu fiind in afara masinii), abia de ii aud motorul. Inauntru insa sunt anumite sunete produse in special de toba finala care se pare ca e din inox (s-a discutat mult pe teme asta pe un topic separat). Se spune ca nubira I avea toba din tabla si datorita catalizatorului se forma condens care facea ca toba sa rugineasca si sa se schimbe la fiecare 30.000 de km. Nu stiu daca sunt povesti sau e real, dar prima varianta cert avea probleme cu toba. La drum lung, cutia scurta o face ca deja la 120km/h sa aiba 3500 de ture, cam face galagie, si sa para insuportabila o eventuala crestere de viteza, insa surpriza ! Accelerand, simt cum zgomotul se estompeaza, devine un sunet mai putin deranjant, se aud un pic si rotile, pana la 140 unde atingi 4000 de rpm, masina se comporta chiar bine. Peste 140 cresc toate : zgomot, turatii, consum etc... Acum nu stiu daca cea Euro 3 nu e mai silentioasa cumva, cel putin asa zicea andreiB, colegul nostru de forum, dar numai cine a mers cu ambele motorizari poate da un verdict... Un plus la confort sunt si imbinarea plasticelor, care nu fac urat la denivelari, doar iarna cand se contracta, mai apar mici greierasi, insa nimic sa te scoata din sarite. Izolarea fonica este multumitoare, iar un mers decent in care se schimba pana in 2500 de rot/min iti ofera un confort aproape de limuzina, nu am de ce sa ma plang ! Link to comment
lucian2retec Posted August 1, 2005 Author Share Posted August 1, 2005 Gica, fiindca ai si Kalos, din punct de vedere al confortului Nubira II sta mai bine decat Kalos? Link to comment
sp67 Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 (edited) ... Iar suspensiile le prefer mai moi (confort).O intrebare: la viteze mari care este nivelul zgomotelor in habitaclu? Adica cum se aude motorul, trenul de rulare, etc. E nevoie de antifonare ulterioara sau masina este bine antifonata? Marturisesc ca pentru mine confortul este esential. Si cateva cuvinte despre eficacitatea A/C, acum cand e caldura mare Pot sa zic ca Nubira e cea mai confortabila masina cu care am mers, d.p.d.v. al suspensiei; ce-i drept, nu am mai mers cu alta masina cu suspensie multilink independenta pe spate (si banuiesc ca nici Kalos n-are, gresesc?). In ce priveste izolarea fonica, iarasi, excelent: blana la motor, chedere duble etc. Cu geamul inchis, aproape ca nu se aude un camion care sta la stop langa tine. Avand furtunul spalatorului de luneta gatuit (de cel care mi-a montat alarma), am inceput sa desfac captuselile si ornamentele incepand din spate (mare greseala, era gatuit in fata ), si am for uimit sa constat ca pana si pe ornamentul de plastic de pe montantul D (cel mai din spate) era pusa pasla groasa de 2cm pt. insonorizare, folie de bitum pe aripa etc. Cine se uita la calitatea Matizului si se gandeste ca la fel e si Nubira, ca e facuta tot la Craiova, greseste amarnic - e cu totul alta mancare de peste; e clar si peste Cielo. Nu m-am dat cu Kalos, dar din ce am putut sa vad parca sunt mai multe plastice dure la interior decat la Nubira. Singura problema e cutia de viteze: perfect etajata, dar ii lipseste a 6-a... Ceea ce inseamna ca pe autostrada, la 150-160 e cam zgomotoasa si gurmanda, spre deosebire de Cielo. Edit: am uitat de A/C: e absolut ok, mai putin in cazul in care e caldura mare si stai mult timp pe loc cu motorul la relanti - atunci parca baga mai greu. Edited August 1, 2005 by sp67 Link to comment
Gica Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Kalosul (mai ales ca al meu e in 5 usi, adica mai scurt un pic), se preteaza mult mai bine la traficul aglomerat din Bucuresti, damaraje usoare, parcari in spatii mai mici etc. Nubira e un pic mai greoaie si pana se urneste de pe loc... Bineinteles ca si Nubira poate fi sprintena daca o duci in ture, nu-i problema ! Izolatia fonica e mai slabuta un pic la Kalos (cel putin modelul pe care il am eu cumparat in 2004 in primavara, s-ar putea sa fie imbunatatita acum), am observat asta de cum l-am luat si nu aveam Nubira pe-atunci ! Adica se pot auzi mai clar zgomotele de pe strada, celelalte masini ce trec pe langa tine...etc ! La drum lung confortul in Kalos e bun, dar nu deosebit, la viteze mari parca se cam aude vantul, cutia e un pic mai "lunga" ca la Nubira, ceea ce il face mai silentios, insa nici nu are reprizele de la Nubira in treptele superioare. Dar repet: mi se par mai bune reprizele in treptele inferioare, deci prin oras ! Cotiera : la Kalos nu e prezenta, dar se poate pune ulterior (multi au pus), iar nubira are, chiar daca e un compromis (o pseudocotiera), totusi o gasesc comoda si folositoare si cand am plecat la munte cu Kalosul acu' vreo 2 luni o cautam cu cotul si nu stiam ce se intampla... Per total, masini de clase diferite, cu asemanari si deosebiri, la ambele era loc de mai bine, dar ambele ofera f. mult la pretul platit (AC, ABS, Airbaguri, servo, geamuri electrice, inchidere centralizata, proiectoare, sistem audio bun etc) care la alte marci costa substantial cand incepe sa le puna... Sper sa te fi lamurit un pic ... Succes la cumparaturi ! PS: sa nu uiti ca Chevrolet-ul NU renteaza sa fie cumparat cu banii jos (datorita taxelor vamale), deci va trebui facut leasing ! Link to comment
lucian2retec Posted August 1, 2005 Author Share Posted August 1, 2005 (edited) Sa inteleg ca un minus la Nubira II ar fi etajarea cutiei de viteza. Oricum, viteze de peste 140 km/h nu este indicat pe drumurile noastre si nici in UE (in afara de nemti, cam toti au limita la 120 km/h pe autostrada). Si un alt minus ar fi consumul urban, putin mai gurmand. Referitor la piesele de schimb este dificil gasirea lor? Si la drumurile nostre cum rezista componentele trenului de rulare (bucse, pivoti, rulmenti, etc.)? Referitor la modalitatea de cumparare prefer plata cash, nu-mi place sa ma incurc cu banci pe termen lung. Edited August 1, 2005 by lucian2retec Link to comment
Gica Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Nu, nu am spus ca e un minus, acum depinde de ce vrei de la masina. Faptul ca e etajata asa, permite transferul cuplului motorului in mod eficient catre roti si astfel obtii acele reprize de care ziceam, tot ce sufera e viteza maxima, care chiar daca e 185km/h, aceasta se obtine la turatii f. mari ~ 6000 rot/min in treapta a 5-a. Sa stii ca la faza cu "drumurile nostre" ai pus punctul pe "i". Pai la a mea a inceput sa se cam auda un pic de zgomot de bucse sau capete de bara sau pivoti, nu stiu exact, ca nu sunt specialist, am sa ma lamuresc la urmatoarea revizie, exact de cand a trebuit sa fac vreo 3 drumuri la Drobeta Tr. Severin, adica acolo la voi si ce am patit intre Craiova si Drobeta, a fost groaznic : un drum in continuu lucru, de ani de zile ! Asa ca mai bine te orientezi catre un Jeep sau Tanc, nu crezi...? Sau poate mai termina lucrarile si oamenii astia... Link to comment
lucian2retec Posted August 1, 2005 Author Share Posted August 1, 2005 Desi am mers pe autostrada si cu 170 km/h consider ca este riscant si sunt adeptul moderatiei si fara excese mai ales Asa ca masina nu o consider un obiect de rupt in figuri pe strada. Referitor la drumurile nostre, lipsa scutului motor nu este un mare minus (baia de ulei sparta, etc.)? Link to comment
sp67 Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 (edited) A mea are 68000 Km si n-are probleme cu bucsi etc. Ce-i drept eu n-am facut decat 5000 Km cu ea, nu stiu daca fostul proprietar a schimbat ceva. Un scut motor poate n-ar strica, depinde pe unde vrei sa te bagi cu ea. Pe a mea se cam vad zgarieturi pe dedesubt, dar eu nu prea umblu pe drumuri desfundate, asa ca nu simt nevoia. Standard nu exista, dar sigur se poate improviza in orice atelier de tinichigerie. Piese se gasesc fara probleme. Eu am facut revizia de 60K la IATSA Campulung, si au avut pe stoc tot ce era necesar (curele, intinzatoare etc.), inclusiv un furtun de legatura la etrier care am constatat ca avea teaca crapata; toate piese originale, cu holograma GM, si preturi rezonabile. Edited August 1, 2005 by sp67 Link to comment
Mircea Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 e cam greu sa lovesti cu motorul de asfalt, mai degraba atingi cu traversa fata sau cu urechile de remorcare, dar asta doar daca te infigi mai tare in/de pe o bordura... Zgomotul este intradevar un pic mai mare la viteze de peste 140, dar cum ai spus si tu, unde mergi in Ro cu vitezemai mari... Si un minus ar fi suspensia care este zgomotoasa la denivelari-drumuri proaste... @Gica, cred ca o sa ai o surpriza placuta cand o sa vezi, ca desi apar unele zgomote la drumuri proaste, n-ai nici un joc pe nicaieri.. Link to comment
Gica Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Cred ca depinde ce se doreste sa protejeze scutul ala, de asemenea depinde pe unde se intentionaeaza sa se mearga cu masina. Pentru cei ce vor off-road, recomand un SUV, un 4x4 etc. Adica nu mi-as lua nubira ca sa ma bag cu ea prin munti, sa zic "bai eu merg pe oriunde ca i-am pus scut" ! ! In conditii de folosire normala, urbana si extraurbana pe drumuri asfaltate sau chiar si macadam nu pateste nimic. Trebuie doar avut un pic de grija. Cand am trecut de pe Cielo am dat cu Nubira de vreo 3 ori de pamant, nu ma asteptam sa fie mai joasa, dar apoi m-am obisnuit si nu s-a mai intamplat nimic de genul asta. Link to comment
lucian2retec Posted August 1, 2005 Author Share Posted August 1, 2005 (edited) sp67, multam de informatie. E imbucurator sa stiu ca nu sunt probleme cu piesele de rezerva si ca preturile sunt rezonabile. Sunt mirat ca nu ai avut nevoie sa schimbi nimic din bucseraie,la drumurile nostre! Sa o stapanesti sanatos in continuare si fara evenimente neplacute. @Mircea, e vorba si de gurile de canal si bolovanii aferenti de pe strazile noastre. Un prieten si-a spart baia de ulei la un Passat (nou) pe bulevard, asa ca se poate intampla oricui. @Gica, stai linistit, nu am de gand sa merg pe drumuri de munte! Ma gandesc la faptul ca esti mai linistit cand ai scut. Sunt situatii cand nu poti evita obstacolul si e bine ca motorul sa fie protejat (gropi, bolovani, caini, etc.) Edited August 1, 2005 by lucian2retec Link to comment
andreib Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Faptul ca are cutia scurta ajuta la cceleratii, viteza maxima este atinsa destul de usor. Eu am incercat pe o portiune relativ scurta , teren drept si am ajuns la 180 destul de repede (la 180 ai 5100-5200 ture). Este mai zgomotoasa la viteze mari (peste 150) dar in Romania nu mergi des cu astfel de viteze. In rest sunt placut impresionat de masina, reprize bune acceleratii destul de bune dar numai la turatii de peste 3000 de ture (sub 3000 este destul de inceata). Link to comment
lucian2retec Posted August 2, 2005 Author Share Posted August 2, 2005 Multumesc de opinii si raspunsuri. Totusi, partea cu achizitia a ramas neatacata. Adica ce trebuie sa urmaresc la comanda masinii, pe langa dotarea standard? Ma refer aici si la trusa de scule, trusa de prim ajutor, triunghi, cric, piese rezerva (becuri, sigurante), manuale, covorase, etc. Cred ca este foarte util de stiut (pentru toti care vor sa achizitioneze un automobil Nubira II nou) la ce sa se astepte, si sa trateze corespunzator cu dealerul. Cu ce vine masina echipata din fabrica si ce trebuie cumparat separat? O alta informatie pe care o consider utila este un fel de check-list la ridicarea masinii. Adica atunci cand te duci sa ridici masina sa stii ce trebuie verificat pentru a nu te trezi dupa un timp ca nu merge una sau alta, sau pur si simplu unele chestii nu sunt la locul lor (eu de exemplu am avut surpriza neplacuta sa constat ca dealerul mi-a schimbat cauciucul de rezerva cu unul taiat ("> ). Sper ca exista o pregatire a masinii pentru vanzare din partea dealerului! Si in general orice informatii referitoare la ce trebuie cerut la comanda masinii si la cum soseste la dealer sunt bine venite. Link to comment
Gica Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Pai mie mi-a dat-o cu triunghi, cerc, patrat si ce mai trebuie, adica a avut si trusa medicala, si covorase, si alarma si minimul de scule care este acum la majoritatea masinilor, plus cric si cateva becuri intr-o cutiuta frumusica... Nu stiu ce a fost din fabrica si ce de la dealer, alarma si presurile sigur au fost bonus ca le-am negociat, restul nu stiu... Link to comment
brusli Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 mergi putin cu nubira ...si apoi mergi cit vrei cu celelalte. o sa alegi imediat. e imposibil sa nu vezi diferentele. sa alegi bine. Link to comment
lucian2retec Posted August 22, 2005 Author Share Posted August 22, 2005 Multumesc la toata lumea pentru sfaturi. M-am intors acum 2 zile din Ucraina si am trecut pe la dealer-ul Renault fiindca am vazut ca au o promotie luna asta. M-am urcat intr-un Megane II Sedan, mi-a placut si astazi am facut comanda. Am platit un avans de 30% si peste o luna ( 10 octombrie ) o sa fiu fericitul posesor al unui Megane Sedan Influence de culoare Gris platine. Inca o data multumesc pentru sfaturi, nu a fost sa fie Nubira II, ci Megane II. Link to comment
Mircea Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 E cu II, ce mai conteaza! Sa-l stapanesti sanatos! Link to comment
Gica Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 Ce motorizare ? ? Sa ne spui impresii ! Si cat costa ? ? Sa fie intr-un ceas bun ! Link to comment
lucian2retec Posted August 23, 2005 Author Share Posted August 23, 2005 Multumesc de urari! Din pacate, din cauza culorii, trebuie sa mai astept pana soseste, masina e pe linia de asamblare (am primit seria de caroserie). Daca optam pentru alta culoare o aveam imediat, asa mai astept. Masina e din seria Influence si are destule: 6 airbag-uri, servodirectie electric variabila, ABS+EBV+AFU, computer de bord, aer conditionat, inchidere centralizata si demaraj cu card (adio cheie!), geamuri fata electrice, radio cd cu comenzi pe volan, plus alte maruntisuri, prea multe sa le insir. Din pacate la promotie nu a fost disponibila decat motorizarea de 1,4 16V de 98CP. Sper ca cei 98 de CP o sa fie suficienti pentru mine (Vmax 185 km/h) care nu sunt un adept al vitezelor. Pretul final a fost de ~13000 euro (DDP) la care trebuie sa mai adaug garantia extinsa (la cei 2 ani inca 2) de 500 Euro si taxele de inmatriculare si asigurarea (CASCO+RCA). Per total estimez costul final la 14500 euro. Promotia a fost o reducere de 1800 euro si eu zic ca merita! Ca optionale mai erau ESP+ASR (inca 600 euro) dar deja depasesc bugetul propus (o cumpar cash) asa ca am zis pas! Link to comment
tribunul Posted August 24, 2005 Share Posted August 24, 2005 S-o stapanesti sanatos. La faza cu cheia, daca o sa-ti functioneze, ai o chestie misto, daca ai cardul in buzunar cand te apropii de masina, adica cand pui mana "pe dupa" manerul usii, (ai acolo un senzor), se descuie automat. Poti sa scoti cardul in timpul mersului. Faza mai "dificila" (trebuie sa citesti ditamai manualul) este cum dai contact fara sa pornesti motorul. Sau cum sa setezi sa nu se mai aprinda seara luminile singure. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now