maximus Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 (edited) Un topic dedicat pompierilor si masinilor lor Mercedes Atego, autoscara Aceeasi masina din lateral Autoscara Iveco Cateva din masinile de pompieri folosite pe aeroporturi Poza 1 Una mai veche Carmichael Poza 2 O masina folosita pe un aeroport din Los Angeles Si inca una Stand aliniate asteptan sa pice un avion Un man de aeroport Un iveco de aeroport Un MAN mai vechi Un Unimog Un Javelin Un alt Javelin De pe un aeroport arab De pe un aeroport din UK Si o poza mai dramatica Edited August 5, 2005 by maximus Link to comment
zack Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 mai plusez si io niste poze...din america : masinile sunt chevrolet + altele... chevy.bmp chevy_1.bmp chevy_2.bmp b29.bmp Link to comment
SORAN Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Ce namile de masini au americanii la pompieri...si la noi abia rezista furtunele la presiunea apei... Link to comment
DANNY WOO Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Si curge jumatate de "autospeciala" pana la incendiu!!! Link to comment
dreaQ Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Oricum la strazile noastre nu stiu cum ar putea umensitatile alea sa faca manevre.La mine la bloc(doamne fereste ) nu ar putea intra. Link to comment
Lucian M Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Io crezui ca a reintrat cararama pe forum, cand vazui initiatorul. Avem in localitate o utilitara ca mai sus- scoate un fum de zici ca mere cu pacura, insa inca isi face treaba. A primit o sora mai tanara, de doar 10 ani. Nu stiu daca ma lasa sa le pozez. Voi intreba. Link to comment
autom Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 (edited) Va salut cu respect, Poate unii membri ai forumului imi cunosc meseria pe care am imbratisat-o...sunt Pompier militar. Daca sunt persoane curioase vizavi de activitatea noastra, vizavi de tehnica de lupta, va astept sa puneti intrabari. Voi posta poze cu tehnica veche auto si poze cu cea actuala. Revin sa completez acest post. Va salut cu respect! Edited January 20, 2009 by autom Link to comment
SORAN Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Scot fum, concureaza cu incendiile cate odata (daca merg si pompele), insa masinile alea obosite inca salveaza vieti... Ar fi interesant sa se faca o emisiune in care sa se arate problemele reale cu care se confrunta pompierii si aici nu ma refer la riscuri ci la echipamentele invechite care adauga un grad de risc marit in interventii si ingreuneaza situatia. Link to comment
autom Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 (edited) Am revenit acasa si pot sa mai dau cateva amanunte. O iau punctual : Aceasta meserie se face cu inima, un pompier care nu are spirit de sacrificiu si un suflet genero este un psudopompier. Nu trebuie uitat cine ne plateste : Contribuabilii! Si drept urmare, trebuie sa fim in slujba cetateanului! Ca nivel de salarizare: mai mult decat un muncitor intr-o uizina dar mai putin decat un agent de la politie sau un subofiter de la Jandarmi. Compenseaza lipsa banilor, programul de lucru 24/72. Nivelul tehnicii: Este in schimbare. Cat va dura schimbarea? Greu de spus. Trebuie amintit faptul ca acest nivel de dotare este in foarte mare masura influientat de catre comandant. Subunitatea in care lucrez face parte dintr-un grup de interventie care asigura asistenta pentru o treime din Bucuresti. Primaria de sector in raionul caruia intervenim si comandantul de grup au relatii stranse de colaborare. In orice moment Pompierii spun prezent la datorie. Cum sa nu se reflecte asta in gradul de multumire a populatiei? Primaria ne sprijina pentru a ne imbunatati tehnica. Unitatea noastra a primit in decursul anului trecut 3 autospeciale noi de mare si medie capacitate. Sunt oarecum ciudate sa vezi in masini cu numar civil (masinile sunt in comodat si nu sunt inmatriculate la minister) pompieri militari dar se ved rezultatele. Ca un exemplu, ieri ne-a venit o alta autospeciala Roman, cu inima MAN tip cisterna. la ce se foloseste? Pentru alimentarea cu apa in zonele fara hidranti si pentru aprovizionarea cu apa potabila a locuitorilor sectorului. Are 410 Cp si rezervorul din inox are 10 mc. Pe asa scrie cu litere de-o schioapa POMPIERII si va fii in slujba cetateanului. Alat exemplu: Au fost cazuri in care autospecialele noastre nu pot ajunge la interventii datorita zapezii . A trecut timpul militarilor in termen care cu mainile goale sau in cel mai bun caz cu o lopata, zgarma in fata masinii. primaria ne-a dotat cu un incarcator frontal de mare capacitate tip newholland. Oamenii pe strada sunt mirati sa vada un utilaj utilitar condus de catre pompieri dar, nu e normal sa intervenim eficient la inundatiile si zapada in mod eficient? Suntem dotati cu o tabara formata din 10 corturi goflabile , inclusiv cort de decontaminare si spalare prevazut cu centrala termica pentru apa calda, aparate de aer conditionat, tunuri de caldura, saltele gonflabile...intr-un timp scurt putem intervenii sa ajutam populatia care a contribuit indirect cu bani pentru noi. Avem inclusiv generatoare diesel pentru alimentare cu energie electrica, motopompe de mare, medie si mica capacitate. Dotarea este egala cu 0 atat timp cat nu este conservata si intretinuta. Seful de garaj se ocupa personal de aceste echipamente. De ce? Deoarece vom primii si altele incat sa fim eficienti. Este un bulgare de zapada care creste si ne obliga la eforturi suplimentare dar normale pentru mesria noastra. Nu trebuie uitat ca stingerea incenddiilor este o activitate intre multe altele. Suntem INSPECTORATUL PENRU SITUATII DE URGENTA deci orice se intampla trebuie sa intervenim. De la a da jos un animal din copac pana la a asigura , prin prezenta noastra, asistenta in caz ca se rupe un conductor din reteaua de tramvaie. Nimic nu este fara sacrificii. Este foarte greu sa te autodepasesti dar merita. Ochii unui om care are nevoie de noi sunt de neuitat. Au fost cazuri cand , desi o familie si-a pierdut acoperisul de la casa, a venit sa ne multumeasca ca le-am salvat bunurile si nu am distrus cum se intampla odinioara. Cu ceva timp in urma era ideea ca pompierii distrug ce nu era distrus de foc . Nu mai este asa. De ce? Deoarece s-au implementat creiterii de performanta si la noi. Nu mai inundam un apartament la parter cand incendiul a fost la etajul 3. Avem sisteme de stins cu inalta presiune (50-60 atm in loc de 6) sisteme care au eficienta ridicata si cu un volum mic de apa esti mai eficient decat cu un volum de 10 ori mai mare la o presiune mica. Pot spune multe despre aceasta meserie si chiar astept intrebarile dvs. Cateva filmulete cu noi: Edited January 20, 2009 by autom Link to comment
Tommy Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Aveti si stingatoare cu spuma? Link to comment
autom Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 (edited) Aveti si stingatoare cu spuma? Pe autospeciale avem stingatoare individuale cu praf (sunt folosite inclusiv la instalatii electrice) Masinile dispun de instalatii de producere a spumei pentru incendiile petroliere. Edited January 20, 2009 by autom Link to comment
Myg Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Respect pentru acesti oameni! Isi risca viata pentru a salva vieti. Link to comment
SORAN Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Apropo de sisteme cu presiune mare...era nebunie inainte. Am un apartament si intr-o seara de revelion acum vreo 2-3 ani s-a produs un incendiu la apartamentul de deasupra. Nu vreti sa stiti cata apa a fost acolo Dar nu a zis nimeni nimic ca aia era situatia focul trebuia stins! Link to comment
Julius Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Apropo de sisteme cu presiune mare...era nebunie inainte. Am un apartament si intr-o seara de revelion acum vreo 2-3 ani s-a produs un incendiu la apartamentul de deasupra. Nu vreti sa stiti cata apa a fost acolo Dar nu a zis nimeni nimic ca aia era situatia focul trebuia stins! Asta din pacate e o mare problema. De multe ori, apa folosita la interventii provoaca mai multe pagube decat focul insusi. Si totul din cauza ca suntem saraci. In alte tari exista si se folosesc de mult solutii care se amesteca cu apa, rezultand timpi de stingere mult redusi, precum si folosirea unor cantitati mult mai mici de apa. Insa costul in cazul asta ar fi de cateva sute de euro la o incarcatura de autospeciala...si de unde atatia bani? Link to comment
autom Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Interventia la Armeneasca nu am prins-o fiind in tura libera . Autospeciala mea, FLACARICA, a facut fara cu brio interventiei nedefectandu-se nimic in ciuda regimului greu de functionare cerut de o asemenea interventie. Ce nu se stie suficient: In interiorul blocului au actionat echipe de stingere si salvare. Interventia a fost ingreunata deoarece : 1 nu au fost lasati sa intre din momentul ajungerii in dispozitiv. Pur si simplu acesti rechini imobiliari au propriile reguli, reguli care dezavantajeaza institutiile statului. Este dezarmant sa ajungi la un agent economic care este invaluit in fum si sa STAI. Fiecare clipa este importanta. Incendiul se dezvolta cu o viteza si putere logaritmica. Datoria acestor disfunctionalitati, administratorul respectiv trebuie sa raspunda penal . S-a actionat departe de ochii multimii si presei si s-a ajuns la performanta de a proteja structura de rezistenta, focul ne extinzandu-se la interior. 2. Tot administratorul se face vinovat de nefunctionalitatea retelei de splinkere. !!!!!!!!!!!!!!!!!! 3. Proasta administrare sau, din pacate, reaua vointa , se face vinovata de nefunctionarea retelei interioare de hidranti. La o asemeena cladire, procedura de stingere este simpla: se cupleaza furtunele la reteaua interioara de tevi sub presiune si se actioneaza. Pompierii isi canalizeaza eforturile pe salvarea persoanelor ( inclusiv, identificarea persoanelor cazute, scoaterea afara cu echipamnet special pentru respirat). In mod normal aceasta retea, de hidranti, trebuie sa aiba PERMANANT o presiune de 8-10 Atm. NU 0 Atm! S-a trecut la stingerea normala, din cladiri tip bloc, prin intinderea liniilor de furtun de la parter pana la ultimul nivel. Ce inseamna asta? Se trege de la autospeciala o linie de furtun de frosime mare ( tip B) pana sus. Furtunul de desfasoara greu pe scari sau intre scari, trebuie ancorat, trebuie multe segmente de furtun, trebuie coturi de trecere pentru a nu se strangula. Datorita faptului ca inaltimea este mare si datorita faptului ca furtunul este ca un recipient care se dilata ( fiind din cauciuc cu panza) trebuie presiune mare . Presiunea mare , pe termen lung, genereaza defectiuni ale a pompelor autospecialelor ( si pompele astea au un DA , Durata activa, Incep sa curga presetupele de etansare, etc. Primele segmente de furtun sunt primele care se sparg si care lasa colegii aflati in foc , fara apa. Trebuie sa fie permenent linii de rezerva intinse care sa preia linia defecta. Trebuie anuntat operatorul autospecialei sa opreasca apa, sa se goleasca furtunul, sa se cupleze celalalt de rezerva, trebuie pompata iar apa cu tot socul de umplere. Asta inseamna sa ai oameni blocati pe scari, oamani are pot fi folositi in alte scopuri in a fara de a sta sa pazeasca un furtun . Un furtun care se sparge este de necontrolat, presiunea generand o miscare ca un sarpe , de nestapanait, sarpe care poate lovi pe cei care se salveaza pe scarile respective. Dupa cum vedeti, munca a fost dificila si in interior. 4. Din pacate inca nu suntem dotati cu autoscari de inaltimea colosilor de beton si sticla. Autoscarile Bronto trebuie calata in imediata apropiere a blocului, cu consecintele negative, de rigoare: masinile sunt avariate de bucatile care cad pe ea ( acum este cel putin una avariata aproape total, nefiind apta de interventie) . Trebuie echipaj special sa faca perdea de apa si sa o protejeze, pompierii expunandu-se la accidente provocate de caderea bucatilor din cladire. Trebuie mentionata achizitia Primariei Sectorului 1 a unei scari de mari dimensiuni , cu care s-a actionat. 5. Reporterii au dat pe post multe informatii eronate. In primul rand interventia nu a fost facuta cu toate masinile din Bucuresti. A fost rezerva de sprijin din fiecare unitate. n fiecare unitate au ramas autospecialele corespunzatore ariei de interventie. Pana la urma , daca apare un nou incendiu, ce masini trimiti? Poate chiar este un om cu casa in flacari care chiar trebuie ajutat, nu? Eu consider ca si omul respectiv si colosul, trebuie ajutat cu acceasi opertivitate. Revenind la incendiile din apartamente: Acum, se folosesc furtune subtiri, de pare presiune, cu debit mic , cu pistoale de refulare care pot genera o ceata de apa. Cantitatea de apa este redusa, cu eficianta maxima. La fiecare interventie se totalizeaza cantitatea de apa, ca un indice de eficienta. A trecut vremea soldatului luat cu arcanul care baga apa fara sa fie supravegheat. Acum suntem un serviciu de urgenta profesionist si incercam sa ne ridicam la nivelul numelui. De cele mai multe ori ne ridica deasupra indicilor de performanta impusi. Ca o ultima informatie destul de grava: Toate unitatile de pompieri sunt obligate sa faca , periodic, exercitii la obiectivele vulnerabile. Uneori, patronii, pentru a nu-si perturba activitatea refuza aceste exercitii. Legea nu il sanctioneaza penal. Concluzia o trageti Dvs. Link to comment
Satori Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 4. Din pacate inca nu suntem dotati cu autoscari de inaltimea colosilor de beton si sticla. Autoscarile Bronto trebuie calata in imediata apropiere a blocului, cu consecintele negative, de rigoare: masinile sunt avariate de bucatile care cad pe ea ( acum este cel putin una avariata aproape total, nefiind apta de interventie) . Trebuie echipaj special sa faca perdea de apa si sa o protejeze, pompierii expunandu-se la accidente provocate de caderea bucatilor din cladire. Trebuie mentionata achizitia Primariei Sectorului 1 a unei scari de mari dimensiuni , cu care s-a actionat. La una din furtuni, o astfel de autospeciala a actionat pe bd. Lacul tei in sectorul 2. Nu a fost langa cladire, ci la vreo 30m de ea si s-a inaltat fara probleme (si destul de rapid) la etajul 10 (nu stiu daca putea mai mult). Sa fie cea de care zici tu, din sect. 1? Link to comment
autom Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Daca avea bratul in forma de scara cu lift e cea din sectorul 1. Daca avea nacela este autoscara Bronto a Salvatorilor. 90 % cred ca ea era. Link to comment
Satori Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Avea nacela, era un pompier cocotat in ea. Link to comment
autom Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Da, am avut dreptate. Era ,, AUTOSPECIALA PENTRU INTERVENŢIE ŞI SALVARE DE LA ÎNĂLŢIME (38 M) IVECO / BRONTO SKYLIFT,, Dotare ISU Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now