Jump to content

"ANTI-FURT"


Recommended Posts

Cei care stiu unde si cit timp sunt plecat vor intelege de ce-mi fac griji.

Azi m-a intrebat unu' pe aici daca nu vreau sa vind masina. I-am zis ca nu. Apoi m-a intrebat cam cit e una second-hand!!!!

I-am zis ca e subtire de vara, da' ca nu-i buna ca n-are decat motor de 0.8 si trei cilindrii... m-am gandit ca vrea sa mi-o umfle si vrea sa afle cit sa ceara pe ea, d-aia i-am zis asa ca sa zica ca n-are rost sa se riste daca tot nu i-o cumpara nimeni de nashpa ce e!

 

Ideea e ca acum stau cu un ghimpe (desi am asigurare).

Intrebarea mea e urmatoarea:

Ce pot sa scot de prin motor, fara prea mare efort (si la fel sa pot si pune la loc) ca sa nu poata sa plece cu ea, chiar daca o deschide?

 

Hai multzam.

Link to comment

Siguranta de la pompa de benzina. Nu am documentatia la mine ca sa spun si unde este. Dupa ce porneste motorul, in cateva secunde moare.

 

Apropo: in 1992 in Italia am vazut un Autobianchi legat de un stalp cu un lant (cu lacat). Cred ca era disperat omul. :lol:

Link to comment

:lol: Moare pana cand pui siguranta la loc. In cateva secunde pompa umple rampa si totul revine la normal. Procedura este oricum normala la pornire. ECU porneste pompa neconditionat pentru 2 secunde.

Mai trist este ca eu sunt la serviciu si documentatia o am acasa. Poate mai este cineva pe aici care are manualul si vrea sa se uite care este.

 

P.S. Pune in locul ei una arsa (sau intrerupta discret) ca sa nu se prinda hotii. In general nu prea au timp de umblat dupa defecte.

Link to comment

Din ce am gasit in manual exista: Ef19 care este pe contactele releului, si Ef4 pe bobina releului. Daca aranjezi Ef4 ar fi mai bine, pt. ca este rezolvata si problema cu bobina de aprindere.

Ef4 este de 10A. Din manualul pe care-l am eu lucrurile se bat cap in cap, ce pe schema e trecut Ef4, in lista de sigurante apare ca Ef6, si Ef4 e trecut ca o rezerva de 20A. Deci cauti o siguranta de 10A. Astea-s sigurante din blocul motor, Ef19 fiind a 3a de jos din randul vertical (cum apare pe schema, blocul de 3 relee aparand orizontal si in dreapta randului vertical, pe masina s-ar putea ca sa fie rotit cu 90 grade trigonometric), la celelalte fiind un rand paralel cu releele si incepand de la Ef3 spre stanga (sau in jos pe masina, cred).

Oricum cel putin la mine, pe spatele capacului de la sigurante este trecut ce inseamna fiecare cu poza cu tot, ar trebui sa te descurci de acolo, pentru ca pe masina nu sunt trecute cu Ef si tot cu F si numerotatia e in alta ordine.

In manual la Ef6 scrie: ECM, EBCM, Alternator, Senzor Optic, VSS(ce-o fi asta?), Releu demaror, Releu Pompa, Releu principal, Bobina aprindere, iar la Ef19 (15A): ECM, Releu principal, ALDL.

 

Sper ca nu te-am bulversat prea tare.

Link to comment

Eu nu m-aş băga la pompa de benzină, pentru că dacă se dezamorsează e mai greu de amorsat la loc. Mai bine (păţită de mine) scoţi firul de la bobina de inducţie. Mie mi s-a desprins în drum (de fapt s-a retezat), şi a fost ceva bătaie de cap până am observat firul mic şi desprins.

 

Sau iei distributorul (chestia aia cu 4+1 fire spre bujii).

Link to comment
Apropo: in 1992 in Italia am vazut un Autobianchi legat de un stalp cu un lant (cu lacat).

 

Apropos de Autobianchi asta (ştiu, ştiu sunt offtopic): tocmai şi-a luat un vecin modelul Y10, şi mă uitam la modul :scarpin: ce mama mă-sii o mai fi şi asta :scarpin: . N-avea embleme pe ea, deci încă o piedică în a afla ce marcă este. Peste 2 zile am văzut alta în oraş ! Acum, am găsit-o şi în poze... ne-au invadat antichităţile italiene, tovarăşi ! :)

Link to comment

Nu cred ca pot apare probleme de la pompa de benzina. Ce dezamorsare mai mare decat schimbarea filtrului de benzina care nou fiind este si plin cu aer. Procedura este indicata si de producator pentru depresurizarea instalatiei de alimentare inainte de interventii la aceasta (filtru inclus).

Nu prea sunt de acord cu capacul de la distribuitor si fise. In caz de tentativa de pornire apar sigur supratensiuni in bobina de inductie care pot provoca deteriorarea izolatiilor (in gol se poate ajunge chiar si la 25Kv). Iar la Matiz este pus cam dupa colt. Destul de neplacut de umblat la el.

Link to comment

Eu propun o solutie mai radicala...daca tot e NFS-ul nostru in Kosovo ar putea sa faca rost de o mina anti-personal si sa o puna pe scaunul soferului...numai sa nu uite de ea cand pleaca cu Maty... :P

Link to comment

lol, faza cu fisha centrala o aplica tata la dacie pe vremea lu' ceashca..

acuma serios, cea mai buna solutzie shi ushoara este faza cu sigurantza de la pompa de benzina..

auzi? dar poate ca omul te'a intrebat fiindca nu o mai fi vazut pe acolo mashinutze d'astea...o fi fost curios...

paranoia, NFS...totzi avem o doza mai mica sau mai mare... :wink:

Link to comment
dar poate ca omul te'a intrebat fiindca nu o mai fi vazut pe acolo mashinutze d'astea...o fi fost curios...

paranoia, NFS...totzi avem o doza mai mica sau mai mare... :wink:

Paranoia, neparanoia, mai bine asa decit sa te intorci in tara dupa aia cu trenu.

Link to comment

Si eu votez cu fisa centrala ... se scoate foarte usor si se monteaza la fel, nu e prinsa pe traseu pe nicaieri.

Auzi? mintea romanului cea de pe urma: un buton cara sa taie aprinderea o sti MosMartin sa faca? montat undeva sub bord, pe spate, numai tu si MM sti de el ...

Link to comment

Da' ce bai Sergiu, aia p-acolo n-au mai vazut Matizuri? Chiar asa sa fie? Ce naiba, esti intre ruine?

 

Si io zic sa incerci cu fisa centrala :idea: . Daca totusi nu mai gasesti masina a doua zi, inseamna ca n-a fost buna ideea... :roll: :lol:

Link to comment

Multzam fain... cred ca o sa incerc faza cu fisa centrala.

Pe aici n-am vazut decat una bucata Matiz 2 (cu numere de macedonia, cooper la culoare). In rest nici un alt model Daewoo d-aia cred ca daca minaresc ceva pe la motor, presupunind ca tipii ar avea timp de surubarit si chiar daca ar stii de la ce e, oricum nu gasesc ei piesa prin zona! :)

Pe aici sunt in general numai marci germane, toate soiurile, majoritatea furate din alte tari.

Daca cuiva i-au furat masina, dati-mi semnalmentele sa ma uit dupa ea.

 

Pe aici e cunoscut cazul unui suedez (sau ceva de genul asta tot nordic), caruia i-a fost furata masina, la el in tara. Ghinion, a zis, omu... dupa citeva saptamani a venit aici in Pristina si a dat cu ochii taman de masina lui. S-a dus la politie, nu stiu daca a rezolvat ceva, dar povestea a ramas legenda!

 

Pt. Flex: M-am gandit si eu la un Master Switch dar nema vreme... daca nu era faza cu nfs2-ul (sa ajung pe la service), nici lumina din portbagaj n-o faceam. Ar fi fost bun acuma, nu zic.

Link to comment

Pai am curte, ca acolo era masina cind m-a intrebat ala. Are si garaj gazdoiul, da' acolo isi tine masina lui (un VW Jetta).

Io am vrut doar o masura de sigurantza in plus... avand in vedere ca am numere de RO, ma gandesc ca masina devine instant un subiect de interes, chiar daca in mod normal nu s-ar uita nimeni la ea.

Tipul mai intai m-a intrebat daca o vind si cit costa ca second-hand, inainte de a ma intreba macar ce marca e! Deci nici nu l-a interesat cit consuma sau ce motor are, sau daca s-or gasi piese pt ea. D-asta am devenit banuitor!

 

Alt caz: o gagica din Polonia a venit cu masina ei (o Felicia parca) si "bajetii" sau dus la ea si i-au propus sa-i dea nu-stiu-cit pe masina, iar ea s-o declare ca furata si sa-si ia asigurarea! Adica "pe fatza"!

 

Ca o paranteza, masinile OSCE-ului, UN-ului si ale altor organizatii de pe aici, au un sistem antifurt care la noi ar baga in boala pe multi! Se baga maneta schimbatorului de viteze in viteza 1 si se prinde cu un fel de "U" ale carui capete intra intr-o consola care e bine prinsa de masina pe undeva prin zona schimbatorului. E ca un fel de lacat, al carui corp e prins in podeaua masinii. O sa incerc sa fac o poza sa va arat.

 

N-am cartea tehnica la mine, asa ca bagati si voi un scan si puneti o poza cu cutia aia de sigurante, sa stiu pe care s-o scot! Ca sa n-o scot p-aia de la plafoniera si dup-aia sa zic "mama, ce antifurt mi-am tras!"

:)

 

Pina una alta, scot fisa centrala! Multumiri!

Link to comment

Atasat poza cu sigurante, asa cum este ea in manual, dupa notatiile care le-am explicat anterior (Ef4/6, Ef19).

Dar poza asta ar trebui sa fie si pe spatele capacului de la cutia cu sigurante, cel putin la mine asa e.

sigurante_thumb.jpg

Link to comment

Din pacate, e destul de greu de manevrat la cutia de sigurante, trebuie desfacute 2 suruburi, etc. Cam complicat ...

fusebox_thumb.jpg

Link to comment
... Dar poza asta ar trebui sa fie si pe spatele capacului de la cutia cu sigurante, cel putin la mine asa e.

Pai io n-am desfacut never capacul ala. Stiam unde e, dar habar n-aveam nici ca are 2 suruburi. Ma uit azi cind ajung pe acasa.

Saru'mina la amandoi! :leghump:

Link to comment

Poi la mine n-are nici un surub. Ce naiba ca doar m-am uitat acolo, ca vream sa resetez mai demult casetofonul, ca le era greu la aia de la Daewoo sa scrie ca inainte de a baga codul cass-ului se mai tasteaza o cifra care zice continentul. Ea apare pe cartela cu codul, pe spate dar nu-ti explica nimeni ce-i cu ea. Eu am patit-o si dupa aia nu mai mergea radioul cum trebuie, ca in functie de continent isi face limitele la frecvente atat pe AM si FM, cat si pasul. Ma rog asta-i alta poveste.

Cele 2 cercuri care apar in desen sunt suruburile care tin cutia si o leaga de tabla, capacul e prins cu "urechi", se apasa pe ele si voila.

Link to comment

Mai, da' o sigurantza care sa fie, sa zicem, pe contact, nu exista? Adica sa dea la cheie si nimic! Nu sa chinui pompa de benzina si alte-alea...

Eeeee?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...