ches Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Salut! Offtopic - scurta istorie : Dupa aproximativ 1 luna de cand am Nubirika mea pot spune ca ABS-ul m-a scos de 2 ori din belea sigura. O data am pus frana brusca si am prins cu 2 roti nisip pe sosea, dar masina si-a continuat drumul drept fara sa derapeze si o data in oras cand un "destept" mi-a taiat fata. Ontopic: Din ce am citit si pe alte forumuri, este normal ca in prima faza sa apara un scrasnet de roti, ca apoi sa intre ABS-ul si sa iti vibreze pedala. La mine de cate ori a intrat ABS-ul pe uscat (s-a intamplat doar de 2 sau trei ori) s-a auzit scrasnetul o perioada de timp f scurta (aprox 0,5 secunde), apoi a inceput pedala sa vibreze. Alt exemplu cu o alta masina: am un prieten care are un Seat Leon din 2000 (versiunea de top - 180cp) si cand i-a sarit unul in fata a pus o frana foarte brusca (avea cam 90km/h, tot pe asfalt). In prima faza s-a auzit un scrasnet scurt, apoi a tacut in timp ce franarea s-a desfasurat normal. In concluzie, parerea mea este ca la o franare brusca este normal sa scrasneasca rotile si apoi sa intre ABS-ul. Practic scrasnetul inseamna pierderea fortei de franare si dicteaza activarea ABS. Link to comment
Dium' Posted October 21, 2006 Share Posted October 21, 2006 Dar sa iti vibreze pedela si apoi sa se auda scrasnetul de roti cum e?Adica vibratie...scrasnet...si iar vibratie...E normal nu? Link to comment
Razvan_bd Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Salut!Cand apas brusc pedala de frana la Nubira 2 se tot aud scrasnituri pana cand se opreste...mentionez ca inainte cand franam brusc..scartaia un pic la inceput..pe urma nu se mai auzea nimic...Ce oare e in neregula cu ABS-ul?Mentionez ca aceste simptome au aparut dupa ce am fost nevoit sa franez brusc la 80 la ora pe un drum cu mici denivelari...Vine in curand revizia de 5000 si vreau sa-l pun pe tester sa vad exact care este problema..Voi ce parere avetzi? Link to comment
ches Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Cam ciudat ce ti se intampla tie. Mie nu-mi suna deloc bine ca iti scartaie tot timpul dupa franare. E o idee f buna sa mergi la service sa o puna pe tester. Mai ales ca vrei sa-i faci si revizia. Link to comment
ovi_jer Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Verifica in special discurile sa nu fie vreunul fisurat. Link to comment
ovi_jer Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 Indiferent de cutia de viteze ca este automata sau manuala la masinile cu ABS evitati folosirea franei de motor.Folositi frana de serviciu cu incredere si la capacitatea maxima. Link to comment
lauamd Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Cu toate că sar puţin de la subiect ,a mai avut cineva ocazia de a nu funcţiona ABS-ul ? Eu am păţit-o de câteva ori iarna. După mine am concluzionat că este posibil să fi apăsat de prea multe ori pe pedală apărând fenomenul de pompaj. Nu a contat tipul maşinii pentru că am încercat pe mai multe şi rezultatul este acelaşi. Link to comment
ovi_jer Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Pai asta e idea la abs : sa te infigi in pedala serios si nu sa apesi ca la masina de cusut Link to comment
alx Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Mie personal nu mi s-a intamplat niciodata sa nu mearga ABS-ul. Cel putin nu fara a fi aprins ledul din bord. Link to comment
Cumnatu Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Mie nu mi s-a aprins niciodata becul, deasemenea nu mi-a intrat niciodata ABS-ul. Probabil pentru ca nu am, desi pe bord apare... m-a pacalit bordul ! Link to comment
ovi_jer Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Bordul are toti martorii inclusiv de air-bag Eu cand am avut cielo ii aveam pe toti activati . Link to comment
andreib Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Facem test pe zapada si o sa vezi ca masina opreste in distanta mai lunga cu talpa in frana decat cu apasare mai usoara si minimum de ABS, acelasi lucru este valabil si pt prundis/zgura. PS: Depistat limitatoarele la nubira pt spate, deci nu are EBD cum scrie in manual, e un soi de struto-camila. Link to comment
ovi_jer Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Testul il faci tu Eu l-am facut de multe sute de ori. Link to comment
bella Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 (edited) Eu cand am avut cielo ii aveam pe toti activati . fftopic: Si nu ne spui si noua la ce i-ai folosit? Parca s-a mai discutat ..mie imi vine acum in minte folosirea unuia dintre ei ca martor pentru a indica nivelul lichidului de racire. Edited November 14, 2006 by bella Link to comment
Adi_Iacob Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Saluttare la toata lumea! Cer o parere competenta din partea Dvs. Acum vreo 10 zile dupa 5 zile de ceata si umezeala la greu plec dimineata la munca, pe un frig destul de neplacut,pornesc motorul si ies afara sa curat geamul de gheata. Dupa circa 3 minute intru inauntru si-mi pica fata: martor ABS aprins. Shit, opresc motorul sa se stearga eroarea si repornesc. Dupa 30 de secunde reapare! Plec catranit la munca, dupa circa 3 km prind un rosu la semafor si opresc din nou motorul. Nu s-a mai aprins nici in ziua de azi (testul la pornire il face, martorul luminos din bord functioneaza). Concluzia e ca la un contact s-a strecurat umezeala, si la frig apa a inghetat, lipsa contact electric ferm si gata codul de eroare. Rog o parere competenta unde sa verific in compartimentul motor, ca la roti am verificat si contactele senzorilor de ABS sunt zdravene si etanse. Masina este cea din semnatura, Nubira 2 euro II CDX. Thanks! Link to comment
Mircea Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Verifica si siguranta de la abs sa nu fie nasolita. Si ca sa vezi ce mai poti verifica pe-acolo, ask @Nino, el e fript bine cu abs-ul, ce-i drept la Nubira 1. PS: Asa-i ca n-ai citit tot topicul? Ia vara un ochi de aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=160996 in sus si-n jos. Link to comment
smailmiami Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 (edited) ... ca la roti am verificat si contactele senzorilor de ABS sunt zdravene si etanse. Nu prea poti face singur o verificare temeinica. Poate face probleme senzorul optic sau poate fi contact imperfect pe circuit, nu neaparat vizibil. Si la mine erau zdravene si etanse, dar circuitul avea contact imperfect. Edited December 23, 2006 by smailmiami Link to comment
Adi_Iacob Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 PS: Asa-i ca n-ai citit tot topicul? Ba de citit l-am citit pe tot si de 2 ori, dar situatia mea nu s-a intalnit. Problemele lui Nino le-am citit anterior acestui topic, dar la mine ABS-ul a functionat de cel putin 2 ori dupa problema avuta, odata testat pe maretele drumuri desfundate si cu pietricele din mareata metropola Buzau ) si odata cand un tampit s-a infipt in frane right in front of me, asa fara motiv, ca strada era goala. Ambele cazuri au fost ulterioare problemei semnalate de mine si ABS-ul si-a facut datoria. Eu ma gandeam la un fir legat la masa (daca e asa ceva) de la ECBM sau la conexiunile senzorilor in el (adica in ECBM). Si ca sa fiu sigur unde este localizat ECBM-ul ?ca modulatorul de ABS stiu unde e Link to comment
Mircea Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 Nino spunea acolo si ce se verifica la modulator . Cred ca doar pe scaner cu martorul aprins poti verifica. Link to comment
LYM Posted December 29, 2006 Share Posted December 29, 2006 Pupa-i-as circuitele lui de ABS, cum m-a ajutat el azi sa nu intru intr-un bolovan care a iesit cu 3/4 din masina in drum, apoi a oprit sa se asigure. Link to comment
DGT Posted December 31, 2006 Share Posted December 31, 2006 Ai sa vezi pe ghiata ce bun o sa fie! Link to comment
aly Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Salut. Am facut si eu astazi o scanare pt ca se aprindea becul de la Abs si stupoare scanerul a dat "sistem inxistent" sau ceva de genul asta. Mentionez ca atunci cand pun contact initializarea se face adica becul se aprinde 3-4 secunde, apoi se stinge si se aude un clank sub capota, iar mai apoi dupa ce depasesc o anumita viteza se aprinde becul. Singura problema a aparut atunci cand mi-a masurat concentratia lichidului de frana si a reiesit ca e contaminat. Intrebare: lichidul are asa mare influenta asupra ABS-ului incat scanerul sa nu detecteze sistemul? Va rog daca aveti vreo idee sa postati. Scanarea a fost facuta in service la Dl NICU BARBU si nu in vreun garaj obscur. Multumesc. Link to comment
ovi_jer Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Lichidul de frana afecteaza sistemul de frana si perfomantele acestuia. Cu ce scaner s-a incercat?Pe pinul K din mufa ALDL exista tensiune? Link to comment
aly Posted August 24, 2007 Share Posted August 24, 2007 (edited) Nu asi putea spune cu ce scaner-o sa-l intreb pe domnul Barbu. Ceea ce stiu e ca numai la sistemul asta au fost probleme in sensul in care nu l-a gasit deloc. Din ce am vazut eu pe laptop in meniul acela aparea ABS varianta 5 iar din cate am citit eu Espero ar avea ABS 6. Sa fie din cauza asta? Apropo dupa ce mi-a reglat potentiometrul de co(469mv), si timpii de injectie (4.4-4.5ms),trebuie resetat ECM-ul? Scuze de off topic. LE: Am vb cu Dl Barbu: scanerul e KTS 540. Iata ce zice: "pb este ca acest scaner spune ca nu exista sistem abs pe acea masina deci nu gaseste nimic cu care sa dialogheze''. Edited August 24, 2007 by aly Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now