danc Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Tico SX ’97. In ultima vreme am avut surpriza sa constat ca porneste electroventilatorul cu motorul la rece (imediat dupa pornire) sau chiar cu motorul oprit (si rece). Evident, cu AC-ul oprit, deci nu e comanda normala de la compresor. Inteleg ca ventilatorul e comandat de un releu (ar trebui asta schimbat?) dar cine comanda releul, cine da informatia legata de temperatura apei la care ar trebui sa porneasca in mod normal? Cuplarea electroventilatorului e dubioasa, uneori se cupleaza pt. mai putin de 1 sec, alteori e ceva mai lunga. Experiente similare, un sfat? Multumesc! Link to comment
ToPser Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Circuitul de pornire al electroventilatorului este alcatuit dintru-n termecontact aflat in blocul motor pozitionat pe partea din spate (spre bord) cam pe langa alternator, cred , eu le-am vazut pe amandoua cand ma-m bagat sub masina sa demontez alternatorul (mai exista unul care da semnal la aparatul ce indica temperatura in bord, fiind invecinate )care la randul sau actioneza un releu ce porneste electroventilatorul. Eu inclin sa cred ca este defect releul, am intalnit caz de releu care la socuri aprindea farurile. Trebuie sa le depistezi si sa urmaresti circuitul!!! Link to comment
gelumitu Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 @ToPser, Frate ceea ce ai vazut tu de sub masina era sigur sonda pentru ulei, si nici decum temocupla la tico. Pt aflarea problemei lui, va trebui sa urmareasca urmatorii pasi: 1. localizare termocupla(in apropierea distribuitorului, Apa care iese fierbinte din termostat la deschiderea lui , spală termocupla). 2. Sa scoata firele de la termocuplă si daca nu mai porneste inseamna ca e defecta (pe deschis) 3 alta problema nu mai e sigur , releul chiar daca ramane blocat pe deschis circuitul nu se inchide decat cand e apa fierbinte si deschide termocupla. Link to comment
tolin Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 (edited) Oricum, schimba termocontactul + releul, dupa 9 ani si-au trait viatza, sa n-ai probleme sa nu cupleze la temperaturi mari, ca ai pus-o. Verifica si traseele electrice. Dupa atatia ani e bine sa schimbi si sa revizuiesti tot traseul, altfel costurile sunt nebanuite. Daca tot umbli acolo si n-ai mai facut pana acum, scoate si inlocuieste termostatul, goleste toata instalatia, spal-o (vezi metode pe forum), da jos si radiatorul + vas de expansiune, spala-le si pe ele. Pui totul la loc, cumperi lichid gata preparat (4L), de firma si umpli instalatia. Efortul financiar redus (<< 100 lei) si fizic de vreo 2-3 ore iti va fi rasplatit. Edited December 1, 2005 by tolin_afc Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now