andrew Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Nu stiu daca este chiar o problema (electrica), dar sa intreb totusi. Am schimbat azi becul de pe partea soferului la Matiz si cand am dat sa fac probe, sa vad daca merge am remarcat ca de cate ori ma intorc de pe faza lunga pe faza scurta, porneste motorasul ala de reglaj pe inaltime pentru foarte putin timp. E normal? Daca nu e normal, ce are? Link to comment
NFS Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 (edited) Alarma are sigurante separate pentru semnalizare (una pentru stg. si una pentru dr.) (asa se distruge si mitul ca bagi o surubelnita in becul de semnalizare il scurtcircuitezi si la pornirea alarmei se "arde' modulul acesteia), sunt de obicei montate cu un mini-soclu direct pe fir. Deci ... cauta pe sub bord, prin apropierea modulului de alarma, a manetei de semnalizare sau a butonului pentru avarii (in functie de locul in care au conectat firele alarmei la cele de semnalizare) Buun, deci m-am bagat cu cracii in sus pe sub bord. Intr-adevar sunt doua sigurante. Le-am scos afara si m-am uitat la ele. Erau bune. Am pus una inapoi si am incercat sa armez. Surpriza, nu mai arma! Nu mai facea nimic. Am scos-o si am bagat-o pe cealalta in soclul celalalt. Am incercat sa armez din nou. De data asta a armat corect, s-a inchis masina dar -atentie- nu a mai clipocit nici un bec!!! Am bagat si prima siguranta si am armat din nou. A armat din nou corect si mi-au clipocit doar becurile de pe stinga! Deci ma aflu in aceeasi situatie ca la inceput, doar ca am verificat sigurantele! Defectul e in alta parte. In concluzie, una din sigurante e pt intreg modulul de alarma, ailalta e pt ambele semnalizari, nu e separat pt stanga/dreapta. Alte idei? Edited May 24, 2008 by NFS Link to comment
Mircea Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Alarma trimite semnal catre semnalizatoare prin 2 diode, ce au rol sa nu faca alarma sa piuie cand semnalizezi. E posibil ca una din diode sa fie busita. Eu am avut defectul asta la Nubira si de vina a fost o dioda. PS Puteam sa-ti zic de vineri, da' am zis ca nu-ti strica nitica gimnastica pe sub bord )"> 1 Link to comment
popa_alexandru87 Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Va rog spuneti-mi si mie ce poate sa aiba..am legat un subwoofer+statie...adevarat am facut prostia sa nu leg + pe baterie ci pe casetofon... si deodata sa inchis mp3 si numai merge luminile din interior si nici alarma..inchiderea centralizata merge dar nu si alarma...ce sa intamplat...e de la sigurante? care trebuie schimbata ca in carte nu scrie nimic de sistem audio sau lumini si altele...VA ROG..stie cineva? A e vb de un Chevrolet Spark nu matiz dar cred k e tot aia Link to comment
popa_alexandru87 Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Verifica sigurantele ! asta am facut dar ma gandesc care sa fie...pt ca nu scrie in carte sau pe capacu ala...care e pt sistemu audio.. ma gandesc sa fie oare ECU sau Aprindere 1 ssau 2 sau PRINCIPAL...ca altele nu cred...sau e alta? Link to comment
jny Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Pai cauta una de 10 A(mperi) ca nu cred ca ar trebui sa fie mai mare si care arsa o schimbi pur si simplu, asta daca nu scrie nimic pe capac... Acum am si eu o problema curioasa, am pus niste proiectoare pe un matiz, evident cu releu (luat din magazin cu piese de Dacie) si am constatat cu stupoare ca se arde bobina la releu dupa cateva minute de functionare... proiectoarele au becuri normale, + l-am trecut printr-o siguranta de 10 A si comanda la releu o dau printr-un buton (masa la bobina releului)... am desfacut releul ars si e ceva in neregula, bobina s-a topit... sa fie releul de vina (12 v/30A) si sa se arda la 14-14.6 V cat incarca alternatorul ?? Link to comment
tolin Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 (edited) ...adevarat am facut prostia sa nu leg + pe baterie ci pe casetofon... Abia atunci era o prostie, daca faceai invers. Spark-ul n-are si o cutie de sigurante in habitaclu, sub bord, in stanga (ca la Matiz) ? Edited June 14, 2008 by tolin Link to comment
Mircea Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 am pus niste proiectoare pe un matiz, evident cu releu (luat din magazin cu piese de Dacie) si am constatat cu stupoare ca se arde bobina la releu dupa cateva minute de functionare... proiectoarele au becuri normale, + l-am trecut printr-o siguranta de 10 A si comanda la releu o dau printr-un buton (masa la bobina releului)... am desfacut releul ars si e ceva in neregula, bobina s-a topit... sa fie releul de vina (12 v/30A) si sa se arda la 14-14.6 V cat incarca alternatorul ?? Ce intelegi prin becuri normale? Ce putere? Link to comment
puchi Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Bobina releului se alimenteaza direct, (separat fata de becuri),bine pui si un intrerupator.Sa nu cumva sa fi inseriat becurile cu bobina releului .In principiu releele cumparate din magazinele auto trebuie sa reziste la surplusurile date de alternator. Link to comment
Abram Burel Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 @jny A FOST releul de vina, probabil un defect de fabricatie. Daca zici ca s-a ars BOBINA (circuitul bobinei nu are legatura cu cat de mari sau mici sunt becurile). Ia alt releu, n-are voie sa se "arda", nici bobina si nici contactele (30A sunt mai mult decat suficienti, dovada siguranta de 10A care nu s-a ars ) Link to comment
jny Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 (edited) Releul este bine legat si evident bobina nu ar trebui sa se arda, dar, dupa ce s-a ars si al doilea releu am schimbat producatorul si se pare ca este in regula. Am masurat inainte sa montez al doilea releu, care s-a ars dupa cateva minute si am gasit 15 ohmi rez si un consum pe bobina de 0.77 A - ceea ce mi s-a parut mult (aprox 9-10 W) pentru o bobina de releu, asa ca am cumparat alt releu similar si am masurat bobina gasind in jur de 100 ohmi si un consum de 0,10 A... sper sa nu se arda si asta... l-am lasat vreo 30 min legat la baterie (numai bobina) si se incalzeste putin... Becurile normale sunt h3 (la proiectoarele mele) de 55W... si oricum problema nu era consumul ci bobina proasta. Oricum intre timp, am gasit niste leduri mari, albe de 3 V si am sa montez 4 buc/proiector fiecare in serie cu rezistente sa mearga la 12 v... deja am schimbat pentru lumina de mers inapoi si pozitii-fata, lumina fiind foarte buna si "rece"... Edited June 15, 2008 by jny Link to comment
bishnitzarul Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Buna ziua,de curand am montat si eu o instalatia A/C pe un matiz E, am montat butonul in mufa ( mufa exista din fabrica ) aprind pozitia si se aprinde inscriptia A/C ( ESTE NORMAL ) apas pe buton...cupleaza compresorul insa nu se mai aprinde ledul care rezulta ca butonul este apasat. Am mai cumparat inca un buton deoarece am crezut ca la primul buton este acel led ars...nu este ledul ars dar tot nu se aprinde.Ce trebuie sa fac sau unde sa ma uit pentru a rezolva aceasta problema ? Va Multumesc . Link to comment
Abram Burel Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Conform schemei originale din manual, ar trebui sa ai: - un bec care se aprinde cand aprinzi pozitiile - un led care sa se aprinda cand apesi butonul (am o banuiala ca ar fi portocaliu) Pentru ca ledul sa se aprinda trebuie sa legi impreuna pinii 2 si 4 ai comutatorului (circuitul de "masa" al ledului e separat de cel al becului). Cu alte cuvinte, unul din piciorutele ledului nu e legat la masa. Link to comment
aly Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Salut. Am luat si eu de curand(ieri) un Matiz din 2001(ac+servo+alarma+centralizata-poate imi spuneti de care e), care are urmatoarea problema: ventilatorul de incalzire nu merge decat pe treapta a cincea. Inca nu am apucat sa-l studiez dar poate imi spuneti pe unde e siguranta pentru treptele de viteza ca banuiesc ca de acolo e problema. Mersi. Link to comment
tomis Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Siguranta Ef6 o ai buna daca totusi merge pe ultima treapta. Pe treptele inferioare electrosuflanta se inseriaza cu una, doua sau trei rezistente, aflate impreuna intr-un mic bloc cu 4 fire ( spun doar dupa schema ). Firele sunt legate la comutatorul de trepte. Probabil s-a dus prima rezistenta si celelalte nu mai isi au rostul. De verificat totusi si comutatorul. Link to comment
aly Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Mersi pentru raspuns. Am desfacut acea rezistenta si am gasit doua lamele care initial au fost lipite cu fludor dar care s-au desprins. Daca apropii acele lamele aeroterma funtioneaza corect pe toate treptele dar acea rezistenta se cam incalzeste(o fi de la contactul mai mult sau mai putin perfect pe care il faceam eu tinand cu mana acele lamele?), in consecinta o sa lipesc la loc aceste lamele-sper sa nu iau foc-pana imi iau alta rezistenta care e vreo 60 ron. Link to comment
gmp Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 (edited) salut, Cer ajutorul intr-o problema aparuta la Matizul din 2005 SE POWER. Am schimbat sigurantele pentru faza scurta si tot nu merge .Am inlocuit apoi cate un bec sa vad daca se schimba ceva si tot nimic. Faza mare si pozitiile merg perfect. Zgomotul de la releul pentru comutare pe faza scurta se aude . Ce credeti ca poate fii? Sa incerc sa schimb selectorul pt faze? Faza mare si faza scurta sunt pe acelasi releu? ca pate e releul stricat daca sunt diferite. Sau poate fii de la un fir? A mai schimbat cineva ceva prin circuit electric la matiz ? Se umbla greu? daca aveti vreo infomatie multumesc mult Edited November 5, 2008 by gmp Link to comment
tomis Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Te-ai apropiat foarte mult de adevar cu logica. Ambele faruri cu ambele faze au in comun siguranta Ef8 20A si releul lampi principale, care daca sunt bune, se lumineaza bordul si butoanele, numarul pe spate, pozitii spate. Dupa releu vine comutatorul, care probabil este vinovat. Din comutator prin sig. Ef8 si 9, respectiv Ef10 si 11 - la becuri pe fazele lunga - scurta. Link to comment
lucius_1982 Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Am si eu o intrebare in legatua cu un matiz euro4 din 2008. Pornesc stergatoarele automat la actionarea spalatorului de parbriz? In manual scrie ca la o actionare mai mare de 0,5 secunde ar trebui sa porneasca. Sau au facut cei de la Daewoo economie si aici? Link to comment
banzay Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Vad ca ai E/AC 2008, nu ai optiunea asta Se gasesc pe modelele alea mai...de top Link to comment
tomis Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Pornesc stergatoarele automat la actionarea spalatorului de parbriz? Da, pe fata, si fac 3 sau 3 stergeri. Chestia o face modulul electronic atasat releului stergatoare. Link to comment
OVIDIU_A Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Salutare!!! Putin ajutor va rog...Am cautat problema mea mai intai , dar nu am gasit. Am cam avut probleme cu pornirea diminieatza , bateria cam murea...posibil consumatori ceva. Ca sa nu mai am probleme , sa fiu sigur de cat de incarcata e bateria , mi-am montat de la o dacie un indicator de tensiune (voltmeru parca).. Mi-au zis toti , alternator , releu , nu mai incarca bateria... Oricum nu asta este problema...ci alta ,putin mai ciudata. De la un timp nu mai am probleme cu incarcatul bateriei , dimpotriva..Mai exact ce se intampla. In timp ce merg ,se vede si pe acel voltmetru , creste tensiunea ...farurile lumineaza mai puternic, daca am ventilatorul pornit, acesta sufla mai tare , stergatoarele merg asa repede ca nu le vezi , plus , masina franeaza evident. Trage mai greu. Pentru cateva secunde.In ultima vreme face din ce in ce mai des si asta ma ingrijoreaza , imi este frica sa nu se arda ceva.Am intrebat si la Daewoo , sa uitat ala putin si mi-a zis ca am bornele slabe la baterie. Mi-am luat altele ,le-am strans cat am putut de tare. Inteleg ca atunci cand bateria moare , e simplu, nu mai incarca alternatorul . Dar invers? Multumesc anticipat !!! Link to comment
cris06 Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Verifica tensiunea de incarcare si cu un voltmetru digital in mai multe conditii (la relanti cu consumatorii in functiune, cu motorul turat, fara cosumatori etc. - s-a mai discutat). E foarte posibil ca releul regulator de la alternator sa fie defect. Iti recomand sa dai jos alternatorul de pe masina si sa-l verifici in ansamblu (infasurari stator si rotor, carbuni, perii, puntea de diode, regulator). Succes! Link to comment
OVIDIU_A Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Am fost la service astazi de dimineata si mi-au spus ca releul este ars...17-18 volti mi-a zis ca am , ma mir ca nu am mai ars si altceva. Problema e ca m-am cam chiorat cu ala de la magazinul de piese auto ce tip de releu mi-ar trebui. Gasiseram noi o etichetuta pe care parca scria Mando...sper ca e Mando , ca releul e cam 100 Ron. E si o alta solutie sa aflu daca am Mando sau Dac? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now