SiNnY Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 Salutare Eu am alta problema...daca pun avariile, sau semnal, sau apas frana...imi scad in intensitate celelalte lumini ( bordul, lampa de la usi )...si mai are un simptom : cand apas frana imi urca acul de la apa...aveti idee ce poate fi ?! A mai patit cineva ceva de genul ? Link to comment
dann_262003 Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 On 7/1/2010 at 1:50 PM, ciocolatiu said: Salutare, am si eu un matiz si o problema..uit mereu farurile aprinse are cineva o idee ce as putea sa-i fac ,sa ii pun un sistem acustic cva???? unde gasesc? gasesti alarme care au si functia asta de oprire a farurilor sau de ridicare a geamurilor Link to comment
cris06 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 On 7/1/2010 at 8:27 AM, dann_262003 said: da,clantane si releul.cred ca de vina au fost contactele de la usi ca am apasat ceva mai tare pe ele de mai multe ori si am vazut ca nu mai face.oricum aprinderea avariilor in timpul mersului nu era de lunga durata ca atunci cand ar fi declansat alarma,mergeau 2-3 secunde,alteori 4-5secunde si se opreau. (...) Sa nu confundam releele (releul) din alarma care comanda becurile de semnalizare (in acest caz nu e vorba de functia de avarie) cu releul de semnalizare directie care nu are nicio legatura cu contactele de la usi. Deci, in concluzie: becurile semnalizeaza din circuitul alarmei sau din releul de semnalizare directie? Butonul de avarie functioneaza corect? Link to comment
dann_262003 Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 On 7/3/2010 at 6:20 AM, cris06 said: Sa nu confundam releele (releul) din alarma care comanda becurile de semnalizare (in acest caz nu e vorba de functia de avarie) cu releul de semnalizare directie care nu are nicio legatura cu contactele de la usi. Deci, in concluzie: becurile semnalizeaza din circuitul alarmei sau din releul de semnalizare directie? Butonul de avarie functioneaza corect? butonul de avarie fct.corect.becurile semnalizeaza din releul de semnalizare directie.dupa ce am curatat butoanele de la usi problema a disparut. Link to comment
cris06 Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 (edited) Inseamna ca problema era de la contactele usilor ce comanda alarma, nicidecum partea de semnalizare-avarie. Iar becurile erau alimentate din alarma nu din releul de semnalizare directie/avarie! Incearca sa intelegi confuzia si diferenta. Cel mai simplu era sa scoti releul de semnalizare si daca becurile palpaiau... Ce se intampla oare? Edited July 5, 2010 by cris06 Link to comment
johnnybegoode Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 On 7/1/2010 at 1:50 PM, ciocolatiu said: Salutare, am si eu un matiz si o problema..uit mereu farurile aprinse are cineva o idee ce as putea sa-i fac ,sa ii pun un sistem acustic cva???? unde gasesc? Am patit si eu de vreo 2 ori sa raman fara curent din cauza lasarii farurilor aprinse asa ca m-am dus azi si mi-am luat un montaj de alarma la lasarea aprinsa a farurilor...A costat 8 lei..Il montez chiar azi... Link to comment
solano Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Ne spui si de unde l-ai luat,te rog ? Link to comment
johnnybegoode Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 On 7/7/2010 at 8:09 PM, solano said: Ne spui si de unde l-ai luat,te rog ? De la un magazin din Piatra Neamt...Dar am auzit ca se gasesc si la Dedeman (costa 6 lei)...De montat nu am reusit sa-l montez decat la cutia de sigurante de la motor (intre siguranta de la faruri si cea de la ECM...E oare bine asa? In manual spunea sa-l montez intre faruri si casetofon/stergatoare) dar nu am gasit sigurantele astea decat una la motor si una in masina, asa ca am gasit varianta asta... Link to comment
duku Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Nu mi se aprinde becul de la centura de siguranta, desi uneori are momente cand se aprinde, deci nu este ars. Am verificat legatura la mufa de sub scaun dar e ok, nu stiu ce ar putea fi , banuiesc ca ar fi un contact imperfect dar nu stiu unde sa verific. Link to comment
cris06 Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Probabil contactul din cupla centurii e defect. Link to comment
zavatecristian Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Buna! Desi eu conduc cu succes masina din profil, un prieten are un Matiz din 2004, un E AC, fara alarma sau inchidere centralizata, care mai nou este suspect de o mica problema electrica, pentru care apelez la ajutorul vostru. Buburuza are momente cand nu porneste. Si de regula asta nu se intampla dimineata, la prima pornire, ci de multe ori dupa minute bune de condus prin oras. Cand se intampla chestia asta, farurile au o intensitate mai mica, claxonul parca nu are toate vigurozitatea insa luminile din bord se aprind normal. La actionarea demaror insa acesta face un clank si gata, ca si cum nu ar avea baterie. Porneste insa impinsa, insa la pornire luminile din bord nu se sting imediat, ci numai dupa o accelerare a motorului. Dupa pornirea impinsa, buburuza porneste ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic, chiar daca e oprita imediat si apoi repornita cu demaror. Chestia asta s-a intamplat de 5-6 ori in ultima luna, iar in plus intr-o zi in mers i s-a aprins becul de incarcare baterie in mers, la ralanti, si s-a stins la o accelerare mai viguroasa. Prietenul nu a incercat pornirea cu cabluri la producerea unei asemenea probleme, ci doar prin impingere. Am suspectat initial bateria si bornele acesteia, dat fiind ca e cea originala, un Rocket daca nu ma insel. Bateria are o tensiune de aprox 12,8 la borne in repaus si aprox 15,0 la incarcare, la ralanti. Bornele fac insa contact normal, neprezentand urme de oxidare. Intrebarea de rigoare este de unde sa inceapa cu verificarile. Cureaua de alternator e schimbata cam de un an, odata cu distributia, iar contactul nu da semne de oboseala. Sa fie contact imperfect pe electromotor sau alternator? Perii? Vreo siguranta sau releu? Diode? Multumesc! Link to comment
Damax Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 (edited) Sincer sa fiu eu am ajuns in service avand aceleasi simtome intr-o buna dimineata cand am vrut sa ma intorc acasa din oras. Deci pornise Fulgerul Gri fara probleme si cand sa plec acasa, ciuciu, indicatorii in bord se aprindeau dar la cheie un click ciudat se auzea de sub capota si cam atat. Am dus-o la service dupa ce am impins-o si evident a pornit bine-merci. Acolo, nenea mecanicu`, zice sa o opresc, dupa care sa-i dau cheie. S-a scarpinat la ceafa si mi-a scos contactele de pe bornele bateriei care pareau in regula. Le-a strans inapoi "mai bine", dupa cum a spus el si totul s-a rezolvat. Concluzia in cazul meu: Contact imperfect la bornele bateriei! Edited July 12, 2010 by Damax Link to comment
cris06 Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Poate bornele erau stranse bine dar, daca intre acestea si clemele cablurilor era un mic strat de oxid... Un experiment: masurati cu un voltmetru tensiunea de incarcare pe clemele (papucii) cablurilor ce vin la baterie si apoi chiar pe bornele bateriei. Teoretic ar trebui sa fie aceeasi tensiune. Asa-i? Link to comment
duku Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 (edited) Dar cum desfac cupla centurii ?Pot sa o desfac cu o surubelnita? Edited July 13, 2010 by duku Link to comment
zavatecristian Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 On 7/12/2010 at 7:48 PM, cris06 said: Poate bornele erau stranse bine dar, daca intre acestea si clemele cablurilor era un mic strat de oxid... Am curatat clemele bateriei, unde recunosc era ceva oxid si am aplicat pelicula de protectie necesara. Acum nu ramane decat sa astept sa nu se mai intample nimic Merci Link to comment
paurras Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 (edited) Salutare! Vin si eu cu o problema electrica Matiz in atentia dv. In mare parte citind pe forum mi-am facut o ideie (zic eu). Intr-o dimineata dau sa plec la munca, ma urc in masina, cand sa dau cheie...opaaa...matizul nu da nici un semna ca ar vrea sa porneasca...astept cateva secunde...dau iar cheie...nimic...(benzina aveam ) becuri in bord se aprindeau...in schimb casetofonul nu pornea...mai incerc o data sa o pornesc ...nimic...doar niste pacanituri sub capota si atat...nici un semn ca ar vrea sa porneasca...ma dau jos...ma uit ca curca-n lemne la ea...deschid capota...iarasi ma uit ca broasca la sudura...ma supar si o inchid si plec cu bike ul la munca. Vin inapoi acasa cu un coleg cu un matiz chipurile sa o pornesc cu bateria lui ...punem noi fire..alea alea...dau sa o pornesc...nimic ...nu vrea...doar pacanituri la punerea contactului si atat. Ma supar si o imping vreo 5m...EVRIKA...porneste! La cateva zile dupa acest incident in timp ce eram in drum spre munca mi s-a aprins becul baterie in bord...Deja incep sa ma panikez...ce sa aiba???Verific bateria...12V cu motorul oprit...14V motor pornit...dau jos bateria ... completez cu solutii specifice ...pun pe redresor...montez bateria la loc...momentan vad ca merge zic eu ok...problema e ...o sa imi faca figuri alternator kestii de genul??? Ca vreu sa plec in concediu si nu prea am kef sa ma lase in drum cand mie lumea mai draga. Care sa fie problema??? Sa o duc la un electrician auto? Ce sugestii aveti? Astept raspunsurile voastre! Multumesc! Edited July 22, 2010 by paurras Link to comment
zavatecristian Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 On 7/22/2010 at 8:15 PM, paurras said: ma urc in masina, cand sa dau cheie...opaaa...matizul nu da nici un semna ca ar vrea sa porneasca...astept cateva secunde...dau iar cheie...nimic...(benzina aveam ) becuri in bord se aprindeau... Dupa cum se vede amicul meu nu e singurul cu acceasi problema. Zilele trecute am curatat cu el cu mare atentie clemele de la baterie...aplicat vaselina montat la loc, si speram ca asta a fost tot, dar vineri seara a patit din nou aceeasi problema: clank si atat; tensiune in baterie la borne, luminile se aprindeau in bord dar nu pornea din demaror. A pornit insa impinsa 2 metri. Eu suspectez ori o perie la electromotor blocata, ori ceva care sa fure curent in electromotor sau alternator. Faptul ca s-a mai aprins de cateva ori becul de la baterie in mers, sau nu s-a stins imediat dupa pornire, imi da un pic de gandit. Opinii? Cu ce sa inceapa sa desfaca? Link to comment
Mircea Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Cat este tensiunea de incarcare cu motorul la relanti si in turatie, cu si fara sarcina electrica (consumatori mari)? Link to comment
zavatecristian Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 On 7/24/2010 at 7:05 PM, Mircea said: Cat este tensiunea de incarcare cu motorul la relanti si in turatie, cu si fara sarcina electrica (consumatori mari)? Prietenul e plecat cu treburi din localitate si nu am apucat sa testez tensiunea de incarcare. Insa zilele trecute s-a intimplat ceva ce mi-a dat mult de gandit. Asadar tipului i s-a produs din nou incidentul cu clank, insa nu a mai incercat sa porneasca impins ci la recomandarea mea a pus cabluri la bateria altei masini: pornire din prima. Parerea mea e ca bateria e moarta, avand de altfel 6 ani de acum. Urmeasa sa gaseasca o baterie buna... Link to comment
metalu Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 On 5/19/2008 at 6:25 PM, tolin said: Desfa capacul de la rezervor, cel de sub bancheta spate. Senzorul (o capsula cilindrica) este plasat pe suportul pompei de benzina. Curata-l si testeaza-l: cufundat in benzina stinge becul, fara lichid in el trebuie sa aprinda becul. Daca nu face asa, cauta altul. Inainte de asta verifica firele si calitatea becului, poate s-a ars. am si eu o probleme imi poti spune dak nu coboara acul la taierea contactului e normal sau e vreo defectiune.am reparat un matiz si e totul in regula insa nu stiu cum e normal sa fie.la fel nu se aprinde nici becul martor de la rezerva nici cand il scot afara semzorul e prin ECM toata treaba sau are ceva releu?astept raspuns urgent Link to comment
augustinionut Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 (edited) E foarte normal sa ramana pe pozitie. Edited July 30, 2010 by augustinionut Link to comment
tolin Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Senzorul de nivel minim se gaseste pe suportul pompei de benzina (un cilindru), altul decat reostatul de nivel curent si nu este prin ECM. Doar senzorul de nivel curent este prin ECM, la euro3-4. Daca becul nu se aprinde cand scoti senzorul din lichid, e intrerupt ceva (becul, legatura, senzorul). Daca faci scurt pe legatura la senzor trebuie sa se aprinda becul, una ditre legaturi este la masa. 1 Link to comment
gabrian Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Nu stiu cum pot sa aflu cauza unui scurtcrircuit intre cluster, semnalizare, frana si audio. Problema a inceput mai de mult (mai bine de un an) cand tot se ardea siguranta de 10A (habitaclu - audio) pana am renuntat sa mai folosesc radioul crezand ca e defect si nu am mai schimbat-o. Zilele trecute mi-a atras atentia un taximetrist in trafic ca nu-mi merg stopurile cand franez si am constatat ca era arsa siguranta. Am schimbat-o si surpriza... Acum cand pun chiea in contact se aprind stopurile fara sa apas pedala!? Stopul fiind pe + permanent, evident ca si atunci cand nu am cheie in contact dar apas pedala se da curent pe accesorii si mi se aprind martorii respectivi din bord. Am scos toate sigurantele din habitaclu si am verificat daca sunt scurtcircuite intre ele. Am gasit ca patru sigurante sunt suntate: Cluster (10A), Turn(10A), Audio (10A) si in plus Break (15A) doar cand apas pedala. Asta justifica de ce am curent pe accesorii fara cheie, doar la apasarea pedalei. Problema este ca a trebuit sa scot siguranta de la semnalizare ca sa am lumina pe stopuri doar cand apas pedala si acum ca sa pot semnaliza trebuie sa apas usor frana. Avariile merg si fara sa apas pedala de frana (sunt pe alta siguranta care nu e in scurt cu cele 4) Am luat masina de noua si nu au fost facute modificari la instalatia electrica - nu am mers cu ea in sercice decat la revizii. Am scos si casetofonul sa fiu sigur ca nu este el cauza si am exact aceleasi probleme. Are cineva idee pe unde poate fi acest scurt? Multumesc. Link to comment
Cellist Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 (edited) Eu cred, că problema a început cu instalarea radioului. Undeva cele 2 circuite s-au atins, şi când apăsai pe frână, curentul mai puternic al frânelor (15 A) a ars siguranţa habitaclului (10 A). Neavând nici siguranţă de frână, lămpile nu mergeau. Acum, frâna îţi merge împreună cu circuitul lui propriu şi curentul accesoriilor. Verifică unde se *amestecă* cele 2 circuite, altfel o să-ţi ardă în continuare siguranţe, şi vei avea aceleaşi probleme. P.S. Ai siguranţele corecte pt. fiecare component? Edited August 4, 2010 by Cellist 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now