The Rider Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 Am un Matiz (nou) de curand (cam 1/2 an) si, spre rusinea mea, inca nu mi-am dat seama si n-am putut afla la ce viteze se schimba teptele!?! Pot spune ca, din propria-mi Xperienta, am folosit urmatoarele viteze: treaptaII la 25-30 km/h, treapta a III-a la 45-50 km/h, treapta a IV-a la 70-75 km/h si a V-a la 80-85 km/h... S"> E bine... e rau... ?! n-am idee! Ce pot sa spun, e faptul ca am sesizat o SCADERE a consumului fata de cel dinainte, cand schimbam ca la Dacia: 20, 40, 60, 80! Treaba e ca nu stiu daca e "sanatos" pt motor!?! Voi ce rapoarte folositi, astfel incat sa aveti performante si consumuri optime? Link to comment
tolin Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 Cam asa 25, +40, 60, 80, ca sa ramai peste 2500 rpm dupa schimbare. Poate ne spune un coleg cu turometru care-s valorile exacte. Link to comment
Tommy Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Voi ce rapoarte folositi, astfel incat sa aveti performante si consumuri optime? <{POST_SNAPBACK}> hai ca esti cool! vitezele se schimba functie de conditiile trafic, de ceea ce vrei sa faci la un moment dat. ai de depasit sau vrei sa demarezi mai repede.. dai in pedala, esti calm si mergi linistit.. schimbi mai repede nimeni care stie joaca nu se uita in turometru sau vitezometru (sau la schimbator ), pur si simplu cum o simti. dar ai sa vezi asta dupa ce mai faci ceva km Link to comment
ticolino Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 matizul e motor de "turatie" ca sa zic asa, are cuplul maxim la 3500 de ture si ii face bine sa-l tii acolo. de asta si consuma mai putin de cand ai inceput sa mergi mai turat. Link to comment
Tommy Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 n-are treaba cuplul maxim cu acel consum mic orice masina cand o turezi suge mai mult nici subturata nu consuma mai mult, doar ca in timp se mai infunda injectoarele, de asta unii recomanda sa nu schimbi foarte repede Link to comment
VAXXi Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 umm, subturat vs supraturat s-a discutat. Subturat vs supraturat Link to comment
ticolino Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 n-are treaba cuplul maxim cu acel consum mic <{POST_SNAPBACK}> poate ti se pare culmea, dar are! Link to comment
tolin Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 n-are treaba cuplul maxim cu acel consum mic ... orice masina cand o turezi suge mai mult Tacerea e de aur. Link to comment
Tommy Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 maestre.. de aia ii spune cuplu maxim.. ca acolo "cupleaza" (trage, da?) cel mai bine ca altfel ii spuneau : "consum minim" Link to comment
VAXXi Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 maestre.. de aia ii spune cuplu maxim.. ca acolo "cupleaza" (trage, da?) cel mai bineca altfel ii spuneau : "consum minim" Citeste linkul de mai sus, si dupa aia arunca-te cu vorbe. Link to comment
Tommy Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Citeste linkul de mai sus, si dupa aia arunca-te cu vorbe. <{POST_SNAPBACK}> haha, nu trebuie sa cetesc nimic.. si iti dau un exemplu clar la 90 ai in jur de 2000 de ture la 120 ai 3000(app de cuplu maxim) unde crezi tu cai e mai mic consumul? Link to comment
VAXXi Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 la 90 ai in jur de 2000 de ture; la 120 ai 3000(app de cuplu maxim) Problema capcana, pusa incorect. Compara 90 km/h la 2000 rpm (intr-a 5-a, sa zicem) cu 90 km/h la 3000 rpm (intr-a 4-a). Link to comment
aztec Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 (edited) din cate stiu eu consumul nu se face la ture ci la km/h...deci cati km parcurgi in una bucata ora la o viteza anume... deci eu zic ca daca mergi o ora intreaga cu 2000rpm si in 1 ora ajungi in localitatea x (distanta 100km)... s-ar putea ca mergand cu 3000rpm sa ajungi mai repede si sa consumi cam aceasi benzina, ca nu ai mers tot o ora ci mai putin... poate ca sant obosit... dar pare logic sau cam in ceata...? Edited August 12, 2005 by aztec Link to comment
Tommy Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Problema capcana, pusa incorect. Compara 90 km/h la 2000 rpm (intr-a 5-a, sa zicem) cu 90 km/h la 3000 rpm (intr-a 4-a). <{POST_SNAPBACK}> ori capcana.. ori incorect? nu tin musai sa-mi impun punctul de vedere, si in general nu fac economie de benzina, a mea consuma "bine" (exe 16 valve 2003) , am avut "placerea" sa conduc 450km in 10 ore pe zapada si viscol cumplit (acu 2 ierni inainte de craciun - buc-sv) si mi-a luat (surprinzator) 35 litri aproximativ, cam la fel imi ia daca merg linistit - 100-120 (ceea ce nu prea am rabdare), asta inseamna un consum pe la 7.8 . la mers 130-150 se duce pe la 8.5 la suta sau chiar mai bine. asta afara in oras.. ca in oras dar care vrea consum bun.. sa-si ia frate diesel si gata balciul Link to comment
tolin Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 (edited) Nu esti obosit deloc aztecule, ai judecat corect. La parcurgerea unei distante de la A la B esti interesat de consum (l/km) si nu de consumul instantaneu, defapt debit (l/s). Unii, care zic ca nu trebuie sa citeasca, ca stiu ei cum e joaca, confunda consumul cu debitul. Daca te uiti pe o caracteristica de motor o sa observi o portiune in care Puterea (->viteza) creste mai repede decat Turatia (panta este mai mare de 45'). In acea zona cuplul are un maxim (la sohc) si consumul specific este minim. La viteze mari, factorul rezistentza la inaintare, care creste cu patratul vitezei, devine important in raport cu masa automobilului si influenteaza in rau consumul. La motoarele DOHC caracteristica cuplului are doua maxime, una in domeniul turatiilor joase (ex. 2000 rpm) si una in domeniul turatiilor mari (ex. 4500 rpm). Cu astfel de motoare trebuie sa mergi la primul maxim in urban si la al doilea maxim in afara. Daca mergi intre ele, adica pe unde duci un motor SOHC, atunci consumi de te doare buzunarul. Edited August 12, 2005 by tolin_afc Link to comment
alx Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 nu spun decat atat, nu intru in nici-un fel de polemica: Pot demonstra oricui ca consumul (cacofonie, stiu) variaza odata cu turatia. de exemplu, folosind exemplul lui Vaxxi, consumul in a 4-a la 90 este mai mare decat in a 5-a la 90. Doritorii pot sa se prezinte la intalnire peste 2 sapt (intru in concediu). Orice teorie care contrazice aceasta realitate as dori sa stiu cum poate fi verificata. Daca nu este o axioma. Link to comment
Tommy Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Nu esti obosit deloc aztecule, ai judecat corect. La parcurgerea unei distante de la A la B esti interesat de consum (l/km) si nu de consumul instantaneu, defapt debit (l/s). Unii, care zic ca nu trebuie sa citeasca, ca stiu ei cum e joaca, confunda consumul cu debitul. Daca te uiti pe o caracteristica de motor o sa observi o portiune in care Puterea (->viteza) creste mai repede decat Turatia (panta este mai mare de 45'). In acea zona cuplul are un maxim (la sohc) si consumul specific este minim. La viteze mari, factorul rezistentza la inaintare, care creste cu patratul vitezei, devine important in raport cu masa automobilului si influenteaza in rau consumul. <{POST_SNAPBACK}> dom' profesor, incurci rau conceptele matematice... in claris non fit interpretatio ! (lucrurile clare nu lasa loc de interpretare) uite ce e consumul: ai umplut rezervorul .. ai mers cat ai mers.. ai umplut iar .. si imparti la km.. c'est simple comme bonjour Link to comment
The Rider Posted August 12, 2005 Author Share Posted August 12, 2005 Cred ca s-a cam deviat de la subiectul "impus" la inceputul... inceputului! fftopic: De fapt, vad ca ati ajuns la polemici bazate pe turatii si consumuri!!! eu am pus o intrebare relativ simla: care sunt treptele de viteze optime, pentru ca sa nu prapadesti prematur motorul, dar sa ai si performante bune sau kiar foarte bune (daca se poate), iar toate astea punand in balanta si consumul. E asa de complicat?!?! Stiu ca s-a mai discutat pe forum treaba asta, dar si acolo subiectul a deviat in altele diferite... Link to comment
ticolino Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 (edited) desi nu cred ca o sa vrei sa te gandesti la asta, hai sa-ti dau un hint: consumul creste sigur cu turatia, numai pe loc. adica fara sarcina. daca vrei sa si inaintezi, se schimba datele problemei. edit: The Rider: ti s-a raspuns chiar din al doilea mesaj. ti s-a dat chiar si un link. l-ai citit? Edited August 12, 2005 by Satori Link to comment
alx Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 E asa de complicat?!?! Da. De ce? Deoarece condusul este prestat de o fiinta numita om care se diferentiaza una de alta. Nu cred sa existe om care sa conduca perfect, fiecare are stilul lui mai bun sau mai rau. In acelasi timp, si aprecierile asupra unui stil de condus sunt subiective si tin de subiectul nr 2 care apreciaza stilul de condus al subiectului nr. 1. Link to comment
aztec Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 e... ca sa fiu la subiect, sau decat putin pe langa... graficul optim pt tico, luat dintr-o carte, cum motoarele sant apropiate, banuiesc ca graficul corespunde Link to comment
ticolino Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 @aztec: e o mica diferenta, la matiz cuplul maxim e la 3500, nu 2500 Link to comment
aztec Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 ba nu... tico e cel mai smeker, are cuplu maxim intre 2800 si 3600 cel putin asa zicea pagina oficiala daewoo http://www.rodae.ro/modele/tico/tehnic.php fata de matiz care e fix 3500 http://www.rodae.ro/modele/matiz/tehnic.php Link to comment
Frankie_Carbone Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 aztec ai un grafic ca cel pentru Tico si pentru Matiz? Sau are cineva un link? Link to comment
Satori Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Pana va calmati nitel... poate cititi toti si celalt topic... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now